Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 98009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #180 dnia: Grudzień 03, 2007, 23:50:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
To w koncu były fabryczne rovery ze wspoma czy nie ? Disel byl na pewno to wiem, ale do rovera montowala fabryka czy dilerzy w opcji ? A moze montowano je tylko w tej krótkiej wersji rovera 1600 ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #181 dnia: Grudzień 04, 2007, 00:00:19 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no wlasnie to dziwne, bo po co mieli wprowadzac dane do katalogow dla w sumie bardzo krotkiej i nietypowej wersji 1.6
a moze poprostu jest blad w katalogu
moze Adamus z AK cos wie wiecej,
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #182 dnia: Maj 01, 2008, 12:14:30 pm »

Fistasz

  • Gość
A roverki w Plusach?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #183 dnia: Maj 01, 2008, 15:45:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Fistasz nie sadze. Nigdy nikt nie widzial poldorovera z oryginalnie wlozona wspoma. Moze byly takie przymiarki i ktos umiescil dane w katalogu. To wszystko.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #184 dnia: Maj 01, 2008, 16:59:41 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Ja widziałem roverka ze wspoma, klimą, orciari i kilkoma innymi gadżetami  :)
Mam nawet zdjęcia  :)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #185 dnia: Maj 01, 2008, 18:52:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
a to nie była ta limonkowa edycja ???
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #186 dnia: Maj 01, 2008, 20:22:30 pm »

Fistasz

  • Gość
A moze było to na zamówienie podobnie jak klima tylko było za drogie?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #187 dnia: Maj 01, 2008, 21:29:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to ja coś dorzucę do tego tematu

zamontowałem z wielką pomocą Jimo#1921, wspomę od ohv w moim roverze 1.4
została zakupiona kompletna wspoma JKC (niewiem czy dobrze pisze), w kazdym razie ta z mniejszą przekładnią. pold jest z 95r i mial juz wyciętą seryjnie dziurę na wspomaganie, zakrytą gumą. Tą gume wystarczyło wyjąc i zastąpić bardziej przetłoczoną, by zakrywała przekładnie, obyło sie bez cięcia.

pompa została przymocowana poprzez mocowanie konstrukcji wlasnej(z napinaczem) do dziur, prawdopodobnie od mocowania poduszki ( te niewykorzystane z przodu silnika) i umieszczona nad alternatorem(dośc wysoko, by byl do altka dobry dostęp)

napęd, paskiem kilinowym od koła alternatora( drugie kolo  z alternatora bodajże od uno) drugie kolo zostało umieszczone na centrycznym trzpieniu, przykrecone od nwaierconej w oście alternatora dziury. na koniec zabezpieczone przez przekręceniem kilkoma spawami.

węże oczywiscie starczyły(chodzi mi od te zagniatane), zbiorniczek płynu został zamocowany do wiatrołapu pod szyba, jeden wąz idący do chlodnicy plynu trzeba było przedłużyć.
chlodnica plynu, z racji tego , ze nie miescila sie przed chlodnicą wody( za szeroka i nie bylo jak puscić węzy) została zamontowana pod zderzakiem w poziomie, wyjscia na węze akurat znalazły sobie przejscie w fabrycznej dziurze w belce poprzecznej.

wszystko zostało połaczone ze sobą do kupy i chyba działa, niewiem bo nie miałem jak kupić paska :) koło pompy zrobiła sie troche plątanina weży, znajduje sie tam parownik od elpidżi na dodatek.

i tyle by bylo, robota zajeła ok 5 h

jimo, dawaj ludziom zdjęcia :D
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 02, 2008, 00:37:04 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
                                                             
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 02, 2008, 10:46:05 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
niewytrzymałem i pojechałem dzis i kupiłem pasek- wspoma działa :D jest superowo
ah ah ah... hehe
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #190 dnia: Maj 02, 2008, 11:13:06 am »

lotoja

  • Gość
Zoltanno, wspomniałeś coś o zaciskanych przewodach , skąd i od czego ????
Mam założone orginał dwubieżniowe koło pasowe wału, orginał pompę rover 416,
ale wychodzi mi mocować z lewej strony, i wtedy węże będą dość długie. Co zastosować??

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #191 dnia: Maj 02, 2008, 22:20:24 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
hehe niezle zaczarowane to mocowanie,pamietam jak tez czarowalem zeby zalozyc to do swojego,ale balem sie rozwiazania z altkiem bo tam juz i tak te łozyska maja krótka zywotność a co dopiero kiedy je bardziej obciazy kolejny pasek. Estetyka jak u mnie :D Wazne ze dziala nie?? :D
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #192 dnia: Maj 02, 2008, 22:49:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ale partyzantka   :P   Wazne ze dziala ,w fordzie jest jest jeszcze wiekszy patent  i jest ok  :)

[ Dodano: 2008-05-02, 22:53 ]
Cytat: "Senn#1869"
Nigdy nikt nie widzial poldorovera z oryginalnie wlozona wspoma
To czemu w plusach jest odchudzona belka ? Pewnie byly jakies przymiarki ale jak to bywa nic z tego nie wyszlo albo wyszlo z 15 szt
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #193 dnia: Maj 02, 2008, 23:15:29 pm »

maras

  • Gość
Wspornik, jakby co ja mam na sprzedaż :) Oryginał od roverka z napinaczem :mrgreen:
Co do węży,ten, łączący chłodnicę oleju ze zbiorniczkiem moze być obojętnie jaki, byle olejoodporny, gożej z tym od pompy do przekładni, dorobienie takiego węża kosztowało mnie 120zł :roll:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #194 dnia: Maj 02, 2008, 23:19:37 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
eee trzeba bylo dac znac :) Jeszcze bys na dobrą Finlandie zaoszczedził :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #195 dnia: Maj 02, 2008, 23:23:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
eee maras niepijący ;)
no jestem ciekaw jak to działa, bo wczoraj nie miałem szansy wypróbować ze względu na pasek ;)
Już zapomniałem jak się jeździ poldem ze wspomą hyhy..
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #196 dnia: Maj 02, 2008, 23:25:40 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
A no tak zapomnialem na Czerniewicach tez nie chcial piwa :D Ale to nie szkodzi,najwyzej to ja bym na ta finlandie przystukał :)
A tak na powaznie to jakby ktos kiedys chcial cos kombinowac z wezami to dajcie znac :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #197 dnia: Maj 03, 2008, 12:50:45 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
może, niektórzy pamiętają ja też miałem napęd wspomagania paskiem z alternatora, miało to kilka wad a największą było rozwalenie alternatora (koledzy z forum "prorocy" przewidzieli) naprawa kosztowała mnie prawie 200 zł (nie pamiętam co tam było do wymiany bo to już ze dwa miechy temu). od razu po awarii dorobiłem podwójne koło pasowe na wał (jedna bieżnia wielorowkowa na alternator, druga klasyczna na pasek klinowy). teraz jest dobrze, wszystko chodzi super. ogólnie nie polecam napędu wspomagania z alternatora.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #198 dnia: Maj 03, 2008, 13:34:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
z alternatora na pewno jest prosciej rozwiązać napęd. pozatym łożysko w altku jest wręcz odciązone w stosunku do tego gdy jest na nim tylko jedem pasek.
jeden pasek daje tylko jedną sile, ktora mocno obciąza łozysko, u mnie wyszło tak ze drugi pasek (do pompy) dośc sporo rownoważy siłe jaka działa na łozysko altka tj. wypadkowa sił jest mniejsza niz na 1 pasku. to tyle co do napędu, mam pytanie:

zaobserwowałem , ze przy ok 2,5-3 kobr pompa wpada w dośc spore wibracje, jakby cos w niej w srodku bylo niewyważone, dodam , ze jej łozyskowanie nie okazuje żadnych luzów, kolka napędowe są centryczne, pasek czy napięty mocniej czy słabiej-to samo

no ale oczywiście jezdzi sie fajnie:) na początku to kilka razy mi sie zdarzylo prawie wypaść z drogi do środka zakrętu :D co te przyzwyczajenia robią z ludźmi :]

[ Dodano: 03 Maj 2008 13:36 ]
aha, Jimo oczywiście jak sie spotkamy to sie przejedziesz :) no i zalatw mi kierownice od jakiegoś malucha czy cos :D
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #199 dnia: Maj 03, 2008, 15:18:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
maras wspornik masz do pompy z osobną bieżnią czy na wspólnej ?? jak osobna to moze się usmiechnę :)