Autor Wątek: Za wysoka temperatura...  (Przeczytany 20285 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 02, 2009, 13:36:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a sprawdz prad na kablach od czujnika termicznego. tego na dole chlodnicy. z tego co pamietam na jednym z nich powinien byc stały +12V
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 02, 2009, 14:09:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A no powinien, Wogole po zdjeciu przewodow z czujnika powinno byc na nich 12V napiecia, jesli nie ma.. to albo kabel przerwany albo przekaźnik.. no ale to trzeba wyjąć przekaźnik i leciec z miernikiem od przekaźnika do czujnika.

Z reszta.. ja to bym wywalił ten czujnik całkiem :) trzeciego poloneza mam  i w żadnym mi to nie działało :D mam spiety wentyl tak że go sobie sam włączam i wyłączam i mam spokój.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 02, 2009, 17:21:45 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Heh, tylko ciagle sie trzeba patrzeć na wskazowke:)
Ja mam pomysł trochę z innej bajki, mianowicie mam w mr93 szeroką chłodnicę, i problem jest taki, że czujnik załącza wentylator według mnie za pozno, i na zbyt krótko.
Pomyslalem, ze lepiej byłoby przesunąć wentylator tak żeby znajdował się dalej od czujnika, bo teraz są po tej samej stronie chłodnicy. Mysle, ze gdyby był dalej to czujnik by go tak szybko nie wyłączał.
A inna sprawa, to czy takie zachowanie nie znaczy że chłodnica jest już zapchana? Zaznaczam że czujnik prosto ze sklepu, wiec wymiana odpada.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 02, 2009, 17:47:34 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
ja tez mam podobny problem :| jak jade przez miasto, to załączam sobie wentylator sam. bo zaraz temp idzie w gore:/ a sam sie nie zalaczy:/

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 02, 2009, 18:39:51 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Heh, tylko ciagle sie trzeba patrzeć na wskazowke:)

A tak jak jedziesz to nie patrzysz ? ja tam co pare minut zerkam na deskę, czy wszystko jest ok :)

A wentylek właczam jak dostaje 90 stopni i juz go nie wylaczam jak na miescie w korku stoję. Termostat sam zrobi robotę.

Cytuj (zaznaczone)

Ja mam pomysł trochę z innej bajki, mianowicie mam w mr93 szeroką chłodnicę, i problem jest taki, że czujnik załącza wentylator według mnie za pozno, i na zbyt krótko.

Przerzuć wentyl na druga stronę chłodnicy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 02, 2009, 19:52:25 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Zerkam na deske, ale wiesz jak moze byc, chwile sie czlowiek zagapi w korku i juz moze byc za pozno. Wentylator tez zapinam na krótko, kabelkiem w miejscu przekaźnika, juz potrafie to zrobic na swiatlach:)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 02, 2009, 19:58:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to wyjmujcie sobie na lato termostaty. nie beda sie wam tak przegrzewac. Ja w OHV i w roverku nigdy nie narzekalem na uklad chlodzenia czy na czesc elektryki ktora zalacza wiatrak. 90 stopni wichura sie zalacza spada do ok 75 80 i jest git. w trasie non stop utrzymuje mi sie temp na 80 stopni jak mam zalozony termostat. bez niego spada do 70.  Ja na deske patrze co chwile :D aby to patrzec kiedy mam zmieniac bieg  :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 02, 2009, 20:43:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

to wyjmujcie sobie na lato termostaty. nie beda sie wam tak przegrzewac


Taa... i jeździjcie niedogrzanym samochodem :)
Zrobienie wyłącznika jest skuteczniejsze i lepsze niż wyjęcie termostatu...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 02, 2009, 20:51:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Taa... i jeździjcie niedogrzanym samochodem
hmm... samochod to pewno bedzie i dogrzany. jesli juz to silnik nie bedzie dogrzany. ale jesli wiecej jezdzi sie po miescie i stoi w korkach to pewno lepiej wyjac termostat. mniejsze ryzyko wywalenia plynu z chlodnicy niz zaciecie sie termostatu i wlaczanie nie potrzebnie wiatraka.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 02, 2009, 23:32:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
masz rację... trzeba to będzie opić na czerniewicach..
Ale sam wiesz że to jest partyzantka :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 03, 2009, 11:58:33 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A no partyzantka :D Dlatego ja wole wydac na termostat 40zl i smigac tak jak trzeba :D A ja odkad mam swego poloneza jeszcze ani razu nie mialem problemu z elektryka do wichury :D pare razy sie nie wlaczyla ale to przez walnieta uszczelke pod glowica w OHV. w roverku ani razu mnie nie zawiodla
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 03, 2009, 12:13:02 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
A no powinien, Wogole po zdjeciu przewodow z czujnika powinno byc na nich 12V napiecia, jesli nie ma.. to albo kabel przerwany albo przekaźnik..


Co za bzdura... Na tych kablach na 1000% nie będzie 12v bo ten czujnik steruje masa a nie prądem :) Skoro czujnik wymieniony i przekaźnik również to spróbuj na te kable od czujnika podać masę, jeśli daje sie nie włączy to widz dalej i sprobuj podać masę na styk 85 przekaźnika. Jeśli dalej nie zadziała to sprawdź czy na stylu 30 w przekaźniku masz wogole prąd.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 03, 2009, 12:27:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Co za bzdura... Na tych kablach na 1000% nie będzie 12v

Czujnik temperatury w chlodnicy jest włącznikiem wentylatora chłodnicy, a przypadku osiągnięcia określonej temperatury na jego zaciskach jest zwarcie, czyli zamyka on obwód wentylatora chłodnicy.  Dlatego też bo włożeniu końcówek miernika do wsuwek w przewodach ma być napięcie 12V.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 03, 2009, 12:34:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Stingerek, ten czujnik tylko przekazuje z jednego kabla do drugiego prad. tylko nie pamietam czy przekazuje + czy - ale z tego ci pisze Barnii to on przekazuje -
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 03, 2009, 12:41:08 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Co za bzdura... Na tych kablach na 1000% nie będzie 12v

Czujnik temperatury w chlodnicy jest włącznikiem wentylatora chłodnicy, a przypadku osiągnięcia określonej temperatury na jego zaciskach jest zwarcie, czyli zamyka on obwód wentylatora chłodnicy.  Dlatego też bo włożeniu końcówek miernika do wsuwek w przewodach ma być napięcie 12V.


Czujnik temp. w chłodnicy robi tylko zwarcie. Jeśli chłodnica osiągnie odpowiednia temperaturę, czujnik robi zwarcie przez co padaje masę na przekaźnik (542 sterowany masa).

Dopiero przekaźnik po podaniu sterowania podaje prąd na kable od wentylatora:)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #75 dnia: Maj 03, 2009, 13:59:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Do tego właśnie dąże i o to mi właśnie chodzi co napisałem wczesniej:
Cytuj (zaznaczone)

Wogole po zdjeciu przewodow z czujnika powinno byc na nich 12V napiecia, jesli nie ma.. to albo kabel przerwany albo przekaźnik.. no ale to trzeba wyjąć przekaźnik i leciec z miernikiem od przekaźnika do czujnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #76 dnia: Maj 03, 2009, 14:10:15 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Do tego właśnie dąże i o to mi właśnie chodzi co napisałem wczesniej:
Cytuj (zaznaczone)

Wogole po zdjeciu przewodow z czujnika powinno byc na nich 12V napiecia, jesli nie ma.. to albo kabel przerwany albo przekaźnik.. no ale to trzeba wyjąć przekaźnik i leciec z miernikiem od przekaźnika do czujnika.


Chyba sie nie rozumiemy :P Na przewodach z czujnika nie ma 12v, jest tylko masa:P

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #77 dnia: Maj 03, 2009, 15:47:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Na przewodach z czujnika nie ma 12v, jest tylko masa:P

Chyba się nie rozumiemy....

Włóż żarówkę to zaświeci :)

Wiem że jest sterowany masą, jednak powinno tam być napięcie 12V na obu przewodach.
W ten sposób się sprawdza czy winny jest czujnik czy coś wczesniej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #78 dnia: Maj 03, 2009, 15:54:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Wiem że jest sterowany masą, jednak powinno tam być napięcie 12V na obu przewodach.
Stingerek,  nadal nie rozumiesz ze na jednym z nich powinna byc stala masa a na drugim nic. dopiero gdy czujnik osiagnie odpowiednia temp. robi zware i przekazuje z jednego przewodu na drugi mase (prad)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #79 dnia: Maj 03, 2009, 16:42:03 pm »

joe87

  • Gość
Trochę z innej beczki


Zanim zrobiłem przekładkę silnika z poldka do fiata  silnik strasznie się nagrzewał .
Termostat zawiesił się i wcale nie dawał dużego obiegu ( no to go młotkiem  i sprężynki nie ma a obieg jest )  
Chłodnica powoli powoli się nagrzewała ale cały czas silnik miał dużo wyższą temperaturę od chłodnicy .  Jak dotknąć palcem pokrywy głowicy to aż parzyła palec .
Od razu mówię ze pompa jest nowa a układ jest zalany i odpowietrzony . Poza jednym wyjątkiem ,  nie ma ogrzewania w środku .  Wiatrak podłączyłem na krótko ( dwa wiatraki )
i skutecznie chłodziły chłodnice ale cały czas silnik czy na włączonym czy wyłączonym wiatraku  ma wyższą temperaturę nisz chłodnica .  
Teraz obstawiam ze jest bardzo dużo kamienia w cały układzie w silniku i nie skutecznie chłodzi silnik .Albo przez to że nie ma obiegu do nagrzewnicy.  Dziwi mnie też jedna rzecz a mianowicie wygłuszenie maski silnika które jest zrobione z materiału który jak na moje to nie pochłania energii tylko ją utrzymuje przez co komora silnika jest bardziej nagrzana .
A może coś innego ?  :mrgreen: