Autor Wątek: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8  (Przeczytany 193819 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #400 dnia: Wrzesień 18, 2012, 14:51:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
umiera dopiero okolo 5,5 tys
Czyli jak każde 1,8. Popatrz na wykresy seryjnego 1,8. też puchnie powyżej 5,5kRPM. Tyle że to puchnięcie nie jest tak szybkie jak np u mnie. No ale u mnie nawet na końcu wykresu jest niewiele mniej jak w maksymalnym punkcie.

Na początek ecu z 1,4 +wtryski z rovera 1,8 lub opla 2,0 16V + regulator strojony ręcznie + wydajniejsza pompa paliwa i już powinno robić robotę czyli zrobić więcej jak seria w Roverze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #401 dnia: Wrzesień 20, 2012, 17:54:27 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Na wiosnę zamontuje regulator pompy paliwa i nowa pompę,  ecu mastera ze strojeniem na hamowni już rozmawiałem z  panami z Wrocławia... z chęcią podejmą się zestrojenia poloneza z turbo. A następnie auto dostanie wtryskowa instalacje gazowa i nowa butle. Po głowie chodzi mi jeszcze gaz rozweselający ale ceny instalacji powalają....
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #402 dnia: Wrzesień 26, 2012, 13:01:17 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Warto wziąć coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2669608803
Co można z niego wykorzystać poza silnikiem? Cena niewiele wyższa niż za sam silnik...
Biroca nie ma rovera pod maską... Czy jest sens przekładać całą wiązkę?
I mam jeszcze pytanie o wersje mocowe w 1.8 zauważyłem, że występuję praktycznie od 115KM do 135KM (nie licząc T), od czego to zależy?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #403 dnia: Wrzesień 26, 2012, 13:17:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Warto wziąć coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2669608803
Co można z niego wykorzystać poza silnikiem? Cena niewiele wyższa niż za sam silnik...
Biroca nie ma rovera pod maską... Czy jest sens przekładać całą wiązkę?
I mam jeszcze pytanie o wersje mocowe w 1.8 zauważyłem, że występuję praktycznie od 115KM do 135KM (nie licząc T), od czego to zależy?


Wszystko co związane z silnikiem i jest potrzebne do uruchomienia w biorcy, czyli komp, wiązka, czujniki, itp.
1.8 podstawowe, występujące w większości modeli Rovera/MG ok. 117kucy, natomiast 135KM występuje tylko i wyłącznie w MG TF135. Różni się komputerem, dolotem (taki jak w VVC z przepustnicą 52mm), kolektorem wydechowym (4-2-1 taki jak VVC160) i wałkami rozrządu (252st i 9.5mm wznios w stosunku do 244st i 8.8mm w 117tce).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #404 dnia: Wrzesień 26, 2012, 16:17:34 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Wszystko co związane z silnikiem i jest potrzebne do uruchomienia w biorcy, czyli komp, wiązka, czujniki, itp.

Ok, z tym, że czytając forum i ten temat wydaje się, że nie ma sensu pchać ory wiązki, kompa itp z 1.8 bo chodzi to dobrze na 1.4. I tu pytanie, co można zyskać robiąc to tak jak powinno być TEORETYCZNIE zrobione czyli na osprzęcie ory od tego silnika?
Podpis Bociana 139KM i spory moment pokazuje (jak rozumiem komp z 1.4), że nie ma sensu pachac się w prucie wiązki i zabawę w elektryka...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #405 dnia: Wrzesień 26, 2012, 16:26:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wszystko co związane z silnikiem i jest potrzebne do uruchomienia w biorcy, czyli komp, wiązka, czujniki, itp.

Ok, z tym, że czytając forum i ten temat wydaje się, że nie ma sensu pchać ory wiązki, kompa itp z 1.8 bo chodzi to dobrze na 1.4. I tu pytanie, co można zyskać robiąc to tak jak powinno być TEORETYCZNIE zrobione czyli na osprzęcie ory od tego silnika?
Podpis Bociana 139KM i spory moment pokazuje (jak rozumiem komp z 1.4), że nie ma sensu pachac się w prucie wiązki i zabawę w elektryka...

Nie chodzi dobrze na 1,4. Bocian ma kompa z 2.0 co nie zmienia faktu, że nadal nie jest on optymalnie dopasowany do silnika.
Na osprzęcie z 1.8 nie musisz rzeźbić z regulatorami ciśnienia, itp. bo wszystko będzie chodzić, jak należy na seryjnych gratach.
O zaletach MEMSa3 w stosunku do 1.6 (Poldorover, Rover T-Seria 2.0) zdaje się było na forum już mówione.
Dodatkowo w przypadku Rovera 45 nie masz kopułki, tylko cewki na pokrywce i wtrysk sekwencyjny (każdy wtrysk sterowany osobno, a nie wszystkie naraz jak w kompie z 1.4 i 2.0) co jest sporą zaletą. O kulturze pracy i mniejszym spalaniu chyba nie muszę wspominać. :P
Podpis Bociana pochodzi z hamowni inercyjnej, która w tym roku pokazywała cuda (Niekoniecznie mam na myśli wynik Bociana, chociaż poniekąd też). I raczej może służyć porównywaniu aut obecnych na zlocie hamowanych na tej samej hamowni. :) Imho chwalenie się tymi wynikami jest bez sensu. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2012, 16:32:57 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #406 dnia: Wrzesień 26, 2012, 17:18:54 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Podpis Bociana pochodzi z hamowni inercyjnej, która w tym roku pokazywała cuda (Niekoniecznie mam na myśli wynik Bociana, chociaż poniekąd też). I raczej może służyć porównywaniu aut obecnych na zlocie hamowanych na tej samej hamowni.  Imho chwalenie się tymi wynikami jest bez sensu.

Niemniej nawet jeśli jest duży błąd pomiaru np 10% to i tak jest to wynik ponad fabrykę...ale rozumiem, że tu komp od 2.0 robi swoje. Ciekawy jestem jak wyglądają pomiary przy samochodach pozostałych gdzie wszystko chodzi na 1.4. Osobiście tego nie widzę, chociaż z lektury tematu wygląda to lepiej.
Czy ktoś w ogóle jeździ 1.8 na osprzęcie 1.8 i przekładał wiązkę w całości?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2012, 17:20:33 pm wysłana przez konrad1981 »

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #407 dnia: Wrzesień 26, 2012, 17:48:58 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na MEMSie3, który jest w 45tce oficjalnie jeszcze nie jeździ. :) Za to na 1.9 (wcześniejsze generacje Roverków z kopułką, czyli 200/400, MG F) owszem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #408 dnia: Wrzesień 27, 2012, 00:15:39 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie chodzi dobrze na 1,4

i mniejszym spalaniu chyba nie muszę wspominać.
Proponuje najpierw załozyc na osprzecie od 1.4 plus wtryski i kolektor rurowy z 1.8 i zobaczyc, jak bedzie srednio to zawsze mozna zmienic, optymalnie nie jest to prawda ale spokojnie mozna tak jezdzic, a jak ktos ma LPG to oszczednosci z tytułu posiadania 2 cewek zaplonowych i kompa od 1.8 to moze sobie w buty wsadzic. Sens jest przekladac jak mamy kompletny motor z kompem i immo bo inaczej to szkoda fatygi moim zdaniem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #409 dnia: Wrzesień 27, 2012, 09:04:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
O zaletach MEMSa3 w stosunku do 1.6 (Poldorover, Rover T-Seria 2.0) zdaje się było na forum już mówione.
Najwięcej daje spełnienie norm ekologicznych...
Rover 1,8 z kopułką ma 120KM katalogowo
Rover 1,8 na podwójnych cewkach 117KM...

Przy odpowiednio dużej ilości modyfikacji to i tak seria komp nie obsłuży. No chyba żeby dobrać się do wsadu i przeprogramować mapy. Ale tego raczej nie zrobisz na kolanie w domu... A jak się bawić w programowanie to już lepiej świnkę ubrać kompa z 1,4. Koszt podobny a możliwości przypuszczam większe.

Bocian ma kompa z 2.0 co nie zmienia faktu, że nadal nie jest on optymalnie dopasowany do silnika.
Na osprzęcie z 1.8 nie musisz rzeźbić z regulatorami ciśnienia, itp. bo wszystko będzie chodzić, jak należy na seryjnych gratach.
Tak się składa, że ja mam regulator ciśnienia ustawiony na 2,6Bara ale wtryski mam z opla 16V. Po przeliczeniu wydajności wychodzi toto około wtrysku 1,8 rovera.

Podpis Bociana pochodzi z hamowni inercyjnej, która w tym roku pokazywała cuda (Niekoniecznie mam na myśli wynik Bociana, chociaż poniekąd też). I raczej może służyć porównywaniu aut obecnych na zlocie hamowanych na tej samej hamowni.
Też tak uważam że chodzi głównie o zabawę i porównanie się tu i teraz.

Imho chwalenie się tymi wynikami jest bez sensu.
To ma drażnić i działa jak widać ;)... Podpis tak samo dobry jak napisanie że moje auto ma 7s do 100km/h (ile ma nie wiem bo nie mam miarodajnych wyników). Zaraz by się znalazło 50 przeciwników że to z górki mierzone albo licznik kłamie...


Niekoniecznie mam na myśli wynik Bociana, chociaż poniekąd też
Co by nie mówić to moje auto daje spokojnie rade Wagowskim 130-konnym TDi-kom i to nawet z kompletem na pokładzie więc coś musi być na rzeczy. Ale tak wiem ten z passata się ze mą nie ścigał...

Proponuje najpierw załozyc na osprzecie od 1.4 plus wtryski i kolektor rurowy z 1.8 i zobaczyc, jak bedzie srednio to zawsze mozna zmienic, optymalnie nie jest to prawda ale spokojnie mozna tak jezdzic, a jak ktos ma LPG to oszczednosci z tytułu posiadania 2 cewek zaplonowych i kompa od 1.8 to moze sobie w buty wsadzic. Sens jest przekladac jak mamy kompletny motor z kompem i immo bo inaczej to szkoda fatygi moim zdaniem
Dokładnie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #410 dnia: Wrzesień 27, 2012, 20:16:30 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Bocian to co szkodzi pojechać na profesjonalną hamownie zobaczyć ile ma kucy i wtedy nikt nie będzie podważał wyników oraz mocy roverka?

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #411 dnia: Wrzesień 27, 2012, 20:25:37 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Cytat: Elwood#1887 w Dzisiaj o 00:15:39
Proponuje najpierw załozyc na osprzecie od 1.4 plus wtryski i kolektor rurowy z 1.8 i zobaczyc, jak bedzie srednio to zawsze mozna zmienic, optymalnie nie jest to prawda ale spokojnie mozna tak jezdzic, a jak ktos ma LPG to oszczednosci z tytułu posiadania 2 cewek zaplonowych i kompa od 1.8 to moze sobie w buty wsadzic. Sens jest przekladac jak mamy kompletny motor z kompem i immo bo inaczej to szkoda fatygi moim zdaniemDokładnie.

Tak, jak się ma już rovera. Ja się zastanawiam czy nie lepiej kupić dawcę ory.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #412 dnia: Wrzesień 28, 2012, 15:16:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bocian to co szkodzi pojechać na profesjonalną hamownie zobaczyć ile ma kucy i wtedy nikt nie będzie podważał wyników oraz mocy roverka?
Zróbcie zrzutę, powiedzcie gdzie mam pojechać to podstawię auto na pomiar...

Ja się zastanawiam czy nie lepiej kupić dawcę ory.
To jeśli zaczynasz od zera to warto się bawić w oryginał o ile cena nie zabije...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #413 dnia: Wrzesień 28, 2012, 17:39:31 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
hm to może ty się zrzucisz mi się na pare fantów do poldka? sory ale zamiast wydawać kase co roku na bezsensowne hamowanie wydać na konkretną a to nie jest duża kasa

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #414 dnia: Wrzesień 28, 2012, 18:05:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dołożyć drugie tyle albo i nie. :)

Katalogowo to 1.4 na cewkach ma 105, także to żadne porównanie. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #415 dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:16:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
hm to może ty się zrzucisz mi się na pare fantów do poldka
Jaja se robie a ty tak na poważnie...

konkretną
A która to będzie...

Może i ta zlotowa hamownia to lipa ale od kilku lat robię na niej pomiary i mam jakieś tam odniesienie do lat poprzednich jeśli chodzi o modyfikacje w aucie...

niemniej jednak nawet patrząc optymistycznie seria ecu rovera da nam 120KM. 1,8 na osprzęcie 1,4 daje więcej za mniejszą kasę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #416 dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:44:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Jakieś odniesienie jest, ale nie wieżę że gdzieś nie daleko Ciebie nie ma wiarygodnej hamowni....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2012, 23:46:48 pm wysłana przez myszaradom »

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #417 dnia: Październik 01, 2012, 18:52:49 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
No jak nie ma jak jest :D a nawet dwie
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #418 dnia: Październik 01, 2012, 19:00:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3825
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

niemniej jednak nawet patrząc optymistycznie seria ecu rovera da nam 120KM. 1,8 na osprzęcie 1,4 daje więcej za mniejszą kasę...

Jest to potwierdzone wykresem z jakiejś obciążeniówki ?
Ja mam jeden :
http://imageshack.us/photo/my-images/512/18mocmoment200908.jpg/ :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - swap z 1.4 na 1.6 lub 1.8
« Odpowiedź #419 dnia: Październik 01, 2012, 19:48:51 pm »

Offline Slawo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000/ BMW E36 Compact 2.8
Mój 1.8 na osprzęcie od 1.4 dał bardzo podobną charakterystykę: 116 KM/5500 obr/min i 171 Nm/4500 obr/min. Sprawdzany był na hamowni Vtech Pomorze w Kosakowie niedaleko Trójmiasta. Wynik całkiem przyzwoity, chociaż cały czas nie dowierzam, że moment jest taki wysoki - o 6 Nm więcej niż seria Rovera, a AFR zdecydowanie nie był optymalny.