Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 101906 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 26, 2005, 12:27:56 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie zapomnij by weszło. Między koło a belkę nie da rady niczego wstawić bo nawet palec nie wchodzi. Moze lepsze niż spawanie to dać dorobić koło?? Nie wie tylko jak zrobili by te rowki do paska alternatora, no chyba ze dotaczać tez koło do alternatora i zakładać zwykły pasek. Wtedy to wszystko się zmie?ci :mrgreen:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 26, 2005, 12:59:28 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
jakos to zmieszcze mam tokarke w pracy tak ze problemów byc nie powinno ;)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 26, 2005, 13:18:32 pm »

tomallus1

  • Gość
A nie my?leli?cie o wspomie elektrohydraulicznej. Silnik elektryczny napedza konwencjonaln? pompe. Może nadał by sie do tego jaki? mały rozrusznik.

[ Dodano: 2005-12-26, 13:19 ]
wtedy nie było by problemu z kombinowaniem napędu i można by to gdziekolwiek wcisn?ć.

[ Dodano: 2005-12-26, 13:23 ]
oprócz tego dodatkowe zalety: można wył?czyć, może działać przy wył?czonym silniku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 27, 2005, 00:20:30 am »

ddobry#1564

  • Gość
wyjasnienie dla niedowiezajacych. wspomaganie polonezoskie od polonezoskiego silnika 1.6 pasuje do rovera. na 100% odkrylem to niedawno. mam fabrycznie zamontowane wspomaganie w roverku < tzn bylo  u ojca teraz jest umnie> i pompa jest identyczna jak w 1.6. kolo pasowe to poprosyu dolozone do oryginalnego roveroskiego kolo od pompy dowy od polonezowskiego 1.6. roznica polega natym ze tzreba przedluzyc weze,dorobic plaski uchwyt do pompy no i to ze pompa jest dogory nogami zamontowana wstosunku do  polonezowskiego 1.6

[ Dodano: 2005-12-27, 00:23 ]
aha kolo pasowe  walu korbowego jest oryginalne  a do wspomy jest poprostu nakladka zrobiona z kola od pompy wody od 1.6. postaram sie zrobic wmiare dokladne zdjecia i wstawic na forum ewentualnie moge wysylac na meila. aha niestety na dzien dzisiaejszy  niedam rady zrobic zdjecia uchwytu pompy  gduys niehcce mi sie tego rozbierac a przyznam sie szczerze bardzo "ch*"ow... robota.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 27, 2005, 08:33:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I tak mnie nie stać na wspomę  :sad: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 27, 2005, 09:35:11 am »

tomallus1

  • Gość
ddobry jak tylko bedziesz mial foty to dawaj je tutaj

[ Dodano: 2005-12-27, 09:39 ]
i jeszcze jedno ile teraz masz miejca miedzy kołami pasowymi a belk? przedni??

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 27, 2005, 10:17:38 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "mastah22#1900"
no ja własnie kombinuje zeby nie ciac belki tylko dospawac koła do abimexa,albo bosha do roverowskiego,powinno sie to zmiescic tyle ze trzeba bedzie dzwigac silnik potem zeby wymienic pasek od alternatora.


AndrewS w swoim kancie musi dzwigac silnik do wymiany paska rozrzadu. Z tego co pamietam to luzuje jedna poduche i lewarem go ciut do gory dzwiga.
Ddobry, zapodawaj foty. U mnie przed kolem rozrzadu miejsca jest od pyty to moze sie skusze na wspomaganko.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 27, 2005, 14:39:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wolałbym chyba założyć pompę z rovera. Przynajmniej dzia?ł sensowniej niż ta do poldka.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 27, 2005, 15:10:16 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian_s#313, co znaczy, ze dziala sensowniej? Orginal generalnie lepszy, ale drozyzna jak fix. Jak ja zaluje ze nie kupilem nowki sztuki za 180 zeta. Kolega z Kobylki kiedys handlowal, a ja baran odpuscilem. W sklepie chyba 800 zeta kosztuje.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 27, 2005, 15:44:10 pm »

ddobry

  • Gość
tomallus1 mam tam jakies 2-3 cm. bocian co ty hcesz od wspomy poldka u starszego smiga jak zla umnie tez. a co do roweroskiej zycze powodzenia min 450 zl.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 27, 2005, 16:40:21 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A ja mam pompę od Mitsu  :mrgreen:  Jakby co jabede zakładał. lezy sobie grzecznie zalana płynem. Ogl?dałem alkernator od mitsu i kurde taki podobny do rowerowego. Chyba identyczny i 65A daje  :roll:

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 27, 2005, 22:22:02 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
AndrewS w swoim kancie musi dzwigac silnik do wymiany paska rozrzadu. Z tego co pamietam to luzuje jedna poduche i lewarem go ciut do gory dzwiga.
nie tylko on my w carówkach tez zeby zmienic pasek rozrzadu musimy dzwigac silnik ;)
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 28, 2005, 09:52:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
bocian co ty hcesz od wspomy poldka

Zależy jak? pompkę masz. Do Poldków s? dwa rodzaje. Jedne zmniejszaj? siłę wspomagania ze wzrostem obrotów a drugie nie. Z racj że lubię kręcić silnik wysoko to mogłoby mi sie niechc?cy wylecieć z trasy. Dlatego zanim się założy wspomę to trzeba obadać jaka pompa jest w zestawie żeby potem nie mieć nieprzyjemno?ci.

Pozatym mam mieszane uczucia po je?dzie poldkami ze wspom?. Może za mało przejechałem (jakie? 500km), albo oba miały te gorsze pompy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 28, 2005, 10:26:09 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian_s#313, sadze ze to kwestia przyzwyczajenia. Jak siadam do ojca roverka to tez wydaje mi sie ze zaraz do rowu wjade, ale z czasem mozg sie przyzwyczaja i delikatnie miacha raczkami na boki hehe. A co do tych pomp to wiedzialem ze sa dwa rodzaje. Jedna chyba firmy ZF, a druga jakas polska, ale nie wiedzialem ze ktoras z nich staje sie "toporna" w miare wzrostu predkosci. :shock:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 28, 2005, 10:37:11 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
ZF i Daewoo
Bardzo łatwo jest je rozruznic chociażby po zbiorniczku wyrównawaczym.


Tak to wyglada przy ZF:


A tak przy Daewoo:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 28, 2005, 14:48:07 pm »

ddobry#1564

  • Gość


[ Dodano: 2005-12-28, 14:49 ]


[ Dodano: 2005-12-28, 14:50 ]




[ Dodano: 2005-12-28, 14:52 ]
jak widac na fotkach jesli wiatrak jest od strony pasazera to musi byc zamontowany tylko na 2 srubach i byc lekko po ukosie. w niczym to nieprzeszkadza w kazdym badz razie umnie. ja zaostawilem wiatrak po stronie pasazera dlatego zeby wrazie wu  latwo wyjac alternator. decyzja nalezy dowas gdzie sobie umiescicie wentylator

[ Dodano: 2005-12-28, 14:56 ]



Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 28, 2005, 16:00:11 pm »

maras

  • Gość
ddobry#1564, To jest wspomaganie ZF-a, czy to koreańskie, bo na zbiorniczku wydaje mi się, że widzę znaczek DU? A tak wogóle, to które z nich miało zmienn? siłe wspomagania?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 28, 2005, 16:22:11 pm »

ddobry

  • Gość
wspoma chyba daewoo. co do  sily wspomagania to niewiem.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 28, 2005, 17:22:51 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a u mnie jest AŻ tyle miejsca  :P


Więc chyba ze wspomy niiiciii :?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 28, 2005, 18:20:25 pm »

tomallus1

  • Gość
No i u mnie tez jest tyle mijasca co u vana