Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 101909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #360 dnia: Wrzesień 03, 2012, 21:52:16 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Czyli trafił cichą? :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #361 dnia: Wrzesień 10, 2012, 11:30:31 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Mam przekładnie JKC i plusa z 98r, będę musiał zakładać inny wałek między kierownicą, a przekładnią? Czy pasuje ten z poloneza? Aha i jest jeszcze ta guma w ścianie grodziowej, trzeba ją wymieniać?

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #362 dnia: Wrzesień 11, 2012, 08:57:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przekładnia i kolumna kierownicza zostaje bez zmian. najszybciej (niekoniecznie najtaniej) jest załozyć oryginalną pompę wspomagania od rovera wraz z mocowaniem, podwójne koło pasowe oraz przedłużyć dwa  przewody: 1. zbiornik-pompa (proste bo to zwykły przewód na opaski skręcane) oraz 2. pompa-przekładnia kierownicza (tu niestety sprawa bardziej skomplikowana bo trzeba oryginalny przewód poloneza zabrać do warsztatu dorabiającego przewody ciśnieniowe i wymienić  jego gumową  część na taką o długości ok. 120cm).

I na koniec jedna uwaga. Trzeba uważać kupując pompę. U Piotrka_T okazało się że pompa mimo że z rovera nie pasował gwint do przewodu. Dlatego jak kupujecie to pompy wspomagania to z modeli po 95r.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #363 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:11:43 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
I jak dla mnie to tyle w temacie bo to już jest wałkowane po raz setny chyba.....

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #364 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:18:33 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
2. pompa-przekładnia kierownicza (tu niestety sprawa bardziej skomplikowana
bo trzeba oryginalny przewód poloneza zabrać do warsztatu dorabiającego przewody ciśnieniowe i wymienić  jego gumową  część na taką o długości ok. 120cm).
Ja ten problem rozwiązałem w duuuuużo tańszy i skuteczniejszy sposób(nie każdy przecież ma taki warsztat pod ręką, za to sklepów z cześciami do maszyn rolniczych ... jak mrówków)

Oto co potrzebujemy:

http://allegro.pl/przewod-hydrauliczny-500mm-mtz-i2557136672.html

Uniwersalny przewód hydrauliczny z rozmiarem gwintu 18 lub 16mm (130cm około 20zł)

I prawie gotowe.

Przewody mają to do siebie że często mają gwint wewnętrzny, do pompy z poldka na przykład potrzebujemy wewnętrzny...

Więc kupujemy muffkę

http://www.hydrotech.lublin.pl/pl,k_30,elementy_zlaczne
Dokładnie taka jak nam pasuje....

Koszt około 4zł :)


No i śrube holenderkę mamy z orginalnej przekładni.. więc zostaje tylko "ucho hydrauliczne" wkręcane w przewód :)

Koszt okokło 4zł...



Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #365 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:26:35 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No to 30zł kosztuje wydłużenie starego przewodu na dowolny wymiar....

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #366 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:29:54 am »

piciek

  • Gość
proste bo to zwykły przewód na opaski skręcane
jak się okazuje nie takie proste ;) musi być wąż olejoodporny, mam założony przewód "wodny" i wygląda po paru miesiącach tak:

a wyglądał tak:

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #367 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:44:54 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
I kiedyś se pęknie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #368 dnia: Wrzesień 11, 2012, 09:50:17 am »

piciek

  • Gość
spokojnie, na dniach się go wymieni bo psuje widok pod maską :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #369 dnia: Listopad 16, 2012, 22:29:16 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Mam pytanko odnośnie co do łapy pompy, na allegro widziałem 2 rodzaje łap , jedne są z rolką a drugie z napinaczem. Czy jest to obojętne którą kupie ?? 

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #370 dnia: Listopad 16, 2012, 22:33:19 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Mam pytanko odnośnie co do łapy pompy, na allegro widziałem 2 rodzaje łap , jedne są z rolką a drugie z napinaczem. Czy jest to obojętne którą kupie ?? 
Tak, polecam kupić z napinaczem automatycznym. Mniej pierdzielenia się z paskiem. Tylko kupuj komplet łapa+napinacz, bo automatycznego napinacza nie założysz do łapy, w której był manualny i na odwrót.

Ogólnie to jak dobrze przypilnujesz allegro to za 60-80zł kupisz łape z napinaczem i pompą.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #371 dnia: Listopad 16, 2012, 22:35:49 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
No narazie to wszystko osobno jest :p

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #372 dnia: Listopad 17, 2013, 15:14:46 pm »

lugol

  • Gość
Witam, jestem tu nowy. Mam na imię Michał i jestem z Warszawy. Aktualnie jestem w trakcie rovera do Fiata 125p. Chcę założyć wspomaganie, przeczytałem temat od deski do deski i już mam trochę pojęcia i części. Mam pytanie o koło pasowe dwubieżniowe, czy prawdą jest, że trzeba też wymienić koło od rozrządu na wale, bo seryjne jest węższe? Jeżeli tak to może ktoś powiedzieć jakie to ma być?

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #373 dnia: Listopad 17, 2013, 18:20:31 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A ja przy okazji się podłączę pod temat... Czy ktoś jeszcze ma taki problem, że przy manewrowaniu po parkingu, kręcąc kierownicą silnik dość często gaśnie ? Gdzie szukać przyczyny ? Pompa Rover, napinacz automat. Czy może to mieć związek z za bogatą mieszanką na wolnych obrotach ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #374 dnia: Listopad 17, 2013, 20:50:38 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Rafał mi się tak czasami dzieje, jak silnik jest bardzo gorący i załączony jest wentylator, w nowszych roverach jest czujnik ciśnienia w ukł. wspomagania, który podnosi obroty.

lugol fakt była 2 typy kół dwubieżniowych, a w parze z nimi małe koło rozrządu, różnica polega na ich wysokości. Generalnie chodzi o to że jak założysz niewłaściwe koło to będzie ono ocierało o osłonę rozrządu. Porównaj koło, które chcesz założyć z jednobieżniowym.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #375 dnia: Listopad 17, 2013, 21:28:33 pm »

lugol

  • Gość
Ba, tylko ja jeszcze nie mam tego koła, macie może jakieś wskazówki jakie mam kupić?

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #376 dnia: Listopad 18, 2013, 10:04:01 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Ale jednobieżniowe masz.

Koła różnią się wysokością h. Zmierz swoje i kup z takim h dwubierzniowe.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #377 dnia: Listopad 18, 2013, 17:58:09 pm »

lugol

  • Gość
O i to jest konkret, dzięki  :-)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #378 dnia: Grudzień 03, 2013, 21:07:23 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
A ja zeznam że włożenie pompy wspomagamnia od astry G jest bajecznie proste.
Kupujemy pompe elektryczną z wężem, ucinamy w połowie wąż zasilający od poloneza ucinamy w połowie wąż od astry.
Średnice te same i zakuwamy- 30zł-.
Cieszymy się wspomaganiem+ mała kierownica od Cinquecento  i Polonez  odzyskuje kierowność i jedzie tam gdzie chcemy.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #379 dnia: Styczeń 03, 2014, 01:27:41 am »

Offline oski981

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GLI
A ja zeznam że włożenie pompy wspomagamnia od astry G jest bajecznie proste.
Kupujemy pompe elektryczną z wężem, ucinamy w połowie wąż zasilający od poloneza ucinamy w połowie wąż od astry.
Średnice te same i zakuwamy- 30zł-.
Cieszymy się wspomaganiem+ mała kierownica od Cinquecento  i Polonez  odzyskuje kierowność i jedzie tam gdzie chcemy.
i jak to sie sprawuje jak jest zasilana pompa.? Mam akurat dostep do czesci z vectry 2005r w angliku
Było Caro 95 1.4 GLI
Jest wyciągniety z krzaków Caro Plus 1.6 GLI LPG