Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 203433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #220 dnia: Kwiecień 20, 2010, 08:35:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Grejfrut"
no to was zaskocze  bo moje K16 1.6 jak kompletne kupiłem ma seryjnie szare wtryski 192 cośtam/cośtam  
HA... i co wy na to??

A co w tym dziwnego. Vana 1,6 też ma wtryski o podobnej wydajności. Z opla omegi 2,0 8V. Wiem bo ma je odemnie ;). A wszyscy wiedzą jak jego auto zapina...

Cytat: "menzuramenzura"
Czy bawiliście się już jakąs świnką przy 1.8 z kompem 1.4?
Sam jestem ciekaw ile się da wycisnąć z tego silnika i jakim kosztem. Jak narazie ja jestem zadowolony w swoim przypadku. W konkurencji cena do możliwości pewnie jestem liderem ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #221 dnia: Kwiecień 20, 2010, 10:03:14 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "menzuramenzura"
Czy bawiliście się już jakąs świnką przy 1.8 z kompem 1.4?
jak byłem w AGMIE to mowili ze nie bardzo da sie zalozyc swinie do tego silnika, ale koleś może wgrać nowe MAPy i wystroić kompa. A wie ktoś może jak sie ma sprawa z megasquirtem 2?
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #222 dnia: Kwiecień 20, 2010, 10:25:38 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak mówi że moze wgrać mapy to sobie kolesia po9daruj bo ECU rovera w życiu nie widział. a swinka jak najbardziej możliwa, wykonywalna i wykonana swego czasu

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #223 dnia: Kwiecień 20, 2010, 14:41:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak mnie pamięc nie myli to 1,4Turbo pomykał na STM6.
Cytat: "hans"
może wgrać nowe MAPy i wystroić kompa

Qrcze ciekawe w co?? Tam jest jeden 128bitowy eeprom i jakoś mi się nie chce wierzyć żeby były w nim mapy. Szybciej nastawy biegu jałowego itditp. Niemniej jednak warto go wyszarpnąć i spróbować rozszyfrować.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #224 dnia: Kwiecień 20, 2010, 15:42:20 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Bocian_s#313, dokładnie nie wiem co i jak z tymi mapami, ale powiedział mi że w kompie ma napisane że możę mu wgrać nowe mapy. Zreszta wiesz do kogo sie kierować :) Agma - Toruń, Ci co byli z hamownią na Czerniewicach. Mnie ostatnio zainteresował temat megasquirta 2 w 1.8 rovera..
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #225 dnia: Kwiecień 20, 2010, 20:01:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przy dzisiejszym kursie $ to megasquirt 2 nie jest oplacalny ,
tyle samo lub taniej wyjdzie ECUmaster ,moze nawet SMT6 (choc slabszy od ECUmastera)
chuyba ,ze mozecie miec MS2 w jakiejs promocyjnej cenie o ktorej nie wiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #226 dnia: Kwiecień 20, 2010, 21:08:56 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
sam megasquirt 2 wyniosl mnie razem z osobna plytka przekaznikowa i modulem do testowania i kablem-wiazka okolo 1800zl (w tym 350 oplat celnych  :evil:  :evil: )
a sam ms2 to nie wszystko, bo ZALECA sie dokupienie sondy szerokopasmowej z kontrolerem (zeby wiadomo bylo jakie jest afr zeby nie uszkodzic silnika, okolo 600zl) i jakies jeszcze inne pierdolki, wiec tak ze 3 kafle trzeba liczyc za samo sterowanie silnika (zeby to dobrze zrobic, a nie na odpier...)
moje zdanie jest takie, ze jezeli jest prawie seryjny silnik (w sensie ze wiazka jest seryjna, komp i takie tam) to chyba lepiej i taniej bedzie swinke zapodac.
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #227 dnia: Kwiecień 20, 2010, 23:00:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "hans"
powiedział mi że w kompie ma napisane że możę mu wgrać nowe mapy
A jest pewien że to do serii K16. Może mu się pomyliło z roverami z silnikami hondy...

Cytat: "-Marcin-"
wiec tak ze 3 kafle trzeba liczyc za samo sterowanie silnika
Ja wydałem 150zł i serię łyknąłem z ujowym wydechem. No ale może mam zrobione
Cytat: "-Marcin-"
na odpier...
Dlatego nie mogę się doczekać w końcu oficjalnych wyników jakiegoś innego 1,8. ZTCP dawny Bolimowy był słabszy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #228 dnia: Kwiecień 21, 2010, 00:46:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
debatujecie nad tym ,czy da sie wgrac nowy program do ECU ?
oczywiscie ,ze sie da ,wystarczy zaprogramowac  nowa kosc i ja wstawic do kompa (wylutowac stara i wlutowac podstawke pod kosc) - to nie stanowi duzego problemu ,
problem zaczyna sie dopiero w momencie poszukiwania odpowiedniego programu ,i jak zwykle wszystko rozbija sie o kase ,bo tanio pewnie nikt nie daje programow do tego silnika ,
wersji krazacych po necie pewnie brak ,a ECUmaster kosztuje ~550pln ,wiec zupelnie nie oplaca sie spinac na chipa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #229 dnia: Kwiecień 21, 2010, 11:05:24 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Dobra a  jakie szanse są na założenie 1,8 2,0 ze zmianą silnika.
Głównie chodzi mi  o sprzęgło bo z resztą sobie poradzę.
Może jest tu jakiś topic  o tym.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #230 dnia: Kwiecień 21, 2010, 15:18:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "KGB"
masz program na "dyskietce" :P :?:
A może być na USB??

Wygaszam oba (twój i mój) jako nie wnoszące nic do tematu

nic nie wnoszace ,bo pajacujesz zamiast odpowiedziec ,
pytanie bylo jak najbardziej na serio - czy posiadasz plik wsadowy ,najczesciej z rozszerzeniem .BIN (choc moga byc inne ,zaleznie od producenta) ,
oczywiscie ,zeby opreacja miala sens to musi byc plik po modyfikacjach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #231 dnia: Kwiecień 21, 2010, 21:19:44 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "hans"
powiedział mi że w kompie ma napisane że możę mu wgrać nowe mapy
A jest pewien że to do serii K16. Może mu się pomyliło z roverami z silnikami hondy...

Cytat: "-Marcin-"
wiec tak ze 3 kafle trzeba liczyc za samo sterowanie silnika
Ja wydałem 150zł i serię łyknąłem z ujowym wydechem. No ale może mam zrobione
Cytat: "-Marcin-"
na odpier...
Dlatego nie mogę się doczekać w końcu oficjalnych wyników jakiegoś innego 1,8. ZTCP dawny Bolimowy był słabszy...



to na odpierd... to bardziej mi chodzilo o megasquirta niz o modyfikacje serii ;)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #232 dnia: Kwiecień 21, 2010, 22:10:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
caly czas o tym piszę ,
nagranie kosci kosztuje 8pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #233 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:01:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
jak mówi że moze wgrać mapy to sobie kolesia po9daruj bo ECU rovera w życiu nie widział. a swinka jak najbardziej możliwa, wykonywalna i wykonana swego czasu
Ktora ? Z tego co wiem to Ecumaster nie ogarnia Rovera ze wzgledu na nietypowy uklad zebow na kole -podobnie jak np Renault. Oczywiscie jezeli napisze sie specjalny soft pod rovera to jest to wykonalne
Moze lepiej olac kolo zamachowe i komp  rovera od serii K i zapodac zmodyfikowane kolo pasowe od innego motoru z innym kompem ktory jest zdecydowanie latwijszy we wspolpracy i rozpracowany ? Taki komp bez problemu mozna swiniakiem zmodyfikowac pod konkretny motor. Komputer uniwersalny to koszt rzedu 2.5 tys a jeszcze trzeba umiec to ogarnac jako tako
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #234 dnia: Kwiecień 22, 2010, 00:06:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887,
np. wtrysk od GSI ,o ktorym juz pisalem jakis czas temu  :?:  :mrgreen:

rok temu ECUmaster jeszcze nie lapal rovera ,ale mialo to sie zmienic - trzeba pisac do producenta ,wlascicielem firmy jest jeden gosc ,mysle ze odpisze na meila ,
SMT6 dziala z roverem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #235 dnia: Kwiecień 22, 2010, 06:37:52 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
smt6 widzialem w 1,8 oraz 1,4 turbo arabka :P polonez ma kolo z typowymi zebami:P bo nie ma zebow do imo

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #236 dnia: Maj 11, 2010, 09:11:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Taka mała ciekawostka:
http://www.youtube.com/watch?v=Dcojs09g4fA

Tak chodzi moje 1,8 na IV biegu. Benzyna ale z blosem na dolocie i niepoprawionym wydechem. Ciekawe czy jak poprawię ten koszmarny wydech i zdejmę blosa to będzie lepiej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #237 dnia: Maj 17, 2010, 15:37:03 pm »

pawelek-79

  • Gość
Witam.
Co jakiś czas rzucam się do wertowania stron internetowych na temat przeróbek Polonezów, żeby sobie zafundować taką (w sumie dość tanią jak na hobby motoryzacyjne) zabawkę. Kiedyś mieliśmy Poldrovera 1.4 i potwierdzam, że prędkość licznikowa, którą ZAWSZE udawało się osiągać te 175km/h. 180 km/h też przeważnie udawało się osiągać, chyba, że jechało się pod dość silny wiatr, czy stromy podjazd (szalałem nim w późnych latach 90tych na trasie Białystok-Jeżewo). Największą licznikową prędkość jaką zanotowałem, to 185 km/h, więc wierzę, że niektóre egzemplarze w sprzyjających warunkach mogły dochodzić do 190km/h lub było to przekłamanie licznika (które podobno przy takich prędkościach potrafi być dość duże).

Ale nie o tym chciałem. Teraz moim drugim samochodem jest Caro Plus 1,6 Gli z gazem. Ma ładny zielony kolor i nawet do zeszłego roku rdzy prawie nie było widać (w tym roku garażowany we wspólnym blokowym garażu, gdzie panuje cały rok potworna wilgoć i to się zemściło). W sumie bardzo fajnie mi się nim jeździ, o żadne rysy i stłuczki, czy pozostawianie w różnych miejscach się nie boję. Przeszkadza mi tylko pewna, dość istotna rzecz - słabe osiągi przy dość dużym apetycie na paliwo. Takiej kombinacji nie toleruję. Chciałem więc zmienić na Poldroverka. Miałbym przynajmniej żwawszy samochód. Rozpatrywałem też możliwość wstawienia silnika 1,6 16V lub 1,8 16V(do Poldrovera, nie do obecnego Gli). Doczytałem, że z tych 3 silników (1,8 16V, 1,8 vvc i 1,8 ET) , najłatwiej jest wstawić 1,8 16V. Tylko który to:
18K4F L69
18K4F M16
18K4F J31
Takie aukcje znalazłem na Allegro. Poza tym często silniki są opisywane jako 1,8 16V z Freelandera itp. Tyllko, że to są silniki z 2000r i późniejsze - czy będą pasowały bez większych akrobacji???

P.S.
Obecnym Poldkiem osiągnąłem max 160km/h zarówno na gazie(mieszalnik) jak i na Pb.

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #238 dnia: Maj 17, 2010, 19:27:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
1.8 po 98 roku miały kilka modyfikacji co "utrudnia" montaż do poldka - np brak kopułki i trzeba przekładać.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #239 dnia: Maj 17, 2010, 19:45:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Kazda 18K4F wejdzie. Jedne mialy kopulke drugie nie mialy. To zalezalo od rocznika silnika. Jesli nie ma kopulki mozna go "zakopulkowac" albo przelozyc walek od 1.8 z kopulka. Osobiscie wolalbym 1.6 zamiast 1.8 pomimo tego ze 1.8 mocniejsze i wiekszy moment obrotowy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)