Autor Wątek: Za wysoka temperatura...  (Przeczytany 20296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 04, 2009, 21:01:08 pm »

roverek

  • Gość
Chłodnica nagrzewa się powoli od góry.Nie wiem jaki termostat założyłeś ale, pełne otwarcie termostatu w roverze to 92 st.i wtedy dopiero chłodnica w pełni się nagrzewa.
 I tak jak napisał MichalSW układ w dalszym ciągu jest zapowietrzony.
Jazda bez termostatu ma takie konsekwencje,że silnik bardzo powoli rozgrzewa się i tak do końca w zimie nie ma gwarancji ,że osiągnie właściwą temperaturę.
Jakie to ma dla Ciebie znaczenie,no ma bo z pewnością  znacznie wzrośnie zużycie paliwa, a w kabinie będzie zimno.
A jak utrzymują się obroty silnika kiedy temperatura na wskaźniku jest wysoka?
Czy wszystkie węże są ciepłe?

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 04, 2009, 21:36:09 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Kupiłem termostat taki jaki był zamontowany ( przy 82° ma pełne otwarcie )

Gdy termostat był zamontowany to wszystkie węże były gorące oprócz tego odchodzącego od chłodnicy na dole i chłodnica była zimna. Silnik się rozgrzewał od 0- ~120° w ok 10min

Gdy termostatu niema temperatura dochodzi do ~110° w jakieś 30min i wiatrak się nie uruchamia. Przy włączonym wiatraku temperatura nie przekracza 90°

Obroty są w normie.


W jaki sposób mam prawidłowo odpowietrzyć układ bo może niepoprawnie to robię.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 04, 2009, 23:37:58 pm »

roverek

  • Gość
Te wartości temperatury które podajesz 120-110st.wskazują  raczej na złe odczyty ,tzn.albo czujnik temperatury lub wskaźnik źle odczytują temperaturę.
Uszczelka nie przeżyłaby takiej  temperatury.
Piszesz,że przy włączonym wiatraku temperatura nie przekracza 90st.
Ponawiam pytanie ,przy temp110st.chłodnica jest cała gorąca,czy tylko górą.
Nie pamiętam dokładnie przy jakiej temperaturze załącza się wentylator ,w moim roverku oryginalny czujnik załącza wentylator po znacznym przekroczeniu 90st.
Dlatego niewykluczone jest ,że temperatura w układzie chłodzenia jest niższa ,wentylator nie załącza się i niekoniecznie jest uszkodzony.
Aby odpowietrzyć układ popuść węża który podgrzewa przepustnicę a, zobaczysz ile powietrza zejdzie z układu.Pogoń również płyn naciskając wielokrotnie  te grube węże przy chłodnicy.Rób to ostrożnie bo układ pracuje pod ciśnieniem.
Najprostszym sposobem sprawdzenie wyłącznika wentylatora jest zanurzenie go w gotującej wodzi ,z jednoczesnym sprawdzeniem czy zamyka się obwód elektryczny.Jedyny kłopot ,to konieczność wymontowania go z chłodnicy.

Pamiętam jak parę lat temu zamarzł mi układ chłodzenia (w dużym fiacie) to zanim rozmroził się płyn, przejechałem prawie 20km, stojąc co chwilę ze względu na zbyt wysoką temperaturę silnika,a chłodnica przez cały czas była zimna .

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 04, 2009, 23:56:52 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Czujniki raczej dobrze pokazują temperaturę ponieważ przy ok 110-120° zaczyna mi się gotować płyn chłodzący i wylewać się ze zbiornika.
Jutro postaram się kupić nowy czujnik bo to wydatek 10 -15 zł a nie zaszkodzi go wymienić.

Co do chłodnicy to jest cała gorąca.

Znalazłem jeszcze a propo termostatu takie informacje w książce serwisowej:
Cytuj (zaznaczone)
Początek otwierania termostatu na-
stępuje w temperaturze 76—80°C, a pełne otwarcie w temperaturze 82D
C.
Przy pełnym otwarciu trzpień termostatu wysuwa się 9 mm.

Niestety o wentylatorze do mojego silnika nie napisali....
w innych poldkach jest tak:

Cytuj (zaznaczone)
Wyłącznik cieplny silnika
wentylatora powinien zwierać styki przy temperaturze 92±2°C i rozwierać
styki przy temperaturze 87 ± 2°C.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 05, 2009, 00:02:35 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
Czujniki raczej dobrze pokazują temperaturę ponieważ przy ok 110-120° zaczyna mi się gotować płyn chłodzący i wylewać się ze zbiornika.
piszesz to z zadziwiającym spokojem, a na 99% masz już do wymiany uszczelkę pod głowicą. roverek nie lubi gdzy się go przerabia na czajnik.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2009, 00:06:38 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Pisze tak bo jestem pewien na 90% że dobrze pokazuje, przy mojej pierwszej jeździe tak się w nim woda gotowała, że gdy para uciekała ze zbiornika wyrównawczego to aż maska mi się unosiła, i po chwili nie było już praktycznie w ogóle wody.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2009, 17:13:33 pm »

szczepan

  • Gość
Chłodnicę rozmroziłeś, a nagrzewnicę? Przecież miałeś zalaną wodą. A co z pompą wody? Obejrzałeś ją ? Chyba jednak dojdzie jeszcze wymiana uszczelki pod głowicą

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 05, 2009, 17:34:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "fist"
Czujniki raczej dobrze pokazują temperaturę ponieważ przy ok 110-120° zaczyna mi się gotować płyn chłodzący i wylewać się ze zbiornika.
mi w ohv wywalalo juz plyn jak wskazowka wchodzila na 100 stopni bo przeciez temp wrzenia to juz wlasnie 100 stopni a powyzej to juz para. chyba ze zle pamietam lekcje fizyki ze szkoly. ale uszczelka pod glowica to na 80% do wymiany. jak jeszcze mialem rovera pod maska to nie mialem termostatu i temperatura nieprzekroczyla 90 stopni :roll:  :!:  :!:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 05, 2009, 17:52:40 pm »

roverek

  • Gość
Myślę ,że jest to przekłamanie wskaźnika.
Przy tak niskiej temperaturze powietrza (poprawnie działającym układzie chłodzenia), płyn chłodniczy nie ma prawa zagotować się.Zagrzanie roverka to takiej temperatury ,żeby włączył się wentylator. jest dość trudne i wymaga czasu.
Podejrzewam ,że coś utrudnia obieg płynu w układzie i dlatego gotuje się płyn.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 05, 2009, 18:41:04 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "fist"
Jest odpowietrzony, a płyn jest w obiegu.


A na jakiej podstawie sądzisz, że płyn masz w obiegu? Przy poprawnym obiegu płynu, sprawnym termostacie i chłodnicy o właściwej wymianie ciepła nie powinieneś mieć możliwości zagotowania płynu. Faktycznie, włącznika termicznego nie zaszkodzi wymienić, jednak jak jeżdzę już 10 lat Polonezami, nie zdarzyło mi się żeby któryś padł. Leciało wszystko inne, a włącznik był OK. Na podstawie komputera diagnostycznego udało mi się natomiast stwierdzić usterkę (przekłamanie) wskaźnika, który przy włączeniu wentylatora pokazywał nieraz 120 stopni (sprawdzałem na dwóch włącznikach termicznych, gdyż tez podejrzewałem uszkodzenie w tym miejscu). Rzeczywisty odczyt ze sterownika silnika był zgodny z założeniem fabrycznym, przy 94 stopniach startował wentylator. Najlepsze jest to, że wskażnik w trakcie upałów przekłamuje o mniej więcej 15 stopni a teraz przy lekkim mrozie wskazania są prawie dobre.
Stan o którym piszesz, że przy włączonym wiatraku temperatura nie przekracza 90 stopni, też nie jest normalny, bo w zimie wiatraki uruchamiają się bardzo rzadko. Wiatrak ma tylko wspomóc układ chłodzenia a nie zastąpić go w 50 procentach.
Pomóżmy Jackowi!

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 05, 2009, 22:39:47 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Gdzie znajduje się nagrzewnica?
jak sprawdzić czy pompa jest sprawna bez wymontowywania jej?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 06, 2009, 14:25:43 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Miałem ostatnio podobny przypadek:
Jade sobie do pracy, dziwi mnie ze nie leci cieple powietrze z nagrzewnicy, zerkam na wskaznik temp i nieco sie przerazilem... bylo ok 100*-110*, zostawilem samochod na parkingu bo nie chcialem nim dalej jechac, otworzylem maske i widze rozlany plyn. Samochod postal pare godzin po pracy kupilem borygo, zalalem i dojechalem do domu.
Jednak plyn chlodniczy gdzies mi ucieka i chyba mam zapowietrzony uklad. Co prawda temperatura utrzymuje sie na poziomie 80*-8x* ale i tak bede musial dokupic plynu (cena borygo jest hmmm nieco wysoka) i zgadac sie z kims na usuniecie wycieku i odpowietrzenie ukladu.

Mam nadzieje ze uszczelki nie rozwalilo... jak na razie auto jezdzi bardzo ladnie, zadnych zmian nie zauwazylem
328i

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:24:31 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Panowie wznawiam pytanie w sprawie pompy płynu chłodzącego.
Jak sprawdzić czy jest sprawna i czy nie ma połamanych łopatek?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:59:51 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Wyjąć i obejrzeć. Nikt nie wywróży inaczej.
Pomóżmy Jackowi!

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2009, 22:41:11 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Ale żeby wyjąć to trzeba cały rozrząd rozbierać...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 08, 2009, 09:51:25 am »

roverek

  • Gość
Cytat: "wojt@s"
Cytat: "fist"
Ale żeby wyjąć to trzeba cały rozrząd rozbierać...

No niestety trzeba. Ale co to za problem...


Oczywiście żaden problem jeśli potrafisz wszystko później  prawidłowo ustawić.
Sądząc po treści postów założyciela tematu ,lepiej aby przekazał samochód  fachowcowi,
bo  konsekwencje niewłaściwego ustawienia rozrządu mogą być kosztowne.

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 08, 2009, 22:57:41 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
wpadłem na fajny pomysł ja sprawdzić czy łopatki są całe :) jutro wymontuje obudowę termostatu i zrobię zdjęcie komórką pompy przez dziurkę na termostat :) Zobaczymy co z tego wyjdzie  :P
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 08, 2009, 23:06:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
sproboj. ale cos mnie sie czuje ze nic z tego
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 10, 2009, 13:49:27 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Zdjęcie zrobiłem jest takie trochę rozmazane ale widać na nim łopatki pompy więc pompa jest sprawna. ogólnie chłodzenie już działa w miarę dobrze. Ale został dalej jeden problem w kabinie jest mróz i z nawiewów leci tylko arktyczne powietrze  :evil:

Cytuj (zaznaczone)
Aby odpowietrzyć układ popuść węża który podgrzewa przepustnicę a, zobaczysz ile powietrza zejdzie z układu.Pogoń również płyn naciskając wielokrotnie te grube węże przy chłodnicy.Rób to ostrożnie bo układ pracuje pod ciśnieniem.

Zrobiłem tak ale ani trochę powietrza nie uciekło. Od razu prysną płyn.
wszystkie węże są ciepłe nawet te przy nagrzewnicy.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Za wysoka temperatura...
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 10, 2009, 21:30:59 pm »

djrobson

  • Gość
Cytat: "fist"
Panowie wznawiam pytanie w sprawie pompy płynu chłodzącego.
Jak sprawdzić czy jest sprawna i czy nie ma połamanych łopatek?


Sposób jest i bez rozbierania. Na ZIMNYM silniku odkręć korek zbiorniczka z płynem. Zdejmij ten cienki wąż obok korka i włóż go przez otwór korka tak żeby sam nie wyleciał. Potem odpal silnik i na ssaniu czyli tak 1600obr/min z tego wężyka powinno lecieć dosyć dobrze płyn chłodniczy szczególnie na wyższych obrotach.