Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 97954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #220 dnia: Czerwiec 26, 2008, 13:50:45 pm »

lookaash

  • Gość
Panowie, potrzebuję pilnie odpowiedzi, jakie jest przełozenie (stosunek średnic skutecznych koła napędzanego do napędzającego) przy pompie wspomagania w roverze 400 oraz z jakiego materiału zrobione jest koło pasowe pompy?
Grazie tanto  :D

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #221 dnia: Czerwiec 26, 2008, 14:30:20 pm »

maras

  • Gość
jak nie zapomne, to C pomierze wymiary kół

[ Dodano: 2008-06-26, 20:35 ]
koło na wale - fi 91mm, na pompie fi 100mm

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #222 dnia: Czerwiec 26, 2008, 22:53:01 pm »

lookaash

  • Gość
Wielkie dzięki! Koło na wale masz oryginalne roverowskie (wieloklinowe)?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #223 dnia: Czerwiec 27, 2008, 01:22:50 am »

maras

  • Gość
Tak, jasne, mam całą pompę ze wspornikiem oryginalne, więc koło na wale też musiało takie być

[ Dodano: 2008-06-27, 01:25 ]
Tam powinno być 90mm. To są wymiary  na zewnątrz bieżni, czyli tam gdzie przychodzi rowek paska

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #224 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:19:28 pm »

poldorover

  • Gość
witam, założyłem do swojego Poloneza Caro Rover 1.4 16V wspomaganie, pompa jest od Fiesty i jest zamontowana w pobliżu termostatu na uchwycie własnej roboty, przekładnia ZF od Trucka, chłodnica nie wiem od czego -dość duża, zbiorniczek oleju od Sierry, a przewody dorobione, konieczne też było założenie rolki w celu zwiększenia opasania koła pasowego wału korbowego, dorobienie przewodów kosztowało  mnie około 200zł, przekładnia 130zł, pompa za free, zbiorniczek i chłodnica też, wspomaganie działa bez zarzutu, polecam

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #225 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:49:58 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
tos sie kolego wykosztowal na to

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #226 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:59:31 pm »

poldorover

  • Gość
wspomaganie warte  zachodu, teraz już nie potrzebuje pasażera do pomocy przy kręceniu kierownicą. :wink:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #227 dnia: Wrzesień 10, 2008, 11:05:06 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
O matko z córką... ale Cie skasowali za przewody, mogłeś mówić.
Ja przewód ciśnieniowy dorobiłem za 40 zł i to nawet dłuższy niż potrzeba, a przewód jest na ciśnienie wielokrotnie większe niż to co daje pompa, bo ten zakład robi takie cuda do ciężarówek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #228 dnia: Wrzesień 10, 2008, 15:46:37 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja w zabrzu za  dorobienie weza cisnienieniowego dalem 80zł

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #229 dnia: Wrzesień 10, 2008, 16:24:09 pm »

poldorover

  • Gość
dorobienie samego przewodu ciśnieniowego mogło kosztować w granicach 100zł
dodatkowo kupiłem jeszcze przewody olejoodporne: doprowadzający do pompy i powrót + 2l oleju Hipol ATF 2D

[ Dodano: 10 Wrz 2008 16:31 ]
widziałem na forum zdjęcia na których pompa montowana jest nad alternatorem, lub napędzana za pomocą dwu-bieżniowego koła pasowego na wale korbowym osobnym paskiem niż alternator, u mnie alternator i pompa jest napędzana jednym paskiem, do tego dochodzi rolka, no i ładnie to pod maską wygląda :D

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #230 dnia: Wrzesień 10, 2008, 17:29:42 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
poldorover, wrzuć fotki jak ładnie wygląda  :)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #231 dnia: Wrzesień 10, 2008, 17:54:25 pm »

poldorover

  • Gość
Polonez został na działce w niedziele zrobie zdjęcia i wrzuce na forum :cry:  :cry:  :cry:

[ Dodano: 10 Wrz 2008 18:09 ]
na początek fotka auta

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #232 dnia: Wrzesień 10, 2008, 20:15:59 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
no ja osobisice nie uwazam zeby moj sposob BRZYDKO wygladal

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #233 dnia: Wrzesień 10, 2008, 21:14:13 pm »

poldorover

  • Gość
tego nie powiedziałem :wink:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #234 dnia: Wrzesień 11, 2008, 09:45:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dziewczyny nie drapać się  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #235 dnia: Wrzesień 14, 2008, 20:00:44 pm »

poldorover

  • Gość





[ Dodano: 14 Wrz 2008 20:06 ]

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #236 dnia: Wrzesień 14, 2008, 20:50:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
z tego co widać bankowo bedzie sie slizgac pasek na głownym kole, jak tylko dostanie wody, chyba ze napięty jak struna co znowu doprowadzi do szybkiego zuzycia łozysk i paska
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #237 dnia: Wrzesień 14, 2008, 21:07:03 pm »

poldorover

  • Gość
obawiałem się tego, ale pasek na szczęście nie ślizga, i nie jest naciągnięty mocno, można go jeszcze troche podciągnąć  bez szkody dlas niego, być może dlatego nie ślizga że pompka jest bardzo mała (VOLVO 400) i nie stawia dużego oporu

[ Dodano: 14 Wrz 2008 21:09 ]
p.s. wcześniej mówiłem o pompie od Fiesty. Szlak ją trafił, więc zamontowałem niemalże identyczną od Volvo do już zrobionych uchwytów

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #238 dnia: Wrzesień 14, 2008, 21:27:19 pm »

iwan

  • Gość
poldorover, a masz czerwone odblaski na tylnich lampach? Niebiescy moga sie przyczepic.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #239 dnia: Wrzesień 14, 2008, 21:31:49 pm »

poldorover

  • Gość
wiem, wiem, odblasków brak, ale podobno można na miejscu przy niebieskich zmienić lampy, zedrzeć folie z szyb itd, więc w bagażniku jeżdżą stare lampy