Autor Wątek: Za wysoka temperatura...  (Przeczytany 20270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 03, 2009, 17:02:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Stingerek, nadal nie rozumiesz ze na jednym z nich powinna byc stala masa a na drugim nic. dopiero gdy czujnik osiagnie odpowiednia temp. robi zware i przekazuje z jednego przewodu na drugi mase (prad)

Wiem ! ! ! I rozumiem.

To ja może zadam pytanie na które odpowiedź może być tak lub nie  w celu diagnozy:

Czy po zdjęciu obydwóch wtyczek z czujnika i włożenie do każdej końcówek miernika  będzie 12V czy nie ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 03, 2009, 17:33:58 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Na mój zdrowy rozsądek, to będzie tam 12v pomniejszone o oporność cewki przekaźnika wiatraka.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 03, 2009, 21:18:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zgadza sie, POWINNO byc jesli wszystko jest ok, natomiast jak nie bedzie trzeba szukać po nitce do kłebka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 03, 2009, 21:26:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Czy po zdjęciu obydwóch wtyczek z czujnika i włożenie do każdej końcówek miernika będzie 12V czy nie ?
nie. powinna byc masa
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 03, 2009, 21:31:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "joe87"
Albo przez to że nie ma obiegu do nagrzewnicy.
bez znaczenia, przecież zawór nagrzewnicy zamyka obieg płynu przez nią, ale spróbuj zdjąć  przewód z krućca przy 4 cylindrze, prawdopodobnie wyleci powietrze.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 03, 2009, 21:33:20 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Stingerek"
zgadza sie, POWINNO byc jesli wszystko jest ok, natomiast jak nie bedzie trzeba szukać po nitce do kłebka.



Tak czy inaczej, u mnie problem tkwi gdzie indziej, bo zdarzalo mi sie ze łączyłem wtyki z czujnika kabelkiem, i wentylator zawsze zaczynał sie krecić, bez problemu. Po prostu od jakiegoś czasu załącza się za późno i wyłącza jeszcze zanim temperatura spadnie do 90 stopni, nie wiem co z tym zaradzić.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 03, 2009, 21:40:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Maurer, a może kupiłeś zły czujnik? Jak masz chłodnice na 2 wiatraki, to mają 2 różne czujniki.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 03, 2009, 21:53:44 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
fist,  wiem ze odpowiedz spoźniona ale, ja jezdze bez termostatu w lecie a w zimie z , w lecie jazda bez termostatu nic ci nie zaszkodzi, w zimie tak, bedzie ci trudniej odpalał, a w lepiej chłodził u mnie przynajmiej to sprawdzone :).
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 03, 2009, 21:56:10 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Mam szeroka chlodnice ale wiatrak i czujnik tylko jeden, kupilem raczej standardowy - zreszta, na poprzednim zaczelo dziać się podobnie, a dlugi czas chodzil dobrze.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 03, 2009, 22:14:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czujników jest kilka rodzajów i właczają i wyłaczają się w różnych temperaturach. od 82 bodajże do 92 stopni załączenie

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 03, 2009, 22:24:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
moj sie zalacza przy ok 90 stopniach i wylacza ok 78 82 stopnie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 03, 2009, 22:26:43 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Ja mam taki problem ze się włancza przy 110 a wylacza przy 90. Wczesniej bylo ze włanczal sie przy 90 a wylanczał 70,75.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 03, 2009, 22:35:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
kamień ? Próbowałeś go wykręcić ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 04, 2009, 17:35:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No jeszcze trzeba dorzucić, że wskaźnik pokazuje temperaturę przy silniku, a wentylator załącza się wg temperatury na chłodnicy. No i nie ma 100% pewności, że on dokładnie pokazuje.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 04, 2009, 17:44:35 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Wlasnie, a w ktorym miejscu dokladnie jest ta czujka od wskaznika? Da się gdzieś, poza zbiorniczkiem wyrównawczym, wsadzić nieduzy termometr w obieg płynu chłodzącego?

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 04, 2009, 19:26:17 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
U mnie po rozgrzaniu jest "wieczne" 90 stopni, póki auta nie zgaszę. Czasem jak polecę 150/160 to i lekko ponad 90 ale wiatrak od razu startuje i do 90 schłodzi. Sam nie wiem czy to też jest ok czy nie... Poprzedni 1.5 GLI miał ZAWSZE 70-75. 90 to tylko po staniu w dłuuuuugim korku. Pewnie mam chłodnicę zafajdaną bo nic innego nie przychodzi mi do głowy (pompa wody wymieniona jakieś 1500km temu)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 04, 2009, 19:30:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mi problemy z przegrzewaniem skończyły się parę dni temu, jak założyłem nowy wlot  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 04, 2009, 19:35:24 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Excalibur"
U mnie po rozgrzaniu jest "wieczne" 90 stopni, póki auta nie zgaszę.
I tak powinno byc w kazdym aucie! Nie gra roli czy lato czy zima.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 04, 2009, 21:27:13 pm »

szczaw

  • Gość
Zimą tylko z "żaluzją" taką temperaturę osiągałem podczas jazdy, bez żaluzji to tylko na placu :P

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 04, 2009, 21:35:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
u mnie czy w zime czy w lato non stop 90 stopnii jest. jak mam zalozony termostat rzecz jasna
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)