Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 97616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #300 dnia: Wrzesień 07, 2010, 09:55:47 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dl chętnych do wspomagania do rovera.
mam gotowy zestaw wspomki, wszystko zwymiaruję i sfotografuję...
Zadnych kół za 150zł czy pomp za 160.... i łap czy wspomagaczy !
Cena kompletnego wspomagania ze zwykłęgo poldka (czyli około 150-170zł) plus cena jednego węża (27zł) i koła pasowego robionego na zamówienie (25zł u najbliższego tokarza)

Dodatkowo zwymiarowany wspornik "przejściówka" pomiędzy orginalnymi otworami w silniku a pompą z poloneza.
Może nawet dzisiaj zrobię dokładne fotki i skończy się wreszcie naciąganie ludzi na "super wspomę za 500zł.."

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #301 dnia: Wrzesień 12, 2010, 12:46:46 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
No i można założyć pompe od ohawki ja też mam w swoim tylko po przeciwnej stronie niż kolega ślimak.

[ Dodano: 12 Wrz 2010 13:09 ]
U mnie wygląda to tak:
http://yfrog.com/n3dsc00881auj
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #302 dnia: Wrzesień 25, 2010, 16:58:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To i ja się pochwalę:




























Kilka słów celem podsumowania:
Wymieniono koło pasowe silnika
Wymieniono koło pasowe alternatora
Wspornik pompy rzeźbiony
Z przewodów orginalnych pasowały tylko dwa:
- pompa-zbiorniczek
- chłodnica-przekładnia
Natomiast
- pompa - przekładnia - kupiony w sklepie z częściami do traktorów za 27zł.
- zbiorniczek-chłodnica - opaskami ścinięty i zrobiony z dwóch jeden.

Problemy podczas instalacji:
- trzeba było wyjąć cały bagnet od oleju, i jego wewnętrzną część która wchodzi do miski (tzn taką metalową rurkę) skrócić o 1cm bo ni jak nie mogłem go wsadzić.

Mega problemem było później zainstalowanie chłodnicy, a konkretnie węża powrotnego (brak miejsca)

[ Dodano: 2010-09-25, 17:03 ]
A tak to działa:

http://www.youtube.com/watch?v=Ae1KktqGaCc

Nagrywane kotletem schabowym - ale coś tam widać :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #303 dnia: Wrzesień 25, 2010, 18:04:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bo ma rozwalone 2 czy trzy popychacze - p*dole nie robię :)
Musiałbym kupić kilka popychaczy nowych pewnie ze 4... narazie mam ważniejsze wydatki :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #304 dnia: Wrzesień 25, 2010, 20:01:09 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
To juz jest bida... Masz na wspome ale na podstawowe elementy silnika juz nie?
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #305 dnia: Wrzesień 25, 2010, 21:30:06 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Ciekawe, że obroty tak pływają. U mnie przy kręceniu na postoju obrotek ani drgnie. Aż tak by pompa silnik obciążała?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #306 dnia: Październik 10, 2010, 14:47:25 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Jak rozwiązaliście kwestie, że dwubieżniowe koło do roverka ma na kole alternatora 5 rowków?
Zmienialiście koło alternatora i pasek ... Bo to co tam ktoś pisał że mu pasek czterorowkowy lata po kole pięciorowkowym i jeden rowek ma pusty to wielka bzdura ... Bo oba paski są tej samej szerokości i piątka ma ciaśniej rowki ... A byłem wczoraj w serwisie rovera i koła czterorowkowe dwubieżniowe nie istnieją ...

[ Dodano: 10 Paź 2010 14:48 ]
Bo ja już kupiłem praktycznie wszytko i przymierzam się do montażu ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #307 dnia: Październik 10, 2010, 14:50:58 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Szakal_wawa, musisz zostawic 1 rowek od strony silnika wolny na kole 2 biezniowym i nic nie lata

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #308 dnia: Październik 10, 2010, 15:10:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja mam takie kółko:
Bo dwubieżniowe z roverka mnie nie interesowało, za ciasno bym tam miał.




Wyrzeźbione ze środka orginalnego kółka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #309 dnia: Październik 10, 2010, 16:43:33 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Cytat: "Przem_91"
Szakal_wawa, musisz zostawic 1 rowek od strony silnika wolny na kole 2 biezniowym i nic nie lata


Ale pasek do czterech rowków ma 18 mm a do pięciu 19 ... czyli wynika że rowki nie są tej samej szerokości ... i pasek może się ślizgać :( ...

[ Dodano: 10 Paź 2010 16:44 ]
Cytat: "Stingerek"
Ja mam takie kółko:
Bo dwubieżniowe z roverka mnie nie interesowało, za ciasno bym tam miał.
Wyrzeźbione ze środka orginalnego kółka.


A wspoma z rovera ... Bo ja kupiłem całą z roverka ... a widzę że u Ciebie jest inny pasek do wspomy ...

[ Dodano: 10 Paź 2010 16:45 ]
Mi jak dobrze pójdzie to po przycięciu sanek zostanie jakieś 3-4 mm przestrzeni do belki ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #310 dnia: Październik 10, 2010, 17:01:49 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Szakal_wawa, mam wspome w roverze i wiem co mowie, nic sie nie slizga.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #311 dnia: Październik 11, 2010, 00:05:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

a widzę że u Ciebie jest inny pasek do wspomy ...

Tak, zwykły pasek od zwykłego poldka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #312 dnia: Październik 27, 2010, 20:01:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy ... wyjąłem przekładnie ... i jak to jest z tą zaślepką w ścianie grodziowej ... nową zaślepkę co mam to jest cała gumowa ... a ta stara tak jakby była metalowa ? albo jakaś dziwna ... to trzeba jakoś wycisnąć czy jak ? ... bo walnąłem w to parę razy młotkiem ale jakoś nie chce wyjść ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #313 dnia: Październik 27, 2010, 22:38:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bierzesz długą rurę.... składasz oparcie fotela, przyciskasz rurę do tej gumy i z tylnego siedzenia walisz młotem aż się ta blacha zegnie i wyleci.
Dobrze jest odkręcić dolne śruby od wspornika pedałów, i go podwazyć.

Ja tak robiłem, po 20 minutach walenia młotkiem blacha się wygięła i dało się ją wydłubać.
Nową gumę wkładasz i uszczelniasz silikonem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 27, 2010, 23:14:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Szakal_wawa"
a ta stara tak jakby była metalowa ?
Blacha oblana guma -jak chcesz sie tego pozbyc to wiercisz otwor lub kilka otworow obok siebie w blasze i wycinasz nozycami albo brzeszczotem. Jak poluzujesz pedaly to jest szansza ze podczas wykonywania otworu blacha sie zlamie i wyjmiesz cala, potem zakladasz gume(ta od przekladni), kolnierz ma isc pomiedzy pedaly a bude i skrecasz tak jak bylo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #315 dnia: Październik 28, 2010, 06:38:10 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1185
Napierdalać mocniej to na pewno wyjdzie :/
Guma jest przyciśnięta do ściany grodziowej wspornikem pedałów. Wystarczy go odkręcić a guma wyjdzie sama
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #316 dnia: Listopad 02, 2010, 07:42:42 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy dwa pytanka:
Ile dokładnie wchodzi oleju do takiego układziku ? Bo muszę zamówić olej na alledrogo i nie wiem czy dwie butelki litrowe wystarczą ... (układ org rovera i przekładnia JKC)
Czy w przekładnie JKC muszę wkręcić śrubę od ogranicznika skrętu ? w zwykłej przekładni miałem śrubę a w tej nowej nie ma ... czy ją przełożyć ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #317 dnia: Listopad 02, 2010, 09:26:03 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Szakal_wawa, wystarczy Ci jedna flaszka, jeszcze troszkę zostanie.
Jeśli pamięć mnie nie myli to wchodzi mniej jak litr.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #318 dnia: Listopad 02, 2010, 12:07:35 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1185
JKC ma wbudowane ograniczniki. Te co są na wąsach były potrzebne w ZF-ie
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #319 dnia: Listopad 02, 2010, 19:47:21 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Dzięki koledzy ... wspoma założona ... myślałem że się z cenami lepiej zmieszczę a tu ponad sześć stówek poleciało ... dodam bo tam nikt wcześniej nie pisał że węża od wysokiego ciśnienia to żeby wcisnąć to trzeba wygiąć tą oryginalną końcówkę od pompy o 90 stopni ... a jak się wygnie to przewody od nowa do zakucia ... i przy pompie JKC trzeba trochę przesunąć przewody hamulcowe ... bo przy samej przekładni przeszkadzają ... i w moim (minusik) nie było otworów na montaż chłodnicy oleju ... a jest ciężki dostęp wiertarką bo pod kątem ... a no i nie wiedziałem że aby włożyć nowy wałek to trzeba było odkręcić całą kolumnę kierownicy ... ale jakoś poszło (bez kanału przed blokiem)

Jeszcze raz dzięki za pomoc :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`