Autor Wątek: Rover - wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 97527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 28, 2005, 23:50:45 pm »

maras

  • Gość
Jestem wła?nie po pomoarach, więc tak: odległo?c od koł pasowego do nakrętki ?ruby mocuj?cych sanki-12mm(po prawej stronie, a więc w najwęższym miejscu), a odległo?ć do belki 19mm. Z tego wynika, że jakby zmniejszyć blachę od sanek i górne ?ruby przesun?c trochę w dół, to koło od ohv powinno się zmie?ić, bo widać, że jest wyra?nie cieńsze od napędzaj?cego alternator, a to ma ok20mm. Wszystkie podane przeze mnie wymiary s? przybliżone, gdyż miałem problemy z latark? :mrgreen:
A może kto? zna szerokosć koła od napędu pompy w ohv?

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 29, 2005, 00:39:42 am »

ddobry#1564

  • Gość
mam zwykle cvaro z 96 sanki tez. co do srub mocujacych blache co tzryma sanki nic tam niezmienialem . przelozylem wszystko tak jak bylo u ojca. co do tego ze van masz tam tak malo miejsca prosta porada obrucic poduszki  o 180 stopni w poziomie i przesunac sruby mocujace podpore skrzyni biegow. powinny byc tam az 3 sruby. to pomoze w 100%

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 29, 2005, 13:53:19 pm »

n/z Bocian

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
prosta porada obrucic poduszki o 180 stopni w poziomie i przesunac sruby mocujace podpore skrzyni biegow. powinny byc tam az 3 sruby. to pomoze w 100%

Można nieco ja?niej. Jakie trzy ?ruby??

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 29, 2005, 15:37:18 pm »

ddobry

  • Gość
jak mocujesz skrzynie  biegow do karoseri. powinny byc tam oryginalnie conajmniej 2 lub trzy  miejsca wkretu srob. wkazdym bad zrazie ja tak mailem we wszystkich polonezach. sa one od siebie oddalone o jakies 5 mm . jak sie wkreci w najdalsza od przodu i do tego poduszki sie obruci  to silnik sie minimalnie cofnie. poduszki jak wiadomo niesa symetryczne jak w zwyklym silniku tylka sa sruby lekko przesuniete wzgledem siebie.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 29, 2005, 17:26:55 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A wał wyjdzie za zderzakiem. Chyba zeby znależc wał od DF z jugosłowiańskim mostem (jest troszkę krótszy)

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 29, 2005, 17:59:35 pm »

maras

  • Gość
Wał ma wielowypust, żeby możliwe było kompensowanie zmian długo?ci, więc powinienen się trochę skrócić, tylko nie wiadomo, czy jest możliwe skrócenie akurat w tym zakresie. Jak wczoraj mierzyłem, to się o kilka mm pomyliłem, można by wcisn?ć 23-24mm, więc ponawiam pytanie, zna ko? szeroko?ć koła pasowegood napędu pompy z ohv???

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 29, 2005, 19:20:54 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nareszcie temat zaczyna byc sensownie prowadzony,sa zdjecia i dowody,sa pomiary i brakuje tylko grubosci tego koła...Niech ktos sie zlituje... :roll:
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 29, 2005, 23:48:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
więc ponawiam pytanie, zna ko? szeroko?ć koła pasowegood napędu pompy z ohv???

Zmierze wam jutro rano :D  ale w dohc  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 30, 2005, 00:17:07 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
nie no spoko rover to tez DOHC  :mrgreen: a tak btw to ten temat  powinien byc do wspomagania wklejony bo tak to nikt go nie znajdzie jak bedzie szukal
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 30, 2005, 16:36:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Grubosc koła w ohv to 32,7 mm a w dohc 40mm. Grubosc biezni na pasek klinowy w ohv 19mm w dohc 16,7mm Srednica zewnetrzna ohv ok 122 mm, dohc ok 133mm  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 30, 2005, 17:10:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Czyli prawie prawie. :mrgreen: A co z uchwytem mocuj?cym pompę??

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 02, 2006, 00:04:59 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
A co z uchwytem mocuj?cym pompę??
sie zmontuje,gorzej z przedłuzeniem wezy...
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 02, 2006, 02:03:38 am »

Elwood niezalogowany

  • Gość
Cytat: "mastah22#1900"
Cytuj (zaznaczone)
A co z uchwytem mocuj?cym pompę??
sie zmontuje,gorzej z przedłuzeniem wezy...


Kupujesz 2 takie same komplety i powinno styknac  :D Ewentualnie jak gwinty nie pasuja to zawsze mozna dorobic jakas redukcje u tokarza albo nawet moze uda sie kupic juz gotowe.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 02, 2006, 04:38:30 am »

ddobry#1564

  • Gość
Van#1860 z walem  nic niebedzie.  co do przedluzania wezy zaden problem rurecze wspawasz albo  dajesz weze do przedluzenia umnie w miesice niema problemu z taka czynnoscia.   AHA ZAPOMNIALEM  DODAC . NA OSTATNIM ZDJECIU WIDAC  JAK WSPOMA BYLA JESZCZE W AUCIE MOJEGO OJCA I TAM BYLO ZALEDWIE JAKIES 5  MM MIEDZY KOLEM A PASEM WZMACNIAJACYM. aby dokrecic kolo pasiow tzreba poluzowac podzuszki silnika i go lekko podniesc.

[ Dodano: 2006-01-02, 04:43 ]
  tu widac  nawet jaka jest mala odleglosc miedzy kolem a sruba mocujaca blache tzrymajaca  sanki.

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 02, 2006, 13:25:52 pm »

maras

  • Gość
ddobry#1564, a możesz sprawdzić, jaka jest szeroko?ć bieżni koła napędzaj?cego pompę? A tak wogóle, to te dwubieżniowe koło pasowe jest wykonane z jednego kawałka, cz w FSO jako? je łaczyli z dwóch? Pompa na pędzana jest zwykłym paskiem klinowym, czy tak jak alternator, wieloklinowym?

[ Dodano: 2006-01-02, 13:27 ]
ddobry#1564, a możesz sprawdzić, jaka jest szeroko?ć bieżni koła napędzaj?cego pompę? A tak wogóle, to te dwubieżniowe koło pasowe jest wykonane z jednego kawałka, cz w FSO jako? je łaczyli z dwóch? Pompa na pędzana jest zwykłym paskiem klinowym, czy tak jak alternator, wieloklinowym? Widzę, że te ?ruby mocuj?ce blaczę od sanek s? chyba odwrotnie założone, niż u mnie, bo przy moim nakrętki s? wła?nie od strony komory silnika

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 02, 2006, 13:37:52 pm »

ddobry

  • Gość
zwykly pasek klinowy. co do kola to pisalem wczesniej ze jest to zwykle kolo  od roverka i do tego jest dolozone 2 kolo co jest na 98% przerobionym kolem do pompy wody od zwyklego  polonezowskiego silnika. bierznie zmierze i podam wymiary wieczorem

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 04, 2006, 17:15:29 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Był? dzi?przymiarka koła od pompy wody od ohv no i co. Nie miesci się. jest zamało miejsca. Gdyby wywaić całkowicie t? blachęto było by wtedy jakies 2mm luzu. Więc bez ruszania belki albo przestawiania silnika nie da rady  :!: Póżneij cykne fotki bo mi bateria siadła i nie było jak.
I zmierzę odległo?c miski od belki zawieszenia. bo to chyba bedzie miar? dlaczego jest u niektórych więcej miejsca a belka wygl?da na tak? sam?. Bedziemy wiedzieć czy silnik jest cofnięty czy to belka inna

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 04, 2006, 18:12:07 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
obrócenie poduszek o 180 stopni jest raczej niewykonalne,specjalnie by to sprawdzic wchodziłem do kanału,przeszkoda nie jestwał czy skrzynia a drazek kierowniczy który znajduje sie naprawde bardzo blisko tyłu misy olejowej...
  • Jef
  • Czaku

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 05, 2006, 14:37:30 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Po pierwsze, niech ktorys z modow przeniesie wszystkie posty z tego tematu poczawszy od wiadomosci ddobrego z piatej zakladki wysłanego: 2005-12-25, 15:44 do tematu stricte przeznaczonego do tej dyskusji czyli Tutaj

Po drugie jeszcze zapodam foty, (niepamietam czyj to poldorover) z rozwiazaniem pompy po stronie dolotu na kole wielorowkowym i zdaje sie orginalnej roverowskiej. Jak widac ponizej jest tam kupe miejsca pomiedzy kolem, a belka. Kolko na wale bedace bieznia na pasek pompy wspomy jest jakies male. To eliminuje problem srub mocujacych sanki.




Zastosowanie paska wielorowkowego zamiast klinowego eliminuje problem rownego prowadzenia co pozwolilo na rezygnacje z jednej krawedzi. Dzieki temu mozna zastosowac ciensze kolo i zyskujemy miejsce.
Tak wiec solucja jest taka.

1. Ze wzgledu na koszt stosujemy pompe od ohv
2. Zmieniamy kolo na wielorowkowe
3. Na wale stosujemy orginalne roveroskie kolko dwubierzniowe
4. Zakladamy osprzet od ohv
5. Cieszymy sie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 05, 2006, 15:35:02 pm »

maras

  • Gość
W moim jest mniej miejsca już teraz, z jedno bieżniowym kołem :(