Autor Wątek: Strzela na gazie i sie dławi  (Przeczytany 16177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 26, 2012, 20:57:33 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wielozawór z elektrozaworem, kable w porządku, słychać go po przekręceniu kluczyka ;)

Dzisiaj po pracy wymieniłem filtr ze wszystkimi uszczelkami jakie są w elektrozaworze, filtr miał niecałe dwa lata, generalnie nie był mocno usyfiony, ale odpadło dno filtra. Uszczelki miały niestety osiem lat, więc była na nie pora. Możliwe że to przez uszczelki uciekał gaz i auto było słabe przy energicznym operowaniu pedałem gazu. Przy okazji odkręciłem śrubę spustową w parowniku, wypłynęły może trzy krople oleiny i to wszystko. Auto odpaliło normalnie, po chwili praca silnika na biegu jałowym stała się równa (w miarę jak zwykle). Jutro rano się przejadę i zobaczę co i jak :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 26, 2012, 21:10:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale z I komory oleina nie wyplynie ,za to moze ograniczac przeplyw gazu,

uszczelki filtra nie maja nic do  mulenia sie auta,brudny filtr mogl ograniczac przeplyw ,ale raczej nie az tak,by odcuc to na takim silniku,

jezeli masz elektrozawor na butli,to po co zakrecales gaz? na pewno odkreciles go do konca ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 26, 2012, 21:15:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdziłem, zawór na butli jest odkręcony do końca.
Kurde, nie wiedziałem że jak spuszczam oleinę to nie schodzi ona z całego parownika - człowiek jednak uczy się całe życie i debilem umiera...
Jak się dostać do I komory?
Ona jest od strony wyjścia gazu do silnika, czy od strony dekla z sześcioma śrubami i mocowaniem do budy?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 26, 2012, 22:12:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w ML94 jest od srodka,
odkrecasz dekiel na 6 srubek M5 z lbem 8,
zdejmujesz ostroznie membrane i wtedy widzisz wewnatrz nastepny dekiel troche wiekszy niz polkole ,
przyklecony jest na sruby imbusowe ,a na nim siedzi dzwigienka membrany,

jakgo odkerecisz ,to zdejmujesz membrane ,ale delikatnie ,trzeba troche pokrecic w okolicy komory ,zeby wysunac pipec w dol,
wtedy widac komore I rozprezna i uzebrowana komore grzewcza,
wlasnie miedzy tymi zebrami zbiera sie oleina ,gdy parownik pracuje duzo niedogrzany


aha,
do tej operacji nie musisz zakrecac gazu (bo odcinaja go elektrozawory) ani spuszczac plynu ,bo komora wodna jest odzielnie  (a nie oddzielona membrana jak w Lovato)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2012, 22:14:42 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 26, 2012, 22:17:11 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mi raz się zapchał syfem (opiłkami głownie) elektrozawór w butli i też jechać nie chciało, taki własnie brak dostatecznej ilości paliwa.
Proponuje wyjąć rozkręcić elektrozawór i wyczyścić, a zawór na butli dodatkowo spróbuj odkręcić mocniej/stuknij w niego, czasem się coś tam zatnie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 26, 2012, 22:19:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie pytalem wczesniej o elektrozawor na butli i zapomnialem napisac,zeby go przeczyscic ,bo moze sie zacinac nie do konca otwarty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 26, 2012, 22:21:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dzięki za szczegółowy opis. W sobotę wezmę się za rozbiórkę parownika :) Dam znać co i jak.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 26, 2012, 22:29:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W kwestii elektrozaworu to będzie pewnie problematyczne, nie obejdzie się bez wyjeżdżenia gazu do końca...
Popukałem w wielozawór, zobaczymy co i jak.
Wielozawór ma ponad osiem lat, będę go wymieniał z butlą  w przyszłym roku - kończy się legalizacja.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 27, 2012, 00:50:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakzakrecisz gaz na wielozaworze,to mozesz rozkrecic elektrozawor ,
kreciolek jest przed elektrozaworem idac od butli
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 27, 2012, 11:32:29 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No i kupa, dzisiaj rano miałem normalnie jechać do pracy i niestety niepowodzenie...
Auto odpala normalnie, po kilku minutach obroty spadają i przygasa, po kolejnej chwili znowu delikatnie idą do góry.
Obdrapałem szyby, wsiadłem wyjechałem z podwórka, ruszłem jedynką lekko gaz, wrzuciłem dwójkę gaz i auto zgasło.
Kręce rozrusznikiem, odpalił, ruszyłem, znowu zgasł i tak w kółko :(
Czy normalne jest to że lekko oszrania się rurka miedziana między parownikiem a elektrozaworem ?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 27, 2012, 11:35:03 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
W kwestii zaworu na butli to daje się normalnie zakręcić i odkręcić, trzpień zaworu nie zacina się, w związku z tym wykluczam jego niesprawność.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:59:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ,ta rurka puszcza faze ciekla ,wiec oszroniona nie bedzie  ,
no zawsze trzeba wziac poprawke ,ze przy -10*C to wszystko jest oszronione,
szkoda ,ze nie zaobserwowales,gdy bylo cieplej ,czy rurka sie zimna robi,
jezeli przed elektrozaworem z filtrem rurka nie jest oszroniona to masz problem z elektorzaworem przy filtrze,
ja bym go wogole wybebeszyl ,bo na parowniku jest elektrozawor,
co prawda ten dodatkowy na filtrze pozwala wyjac parownik bez zakrecania gazu na butli (oszczedza gaz w 3m przewodu) ,ale jak czesto wyjmujesz parownik,zeby uwazac to za zalete ? (pytanie retoryczne oczywiscie :p )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 27, 2012, 20:00:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobra, parownik mam już w domu, leży na stole, zaraz go otworzę i zobaczę co i jak.
U mnie jest -5 i spada. Z tym zaszronieniem lekkim to mnie zastanawia i dzieje się to właśnie tylko między elektrozaworem a parownikiem...
Może go wywalę zupełnie, tylko wtedy filtra nie będzie...no i ciekawe jak na to spojrzą na przeglądzie?
Aaaa, pisząc:
jezeli przed elektrozaworem z filtrem rurka nie jest oszroniona to masz problem z elektorzaworem przy filtrze
co masz na myśli?
Elektrozawór  w środku jest wyczyszczony, wszystkie oringi nowe, łącznie z tym który jest między "talerzem" a samą główką elektrozaworu.
Magnes w elektrozaworze czysty, gładki, bez jakiegokolwiek nalotu.

Czy komuś ta rurka się szroni na ciepłym silniku?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2012, 20:06:31 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 27, 2012, 20:52:19 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Rurka miedziana może się oszronić tylko w przypadku gdy rozpręża się w niej gaz, więc musi być gdzieś nieszczelność. Miałem tak jak mi wydmuchało źle założony o-ring z pod korpusu elektrozaworu gazu.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 27, 2012, 20:59:28 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wykluczyłem parownik, w środku czysty, bardzo małe ilości oleiny w komorze gdzie jest duża membrana.
Mam problem z tym elektrozaworem w takim razie.
Powstaje pytanie którędy ucieka skoro rurka się lekko szroni....
Wymieniłem następujące oringi:
1. mały i duży oring na filtrze gazu,
2. malutki oring na śrubie - ten który jest od strony łebka śruby,
3. duży oring między "talerzem" elektrozaworu a obudową filtra,
4. średni oring który jest między "talerzykiem" elektrozaworu a elektrozaworem.

Z z estawu zostały jeszcze dwa, jeden średni i jeden cieniutki mały, ale nie widzę gdzie one by miały być, elektrozawór jest marki BRC ET98.

Cały czas myślę czy nie pominąć elektrozaworu z filtrem zupełnie, przecież jest elektrozawór na butli i drugi na parowniku, więc po co ten dodatkowy pomiędzy? Brak filtra będzie skutkował jedynie częstszym czyszczeniem samego parownika, do tego dwa złącza mniej którędy mógłby uciekać gaz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2012, 21:02:00 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 27, 2012, 23:10:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
juz ci pisalem ,
mozesz pominac elektorzawor ,ale zostaw filtr,
wystarczy ,ze z elektrozaworu wyjmiesz tloczek i cewki nie podlaczysz do pradu (imitacja na przeglad :p ) ,albo poprostu cewki nie zalozysz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 27, 2012, 23:20:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zastanawia mnie cały czas którędy ucieka gaz....jutro się temu przyjrzę.
Problem narastał od jakiegoś czasu aż jazda stała się niemożliwa...Początkowo niemoc była tylko w górnym zakresie obrotów, a teraz w ogóle nie ma mowy o jeżdżeniu...
Wywalenie magnesika z elektrozaworu może nic nie dać, ponieważ nadal będzie nieszczelność, szroni się cała rurka, więc nieszczelność może byż zarówno w miejscach skręcenia z obudową parownika, jak i z obudową elektrozaworu. Sam elektrozawór to tak prymitywne urządzenie, a sprawia tu tyle kłopotu...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 27, 2012, 23:52:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie musisz miec nieszczelnosci,wystarczy ,ze elektrozawor bedzie dlawil przeplyw,gaz bedzie sie w nim rozprezal i okolice sie oszronia,
jak chcesz znalezc nieszczelnosc to woda z plynem do naczyn i pedzelek
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 28, 2012, 00:06:39 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tak, znam metodę, w ostanie wakacje jak miałem przegląd to wyjątkowo sprawdzali szczelność i było OK.
Dobra, jutro jeszcze raz rozbiorę to gówno, ewentualnie poprowadzę nową masę do tego elektrozaworu dla świętego spokoju.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 28, 2012, 00:10:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak wyjalesparownik ,to sprawdz elektorzawor na parowniku ,
chyba ze o tym czystym tloczku to pisales w zwiazku z elektrozaworem parownika ,a nie filtra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.