Autor Wątek: Za wysoka temperatura...  (Przeczytany 20273 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura...
« dnia: Styczeń 04, 2009, 13:34:49 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cześć,
mam pewien problemik, kilka dni temu przy odpalaniu poldka z rana usłyszałem dziwne dźwięki po odpaleniu (domyślam się, że były to kawałki lodu bo w chłodnicy była woda)  później już było wszystko w porządku ale po przejechaniu 500m temperatura doszła do 130 stopni, po zatrzymaniu się okazało się, że wiatrak nie chodzi.
Wiatrak jest sprawny. Co mogło się uszkodzić? Wymieniłem termostat bo nie był wymieniany bardzo długo ale nie pomogło.
A jeszcze jedno przestało działać grzanie w kabinie, dmuchawy podają tylko zimne powietrze...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2009, 13:51:48 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Po pierwsze - jak można w styczniu mieć jeszcze wodę w chłodnicy? Nawet najtańsze Petrygo to nie jest niewiadomo jaki wydatek. Nie wiem jak jest zbudowana pompa wody w silniku Rovera, ale jeśli ma plastikowe łopatki to pewnie możesz już wyjmować je w częściach. Twój problem wygląda jakby w ogóle nie było obiegu chłodziwa. Wiatrak nie chodzi bo pewnie masz lód w chłodnicy, więc termowłącznik Ci go nie załącza. Coś mi się zdaje, że czeka Cię poważna naprawa silnika. Ale powinieneś zacząć od rozmrożenia silnika (postaw samochód w ciepłym pomieszczeniu) i wymiany wody na płyn niezamarzający. Wszelkie inne próby mogą tylko pogłębić destrukcję.
Pomóżmy Jackowi!

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2009, 13:55:29 pm »

roverek

  • Gość
A chłodnica pewnie była lodowata.Zamarzł Ci układ chłodzenia ,oby nie rozwaliło silnika.
Jedyna rada to ciepły garaż i obserwacje gdzie cieknie w czasie odmrażania.
O kolega mnie wyprzedził.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2009, 13:56:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dokladnie. samochod w cieple miejsce na cala noc albo przystaw kilka farelek i zdejmij przewod z chlodnicy ten dolny. przelej nawet woda i jak bedzie leciec woda to zaloz przewod. zalej woda (bo jak jest uszkodzona pompa wody to szkoda wlewac plyn). odpal i jak bedzie wszystko ok  wlej plyn a jak nie to zwalaj pompe wody i przy okazji zaloz nowy pasek rozrzadu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2009, 14:19:55 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Woda w chłodnicy została już wymieniona na petrygo :)
Niestety ale nie mam jak go zostawić w ciepłym miejscu na noc bo nie posiadam garażu itp.

Na forum w między czasie znalazłem jeszcze ze może być uszkodzony czujnik temp w chłodnicy i po sprawdzeniu tego (zwarłem kabelki od niego) okazało się że nie działa bo wiatrak się załączył. Na załączonym wiatraku temp dochodzi do ~100-110 stopni ale chłodnica jest zimna ...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2009, 14:44:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to mozliwe ze poszla uszczelka pod glowica albo zacial sie termostat
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2009, 14:55:44 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
termostat wymieniony był dziś, a śladów uszczelki nie widać za bardzo, oleju nie ubywa, śladowe ślady oleju w płynie od chłodnicy.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:15:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
fist, jak chłodnica jest zimna, to się wyłącznik nie może załączyć, więc pewnie działa. Ile tego petrygo Ci weszło ?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:17:05 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
ok 4l
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2009, 15:52:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to za malo. a sprobuj wyjac termostat i wtedy zobacz czy chlodnica nadal bedzie zimna. jak bedzie zimna to napewno uszczelka. nic innego nie wchodzi w gre. tzn zostaje do sprawdzenia ta pompa wodna.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:02:35 pm »

roverek

  • Gość
A odpowietrzyłeś układ chłodzenia po zalaniu
Ciekawe,czy lód całkowicie roztopił się w układzie skoro samochód nie widział ciepłego garażu.Przecież na dworze jest mróz.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:09:59 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Tak odpowietrzałem, prawdę mówiąc nie za bardzo mi się chce ponownie rozbierać termostat bo trochę się trzeba z nim namęczyć  a był wymieniony na nowy z rana.

Cytat: "roverek"
Ciekawe,czy lód całkowicie roztopił się w układzie skoro samochód nie widział ciepłego garażu.Przecież na dworze jest mróz.

Właśnie też się zaczełem nad tym zastanawiać ... Może chłodnicę wymontuje i zabiorę do domu :]
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:13:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "roverek"
Ciekawe,czy lód całkowicie roztopił się w układzie

ale jak mowi ze wskaznik pokazywal 100 110 stopni to mozliwe ze sie juz roztopil
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:16:16 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
ale chłodnica była chłodna tylko w kilku miejscach była cieplejsza
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:20:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
niech postoi do jutra. jak juz zalany zostal plyn a nie woda to sam plyn powinien rozstopic lód chociazby dlatego ze jest juz ciecza a nie lodem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2009, 16:21:05 pm »

roverek

  • Gość
A jak odpowietrzałeś układ chłodzenia?

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2009, 17:16:59 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Tak

[ Dodano: 2009-01-04, 20:05 ]
Z chłodnicy pozbyłem się całej wody (zabrałem do domu przeczyściłem i wygrzałem  :D ) wyjąłem termostat i powiem wam że teraz temperatura powoli rośnie i chłodnica też się nagrzewa, tylko wiatrak się nie uruchamia ale to przez to ze czujnik jest uszkodzony.

I teraz mam pytanko, można jeździć bez termostatu? Czym to grozi?

I jeszcze jedno:
Cytuj (zaznaczone)
przestało działać grzanie w kabinie, dmuchawy podają tylko zimne powietrze...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 04, 2009, 20:47:40 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Grzanie nie działa bo albo nie masz obiegu płynu albo masz zapowietrzony układ.
Pomóżmy Jackowi!

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 04, 2009, 20:54:43 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Jest odpowietrzony, a płyn jest w obiegu.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 04, 2009, 20:57:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "MichalSW"
Grzanie nie działa bo albo nie masz obiegu płynu albo masz zapowietrzony układ.
stawiam na to drugie.
Cytat: "fist"
I teraz mam pytanko, można jeździć bez termostatu? Czym to grozi?
mozna jezdzic bez termostatu. grozi to tylko niska temperatura plynu chlodzacego niczym wiecej. a no i oczywiscie slabszym ogrzewaniem w zimie. ale zawsze mozna zastosowac jakas przeslone chlodnicy. wtedy nie bedzie tak chlodzic podczas jazdy a brak termostatu daje nam pewnosc ze on sie nie zatnie i nie wyrzuci wody podczas jazdy. ja tak mialem u siebie i moj brat tak samo jezdzi

[ Dodano: 04 Sty 2009 21:00 ]
Cytat: "fist"
chłodnica też się nagrzewa, tylko wiatrak się nie uruchamia ale to przez to ze czujnik jest uszkodzony.
albo plyn przy czujniku nie ma odpowiedniej temperatury aby przekazac prad
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)