Autor Wątek: Brak klaksonu  (Przeczytany 10935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak klaksonu
« dnia: Lipiec 27, 2008, 16:34:54 pm »

przemol1975

  • Gość
Witam, kolejna ciekawostka. Problem - jak w tytule. Bywało, że sporadycznie klakson odpalał - trzeba było długo szukać na kierownicy miejsca ale, zawył. Teraz nic. Co zrobiłem - styk w kole kierownicy przetarty papierem - dodatkowo zwarcie kablami nic nie wywołało, sam sygnał jest sprawny - sprawdzany na krótko, przekaźnik i bezpiecznik OK, wiązka wydaje się ok,ale wiem  ,że coś nie przewodzi, bo miernik podłaczony na stykach przy klaksonie i po załączeniu klaksonu w kierownicy nawet nie drgnął. Gdzie szukać, jak leci ta wiązka nie mam schematu....gdzie najczęściej występuje usterka....dzięki za info!

Brak klaksonu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2008, 17:04:11 pm »

Nikita

  • Gość
poza stykami w kierownicy masz jeszcze styki pod kierownica ale zeby do nich sie dostac musisz kiere calkiem zdemontowac tam sa takie dwie blaszki moze nie ma tam styku

Brak klaksonu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2008, 21:12:15 pm »

przemol1975

  • Gość
a widzisz, nie miałem o tym pojęciam wydawało się, że już więcej styków nie ma, trzeba tam zajrzeć....jaki to rozmiar klucza?

Brak klaksonu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2008, 21:20:15 pm »

Nikita

  • Gość
z tego co pamietam 28 albo 32 jak odkrecisz kierownice to ujrzysz przelacznik zespolony od kuchni i dwie blaszki stykowe przeczysc je i odegnij zeby lepiej przylegaly do metalowego kolka w kierownicy od ich strony i to koleczko tez przeczysc powinno pomoc

Brak klaksonu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2008, 21:24:02 pm »

Buton

  • Gość
Klucz 24. Jeśli kierownica nigdy nie była zdejmowana, to trzeba się będzie trochę naszarpać.

Brak klaksonu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 28, 2008, 07:20:16 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A może sam przycisk klaksonu? Miałem kiedyś to samo i wystarczyło papierkiem przelecieć. A raz przy składaniu to mi przewód między obręcze od klaksonu wszedł i też nie trąbiło.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Brak klaksonu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2008, 13:46:57 pm »

przemol1975

  • Gość
OK, był problem ze stykami pod kołem kierownicy, uświnione w jakimś smarze itd. odgiąłem, przeczyściłem i na razie gra. Ale... Mam pytania. W kole kierownicy od strony kolumny jest taka mała śrubka z nakrętką, do czego ona służy i drugie, na jaką odległość trzeba z powrotem nasunąć koło kierownicy. U mnie, po przykręceniu ponad nakrętkę wystaję jakieś 05, 07 cm gwintu, mam wrażenie że to trochę za mało, że powinna głębiej osadzić się na śrubie, ale z drugiej strony też tyle było zanim zdjąłem kierownicę....więc może jest OK, nie wiem....

Brak klaksonu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2008, 14:04:18 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Cytat: "przemol1975"
mam wrażenie że to trochę za mało, że powinna głębiej osadzić się na śrubie

Jak klakson chodzi poprawnie i kierunki wyłączają sie po wyprostowaniu kierownicy znaczy że jest na właściwym miejscu.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Brak klaksonu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2009, 14:04:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopię temat, bo u mnie nie ma klaksonu od dawna.
W końcu zmotywowałem się by to naprawić :)
U mnie sytuacja wygląda tak:
1. przekaźnik sprawny, prąd do niego dochodzi,
2. klakson sprawny - masa OK, spięcie kabli na przekaźniku załącza dźwięk,
3. między stykiem (prawym) pod kierownicą, a nóżką przekaźnika "85" jest przejście.
4. Kabel ze stałym "+" do nóżki "30" przekaźnika podłączony,
5. kabel zasilający sygnał dźwiękowy, podłączony pod nóżkę "87" przekaźnika.

Teraz mam pytania, bo niby wszystko według schematu, a nie trąbi :? :
1. jaki typ przekaźnika powinien być zastosowany do obsługi klaksonu - u mnie jest 541,
2. według podłączenia i schematu, to masa z przycisku na kierownicy powinna załączać przekaźnik - dobrze myślę, czy coś nie tak,
3. czy ktoś miał już taką przypadłość w autku?

Dla przypomnienia POLONEZ MR 89, przejściówka 1990 r.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2009, 16:24:17 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
a czy podczas wciskania sygnału podpięciu próbowki pod + i pod 85 próbówk świeci?
spróbuj podać na żywca masę pod sterowanie 85

jesli przekaźnik ma wyjscie 87 to jest oki.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Brak klaksonu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2009, 19:54:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
podanie masy nie uruchamia klaksonu, jutro dla pewności kupię nowy przekaźnik, bo normalnie zdurniałem. Styk który podaje masę pod kierownicę jest OK (po włączeniu miernika pod styk masowy i pod masę pojazdu jest przejście). Zastanawiam się, czy nie podać masy pod styk masowy kierownicy "na piechotę" - być może, że przy wieku auta i instalacji, po prostu jest zbyt duży opór :? - wtedy zobaczymy czy zatrąbi tak, jak powinien :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2009, 20:14:27 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "BARTEK#1925"
podanie masy nie uruchamia klaksonu

no to przekaźnik masz do du.. najlepiepiej zamien z innym miejscami.
Cytat: "BARTEK#1925"
(po włączeniu miernika pod styk masowy i pod masę pojazdu jest przejście

to nie koniecznie świadczy o ciągłości obwodu. bo przez miernik idzie mały prąd.

jesli na 86 jest +12 a na 85 podajesz masę to i nie działa a na krótko jest oki  to ewidentnie przekaźnik
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Brak klaksonu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2009, 20:26:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jutro kupię przekaźnik. Jak mi się uda, to po jutrze założę i dam znać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2009, 22:35:54 pm »

Barnii

  • Gość
A czy tam przypadkiem nie powinien być ten żółty przekaźnik sterowany masą? (542 jak dobrze pamiętam... )

Brak klaksonu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2009, 22:38:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Barnii"
A czy tam przypadkiem nie powinien być ten żółty przekaźnik sterowany masą? (542 jak dobrze pamiętam... )


no i to chyba tu jest pies pogrzebany. Od zawsze tam był "541" i nigdy klakson nie działał, tzn od ponad 5 lat  :roll:  No to wiem jaki mam kupić. Dzięki Barnii :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2009, 23:00:20 pm »

Barnii

  • Gość
Zmostkuj pin 30 i 86, też powinno działać :)

Brak klaksonu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2009, 12:31:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A może mi ktoś podać typ tego przekaźnika, mam na myśli numer.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2009, 19:32:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
jutro rano spróbuję i dam znać :)

matucha#1931, masę która ma sterować mam pod "85", tak jak na schemacie :wink:

[ Dodano: 2009-02-02, 19:33 ]
Cytat: "matucha#1931"
sprawdź czy masa idzie na nóżkę 85 czy 86. Żeby działało, to na drugiej z tych nóżek musi być na stałe +12V.


czyli tak jak napisał wyżej Barnii :D

[ Dodano: 2009-02-03, 13:00 ]
No i nie było trzeba nawet zmieniać przekaźnika.
Wedle podpowiedzi Kolegi Barnii zmostkowałem styk "30" i "86".
Klakson działa jak oszalały :P

Dzięki za pomoc :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Brak klaksonu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2009, 09:48:16 am »

fazer151

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Odkopię temat, bo u mnie nie ma klaksonu od dawna.
W końcu zmotywowałem się by to naprawić :)
U mnie sytuacja wygląda tak:
1. przekaźnik sprawny, prąd do niego dochodzi,
2. klakson sprawny - masa OK, spięcie kabli na przekaźniku załącza dźwięk,
3. między stykiem (prawym) pod kierownicą, a nóżką przekaźnika "85" jest przejście.
4. Kabel ze stałym "+" do nóżki "30" przekaźnika podłączony,
5. kabel zasilający sygnał dźwiękowy, podłączony pod nóżkę "87" przekaźnika.

Teraz mam pytania, bo niby wszystko według schematu, a nie trąbi :? :
1. jaki typ przekaźnika powinien być zastosowany do obsługi klaksonu - u mnie jest 541,
2. według podłączenia i schematu, to masa z przycisku na kierownicy powinna załączać przekaźnik - dobrze myślę, czy coś nie tak,
3. czy ktoś miał już taką przypadłość w autku?

Dla przypomnienia POLONEZ MR 89, przejściówka 1990 r.

a styki na kierunkowskazach?? dochodzą do pierscienia na kierownicy??

Brak klaksonu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2009, 10:27:04 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
fazer151,
 
Cytat: "BARTEK#1925"
Wedle podpowiedzi Kolegi Barnii zmostkowałem styk "30" i "86".
Klakson działa jak oszalały
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;