Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 97891 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #280 dnia: Wrzesień 14, 2009, 22:15:14 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
pompę, wspornik z rolka samo napinającą i kolo 2 bieżnie 110pln, wąż ciśnieniowy 60pln. olej 24pln, pasek 14pln. 204pln. czy drogo za ta elektryczna trzeba dac ze 300 plus węże. jak ma ładnie wyglądać.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #281 dnia: Wrzesień 14, 2009, 23:00:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ani prościej ani taniej.
po pierwsze, koło dwupasowe, zbiorniczek, chłodnica, wspornik pompy z napinaczem.
Druga sprawa to nie każdemu dwupasówka wejdzie. U mnie jest miedzy belką a kołem może 1cm.
A tak (mając już kolumne od poldka ze wspomą (50zł na szrocie) i końcówkę wałka kierowniczego ta krótką także koszt zamknie się w 300zł.. gdzie za samą pompę ze wspornikiem do roverka zapłacimy koło 200zł.. a za 100zł reszty gratów ciężko będzie dostać.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #282 dnia: Wrzesień 14, 2009, 23:06:18 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "mateo"
za ta elektryczna trzeba dac ze 300 plus węże. jak ma ładnie wyglądać.


Nie wiem gdzie taka cenę znalazłeś, ja za swoja zapłaciłem połowę z niej...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #283 dnia: Wrzesień 14, 2009, 23:08:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zawsze można cofnąc silnik do tyłu. U mnie było tak mało miejsca, że paska od alternatora nie można było przecisnąc! to się dziury do przykręcania poduszek w belce rozwierciło ( zrobione tzw. fasolki) i silnik do tyłu, dokręcić i już 3 cm miejsca i dwupasowe koło jest.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #284 dnia: Wrzesień 15, 2009, 08:33:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale jednak opcja prztyczka elektryczka i dualdriva korci  :twisted:  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #285 dnia: Wrzesień 15, 2009, 22:45:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A prawda. I chyba się zdecydowałem na wspomaganie :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #286 dnia: Marzec 01, 2010, 11:14:57 am »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
wskrzeszam temat bo chciałem pochwalić się III ewolucją wspomagania w moim roverku.

I ewolucja to oczywiście przekładnia kierownicza ze wspomaganiem plus oryginalna pompa od poloneza napędzana paskiem z alternatora (wymysł mechanika, który się tego podjął,  gdzieś w tym temacie są chyba zdjęcia jak to wyglądało). działało to jako tak ale niestety po pół roku jazdy szlak trafił alternator.

II ewolucja polegała na zastąpieniu napędu pompy z alternatora na normalne z wału silnika co wymusiło dorobienie nowego koła pasowego czyli połączeniu w jedno oryginalnego koła z rovera z kołem od wspomagania z poloneza. poprawa znaczna, alternator żyje do dzisiaj z tyci problemami innego pokroju ale to w innym temacie.

III ewolucja, na 100% ostatnia to zamiana pompy od poloneza na oryginalną od Land Rovera Freelandera. niestety zamontowanie pompy od poloneza w przy silniku od rovera było dość niefortunne (raczej to wina mechanika, który to robił), pompa zamontowane była do góry nogami, na zmodyfikowanym wsporniku od poloneza przez co nie była idealnie  wlinii z kołem pasowym. ułożenie takie spowodował pęknięcie wspornika (dwukrotnie).
Jakiś czas temu wpadło mi w ręce kompletne wspomaganie właśnie z Freelandera z silnikiem 1,8 czyli pompa, wspornik, koło pasowe, wszystkie śruby a nawet pasek (na zdjęciach widać że jest już lekko popękany ale założony został aby to działało w najbliższym czasie zostanie wymieniony na nowy).
tak więc teraz wspomaganie chodzi jak fabryczne, miałem obawy o to czy zmieści się pompa koło parownika od gazu ale weszło z 2 cm luzem. musiałem dokupić krótszy przewód hydrauliczny i dorobić nowy powrotny a wszystko zajęło mi 3 godz pracy w dwie osoby.



zapytacie pewnie o koszty, i tu jest właśnie haczyk. mnie cały ten komplet kosztował dosłownie "kratę piwa" :D dodatkowe koszty to nowy przewód hydrauliczny i kruciec do połączenia pompy z przewodem bo pompa od poloneza na nakręcany a od rovera wkręcany.
jeśli ktoś zdobędzie podobny zestaw to naprawdę polecam go zamontować. pozdrawiam
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #287 dnia: Marzec 01, 2010, 15:34:13 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
wiem, że ameryki nie odkryłem. jak ponad dwa lata temu kombinowałem ze wspomaganiem to czytając forum nie widziałem żeby ktoś miał zamontowane oryginalne z rovera, widziałem za to adaptowane z poloneza i dlatego kombinowałem. swoje trzy grosze dołożył mechanik i jakoś to wyszło.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #288 dnia: Marzec 03, 2010, 21:55:59 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
ponad rok już śmigam na oryginalnym roverkowym napędzie  wspomy ;)
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #289 dnia: Marzec 04, 2010, 21:10:45 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
No właśnie stoję teraz przed podobnym problemem zakupu wszystkiego do wspomagania.
Poszukam na allegro  jakiegoś rozbitego Roverka na części i kupie wszystko od razu.
1.4 1.6 1.8 to wszystko te same elementy ?

Sprężarka od klimy już w drodze :D
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #290 dnia: Kwiecień 21, 2010, 11:18:41 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
A  była kiedys w roverowskim silniku klima.
BO poprzednik miał a teraz nic w nowym FSO.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #291 dnia: Maj 03, 2010, 13:38:58 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Ja wkładając silnik rovera do mojego atu+ miałem o tyle dobrze że wspomaganie już było oryginalne i moge doradzic wykorzystanie takiego do poldka bez wspomagania. Oczywiście nie obyło się bez przeróbek ale wszystko pięknie działa. Po pierwsze musiałem dorobić koło pasowe zeby napędzać pompe(pompa miała zwykły pasek klinowy) więc kumpel dotoczył mi koło na pasek klinowy które dokręciłem na śróby do oryginalnego koła od roverka, troche trzeba skrócić przewody olejowe i teraz umocowanie pompy.Moją zamontowałem na dorabianym uchwycie zamontowanym nad alternatorem(przykręcony jest do głowicy na dwię śróby) a do napędu wykorzystałem pasek od omegi A bo od poldka był za krótki.Troche zabawy jest z uchwytem ale idzie zrobić ,a jeszcze troche przewód wodny do chłodnicy trzeba przesunąć i tyle.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #292 dnia: Maj 09, 2010, 12:24:42 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
dysponuje zestawikiem napinacza lapy i pompy i teraz tlyko zastanawiam sie czym to przykręcić, jakimi śrubami :)
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Re: Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #293 dnia: Maj 18, 2010, 10:55:27 am »

wentyl

  • Gość
wczoraj załozyłem wspomaganie do rowera 96rok bajka wrazie pytan dzwon 505459105

[ Dodano: 18 Maj 2010 10:56 ]
wspomaganie rower

[ Dodano: 18 Maj 2010 11:01 ]
Cytat: "go�ć"
czy ktoś zakładał wspomaganie od zwykłego do roverka, a czy w ogóle w roverkach było montowane wspomaganie?
ja zakładałem wspomaganie bez napinacza jest super

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #294 dnia: Lipiec 11, 2010, 18:19:07 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Nie wiem jak wy panowie ale ja tam bez problemu zamontowałem pompę wspomagania z poloneza atu plus (wspomaganie daewoo) do poldroverka...

Nic trudnego :P



ImageShack.us


ImageShack.us
Polonez 1.4 16V DOHC

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #295 dnia: Lipiec 11, 2010, 22:05:42 pm »

Barnii

  • Gość
W bloku rovera są tam takie fajne 3 nagwintowane otworki, wystarczy dorobić sobie wspornik i pompę idzie beż problemu przykręcić :)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #296 dnia: Lipiec 12, 2010, 09:20:27 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Wystarczyło właśnie rozwiercić otworek 6mm na otworek 8mm w bloku

O tak


Następnie fabryczny uchwyt pompy ohv należy przeszlifować aby mieścił się przy silniku i miał ruch do naciągu paska


Następnie ustalamy pozycję pompy i dokonujemy pomiaru odległości uchwytów pompy od bloku silnika aby wykonać dystanse aby można było dokręcić pompę do silnika i aby ustawiły nam pompę równo z blokiem silnika
Polonez 1.4 16V DOHC

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #297 dnia: Lipiec 12, 2010, 12:09:55 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Jakieś zdjęcie jest nie do końca idealne! jeździłem i nic się nie dzieje....
Polonez 1.4 16V DOHC

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #298 dnia: Lipiec 13, 2010, 09:35:25 am »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
u mnie to wyszło po około roku
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #299 dnia: Lipiec 13, 2010, 14:08:55 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
No zobaczymy! Ale ja to wykonałem na fabrycznym uchwycie do silnika ohv...
Nie ma żadnych dorabianych konstrukcji
Polonez 1.4 16V DOHC