Autor Wątek: Za wysoka temperatura...  (Przeczytany 20295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 11, 2009, 18:29:50 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
podepnę się pod  temat

Mam taki dziwny problem z chłodzeniem otóż jak się zatrzymam np. na światłach momentalnie leci mi temperatura do góry do załączenia wentylatora zjawisko to występuje nawet przy 0 na zewnątrz. Chłodnica jest cała gorąca, termostat już trzeci na 82 C i dalej to samo. Podczas jazdy taki problem nie występuj tzn temp jest ok. Czy może to być pompa ?? jak sprawdzić czy jest wszystko z nią porządku ?? Chłodnica z korkiem i układ szczelny, silnik gaźnikowy jakieś sugestie ???

chłodnica czy pompa aut ?!
1.6 GLE

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 11, 2009, 22:46:35 pm »

FSO maniak

  • Gość
No to chyba normalne, ze jak stoisz to wentylator się zalacza... :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 12, 2009, 19:09:35 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Panowie, cały układ dobrze mi działa jest tylko problem z tym ogrzewaniem w kabinie.

Mam teraz pomysł aby wyczyścić nagrzewnicę. Najpierw spróbuję ją tylko przepłukać przez te 2 rurki co wystają -
Jeżeli to nie poskutkuje to wyciągną bym nagrzewnicę i ją wyczyścić. Mógł by ktoś napisać jak się do tego zabrać? Co po kolei odkręcić aby się tam dostać.

Jeszcze mam pytanie w którą stronę płynie płyn przez nagrzewnicę? W stronę zaworu czy odwrotnie?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 12, 2009, 19:44:25 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w strone zaworu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 12, 2009, 20:01:06 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Dzięki, a jak myślicie ma sens samo takie przelanie?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 13, 2009, 12:25:48 pm »

roverek

  • Gość
Oczywiście,że ma sens .Sprawdź przy okazji  czy otwiera się zawór nagrzewnicy.
Zawór nagrzewnicy jest powyżej silnika ,czyli oprócz zbiorniczka wyrównawczego i podgrzewania przepustnicy, jest to najwyżej położony punkt przepływu cieczy chłodzącej.Niewykluczone,że tam jest bąbel powietrza i blokuje przepływ cieczy chłodzącej.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 13, 2009, 22:14:07 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Po dzisiejszych 3 godzinach na tym mrozie załamałem się :(
Przepłukałem nagrzewnice (była w miarę czysta troszeczkę paproszków wypadło)
Zawór jest w średnim stanie jak jest otwarty to bez problemu przepływa przez niego płyn, a gdy jest zamknięty to trochę przepuszcza.
Zamontowałem nowy termostat (bo zdemontowałem go tydzień temu z przyczyn przegrzewania się) ale w domu sprawdziłem stary w gotującej się wodzie i okazało się, że jest sprawny...
Przy okazji wymiany termostatu zrobiłem jeszcze raz zdjęcia pompy i widać dokładnie, że jest w dobrym stanie
Zamontowałem nowy czujnik ten co włącza wiatrak bo się nie włączał, ale ten stary też się okazał sprawny...

Po tym wszystkim odpalam poldka 15min nagrzał się do 90° w tym momencie chłodnica zaczeła się nagrzewać i nagle ze zbiorniczka wywala płyn... chłodnica nie zdążyła się nagrzać do odpowiedniej temperatury żeby włączyć wiatrak.  Czego to może być wina?  
Uład odpowietrzałem na każdym z tych wężyków "z górnej" części układu czyli przy:
nagrzewnicy, zaworze, przepustnicy, górna część chłodnicy.
 
Jutro od 13 będę miał czas na grzebanie przy nim więc napiszcie co jeszcze sprawdzić bo mi się pomysły skończyły...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 14, 2009, 15:15:50 pm »

roverek

  • Gość
Płyn wywala przez zawór korka na zbiorniczku wyrównawczym? Może zaworek szwankuje.Jeśli nie to, pozostaje uszczelka pod głowicą.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 14, 2009, 20:34:18 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Próbowałem z korkiem zakręconym i odkręconym. Dziś wieczorem oddałem go do mechanika bo ja już nie mam siły do niego...  Dałem mu od razu cała długa listę rzeczy do wymiany i do sprawdzenia bo za tydzień jadę do Austrii nim więc musi być sprawny w 100% :]
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 18, 2009, 23:35:37 pm »

michael_z

  • Gość
Witajcie!

Jestem tu nowy ale problem chyba taki nowy dla Was nie będzie :)

Mam podobny problem jak kolega Fist.
Parę dni temu została wymieniona nagrzewnica bo zalało mi cały dywanik przy pasażerze.
Po wymianie autkiem zrobiłem 40 km i coś wybuchło :P okazało się że rozerwało ten najgrubszy wąż z płynem .
 Wyglądało jak by ktoś nożem przejechał i zrobił cięcie na 10 cm. Wydaje mi się że problemem jest brak odpowietrzenia układu po wymianie płynu i po 40-45km  ciśnienie wzrosło  aż tak  że rozerwało zbrojony wąż. Czy koledzy mogli by mi wskazać miejsce w którym znajduje się jakiś odpowietrznik w Polonezie z silnikiem rovera 1.4 ?
Dodam tylko że temperatura była cały czas prawidłowa aż do rozerwania.
Z góry dziękuję za pomoc !

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 19, 2009, 15:41:26 pm »

vox+241

  • Gość
nie ma czegoś takiego jak odpowietrznik. Jeżeli masz lpg to mozesz parownik odpowietrzyć zdejmując wąż i czekając aż wypłynie płyn. A odpowietrzasz dolewająć do wyrównawczego aż przestanie opadać i będzie odpowiednia ilość. Ciśnienie w układzie chłodzenia wiesz co może oznaczać...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 19, 2009, 17:42:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w moim ohv oznaczało, że przewód łączący chłodnice ze zbiornikiem wyrównawczym się zapchał olejem. przepchanie tego przewodu załatwiało sprawe.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 19, 2009, 20:01:00 pm »

michael_z

  • Gość
Dzięki za sugestie,  czytałem na innym forum o jakiejś śrubce odpowietrzającej ale widocznie ktoś sobie coś wymyślił. Polonez jest tylko na benzynę.
     Mimo wszystko mam nadzieje ze to jednak nie to co wszyscy myślą :) Co prawda silnik został niestety przegrzany , kawałek bez płynu musiałem przejechać.
Temperatura silnika jest ciągle w normie przed rozerwaniem węża też była w normie tylko ciśnienie za duże się prawdopodobnie wytwarza. W przypadku uszczelki w poprzednim polonezie gaźnikowym był widoczny znaczny skok temperatury, brak mocy , biały dym z rury.
 Jak już zdążyłem zauważyć to w roverze jest inaczej ale jak na razie jedyny niepokojący objaw to za duże ciśnienie w układzie chłodzenia czy to już może wystarczyć by myśleć o uszczelce ? Temperatura ok , moc jest  , kolor spalin w normie, ogrzanie takie średnie ale rewelacji nigdy nie było :)

[ Dodano: 20 Sty 2009 00:18 ]
Wracajac do odpowietrzenia znalazlem artykuł "Wymiana płynu chłodniczego w silnikach serii K"  i wlasnie tam jest mowa o tej śrubce
 Wykręć śrubę odpowietrzającą z przewodu chłodniczego umiejscowionego po prawej stronie silnika, pod aparatem zapłonowym .
Rozumiem ze to tylko w seryjnych roverach a w poldoroverach nie i stad te ploty o śrubce a może jednak jest tak dobrze ukryta? :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 20, 2009, 11:22:37 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
W polonezach z silnikiem rovera nie ma tej śrubki (a przydała by się ... ) trzeba zdejmować wężyki i spuszczać powietrze z elementów które są najwyżej położone czyli :
przy nagrzewnicy
przy przepustnicy

możesz też pod pompować płyn naciskając na ten gruby wąż na górze chłodnicy ( chyba ten co ci pękł)
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 20, 2009, 11:35:38 am »

szczepan

  • Gość
Cytat: "michael_z"
Jak już zdążyłem zauważyć to w roverze jest inaczej ale jak na razie jedyny niepokojący objaw to za duże ciśnienie w układzie chłodzenia
Z rególy za ciśnienie w układzie chłodzenia odpowiada korek na zbiorniczku wyrównawczym. Powinieneś go wymienić

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 20, 2009, 12:33:09 pm »

michael_z

  • Gość
Dzięki za kolejne rady , wąż który pękł mam wymieniony na taki co imadłem bym musiał ściskać :), zostaje więc zdjęcie wężyków podpowiedzianych przez Fista.
Korek został wymieniony miesiąc wcześniej więc powinien spełniać swoją funkcję .
Jak to nie pomoże to jedyne co mi zostaje to  chyba uszczelka....

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 20, 2009, 15:31:30 pm »

szczepan

  • Gość
Cytat: "fist"
Przy okazji wymiany termostatu zrobiłem jeszcze raz zdjęcia pompy i widać dokładnie, że jest w dobrym stanie
może za póżno na podpowiedzi, bo oddałeś auto do mechanika, ale chciałem dodać że na zdjęciu widać łopatki w pompie, ale nie widać że się obracają. Może być zerwany klin (nie wiem jak tam jest z przekazaniem napędu)oś się obraca a lopatki ślizgają się na niej. Może łopatki są tylko na stożku więc wystarczyłoby dokręcić widoczną na zdjęciu nakrętke. Objawy wyrażnie wskazują na niedomagania pompy wody. Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś kto taką pompę rozbierał. Tak czy inaczej powinieneś tą pompe wymontować i dokładnie  obejrzeć, przy okazji sprawdzić stan paska rozrządu.Przecież wszystko zaczęło się od
Cytat: "fist"
przy odpalaniu poldka z rana usłyszałem dziwne dźwięki po odpaleniu (domyślam się, że były to kawałki lodu bo w chłodnicy była woda)
czyli pompa też była zblokowana przez lód, a obracał ją pasek.Ja bylbym ciekawy jak onteraz wygląda

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 20, 2009, 18:57:47 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
szczepan, Tak właśnie pompa nawaliła...  i się nie kręciła. już w czwartek odbiorę poldka :)

[ Dodano: 2009-01-22, 22:41 ]
Odebrałem dziś samochód i oprócz pompy ten zaworek był zapchany trochę.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 30, 2009, 21:22:39 pm »

Barnii

  • Gość
Skoro zwarcie kabelków od czujnika też nie załączyło wentylatora to przyczyny musisz szukać gdzieś w kablach (może przekaźnik) bo raczej one są winne :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 02, 2009, 13:15:15 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Przekaźniki podmienione na sprawne, wymieniony czujnik, sprawdzone bezpieczniki, wszystkie węże jak i cała chłodnica gorące. Wentylator nadal się nie załącza.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender