Autor Wątek: Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??  (Przeczytany 46349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 21, 2010, 13:23:02 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Wrzuć jakieś zdjęcia - będą dobrym uzupełnieniem.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 21, 2010, 16:24:26 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Kusmier,  drobiazg :wink:
A tych "spawanych", tylko czekać aż zmiany w strukturze materiału dadzą o sobie znać.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 21, 2010, 18:23:44 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ale przecież jak ty podgrzewałeś by wygiąć stabilizator też zmieniałeś strukturę metalu...

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 21, 2010, 18:36:34 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
z tym że kilkaset a kilka tysięcy stopni to jest znaczna różnica.
radze rzucic okiem na wykres zelazo-wegiel i zwrocic uwage jakie zmiany zachodza przy jakiej temperaturze
http://mmax88.wrzuta.pl/obraz/3nc2CjODuHB/wykres_rownowagi_zelazo-wegiel_zelazo-cementyt
pozatym spawajac zmienia się skład materiału, zwiększa sie ilość węgla i materiał staje się bardziej kruchy

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 21, 2010, 18:39:31 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
tak dokładnie na metalu się nie znam:) no ale skoro już nie jeden stab takiej konstrukcji spawanej jeździ już dłuższy czas i nic się nie dzieje?

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 21, 2010, 18:44:27 pm »

bp

  • Gość
Zamieszczam zdjęcia tego wynalazku, który mam w aucie:





Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 21, 2010, 18:48:28 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Pomysł mi się podoba ale czy klasyczny stab (przykręcany do mostu) nie trzyma mocniej w zakrętach?

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 21, 2010, 19:31:29 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Cytat: "Kusmier"
z tym że kilkaset a kilka tysięcy stopni to jest znaczna różnica.
radze rzucic okiem na wykres zelazo-wegiel i zwrocic uwage jakie zmiany zachodza przy jakiej temperaturze
http://mmax88.wrzuta.pl/o...zelazo-cementyt
pozatym spawajac zmienia się skład materiału, zwiększa sie ilość węgla i materiał staje się bardziej kruchy

Dokładnie o to chodzi :!:
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 21, 2010, 19:34:15 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
a co uważacie o pomyśle bp?

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 21, 2010, 21:00:35 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ciekawa opcja, tylko grubość mogła by być większa :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 21, 2010, 21:22:30 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no u mnie w domu "wala" się drut 16mm dobre obejmy, chyba zadziałam coś takiego tylko mnie zastanawia czy opcja z mocowaniem do mostu nie jest lepsza od czegoś takiego.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 21, 2010, 22:15:54 pm »

bp

  • Gość
Z grubością drutu nie ma też co przesadzać, zazwyczaj tylne stabilizatory są i tak cieńsze niż przednie, z taką 14stką już jest całkiem dobrze. Działanie stabilizatora widać nawet przy podnoszeniu auta lewarkiem podstawionym pod przednie ucho resora - druga strona auta nie przysiada.
Z tego co pamiętam to policzyliśmy, że przy maksymalnie wciśniętej jednej stronie auta (do ogranicznika) a drugiej wyciągniętej aż do końca dodatkowe siły działające na dociśnięte koło są równe tym pochodzącym od resora, czyli tak jakby resor był dwa razy twardszy, jakoś tak to było. Co do mocowania do mostu to trudno mi określić, nie miałem okazji przetestować fabrycznego stabilizatora od kombi. Szukałem takiego, ale jak wiadomo jest to towar deficytowy, jak również mocowania do niego. Tak więc ostatecznie padło na to co jest. Sztywność wszystkiego jest  tu zależna głównie od tulei drążków reakcyjnych.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 21, 2010, 22:31:47 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "bp"
Sztywność wszystkiego jest tu zależna głównie od tulei drążków reakcyjnych.

Tuleje to w tym drążku do którego przykręciłeś stabilizator?

Ale czy różnica w prowadzeniu jest bardzo odczuwalna?

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 21, 2010, 22:36:27 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Cytat: "myszaradom"
a co uważacie o pomyśle bp?


ja uwarzam go za najrozsądniejszy, lecz najbardziej pracochłonny.
Materiał drążka reakcyjnego + mocowania tak jak w oryginale  wydają się bedziej profi od obejm i pręta zbrojeniowego, ale to tylko moje odczucie;p osobiście bede robił drążek na wzór jego pomysłu, tylko musze dorwać dobry palnik ;p

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 21, 2010, 22:40:58 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ja rozmawiałem o tym ze swoim ojcem i żeby drut 16mm( taki użyje) wygiąć to muszą iść masakryczne siły, a do wygięcia nie trzeba wcale palnika (choć tym jest łatwiej) na szczęście mam giętarkę hydrauliczną więc nie długo zrobię coś takiego i zdam relacje:)

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 22, 2010, 09:00:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
myszaradom, A nie pęknie jak będzie gięty na zimno...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 22, 2010, 09:09:51 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Cytat: "Bocian_s#313"
myszaradom, A nie pęknie jak będzie gięty na zimno...


no właśnie.. jesli gniesz z prostego odcinka to trzeba zrobić dość duże kąty.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 22, 2010, 11:18:00 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytat: "Bocian_s#313"
myszaradom, A nie pęknie jak będzie gięty na zimno...

Ja powołuje się na wiedzę mojego taty :) twierdzi że na zimno też się tylko bd ciężej, mam w domu palnik propan-butan więc zrobię to na gorąco:)
Za tydzień zdam relacje, porobię parę zdjęć i zobaczymy, za materiały nic nie płacę więc najwyżej bd jedno popołudnie pracy w plecy:)

Zastanawiam się tylko czy trzeba robić ten lekki łuk nad mostem.

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 22, 2010, 14:21:22 pm »

bp

  • Gość
Różnica w prowadzeniu jest wyraźna - szybkie ruchy kierownicą lewo-prawo  powodują, że auto stara się jechać wężykiem a nie jak dotychczas tylko bujać się na boki.
Dobrze też widać sytuację z auta jadącego z tyłu - samochód dużo mniej przechyla się na zakrętach. Poza tym wydaje się, że charakterystyka prowadzenia stała się bardziej nadsterowna, czuć wyraźnie w zakrętach.
Co do kucia: ja musiałem na gorąco bo dysponuje jedynie imadłem i młotem, poza tym tak łatwiej zrobić ostry skręt a i naprężenia pozostające w pręcie są dużo mniejsze. Do nagrzewania użyłem kotła węglowego CO. Kucie polecam zacząć od odgięcia na most, bo trudno potem trafić z rozstawem ramion. Czy samo odgięcie jest konieczne - ja zrobiłem bo jednak jest dość blisko. Jednocześnie trzeba pokombinować z kątem odgięcia i samą głębokością, bo wyżej jest drążek korektora hamowania (kto ma stary układ).

Stabilizator przedni rovera do stabilizacji tyłu??
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 22, 2010, 19:35:28 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No nic teoria teorią a zobaczymy jak to bd w praktyce ale "bp" pomysł niezły :)

Tanim kosztem można poprawić trochę prowadzenie, zawsze to alternatywa dla staba z rovera czy od kombi choć uważam że to drugie rozwiązanie jest jeszcze lepsze, ale lepsze to niż nic :)