Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 125070 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #200 dnia: Marzec 05, 2010, 22:17:15 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "KGB"
Cytat: "Gandziorz"

110 konny diesel vs 130 konny benzyniak

Diesel pomimo że słabszy ma dobrą charakterystykę i dzięki turbinie dużo Nm przychodzi.

i na skrzynie sporo odchodzi Nm ,
i dieselek dostaje az milo popatrzec

nie ma co sie czarowac,
zakladac silnik do Poldasa ,a o moc bedziesz sie pozniej martwil

I tego się trzymajmy, AVE.

Najpierw to ma jeździć bo na postoju moc mi nie potrzebna :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #201 dnia: Marzec 06, 2010, 11:44:04 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Tylko c20ne można jeszcze grubo podłubać :)

http://www.users.bestiales.pl/autoseba/C20NE_mod.jpg
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #202 dnia: Marzec 06, 2010, 18:20:01 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
W samochodzie z tego wykresu było zrobione:
C20NE na sterowniku 0 261 200 100 + wydech 2" - środkowy tłumik przelotowy z golfa , końcowy przelotowy WM Sport , wałek z 1,6 SH gaźnikowy i chiptuning

Gandziorz czy aby na pewno całkowity przelot zamiast dodać ci mocy to ci czasem jej odejmie?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #203 dnia: Marzec 06, 2010, 18:41:36 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Pablo 92, do pewnego momentutu uwalnianie wydechu pomaga , ale potem przekracasz pewną granice i osiągi idą w dół :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #204 dnia: Marzec 06, 2010, 18:47:37 pm »

Buszek

  • Gość
Gandziorz buduje wydech pod turbo , wystarczyło pofatygować się i przeczytać temat .

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #205 dnia: Marzec 06, 2010, 19:12:30 pm »

beattraxseba

  • Gość
a x20xev nie da się dłubać?!
wszystko się da :D
przykładem jest choćby silnik z20let z opla astry... :D
to ma dopiero możliwości xD

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #206 dnia: Marzec 06, 2010, 19:26:04 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
W samochodzie z tego wykresu było zrobione:
C20NE na sterowniku 0 261 200 100 + wydech 2" - środkowy tłumik przelotowy z golfa , końcowy przelotowy WM Sport , wałek z 1,6 SH gaźnikowy i chiptuning

Gandziorz czy aby na pewno całkowity przelot zamiast dodać ci mocy to ci czasem jej odejmie?

0 261 200 100 - to komp omegi A c20ne ja chyba mam taki sam. Jak chodzi o wydech to kolego ja wstawiam turbinę w przyszłości a nie chciałbym 2x tego samego robić.

Co do tuningu c20ne.
c20ne z wałkiem 16sh (kadett 1,6 gaźnik)
http://images27.fotosik.pl/216/ebbb13efecc0bd29.gif
Po wystrojeniu 157KM oraz 209Nm.
Wzrost: +42KM oraz +39Nm
Koszt wałka: nówka salonówka 200zł
Trzeba zmienić jeszcze kopułkę na tą od c20xe.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #207 dnia: Marzec 06, 2010, 20:06:31 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytat: "Leonek1321"
Cytat: "beattraxseba"
a x20xev nie da się dłubać?!
wszystko się da  

z gówna bata nie ukręcisz , a let był chyba bazowany na c20xe


Dokładnie. Gandziorz rozumiem, a turbić bedziesz ne? czy może zmiana czapki od xe?
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #208 dnia: Marzec 06, 2010, 20:08:04 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
Cytat: "Leonek1321"
Cytat: "beattraxseba"
a x20xev nie da się dłubać?!
wszystko się da  

z gówna bata nie ukręcisz , a let był chyba bazowany na c20xe


Dokładnie. Gandziorz rozumiem, a turbić bedziesz ne? czy może zmiana czapki od xe?

Dół od xe, góra od ne.
Zmieniam tylko wał, korbowody i tłoki oraz sprzęgło. Reszta zostaje czyli dalej 8V może pomyślę o tym wałku ale nie dziś jeszcze o tym myśleć.

c20let to uturbione c20xe.
x20xev to tańsza jednostka od c20xe (tak naprawdę x20xev to krok w tył)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #209 dnia: Marzec 06, 2010, 20:09:57 pm »

beattraxseba

  • Gość
do x20xev zakłada się wałki z x20xer i ma nie 136 a 150 kucy :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #210 dnia: Marzec 06, 2010, 20:11:39 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
do x20xev zakłada się wałki z x20xer i ma nie 136 a 150 kucy :D

Co nie zmienia faktu że graty nie wytrzymuję tyle ile c20xe. Przyrost też nie za wielki tylko 14KM.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #211 dnia: Marzec 06, 2010, 20:29:40 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
ja nie mówiłem że uturbiony x20xev to c20let tylko z20let...
Gandziorz, z kąd wiesz że x20xev nie wytrzyma tyle co c20xe??

Czytać czytać i jeszcze raz czytać.
Np. c20let miał specjalnie robione tłoki z żeliwa ponieważ konstruktorze zauważyli że ten materiał pomimo droższej obróbki jest mocniejszy niż z aluminium, z20let już księgowi pomyśleli i wstawili aluminiowe.
Aluminium jest mniej odporne na ciepło niż żeliwo.

Żebyś się nie kłócił że żeliwo to szajs itp. to podpowiem że dzisiaj w mocnych wersjach VW wstawia się tłoki żeliwne :)

Dużo ciekawych rozwiązań z c20xe zostało zaprzepaszczonych w xe20xev.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #212 dnia: Marzec 08, 2010, 18:08:44 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Houston we have a problem!

Mam problem, wymieniłem kable, świece posprawdzałem wszystko i nie chce silnik chodzić na 4 garnki. Na wolnych chodzi na 3 a powyżej 2k rpm na 4.
Problem jest z pierwszym cylindrem licząc od rozrządu.

Strasznie się trzęsie na wolnych obrotach.

Iskra jest bo sprawdzałem, świeca mokra, nie wiem co jest grane.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #213 dnia: Marzec 08, 2010, 18:26:54 pm »

beattraxseba

  • Gość
czym świecę sprawdzałeś?? dla pewności zamień ją z innego cylindra albo poprostu załuż inną... skoro jest mokra to nie ma iskry...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #214 dnia: Marzec 08, 2010, 18:29:29 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
czym świecę sprawdzałeś?? dla pewności zamień ją z innego cylindra albo poprostu załuż inną... skoro jest mokra to nie ma iskry...

Świece nowe dzisiaj zakładane, po kilku minutach już była mokra.
Sprawdzałem prosto, wyciągłem świece i z kablem położyłem na silniku i sprawdzałem czy jest iskra.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #215 dnia: Marzec 08, 2010, 18:35:55 pm »

beattraxseba

  • Gość
a na starych świecach było to samo??

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #216 dnia: Marzec 08, 2010, 18:35:57 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a uszczelke pod czapą masz całą ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #217 dnia: Marzec 08, 2010, 18:39:01 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "beattraxseba"
a na starych świecach było to samo??

Tak. Sądziłem że to kable lub świece. Chociaż i tak kwalifikowały się do wymiany.

Nie zauważyłem aby sie pocił spod uszczelki.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #218 dnia: Marzec 08, 2010, 20:26:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Gandziorz"
Świece nowe dzisiaj zakładane, po kilku minutach już była mokra.
Na to nie patrz- ostatnio kilka miechow walczylem z silnikiem, szarpal i nie pracowal, wszystko sprawdzone 3 razy  -winne nowe swiece prosto z pudelka-2 szt uszkodzone, na starych trupach znalezionych na polce zapalil od strzala, sprawdz tez kompresje i walek rozrzadu czy krzywki nie wytarte. Psiknij tez WD 40 na wtryskiwacz i mocowanie kolektora do glowicy -moze oring na wtryskiwaczu puszczac lewe powietrze !
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #219 dnia: Marzec 08, 2010, 20:38:34 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Gandziorz"
Świece nowe dzisiaj zakładane, po kilku minutach już była mokra.
Na to nie patrz- ostatnio kilka miechow walczylem z silnikiem, szarpal i nie pracowal, wszystko sprawdzone 3 razy  -winne nowe swiece prosto z pudelka-2 szt uszkodzone, na starych trupach znalezionych na polce zapalil od strzala, sprawdz tez kompresje i walek rozrzadu czy krzywki nie wytarte. Psiknij tez WD 40 na wtryskiwacz i mocowanie kolektora do glowicy -moze oring na wtryskiwaczu puszczac lewe powietrze !

Nie sprawdzałem jeszcze listwy wtryskowej wyciągnę i sprawdzę czy psika ładnie.
Silnik zapalił od strzała ale pracuje na 3 garach.

Problem pojawił się niedawno, wcześniej chodził na 4, po ostrej zimie chodzi na 3.
Przez zimę woda była spuszczona ale możliwe że coś zostało w bloku bo spuszczałem otworkiem w chłodnicy.

Teraz jest zalany płynem do chłodnic i woda ładnie krąży i nie widzę oznak oleju w zbiorniczku.

Nie wiem czy to może uszczelka pod głowicą nie padła, muszę sprawdzić kompresję.

Silnik stał ponad pół roku bez wody nie używany, później ja go kupiłem zalałem sprawdziłem i wylałem wodę, teraz znowu zalałem (ale płynem) i coś jest nie tak.
Obstawiam że uszczelka pod głowicą mi padła.

[ Dodano: 08 Mar 2010 22:06 ]
Cytat: "Buszek"
No to nie ma co dumać tylko na sam początek sprawdzić czy wtrysk nie leje , a potem bądź wcześniej sprawdzić kompresje .

Wtrysk leje bo świeca mokra i śmierdzi benzyną.

Stawiam na kompresje -> uszczelka.