Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 98008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #200 dnia: Maj 03, 2008, 16:45:55 pm »

Arnold

  • Gość
Nie było fabrycznych 1.4 ze wspomaganiem - źródło: ludzie pracujący w FSO.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #201 dnia: Maj 03, 2008, 18:28:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Arnold#1910"
Nie było fabrycznych 1.4 ze wspomaganiem - źródło: ludzie pracujący w FSO.

Arnold a ktos ostatnio o tym pisał? przecież nikt nie stawiał takiej tezy.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #202 dnia: Maj 03, 2008, 19:25:46 pm »

lotoja

  • Gość
wykonałem dzisiaj wspornik pompy , został i jeszcze napinacz ale nie rolka, tylko tak jak w altku. Zajmie całość mniej cennego miejsca pod kolektorem.
mastah22, powiedz mi co to za patent z tym wężem bo od myślenia szlag mnie trafia :x

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #203 dnia: Maj 03, 2008, 19:55:24 pm »

kara

  • Gość
Witam wszystkich, nie bardzo wiedziałem czy podpiąć się z tym pytaniem pod ten temat czy założyć nowy, więc w razie czego proszę administrację o przesunięcie tematu. [:

Otóż chciałbym w nowo nabytym Caro z dieslem z 95 roku zamontować wspomaganie niskim kosztem. Przebrnąłem przez 15 stron tego tematu i szukajkę na forum ale zasadniczo dalej niewiele wiem o wspomaganiu do tegoż silnika. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakiego wspomagania powinienem szukać po giełdzie/allegro? Zgaduję że w dieslach były one nieco inne niż w pozostałych wersjach silnikowych, czym się one różniły? Fajnie by było gdyby to było oparte o ten typ reagujący na zmianę prędkości. Czytałem że Caro wyprodukowane po 94 roku mają już seryjnie przygotowane miejsca do montażu wspomagania (samej pompy?), niezależnie od tego czy schodziły z taśmy z nim czy bez, a że ze mnie mechanik kiepski to i roboty z przerabianiem czegokolwiek dokładać bym sobie nie chciał. Fajnie by było więc gdyby to wspomaganie można było zamontować bez wiercenia, cięcia i frezowania. Za wszelkie cenne rady będę dozgonnie wdzięczny. [:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 03, 2008, 19:58:01 pm »

santi86

  • Gość
do diesla to pompę wspomagania proponuje szukać z citroena (od niego jest silnik 1,9) , a przekładnia i cała reszta od PN

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 03, 2008, 20:40:04 pm »

Fistasz

  • Gość
Przekładnia, walek, weze zbiorniczek z PN. Wspornik, pompa, kołopasowe z citroena. Łaczysz i działa.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #206 dnia: Maj 03, 2008, 21:34:31 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "lotoja"
wykonałem dzisiaj wspornik pompy , został i jeszcze napinacz ale nie rolka, tylko tak jak w altku. Zajmie całość mniej cennego miejsca pod kolektorem.
mastah22, powiedz mi co to za patent z tym wężem bo od myślenia szlag mnie trafia :x
zaden patent mialem na mysli ze mam w okolicy goscia ktory zakuwa i dorabia nam weze do widlaków i jest z tego co czytam dosc tani...
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #207 dnia: Maj 03, 2008, 21:42:39 pm »

Fistasz

  • Gość
u mnei tez jest takowa hurtownia tylko nigdy zaden wąz mi potrzebny nie był wiec nawet sie ei dowadywałem co i jak tam wyglada. lotoja,  na zaden patent nie licz bo sam wez nie zakujesz.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #208 dnia: Maj 04, 2008, 07:12:33 am »

lotoja

  • Gość
dzięki Panowie , poszukam zakuwacza w Łodzi bo w Opolskie czy Żnin dalekooooo :twisted:  :D  :D

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #209 dnia: Maj 04, 2008, 19:27:42 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a ja u siebie mam przerobione wspornik z OHV , dzieki czemu pompa jest tam gdzie w Roverkach czyli pod kol ssacym, przedluzalem waz cisnieniowy od pompy do przekladni, a waz od zbiorniczka do pompy nie jest cisnieniowy wiec kupilem zwyklego weza, jako naped mam wkrecone kolo pasowe pompy wody z OHV w kolo pasowe roverka, do tego pasek klinowy z jakiegoc seata i wszystko dzialczy  :mrgreen:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #210 dnia: Maj 06, 2008, 19:08:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Coś kiedyś obiło mi się o uszy o jakimś wężu od lanosa. Może ktoś zna szczególy. Podobno sięga pod kolektor ssący.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #211 dnia: Maj 06, 2008, 21:46:54 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Też to słyszałem. Podobno pasuje i jest odpowiednio długi.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #212 dnia: Maj 07, 2008, 07:00:10 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ciekawe jaki jego koszt skoro ja za przedluzenie dalem 80zł

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #213 dnia: Maj 11, 2008, 00:42:40 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
zadam pytanie jeszcze raz, bo nik nie odpowiedzial:

co może być, jeli pompa wpomagania drży? problem pojawia sie powyzej 2,5 kobr. zaczyna wpadać w dziwny rezonans. dodam ze lozysko pompy nie wykazuje luzów, pompa dobrze przymocowana, pasek napięty

tak wogóle, to co tam jest w środku tej pompy?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #214 dnia: Maj 11, 2008, 07:54:55 am »

Fistasz

  • Gość
sprawdz jeszcze to mocowanie i próbuj dołozyc jakis wsornik zeby było stabilniejsze.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #215 dnia: Maj 11, 2008, 09:13:49 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Fistasz"
sprawdz jeszcze to mocowanie i próbuj dołozyc jakis wsornik zeby było stabilniejsze.

Czy nie napisał, że mocowanie dobre? Jest już zrobiony dodatkowy wspornik.
Gdyby to była kwestia mocowania to nie byłoby tak wyraźnej różnicy przy przechodzenu przez 2,5krpm. Pompa mniej lub więcej ale wibrowałaby cały czas.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #216 dnia: Maj 11, 2008, 09:43:17 am »

Fistasz

  • Gość
Wim ze tak napisał. Ale sprawdzic nei zaszkodzi. gdzies na forum byly zdjecia rozebranej pompy wspomagania. sprobuj ich poszukac to bedziesz wiedział co tam w niej jest i co mozebyc uszkodzone.
Cytat: "jimo#1921"
Pompa mniej lub więcej ale wibrowałaby cały czas.

No własnie i moze dopiero po przekroczeniu tych 2.5krpm drgania sa na tyle duze ze odczuwalne?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #217 dnia: Maj 11, 2008, 23:05:38 pm »

maras

  • Gość
tak wygląda pompa wspomy wewnątrz,ale to jest oryginalna roverkowa

Co do wibracji przy danych obrotach, wszystko wskazuje na rezonans, możliwe, ze wałek jest skrzywiony, może ktoś miał kiedyś pasek za mocno napięty

[ Dodano: 2008-05-11, 23:07 ]
Aha, w tej pompie, w tym wirniku, a konkretnie w jego wycięciach powinny być te wałaeczki, które leżą tam po prawej stronie

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #218 dnia: Maj 12, 2008, 22:26:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
maras, wibracje zaczynają sie przy ok 2,5 kobr, nastepnie dalej są, w najwiekszy rezonans wpada przy ok 3.

z tego co widze to ta pompa jest raczej nienaprawialna, wiec chyba upoluje jakąs inna na zlomie, albo pojade z reklamacja do sprzedawcy. ale co ciekawe dziala wspoma bez jakichkolwiek zarzutów, chodzi bardzo lekko. co do walka, nie widac by byl skrzywiony

dziekuje za zdjęcie poglądowe :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #219 dnia: Maj 13, 2008, 00:48:53 am »

maras

  • Gość
Zoltanno, nie ma za co, tak wyglądała moja pompa, strasznie ciekła, stąd sylikon na obrzeżach. Ta co jest na zdjęciu, jest faktycznie nienaprawialna,ale to jest roverkowa, a czy JKC jest też nienaprawialna, tego nie wiem . Skrzywienie może być nie zauważalne, ale wystarczające to generowania takich drgań.
Z moją wspomą było też wiele akcji, ale głownie były to hałasy. Zresztą do dzisiaj słyszalny jest szum przy przekładni, wewnątrz samochodu :?