Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 125319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 10, 2009, 14:59:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "radzio_1991"
fakt jesli wał bedzie zakrótki o 10 albo wiecej cm, to nie da sie tego obejsc dystansem
To może wał od trucka??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 10, 2009, 16:07:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Bocian_s#313"
To może wał od trucka??


ten może być trochę za długi, ale spróbować zawsze można ( podporę rzesunąc bliżej skrzyni by starczyło) ale i tak jakoś wał ze skrzyną trzeba spiąc.
ciekawe jak wał z omegi wygląda/jest mocowany
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 10, 2009, 20:44:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jutro pierwsza przymiarka. Oryginalny wał też jest. Zobaczymy, co będzie trzeba modzić ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 10, 2009, 20:50:44 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
kupiliscie juz omege?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 10, 2009, 21:04:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Silnik z osprzętem i z wiązką + skrzynia + wał + mocowania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 10, 2009, 21:14:38 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
aha, w takim razie duzo samozaparcia i wytrwalozci zycze :) A napewno wam bedzie potrzebne
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 11, 2009, 00:58:21 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Wróciłem. Po części pojechaliśmy niczym innym jak Polonezem! Tyle że Polonezem Truck Roy 1,9D ;)

W skład zakupionego zestawu wchodzi:
silnik z osprzętem
skrzynia biegów z wajchą
wiązka elektryczna
komputer
poduszki skrzyni i łapy silnika
odpowietrznik
chłodnica
listwa z bezpiecznikami czy jak to się zwie
wał napędowy

Przykro mi bardzo ale jest godzina 1:00 w nocy i ostatnią moją chęcią to zejść zrobić w nocy zdjęcia, dobranoc. Dodam jutro.

[ Dodano: 11 Sie 2009 08:09 ]
Nowe zdjęcia jak zawsze w galerii Polonez SWAP.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 11, 2009, 15:41:20 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A ja właśnie wyruszam pomóc w przymiarkach :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 11, 2009, 21:39:04 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Jesteśmy bardzo zaskoczeni tym wszystkim co nas dzisiaj spotkało.

1) Wał napędowy pasuje z poldka (nie trzeba nic sztukować), do skrzyni omegi wejdzie bez problemu.
2) Skrzynia biegów wchodzi idealnie, łapa pod poduchę przychodzi w miejscu zbliżonym do Poldka.
3) Silnik gabarytowo mieści się bez żadnych zbędnych rzeźb.
4) Poduszki trzymające silnik wystarczy zrobić przedłużę na około 4 cm więc całych uchwytów nie trzeba przespawać.
5) Maska się zamknie :)

Problemem jest stabilizator trzeba by go było opuścić kilka cm ku dołowi ale nie będzie zawadzał ani haczył o nic więc nie ma co płakać.
Zostaje jeszcze kwestia chłodnicy. Omega ma węższą ale wyższą, więc na początek standarcik z poloneza (moja to aluminiowa z dwoma wiatrakami).

Jak zawsze zdjęcia były robione i są już w galerii Polonez SWAP.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 11, 2009, 21:44:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Problemem jest stabilizator trzeba by go było opuścić kilka cm ku dołowi ale nie będzie zawadzał ani haczył o nic więc nie ma co płakać.


Zastosuj drążek stabilizatora od 1.4 16V  i prawdopodobnie nic nie będziesz musiał przerabiać -jest bardziej wygięty do przodu niż ten normalny. Jak wydech i czujniki temp wody oraz oleju ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 11, 2009, 21:51:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Co do stabilizatora myśleliśmy ewentualnie tak, żeby dać dystans z kształtownika pod mocowanie kilka cm i już wszystko gra i buczy. Wydech to już przymiarka, jak wszystko będzie na miejscu. Koło kolektora wydechowego jeszcze dużo miejsca.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:13:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Można się było spodziewać, że wszystko będzie w miarę pasować. Przyglądałem się omedze nie raz. dobrze działajcie Panowie. silnik jak rozumiem na wielopunkcie?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:19:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Gandziorz"
(...)
2) Skrzynia biegów wchodzi idealnie, łapa pod poduchę przychodzi w miejscu zbliżonym do Poldka.
(...)

Problemem jest stabilizator trzeba by go było opuścić kilka cm ku dołowi ale nie będzie zawadzał ani haczył o nic więc nie ma co płakać.


Ustawiliscie juz DOKLADNIE silnik na lapach, wycentrowaliscie itp??? Bo jezzeli tylko przylozyliscie to jeszcze dluga droga przed wami. Chociaz Wy robicie to we dwie osoby, a ja sam.
Bo mi nie udalo sie dokladnie wycentrowac silnik przez to ze skrzynia jednak nie miescila sie w 100% (tak jak to wygladalo na poczatku). Silnik wycentrowalem w 90%. Zeby go super ustawic tak jak powinien byc trzeba poszerzac wg mnie tunel. Chociaz co prawda ja wlozylem troche inny silnik oplowski wiec mozze byc troszke inaczej, ale nie wydaje mi sie...  (na razie nie wazne jaki ;) )
Wcale nie jest tak rozowo jak sie wydaje na poczatku ;)
A ze stabem tez mam problem. mimo iz mam roverowski. Rozwiazaniem ktorego jeszcze co prawda nie wyprobowalem, ale myslalem o tym, jest odwrocenie go w strone tylu samochodu. Co za roznica czy bedzie z przodu czy z tylu silnika (roznie rozne sampochody maja)...
to ja, byly Marcin#839

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:34:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "matucha#1931"
Koło kolektora wydechowego jeszcze dużo miejsca.
Nie chodzi o miejsce obok kolektora tylko na dole na wysokości podłużnicy -tam jest najwęższe miejsce, a jak są tam dodatkowo przewody od wspomagana  to za dużo miejsca nie ma :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 11, 2009, 22:51:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chłopy, zawsze można wrzucić chłodnicę od sierry 2.0 OHC. Wchodzi po obcięciu bocznych uchwytów.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 11, 2009, 23:14:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a i mam pytanko: macie aluminowe czy stalowe lapy silnika w tym oplowskim silniku? jezeli stalowe to zapodalisbyscie ich fotki, jezeli mozna prosic.
to ja, byly Marcin#839

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 12, 2009, 01:04:19 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Stalowe, zrobię na jutro zdjęcia.
Do kolegi kilka postów wyżej. Tak wielopunktowy 115km.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 12, 2009, 09:23:20 am »

STax

  • Gość
Przy okazji swapu mam takie pytanie - jak to jest ze skrzynią biegów, tzn drążkiem. Da się przy każdej skrzyni zrobić, żeby drążek pozostał na seryjnym miejscu (tak fajnie skosem) czy przy niektórych trzeba go przenosić?

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 12, 2009, 16:54:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wg mnie tutaj da się przenieść bez problemu. Drążek ze skrzynią połączony jest za pomocą "ajzola" długości 20cm. A za daleko o 10cm, więc wystarczy skrócić o 10cm. Tyle, że jeszcze trzebaby go wygiąć na ciepło.

Cytat: "BARTEK#1925"
Chłopy, zawsze można wrzucić chłodnicę od sierry 2.0 OHC. Wchodzi po obcięciu bocznych uchwytów.

Oryginalna chłodnica podejdzie, ale wejdzie zaraz za zderzak.

Cytat: "-Marcin-"

Ustawiliscie juz DOKLADNIE silnik na lapach, wycentrowaliscie itp??? Bo jezzeli tylko przylozyliscie to jeszcze dluga droga przed wami. Chociaz Wy robicie to we dwie osoby, a ja sam.
[...]

Narazie mamy zamiar zrezygnować z oryginalnego wentylatora ( bo 1/3 i tak pas poprzeczny w komorze zasłania ) i dać od Poldka. Wyrzucamy wentylator z wiskozą z Omegi i wtedy silnikiem można manewrować do woli.

Jedyne, co przeszkadzało to pompa wspomagania - było koło 1cm luzu. Pompa poszła przekręcona do góry. Pasek pasuje, zostaje jedynie do dorobienia napinacz.

[ Dodano: 12 Sie 2009 17:01 ]
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "matucha#1931"
Koło kolektora wydechowego jeszcze dużo miejsca.
Nie chodzi o miejsce obok kolektora tylko na dole na wysokości podłużnicy -tam jest najwęższe miejsce, a jak są tam dodatkowo przewody od wspomagana  to za dużo miejsca nie ma :?


Przewody z pompy z Omegi wychodzą zaraz przy kole pasowym, więc nie będą raczej przeszkadzać.

[ Dodano: 12 Sie 2009 17:03 ]
Cytat: "Elwood#1887"
[...]Jak wydech i czujniki temp wody oraz oleju ?

W sensie co z czujnikiem od zegara?
W układzie chłodzenia jest jakieś luźno wiszące kolanko - może tam się wkręci.
A co do czujnika oleju - jest oryginalny, pewnie da radę pod zegary podłączyć. Wkładamy do Plusa, więc wskaźnika ciśnienia nie ma.

[ Dodano: 12 Sie 2009 17:10 ]
Skrzynia wymiarami ogólnie mniejsza od skrzyni z Poloneza. Wymiarami różni się w miejscy łączenia z silnikiem ( szersza jest tylko o 2cm, i o kilka cm wyższa ). Problem z włożeniem taki, że żeby ją przecisnąć trzeba było odkręcić wspornik układu kierowniczego i drążki opuścić. A miejsca tyle, że z każdej strony dłoń można spokojnie włożyć.

Końcówka wału w Polonezie i Omedze od strony skrzyni jest identyczna, więc elastyczny łącznik z Omegi pasuje na oryginalny wał. W drugą stronę nie, bo Polonezowy łącznik jest dosłownie o milimetry większy na obwodzie i nie wchodzi w osłonę tego łącznika.

Gdyby silnikiem dojechać na maks do przodu jak można, to skrzynia ma więcej luzu dookoła niż w Polonezie, ale wał wyjdzie za krótki wtedy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 14, 2009, 17:18:09 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Kupiłem dziś rurę kwasoodporną (tzw. nierdzewka) o średnicy 2,25cala (63mm) na wydech.
Jak myślicie dużo to pomoże?