Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 118188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #260 dnia: Lipiec 27, 2010, 22:23:49 pm »

beattraxseba

  • Gość
mój silniczek już cyka :D
muszę się jakoś za niego wziąć bo jak narazie to tylko praca... :(
wystarczy dokończyć wał i ładnie wszystko "poupychać" ;D
muszę coś wykombinować bo w połowie sierpnia wyjeżdżam a chciał bym jeszcze pośmigać ;D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #261 dnia: Lipiec 28, 2010, 16:18:37 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Obiecane fotki:


Zaczęte prace nad wydechem:
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #262 dnia: Lipiec 29, 2010, 00:28:35 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
nie ma to jak zrobic cos nowego i przecierać szlaki :) to jest najpiękniejsze w swapach.

Przeglądając temat jedna wypowiedz mnie zaskoczyła:

Cytat: "beattraxseba"

jedyne co w zawieszeniu wymaga przeróbki to drążek kierowniczy...


Nie rozumiem, mi wszystko pasuje idealnie...
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #263 dnia: Lipiec 29, 2010, 05:14:12 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Wału samemu lepiej nie tykać, niech to zrobią fachowcy ze sprzętem i wiedzą.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #264 dnia: Lipiec 29, 2010, 14:11:37 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Nie każdy ma dostęp do tokarki. A biorąc pod uwagę wożenie garaż - tokarka - garaż i tak parę razy, bardziej opłaca się odżałować te trzy stówy i dać dla kogoś obcykanego. Ja mam takie plany.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #265 dnia: Lipiec 29, 2010, 14:14:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kiedy tak samo robia fachowcy od walow :P ale kazdy robi wedlug swojego uznania
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #266 dnia: Lipiec 29, 2010, 21:15:00 pm »

beattraxseba

  • Gość
wiem jak to zrobić i mam wszelki sprzęt :)
w końcu nie robię tego w garażu tylko w warsztacie :D
wał nie jest częścią, której nie da się przerobić... :P

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #267 dnia: Lipiec 31, 2010, 10:09:33 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
U mnie fachowcy będą od podstaw samemu robić wał. Na innych krzyżakach niż FSO tak żeby wytrzymał 180-200KM co najmniej.

Ps. a może chciałby ktoś kupić ode mnie poldasa tak jak teraz za niewygórowane pieniądze :> ?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #268 dnia: Lipiec 31, 2010, 19:39:56 pm »

Offline elltry

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 215
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kiedyś elltry#683
    • Caro Coupe S2000 / Nissan Juke / Honda MSX / Honda TRX
    • Projekt S2000
Gandziorz Hmm niewygórowane pieniądze czyli ?? I co jeszcze tak na prawdę zostało do zrobienia tak żeby auto ruszyło o własnych siłach ?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #269 dnia: Lipiec 31, 2010, 22:05:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gandziorz,  jaka cena :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #270 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:04:01 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
To był "chłyt marketingowy" :D

Za dużo już włożyłem kasy i pracy by opłacałoby mi się to sprzedawać.
A jak pytacie co zostało to odpiszę:
-wał
-poprowadzić wężyki hamulcowe
-dokończyć 50cm odcinek wydechu
-kupić koła 15"
-poskręcać środek

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #271 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:07:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
czyli zostalo tyle co nic. wydech to chwila roboty, dokonczyc srodek tak samo. ja nie wiem na co ty czekasz :D do roboty chlopie :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #272 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:19:37 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "mlodyolek#1934"
czyli zostalo tyle co nic. wydech to chwila roboty, dokonczyc srodek tak samo. ja nie wiem na co ty czekasz :D do roboty chlopie :P

Wydech owszem chwila, ale ja ost. mało czasu mam.
Środek to "pikuś" nie więcej niż 3-4 godziny, pospawać tylko tunel po zmontowaniu wału i założyć dywan i fotele (deska jest złożona).
Wężyki hamulcowe będą na wypłatę (20 sierpnia) kupione, do tego kupię linkę sprzęgła od omy bo polonezowska jest za krótka i pedał jest prawie przy kierownicy tak wysoko stoi :D

Mam problem z kółkami, i chyba rozwiąże to kupując alusy.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #273 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:22:21 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gandziorz,  linke sprzegla przymierz od poldrovera. jest dluzsza. u mnie zostala wlasnie od roverka i pasuje jak w morde strzelil. a co do srodka to nie wiedzialem ze musisz jeszcze spawac. mozesz zrobic tak jak ja. ja uformowalem blache, zlapalem w paru miejscach i dookola uszczelnilem guma z pedzla i jest git.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #274 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:28:09 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Gandziorz, Podaj mi wymiary flanszy (średnica, rozstaw śrub) łączącej wał z mostem volvo, jeśli łaska. (most z 740, tak?)

mlodyolek#1934, powiedzmy, że mam dostęp do tokarki. Skróciłem na niej wał (hipotetycznie), chcę go łączyć z mostem. Jak takie coś spawasz? Nakładasz na wał jakąś tulejkę czy bezpośrednio spawasz wał z flanszą? A może taką flanszę nakładasz na wał tocząc w niej otwór centrujący o średnicy wału? Nie wiem jak taka przeróbka przebiega.
 Przenosiłeś podporę na podłodze? Jeśli tak - wymaga to szczególnej dokładności, czy wystarczą solidne spawy?

zdr

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #275 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:41:19 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
xmaniekx,  wal normalnie jest przykrecany. nie po to kroilem wal na tokarce aby odwalic fuche. zeby odwalic fuche rownie dobrze moglem go uciac diaksem ale wtedy partyzantka murowana :D skracasz wal z dlugosci a nie wywalasz flansze :) po ucieciu walu robisz fazke na spaw aby mozna bylo zrobic dobry przetop. Wal to nic innego jak rura o sciance o grubosci ok 1mm ( w przypadku Forda). Polonezowski wal wydaje sie byc z lepszego materialu :P

[ Dodano: 01 Sie 2010 11:45 ]
Tak dla scislosci :P Ja skracalem ta czesc od skrzyni do podpory walu a to dlatego aby podpora mogla zostac przykrecona na fabryczne mocowania FSO :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #276 dnia: Sierpień 01, 2010, 13:00:36 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "mlodyolek#1934"
Gandziorz,  linke sprzegla przymierz od poldrovera. jest dluzsza. u mnie zostala wlasnie od roverka i pasuje jak w morde strzelil. a co do srodka to nie wiedzialem ze musisz jeszcze spawac. mozesz zrobic tak jak ja. ja uformowalem blache, zlapalem w paru miejscach i dookola uszczelnilem guma z pedzla i jest git.

Ja mam kupiony tunel który sam wyciąłem na szrocie. Po prostu będzie nakładka "tunel na tunel" pospawany migiem a uszczelniony masą uszczelniającą (ci co blachę robili wiedzą o co chodzi).

W przypadku linki sprzęgła chodzi o tą część regulowaną naciągu. Polonezowska jest naprawdę krótka.

Co do wału to ja będę miał robiony w Poznaniu od podstaw ponieważ rozmiar krzyżaków polonezowskich jest tak trefny że nie da się kupić odpowiednio mocnych. U mnie krzyżaki będą BMW.

Alufelgi będą kosztować mnie 800zł. Ale jakie :D



Przód et25, tył et 32. Nie wiem czy dobrze myślę ale nie powinny wystawać z rantu.

Cytuj (zaznaczone)
Volvo 142-144-145-164/240-242-244-245/260-262-264-265 ma rozstaw kół tylnych 136cm


Ps. teraz pracuję jako kurier więc jakaś kasa wreszcie jest z roboty.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #277 dnia: Sierpień 01, 2010, 14:22:54 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Plan jest aby łączyć wał forda z mostem volvo, więc jest trochę więcej cięcia. Stąd moje pytanie o połączenie z flanszą do mostu. Chyba, że łączyć przez jakiś dystans, ale wtedy raczej trzeba skracać oba odcinki wału.
Mógłbyś podać długości poszczególnych odcinków wału Forda? Mogą być orientacyjne. Potrzebuję jako informację dla tokarza, czy jest w stanie wrzucić to na swoją maszynę.
A przy okaji najlepiej by było, gdybyś mi wysłał fotkę tego swojego rozwiązania z wałem na PW, z góry dzięki.

zdr

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #278 dnia: Sierpień 05, 2010, 22:14:05 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Gandziorz mógłbys podpowiedzieć jak połączyłęś kable fso z alternatorem omegi zeby oświetlenie itp działało? bo nie mogę sie uporać a to mnie dzieli od odpalenia silnika

PS. mlodyolek#1934,  linka poldorovera nie pasuje - przymierzałem. Musi byc z omegi (jak to dobrze miec całą omege na czesci  :mrgreen: )
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #279 dnia: Sierpień 06, 2010, 00:50:30 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Jaro, z 240 jest tej samej szerokości,a z 740 po 5 cm na stronę
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015