Autor Wątek: fotorelacja z monster garage rok 2009/2010  (Przeczytany 44322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 17, 2009, 18:17:35 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Zapomnij o gazniku nadcisnieniowym chyba ze masz worek kasy  :)  Jedyne co zapewne dasz rade zdobyć to gaznik od lanci 1.6 Turbo albo reno 5 czy Fuego(albo jakos tak :P  ). Te gazniki maja to do siebie ze po pierwsze sa zazwyczaj w stanie agonalnym a placisz jak za nówke z pewexu, dwa znajdz do tego czesci, trzy znajdz kogos kto to wyreguluje zeby bylo ok i na koniec mam smutna wiadomosc ze za cholere nie wykarmi to porobionych 2.0....

Lepsze jest wedlug mnie draw thru- prosciej zrobic  i daje efekty calkiem dobre. Jak ktos sie boi ze mieszanka mu sie zapali to niech zrobi statystyke wypadków z aut z SERYJNIE montowanym tym systemem i wtedy pogadamy :)  Sam miałem to instalowac- kupilem juz niezbedne graty a z kolega Gilmorem opracowalismy juz  wydech pod turbo do silnika pinto ale wyszlo jak wyszlo. Jakby co to turbo moge sprzedac- TD04H 13c ładuje 0,5 bara z Volvo 2,3(740&760)
Najpierw jednak doprowadz silnik do stanu dobrego- zwlaszcza smarowanie bo to bolączka tych silników, a turbina tez musi mieć odpowiednia ilosc oleju do smarowania(cisnienie na goracym silniku !) Na seryjnych gratach wedlug mojej wiedzy mozna ładowac 0,5 bara przed dosc spory okres czasu- oczywiscie jezeli korzystasz z głowa. Mocy nie przybedzie za duzo raczej ale momentu obrotowego tak :mrgreen: co pozwala uzyskac naprawde niezlego kopa i super elastycznosc na ktora juz w serii nie ma co narzekac

[ Dodano: 2009-01-16, 23:14 ]
Cytat: "BARTEK#1925"
Jako że będę zakładał ostrzejszy wałek, to zastanawiam się, czy zwalać czapę i zakładać obrobioną czapkę od 1.6 z tym wałkiem, czy po prostu wsadzić wałek w obrobioną głowicę, która sziedzi na silniku :roll:
Czapkę od 1.6 kompletną kupiłem za 50 zł i czekam obecnie na przesyłkę, więc i tak będę ją miał. Czekam na pomysły. Poza tym czekam na odpowiednią aurę, by wreszcie zrobić wydech jak należy (kolekor 4-2-1 i elementy wydechu ze sierry).


Bartek- pierwsza sprawa- głowice i kolektory musisz obrobic- im lepiej przygotujesz silnik tym wieksze efekty da walek :)  Kolejna to taka ze MUSISZ kupić nowe panewki walka rorządu i dać je do zakladu obróbki silników razem z walkiem aby je wprasowali i zrobili to jak trzeba. Na uzywanych panewkach i nowym walku to loteria, a jak sa duze luzy to spadek cisnienia smarowania(walek jest smarowany z tego samego zrodla co rurka natryskujaca olej) moze go szybko zalatwic. Kolejna to ze glowica od 1.6 ma mniejsze komory ale niestety tez mniejsze zawory wydechowe :|  Zeby mialo to sens musialbys wstawic w glowice odpowiednio wieksze wydechy(na sierra fan jest temat odnosnie doboru wiekszych zaworow) Istnieje tez niebezpieczenstwo spalania stukowego i byc moze równiez kolizji tloków z zaworami.  W koncu zawory otwieraja sie dluzej a pojedyncze sprezyny moga nie zdazyc zamknac zaworu szybko oraz zawory schodza nizej niz seryjnie
Dlatego wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest : znaleznie drugiej glowicy od 2.0, obrobienie jej i ewentualnie wstawienie wiekszych zaworow ssacych, wydechy sa wystarczajaco duze do pojedynczego gaznika, wstawienie nowych panewek i nowego walka plus ewentualnie ciut mocnijszych sprezyn zaworowych. Lepiej miec silnik o mniejszym sprezaniu ale dobrej wymianie spalin i paliwa niz odwrotnie. Glowice mozesz oczywiscie jeszcze splanowac  :) Wydaje mi sie mozna zastosowac sprezyny od poloneza 1.6 ohv w miejsce seryjnych- twardosc jest obliczona zapewnie podobnie  itez wszystkie 16 sztuk pracuje na jednym walku a sa podwójne wiec zdecydowanie lepiej motor ciagnie powyzej 5 tys  :) z tym ze na szybkim walku i podwojnych sprezynach stracisz dobry dól


Michał, wiesz że głowę, która siedzi na moim seryjnym pinto mam obrobioną, druga leży na starym silniku w garażu :) Po dyskusji na sierrafan, doszedłem do wniosku, że będzie głowica od 2.0. Oczywiście zostanie obrobiona tak jak ta którą mam na aucie, do logiką są nowe panewki i koniki też chcę kupić nowe. Głowę chcę podrzucić do Koszalina lub Karlina, żeby ją ciachnęli o 1 mm. Zawory zostają seria. Do tego dojdzie kolektor wydechowy 4-2-1, który powstaje w bólach od zeszłego roku :D oraz wydech od sierry OHC EFI/gaźnik na odcinku od kolektora (portki) do mostu (kolano), ostatni tłumik zostaje ten co mam teraz. Mam nadzieję że ze wszystkim się wyrobię do Czerniewic.
Dzisiaj cieszyłem się już odzyskaniem wysokich obrotów po wymianie parownika na nowy :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 17, 2009, 20:15:30 pm »

Michael

  • Gość
A czy ktos moze bardziej dokladnie opisac to draw thru i powiedziec mi z czym to sie je tak naprawde czyli jak to podlaczyc co z czym itd

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 17, 2009, 20:17:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
google nie gryzie :wink:

Zajrzyj też do tematu " fotorelacja monster garage 2008 " - w tym temacie Elwood#1887 dużo pisał na temat draw-thru :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 17, 2009, 21:15:47 pm »

Michael

  • Gość
dzieki zawsze mialem obawy przed google :P nie no spoko poszukam w temacie :) pozdro.Jeszcze mam pytanie co do wydechu jezeli bede go puszcal juz za turbo to robic jakas dwururke jeszcze czy jedna rure np fi 50 i tak caly wydech??

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 03, 2009, 11:53:35 am »

badyl

  • Gość



20.000 kilometrów z życia dobrego OHV POWER.







Tydzień z życia Monster Garage :P

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 03, 2009, 13:47:32 pm »

Michael

  • Gość
Nie no  kurcze gdzie taki wspanialy garaz jest tez sie chcetnie wybiore jak mi sie uda dohca w koncu obudzic :) A tak w ogoel wroce troszeczke do tematu turbo a co myslicie o zrobieniu blow thru w dohcu ?? mam gaznik nadcisnieniowy turbo w dobrym stanie wiec mysle czy moze by nie zrobic blow thru ktos poleci?? ktos moze odradzi ?? prosze o pomoc pozdro

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 04, 2009, 00:05:34 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
badyl,  niedługo chyba dojdzie kolejna :(
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 04, 2009, 08:30:57 am »

badyl

  • Gość
Ale co ?? Flaszka czy uszczelka??

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 04, 2009, 08:38:33 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
sądząc po minie uszczelka... :| co nie zmienia faktu że flaszka też może dołączyć :D :mrgreen:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 04, 2009, 09:14:11 am »

badyl

  • Gość
wiem, że uszczelka bo on jeździ moim fiatem.... :mrgreen:

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 06, 2009, 00:04:16 am »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Jak narazie ma się dobrze fiaton. Bartoszu spalanie twojego auta spadło z 18 litrów do 15 ale ustawiam dalej bo to musi mniej palić.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 06, 2009, 13:53:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to grubo Ci to pali  :mrgreen:  Chyba cały czas jest pedał w podłodze  :twisted:

Mój po wymianie parownika i regulacji pali ~13 l lpg/100 km :D
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 08, 2009, 12:34:44 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
daj spokój co tu cisnąć jak to tylko OHV, ale znowu jak emeryt to ja nie jeżdżę. Po prostu i tak za dużo pali biorąc pod uwagę że ja pracuje poza łodzią i nie stoję w korkach.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 08, 2009, 15:54:53 pm »

badyl

  • Gość
Ale ty się ścigasz z każdym!  I rozwijasz 160 km/h. Przy takich osiągach ohv nie ma się co dziwić ze tyle wpierdziela gazu. ale może niedługo zawita tam ZŁO!!!!!!!!  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 08, 2009, 16:53:00 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "badyl"
Ale ty się ścigasz z każdym!  I rozwijasz 160 km/h. Przy takich osiągach ohv nie ma się co dziwić ze tyle wpierdziela gazu. ale może niedługo zawita tam ZŁO!!!!!!!!  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D


Hmmm zaraz :P ale wiadomo że ZŁŁŁŁOOOOOO to jest dohc fiatowskie ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 08, 2009, 20:06:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A miało być serducho z BMW  :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 08, 2009, 20:33:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ZZŁŁŁŁŁŁŁŁOOOOO  To jest K16
A "ffiatoffskie" DeOHaCe to jest ZZZZZZZZUUUUUUUUUOOOOOOOOOOOOOOOO:D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 08, 2009, 20:37:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja słyszałem, że to ponoć "ford gówno wort"  :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 08, 2009, 20:42:43 pm »

badyl

  • Gość
K16 to my ohv objeżdżamy!!  :lol:   Mam na myśli 2.0 dohc.... od DAVITA

fotorelacja z monster garage rok 2009/2010
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 08, 2009, 21:12:04 pm »

Michael

  • Gość
ooo to bedzie w lodzi kolejny dohc popieram popieram i powodzenia przy pracach.Pozdro