Autor Wątek: Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie  (Przeczytany 21961 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« dnia: Luty 11, 2009, 16:59:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Mam taki problem. Jechalem sobie w niedziele po siedzenia i juz od samego startu mialem problemy, tzn. samochod strasznie szarpal. Na szczescie jakos dojechalem do celu. Na powrocie sytuacja znacznie sie pogorszyla bo juz w cale nie dalo sie utrzymac stalej predkosci. Spalanie wyszlo ponas 12 litrow na 100 gdzie wczesniej tyle palil mi w miescie przy sporych katach. Zmienilem CPWK i nadal to samo. Zmierzylem cisnienie na pompie i wedlug manometru cisnienie wynosi 3.5 bara. Jak sie dodaje powoli gazu to idzie w obroty ale do jakis 5 5.5tysia i potem ma problemy. Gwaltowne wcisnienie gazu powoduje grozne buczenie silnika, strzaly w wydech i dolot i obroty utrzymuja sie na poziomie 2.5 3 tysiace. Kopulka, palec, cewka sa nowe, Kable nie maja przebicia. Swiece ok. Dzis zauwazylem ze po dwoch dniach postoju i po przegazowce po ok 10 min pracy kopcil na bialo ale przestal. Silnik bierze tez olej :roll:  Co to moze byc ze nie chce chodzic. Kurcze 1000km przejechalem i tu nagle dua. Koniec mocy.
Dodam tez ze ostatnio mialem problemy z krokowym i jezdzilem pare godzin bez podpietej kostki. Reset komputera i podpiecie krokowego nic nie dalo.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2009, 17:19:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Z ciekawości, bo mam podobne problemy:
- Gdzie sprawdzałeś cisnienie paliwa? tzn w ktorym miejscu podpiąłeś manometr ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2009, 17:33:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
w ktorym miejscu podpiąłeś manometr ?

ja mam przewody paliwowe z abimexu i mam wszystko na cybanty. nie mam tych metalowych koncowek przewodow wiec u mnie wystarczylo zdjac zasilanie z listwy wtryskowej i zalozyc manometr.
P.S. moj manometr mogl pokazac bledny odczyt poniewaz wskazowka stoi na ok. 2 nie spada do zera wedlgu skali.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2009, 18:34:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to ja ci powiem że uszczelka pod głowicą powiedziała do widzenia
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2009, 18:37:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mariusz#1926, masz na mysli przedmuch miedzy cylindrami. Bo plam w oleju i wodzie nie widac. Wolne obroty ma w miare ladne.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2009, 19:12:56 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Aha, jak bedziesz zmieniał :D To zrób dokładne foty :) bo niedługo u mnie wymiana popychacza :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2009, 19:19:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Stingerek"
Aha, jak bedziesz zmieniał
jak bede zmienial to caly silnik na 1.6 z głowica z 1.4. aa foty i tak porobie  :D bo uszczelka i tak do zmiany bedzie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2009, 20:42:00 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
prawdopodobnie między 3 a 4 garem albo 4 na zewnątrz , mierz kompresje i rób próbe olejową
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2009, 20:53:52 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
mialem takie objawy u siebie po swapie, bo tez kombinowalem z wezami paliwowymi. u mnie tracilo sie cisnienie miedzy pompa paliwa a deklem baku. na dojsciu do listy powinienes miec 4,5  , ja wtedy mialem 3 i szarpał jak glupi. posprawdzaj wszystko dokladnie. cybanty to zle rozwiazanie bo sie zeslizgują

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2009, 21:02:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
G.T., chodzi o to ze do tej pory wszystko chodzilo jak powinno. nic nie szarpalo. jedyne szarpanie bylo wtedy gdy bylo mniej niz 10 litrow benzyny. na zakretach paliwo uciekalo z pod pompy. to wszystko stalo sie doslownie z dnia na dziec. w sobote wieczorem smigal az milo a w niedziele mial himery.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2009, 21:38:25 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
u mnie sie tak stalo po tym jak podjechalem na chwile do Rudolfa i przy odjezdzie juz byl zonk. tak po prostu

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2009, 21:41:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
G.T., ty mowisz o tej czesci przewodu co siedzi w srodku zbiornika czy juz gdzies na zewnatrz??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2009, 23:26:13 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
mowie, zebys posprawdzal wszedzie, na kazdym laczeniu

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 16, 2009, 15:02:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może pompka paliwa się przyciera. U nie też niby dawała paliwo ale silnik miał spore problemy z wkręcaniem. Jak zdjąłem powrót to był suchy. Zobacz mozę u ciebie jest to samo. Najlepiej daj na próbę przezroczysty przewód i obserwuj czy paliwo daje radę odpływać.

po wymianie pompy paliwa auto ożyło jak nigdy wcześniej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 16, 2009, 21:56:23 pm »

Maniek

  • Gość
ja mialem w 1.6 Roverka  podobnie ale u mnie nie mial sily od 1000-3000rmp i falowaly obroty. Co sie okazalo ... czujnik powietrza byl odlaczony i sonda lambda

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2009, 17:44:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
graczol1, u mnie to nie uszczelka. Prawdopodobnie mam sporo bledow w kompie bo spadala mi kostka od czujnika polozenia przepustnicy. To ze masz falujace obroty to moze to byc objawem nie laczenia w kostce od krokowego. Ja ta kostke wyzrzucilem zlutowalem na stałe kable i od tamtej pory wolne obroty mialem z glowy. 1.6 jeszcze nie odpalilo. składa sie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 05, 2009, 18:10:12 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
tak więc będę kontynuował ten watek bo objawy w nim opisane najbardziej odpowiadają moim...
kolejne spostrzeżenia:
przy gwałtownym wciśnięciu gazu najpierw jest buuu, a potem się zbiera albo nie.
jeżeli naciskam na gaz delikatnie znaczy powoli - odpowiednio do obrotów to mogę silnik wkręcić na wysokie i nawet moc ma, jeżeli wciśnę pedał za szybko to potrafi go zmulić.
wolne obroty: jak zapalę (rozgrzany) to trzymają się na 800, dodam gazu i puszcze to już zaczynają falować 900 - 1300, dodam mocniej gazu to falują 1100 - 1600. zgaszę i zapalę - trzymają się na 800 tylko troche szarpie silnikiem.
czy objawy te świadczą o padnięciu jednej rzeczy czy może kilku... :(
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 05, 2009, 19:32:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sprawdź obwód WN z głównym nastawieniem na kopułke i palec. Sprawdź też ciśnienie paliwa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 05, 2009, 19:41:37 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Lista moze byc dluga :) MAP sensor, sonda.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - przy gwałtownym wcisnieciu dusi sie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2009, 20:26:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
jeżeli naciskam na gaz delikatnie znaczy powoli - odpowiednio do obrotów to mogę silnik wkręcić na wysokie i nawet moc ma, jeżeli wciśnę pedał za szybko to potrafi go zmulić.
u mnie dokladnie jest to samo. Tzn bylo teraz stoi wszystko w bez ruchu. mialem nowa kopulke, palec, cewke i nadal tak samo bylo

[ Dodano: 05 Kwi 2009 20:44 ]
Senn#1869, czy wymiana MAPsensora wiaze sie ze zmiana kompa czy mozna tylko samego MAPa zmienic :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)