Autor Wątek: Rover - problem z ładowaniem  (Przeczytany 20327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 23, 2009, 10:03:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odłącz alternator na noc.
Nie możliwe fizycznie jest żeby przy takim poborze wysysało aku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 23, 2009, 17:12:34 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No mi też się tak wydaje ... dlatego szukam pomocy ... może coś zaczyna go wysysać po czasie ... albo tak jak pisze kolega po zgaszeniu silnika coś się nie rozłącza ... a jak ja odepne kleme żeby sprawdzić pobór to wtedy jakiś przekaźnik odbija i jest wszystko ok ... dlatego szukam pomocy ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 23, 2009, 17:34:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Od komputerem masz czarną skrzynkę. Odepnij od niej przewody na noc.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 23, 2009, 17:57:59 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no kurde jak przekaznik trzyma, to napewno nie masz poboru 0,02A tylko wiecej
pamietaj ze przekaznik glowny trzyma jeszcze max 30 sekund po wylaczeniu zaplonu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 23, 2009, 18:46:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Andrzeju kolega ma rację. Jak zapięte zasilanie to przekaźnik podtrzymuje zapięcie a jak chce sprawdzić to odpuszcza.

Może spróbujcie w dwie osoby odłączyć klemę. Zróbcie tak. Jedna osoba trzyma końcówki miernika na połączonej klemie i przewodzie a druga delikatnie zsuwa klemę z końcówki akumulatora tak aby nie rozłączyć obwodu. Wtedy może pomiar być inny. Tylko jak było słusznie zauważone dopiero po minimum 30s od zgaszenia.

PS. Ktoś już miał problem z czarną skrzynką i chyba winny okazał się jednak komputer. Nie masz jakiegoś na podmianę??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 23, 2009, 20:17:02 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
w czarnej skrzynce nie ma żadnych elementów aktywnych . sa tylko rezystory i diody . Całe wysterowanie jest z kompa . 4 przekaźniki .  poznasz po temperaturze obudowy czy przekaźniki pracują .

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 23, 2009, 20:56:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie mniej jednak ja i tak bym ją odpiął do testu, najprostsze wyjście.
Albo wziąć sobie piwo..... albo dwa.
Podłączyć amperomierz pod AKU i spedzić w aucie 2-3 godzinki gapiąc się w wyświetlacz amperomierza.

Wyglada to tak, jakby efekt zwiększonego poboru prądu objawiał się DOPIERO PO ZAMKNIECIU AUTA :)
Przedłuż przewody... podłącz miernik, pozamykaj auto... może gdzieś jest zwarcie ? (przewody przy klapie bagażnika ? któryś z przewodów do centralnego zamka ?  Cokolwiek

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 24, 2009, 02:13:45 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
sam komputer to zjeść nie może ale jak załączy sobie przekaźnik główny to zasila wszystkie czujniki silnika a to już z 0,5-1A zje .

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 24, 2009, 08:51:52 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
tyle że nie wiem czy 1A poboru może przez noc zjeść cały akumulator
:(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 24, 2009, 11:22:56 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Dobre pytanie. W końcu jak rozbierałem swojego polda to trzy dni w sumie stał nie odpalany a radio grało praktycznie non stop (bierze na pewno dużo więcej niż 1A) a po tych trzech dniach odpalił jakby nigdy nic... Zresztą na spotach sekcji w lecie zwykle robił za "nagłośnienie" przez dłuuugi czas i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. Wydaje mi się, że 1A nawet przez 24h nie zabije akumulatora

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 24, 2009, 12:05:29 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Excalibur#1937"
Wydaje mi się, że 1A nawet przez 24h nie zabije akumulatora
chyba że akumulator to padlina - uszkodzona cela, zwarcie wewnątrz.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 24, 2009, 12:29:54 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "Excalibur#1937"
Wydaje mi się, że 1A nawet przez 24h nie zabije akumulatora
chyba że akumulator to padlina - uszkodzona cela, zwarcie wewnątrz.

Zakładam, że aku jest w dobrej formie :) Padakę się wywala z auta i zastępuje sprawnym. Z drugiej strony ciekawe ile już akumulatorów nasz kolega wykończył... brr strach pomyśleć

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 24, 2009, 19:57:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
W przeciągu 14 miesięcy wykończyłem 7 akumulatorów ... Wszystkie do serwisu i z wszystkich zwrot kasy ... Teraz walcze z boschem w serwisie ... a autko chodzi na starszym 4 latku chyba jeszcze sprawnym ... nie wierzę w to że wszystkie (zwłaszcza że są różnych firm) padają z winy producenta ... Większość z tych akumulatorów nie daje się ponownie naładować (zaczynają bulgotać prze około 10V) ... Dziś w nocy był odpięty alternator ... wypięta kostka ... Wczoraj jak go zostawiałem miał 12,29V ... dziś po upływie 24h zostało na nim 12,06 ... ale nie odpalił :( ... i nie wiem czy to zbieg okoliczności czy po prostu dziś aku zawiódł ... Zwłaszcza że jak alternator był odpięty to po dobie potrafiło zostać 6V ....
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 24, 2009, 20:26:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przestaw auto w inne miejsce - gdzie parkujesz?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 24, 2009, 20:37:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ej no bez VooDoo.
Kolega niewiarygodnie coś kręci, coś robi nie tak.
Wszystko jest jak ma być i nic nie działa.
Kolego, weź podłącz amperomierz między aku a klemę.
Siądź do auta, spędz w nim 2-3 godziny (np pijąc piwko z kolegami) i  obserwuj miernik.

Żeby rozładować akumulator o pojemności 45Ah do stopnia w którym auto nie bedzie chciało zakręcić to potrzeba poboru prądu który rozładuje go CONAJMNIEJ do połowy.
Czyli... pobór 22A przez godzinę lub... 1A przez 20 godzin. Albo...
Co jest nie do pomyślenia, pobór prądu musiałby być niewiarygodny.

Kolego albo coś kręcisz albo napisz do gazet że masz cudowne auto.

Jeszcze raz powtarzam, podłącz miernik, pozamykaj się w aucie i obserwuj.
Jeżeli przez 2-3 godziny pobór  prądu nie wskoczy powyżej 0.1A to NIEMOŻLIWE JEST aby później wskoczył bo to by oznaczało że nagle samoistnie włącza ci się np ogrzewanie tylnej szyby.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 24, 2009, 20:44:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a u mnie kiedys jak wsadzilem 1.6 K16 to mialem zwarcie przewodow przy rozruszniku :D i tez cholernie szybko padal akumulator :D plusowy mostkowal sie z przewodem paliwowym :D ja mam taka propozycje. miernik w lape, odepnij minusowa kleme, ustaw miernik na piszczalke i sprawdz przejscie pradu z plusowej klemy do przewodu masowego. rob to na odlaczonej klemie minusowej.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 24, 2009, 20:59:53 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
U mnie było 13,5V, po zrobieniu bajpasu alternator <-> (+) akumulatora, mam 14,1V na mijania przy biegu jałowym :] A już myślałem, że się szczotki kończą :]
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 24, 2009, 22:07:35 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czy wszystkie bezpieczniki są odpowiedniej "mocy"?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 24, 2009, 22:56:01 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja sobie też zrobiłem ByBass.. i jest wypas, 14.2V bez obciążenia a 14.00 na włączonych światłach.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - problem z ładowaniem
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 25, 2009, 02:33:53 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
Cytat: "mlodyolek#1934"
sprawdz przejscie pradu z plusowej klemy do przewodu masowego.

to ci nic nie da bo każda pojemność z układu da ci piszczenie miernika . tester ciągłości obwodu nie służy do sprawdzania poboru .