Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 101916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #320 dnia: Listopad 02, 2010, 23:23:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Ile dokładnie wchodzi oleju do takiego układziku ? Bo muszę zamówić olej na alledrogo i nie wiem czy dwie butelki litrowe wystarczą ... (układ org rovera i przekładnia JKC)

Hipol ATF 15zł/litr - przesyłka wyjdzie drożej.
Oleju wchodzi litr.. jednak ja mam bardzo długie przewody i zbiorniczek koło puszki filtra więc weszło mi jakieś 1.2L


Cytuj (zaznaczone)

myślałem że się z cenami lepiej zmieszczę a tu ponad sześć stówek poleciało

Z ciekawości zapytam co i ile cię kosztowało.

Cytuj (zaznaczone)

a no i nie wiedziałem że aby włożyć nowy wałek to trzeba było odkręcić całą kolumnę kierownicy ... ale jakoś poszło (bez kanału przed blokiem)


Nie trzeba :) wystarczy wkładać jednocześnie przekładnię... i zakładać od razu wałek, ale odkręcenie całej kolumny jest wygodniejsze.

Wrzucaj dokładne fotki, dla potomnych.. i dla zaspokojenia mojej ciekawości.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #321 dnia: Listopad 03, 2010, 20:10:43 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "Stingerek"
Z ciekawości zapytam co i ile cię kosztowało

Wyszło mnie to dokładnie 644 zł za części ... robota moja + bezcenna wiedza z forum i Wasza pomoc ... postaram się jak najszybciej wrzucić fotki ... przekładnię zalałem Mobilem ... płaciłem po 22 zł za litr ... jeden nie starczył ... ale węże u mnie tez długie (wysokociśnieniowy 135 cm, powrotny 125) ...
Cytat: "Stingerek"
Nie trzeba :) wystarczy wkładać jednocześnie przekładnię... i zakładać od razu wałek, ale odkręcenie całej kolumny jest wygodniejsze.

Właśnie tak myślałem że pewnie by dało radę ... ale nie chciało mi się jeszcze raz odkręcać przekładni ...
Cytat: "Stingerek"
zbiorniczek koło puszki filtra

też mam tam zbiorniczek ...

Jeszcze raz dziękuję :D

[ Dodano: 13 Lis 2010 22:29 ]
U mnie to wyszło tak:
http://zapodaj.net/10fcdb7b9de7.jpg.html
http://zapodaj.net/deefc8bee893.jpg.html
http://zapodaj.net/bc2807c4651a.jpg.html
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #322 dnia: Styczeń 15, 2011, 06:28:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopię temat jako że też "pragnę" wspomagania w borkostworku.

Ostatnio spotkałem się z opinią że pompa od rovera jest gorsza niż ta z poldka. Może mi to ktoś zweryfikować. Mam cały zestaw wspomy z pluszaka więc chyba JKC i nie wiem czy rzeźbić z oryginalną pompą FSO czy pójść na łatwiznę i zapodać oryginał z rovera. Szakal_wawa, Widzę że wszystko weszło na styk. Czy nie musiałeś cofać silnika??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #323 dnia: Styczeń 15, 2011, 08:20:49 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Bocian_s#313, jak pamiętam pisał to chyba Stingerek - chyba miał na celu wywołanie tylko burzy w szklance wody.
Śmiało montuj pompę z rovera. W przypadku moim i Zoltana praca wspomagania przy biegu jałowym silnika była bardzo dobra. Może to być subiektywna ocena jednakże obaj uznaliśmy, że kołem kierowniczym kręci się łatwiej niż przy pompie JKC (Obaj mieliśmy porównanie). Pamiętam, że chyba do podobnych wniosków doszedł Mateo po zamontowaniu pompy z rovera w swoim kombi. Cena pompy rovera jest podobna do pompy JKC (c.a. 40zł), z tym że do pompy od rovera masz gotowy wspornik i nie trzeba nic przerabiać.

edit: Gwoli ścisłości - kierownica ~36cm, opony 185/60/14 lub 165/70/14.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #324 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:10:47 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "jimo#1921"
Bocian_s#313, jak pamiętam pisał to chyba Stingerek - chyba miał na celu wywołanie tylko burzy w szklance wody.
Śmiało montuj pompę z rovera. W przypadku moim i Zoltana praca wspomagania przy biegu jałowym silnika była bardzo dobra. Może to być subiektywna ocena jednakże obaj uznaliśmy, że kołem kierowniczym kręci się łatwiej niż przy pompie JKC (Obaj mieliśmy porównanie). Pamiętam, że chyba do podobnych wniosków doszedł Mateo po zamontowaniu pompy z rovera w swoim kombi. Cena pompy rovera jest podobna do pompy JKC (c.a. 40zł), z tym że do pompy od rovera masz gotowy wspornik i nie trzeba nic przerabiać.

edit: Gwoli ścisłości - kierownica ~36cm, opony 185/60/14 lub 165/70/14.


Dołączam do tej grupy i potwierdzam ... montuj pompę z rovera ...
Ja mam opony 195/70/13 i chodzi leciutko jednym małym paluszkiem :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #325 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:12:23 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytuj (zaznaczone)
Szakal_wawa, Widzę że wszystko weszło na styk. Czy nie musiałeś cofać silnika??

Nie musiałem ... zostały mi 3 mm luzu pomiędzy kołem pasowym, a belką ... wszystko fabrycznie ... musiałem go tylko unieść do zmiany koła ... no i żeby teraz zmienić pasek też trzeba go unosić ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #326 dnia: Styczeń 15, 2011, 13:56:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak zgadza sie to moja opinia na podstawie doswiadczeń z pompą od rovera. Kolega ma w aucie i niestety tak właśnie działa  że na posotju ciężko się kręci. Tzn lekko w porównaniu do braku wspomy ale dużo cieżej niż na mojej przekładni.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #327 dnia: Styczeń 15, 2011, 18:58:09 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja mam oryginalne wspomaganie od rovera 1,8 z kołem pasowym od freelandera, wszystko się mieści wspomaganie chodzi luks :D
Jednym palcem się kręci, silnik chodzi poprawnie na wolnych obrotach podczas kręcenia
Przewód można dorobić z przewodu od caro plusa, wystarczy go przedłużyć i odpowiednio podgiąć mogę zrobić foto na jutro :D

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #328 dnia: Styczeń 15, 2011, 20:52:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
myszaradom, Dawaj. Zawsze się przyda.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #329 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:06:25 am »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
ja też mam wspomaganie z freelandera i na postoju kręcą kierownicą czuć opór na silniku (słychać wyraźnie, że lekko spadają mu obroty) ale ja mam opony 195/55/15
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #330 dnia: Styczeń 16, 2011, 11:25:32 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Tu jest kilka fotek
http://img715.imageshack.us/g/dscf4501s.jpg/
A tu najlepiej widać


Uploaded with ImageShack.us
Wystarczy wziąć stary, oryginalny przewód, pójść do specjalisty a on dorobi go na odpowiednią długość, nawet gwint pasuje (przewód-pompa)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #331 dnia: Luty 17, 2011, 22:52:32 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Mam pytanie odnośnie paska. Kupiłem części do wspomy od Freelandera 1.8 i musze nabyć teraz pasek, wg katalogu Gates pasek do Poloneza Rovera 1.4  ze wspomaganiem ma kod 3PK763 (choć z tego co wiem Roverów ze wspomą oficjalnie nie było), natomiast pasek do Freelandera 1.8 ma już kod różniący się o jedną cyfrę czyli 3PK753 (a wspoma i napinacz chyba niczym się nie powinna różnić), daradzi ktoś który pasek łyknąć?
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2011, 22:53:56 pm wysłana przez HARNAŚ »

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #332 dnia: Luty 21, 2011, 21:15:28 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a ogladałeś te paski czym one wzrokowo się różnią? może długość jest inna albo któryś ma więcej rowków
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #333 dnia: Luty 21, 2011, 21:17:36 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Pewnie galancie się ceną różnią skoro wątpliwość hehe
No kupić od freelandera w końcu od tego cały zestaw jest.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #334 dnia: Luty 21, 2011, 22:37:08 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Kupiłem od Freelandera, chyba pasuje :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #335 dnia: Kwiecień 08, 2011, 13:57:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podepnę się pod temat bo i ja w końcu zaznałem wspomagania w roverku. Co prawda dopiero w księżycowym gziku po swapowanku ale do borka też już się zbiera zestaw.
Poszedłem po najmniejszej linii oporu i zrobiłem wspomę na elementach rovera. Jedynie przewód pompa-przekładnia dałem do przerobienia (koszt ok. 55zł). Zbiorniczek z poloneza umocowałem przy prawej lampie. Jak porobię fotki to pokażę...

Całkowity koszt zabawy to jakieś 200-250zł.

Podsumowując fajnie się jeździ z roverkiem na wspomie. Różnica jest taka że siła wspomagania jest odczuwalnie mniejsza w porównaniu z pompą JKC.

A jeszcze w  sprawie pasków. To mam założony 3PK750. Ostatnia liczba mówi o długości paska. wszedł z ledwością i napinacz automatyczny jest prawie na maxa naciągnięty.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 13:59:50 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #336 dnia: Kwiecień 10, 2011, 13:53:44 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Bocian porób fotek prosze ;)
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #337 dnia: Kwiecień 10, 2011, 14:24:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i zaliczyłem wtopę...

Przewód od powrotu do zbiorniczka wyrównawczego nie był przymocowany i przesunął się do "wiatraczka" alternatora. niestety koło to wycięło otwór i spiiii mi cały płyn ze wspomagania. Na szczęście napinacz paska klinowego jest automatyczny i udało się szybko zdjąć go pod marketem. Ale się ciężko kręci teraz. Musze albo połączyć do kupy albo zmienić i tym razem solidnie umocować.

A fotki czemu nie jak się sprężę to porobię.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #338 dnia: Kwiecień 27, 2011, 11:13:15 am »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E
Mam nie używanego Poloneza 1.6 i używanego 1.4. Chciałbym założyć wspomaganie do Rovera. Pierwsza myśl. Przełożyć z 1.6. Jednak czytając ten temat widzę, że trzeba kupować części od aut marki rover (np. pompa) bo z Poloneza do Poloneza nie pasuje. Mając tego 1.6 na części co muszę dokupić dokładnie aby założyć wspomaganie do 1.4? Jestem troszkę zielony i wolałbym się upewnić co i jak, żeby niepotrzebnie nie wydać kasy. Z góry dzięki za pomoc i podpowiedź :)

Odp: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #339 dnia: Kwiecień 27, 2011, 11:26:58 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Chciałbym założyć wspomaganie do Rovera
Zakładaj, problemem będzie tylko i wyłącznie wspornik pod pompę - ktory wykona ci kazdy lepszy spawacz za przysłowiową flaszkę.

Cytuj (zaznaczone)
Jednak czytając ten temat widzę, że trzeba kupować części od aut marki rover (np. pompa) bo z Poloneza do Poloneza nie pasuje.
WIele osob ma pompy z poloneza - to tylko kwestia wspornika i ewentualnie koła pasowego

Jest kilka opcji i każda jest dobra:

Pompa z poloneza z kołem pasowym od rovera + wyrzeźbiony napinacz paska i wszystko pasuje i chodzi na jednym pasku - wtedy pompa jest NAD alternatorem.

Pompa z rovera wraz ze wspornikiem i napinaczem oraz kołem dwupasowym - wtedy pompa jest po drugiej stronie silnika i trzeba kupić dłuższe przewody

Pompa od poloneza z kołem pasowym od poloneza - koło pasowe silnika przerobione na dwubieżniowe pod zwykły pasek + koło pasowe alternatora od zwykłego poloneza - dwa paski od zwyklego poloneza, dorabiany wspornik i dłuższe przewody (ja tak mam)

Pompa elektryczna od Astry - najprostsze wyjscie i praktycznie plug and play - zakładasz osprzęt wspomagania ze zwyklego poloneza (przekladnia, walek, guma, chlodnica, itd ) i to tego pompe elektryczną chowasz gdzieś w błotnik i już.


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...