Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 118224 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #240 dnia: Maj 03, 2010, 23:15:54 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Gandziorz, pisałem kiedyś o pomiarze kompresji, warto temat obadać, choć według mnie to nie uszczelka...

A co wg. ciebie to może być?

Może ktoś się pokusi mi pomóc?
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=24845

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #241 dnia: Maj 04, 2010, 15:09:21 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdź tą kompresję :wink: to powinno dać odpowiedź.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #242 dnia: Maj 10, 2010, 03:08:57 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Sprawdź tą kompresję :wink: to powinno dać odpowiedź.

Odnaleziona przyczyna, samochód pali na 4 gary i ma się dobrze a nawet bardzo dobrze jak chodzi o silnik. Dalej bez sondy lambda wywala check engine ale po wpięciu gaśnie kontrolka.

Przyczynę okazała się wypięty wtyk z kostki na wtrysk. Tam w kostce plastikowej są dwa wtyki i jeden się wypiął więc nie otwierał wtrysku.

Pomiar kompresji też wykonaliśmy na wszystkich garach i jest idealnie po równo (dokładność pomiaru do 0,1bar) a to świadczy że silnik zdrowy i mnie to cieszy.

Muszę zamówić łączniki gumowe do dolotu bo na razie prowizorka totalna. Wydech jest w 70% uszykowany, pod koniec miesiąca montaż bo rura już pospawana. Tak samo jak starczy kasa to kupuje pompę tylko że nie wiem jaką 0.650 czy 0.700 na ręczny (130zł) bo od Ursusa jest tańsza bo 60zł ale miałem w ręce i mam obawy przed zakupem. Obudowę wykonam samodzielnie.

Czy felgi 4x100 podejdą na przód do poldzia? Muszę założyć w końcu z przodu również 15".

Co do reszty to po hamulcach zostanie nieszczęśliwy wał (prawo Murphiego ma się świetnie widać :(). Myślę że w czerwcu będzie już dolot, wydech i hamulce. A wał to jest problem (kasy oczywiście) chodź jestem optymistą i wierzę w siły niezwykłe bo na Czerniewicach zjawić się trzeba :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #243 dnia: Maj 10, 2010, 11:43:59 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Gandziorz"

Czy felgi 4x100 podejdą na przód do poldzia?
jasne że wejdą, śruby pływające i po sprawie. Pamiętaj o otworze centrujacym :!: 58,5
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #244 dnia: Maj 10, 2010, 19:22:14 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "Gandziorz"

Czy felgi 4x100 podejdą na przód do poldzia?
jasne że wejdą, śruby pływające i po sprawie. Pamiętaj o otworze centrujacym :!: 58,5

Śruby pływające to ja mam.

Jak uważacie która pompa będzie dla mnie lepsza?

Ta 0.700 [Link]

Czy 0.625 [Link]

Z tyłu są tarcze 281mm od Volvo z zaciskami Lucasa dwutłokowe.

[ Dodano: 21 Maj 2010 21:37 ]
Aktualności:
-Zakupiono pompę hydrauliczną 0,625 na ręczny

Montaż planowany na czerwiec po uprzednim montażu wydechu.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #245 dnia: Maj 23, 2010, 16:47:55 pm »

beattraxseba

  • Gość
witam po krótkiej przerwie :D
ze względu na szkołę, do zeszłego piątku prace nie ruszały ani trochę... :(
lecz przez ostatnie 2 dni zrobiłem spore (wg. mnie) postępy :D

link: http://picasaweb.google.com/109060837299575622359/PolonezCSWAPX20XEV#

większość prac jest już gotowa:)
pozostała tylko elektryka i wał napędowy :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #246 dnia: Maj 23, 2010, 21:23:26 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
powodzenia ci kolego życzę przy wiązce, jak masz nikłe pojęcie o elektryce to może o konca roku skonczysz :D
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #247 dnia: Maj 23, 2010, 22:52:41 pm »

beattraxseba

  • Gość
o moje pojęcie się nie martw :D
dałem sobie radę do tej pory sam więc dam radę i z elektryką :D
kumpel jest elektronikiem samochodowym i ma trochę więcej wiedzy na ten temat dlatego samochód w przyszłą sobotę ląduje u niego :D
do końcca czerwca poldek powinien śmigać :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #248 dnia: Maj 24, 2010, 20:07:22 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Silnik to nie problem wsadzić, bo silnik miałem po 4 dniach. Odpalony po tygodniu.
Trzeba wszystko porobić czyli hamulce, zawieszenie, mocowania różne, itp. itd.

Na silniku i skrzyni sprawa się nie kończy lecz naprawdę zaczyna.
Ja wymieniałem po drodze drążki, resory, most, hamulce, i cholera wie co jeszcze tyle tego jest.

-Dokupiłem gumy Simota do dolotu.
-Dalej poszukuje 15".

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #249 dnia: Maj 24, 2010, 21:28:58 pm »

beattraxseba

  • Gość
wiem że to nie koniec... ale jak to się mówi "nie odrazu Kraków zbudowano... "

drążki mam nowe, resory są 3 piórowe, most chwilowo będzie standard, hamulce z orzodu będą z alfy 156 (dalsze plany), wał będę robił we własnym zakresie...
nie jest tak źle :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #250 dnia: Maj 24, 2010, 21:31:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "beattraxseba"
wał będę robił we własnym zakresie...
jestem ciekaw, jeśli będziesz skracał seryjny, jak go wycentrujesz ...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #251 dnia: Maj 24, 2010, 21:41:48 pm »

beattraxseba

  • Gość
nic nie będę skracał...
połowa wału (most-podpora) będzie seryjna
2 część będzie miała przerobioną część ruchomą i gumę na krzyżak...
tzn że wał będzie miał 3 krzyżaki a nie jak seryjny 2...
a wyważy mi to firma zajmująca się regeneracją wałó napędowych... :D
precyzyjna i czasochłonna praca ale wykonalna :D

[ Dodano: 17 Cze 2010 22:41 ]
co u was nowego??
widzę że taki zastuj jak i u mnie :(
nie było czasy żeby wziąć się za "strzałę"...
ale już od poniedziałku ruszam z robotą:D
dotarł przepływomierz i dorwałem już trochę schematów :D

[ Dodano: 17 Lip 2010 19:57 ]
pustki na forum więc napiszę :)
instalacja w poldziu już prawie gotowa:D
w poniedziałek podpinam kable do stacyjki, leję olej, zmieniam filtr i palimy :D
wał będzie gotowy pod koniec przyszłego tygodnia;D
 ŚMIGA!!!!!! :D

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #252 dnia: Lipiec 25, 2010, 11:15:47 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
beattraxseba i jak tam? juz wszystko masz zrobione? A ty Gandzior? widze ze coś icho w temacie. mi pozostała tylko elektryka bo silnik i skrzynia wiszą, wał już zrobiony
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #253 dnia: Lipiec 25, 2010, 15:28:10 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Pablo 92"
beattraxseba i jak tam? juz wszystko masz zrobione? A ty Gandzior? widze ze coś icho w temacie. mi pozostała tylko elektryka bo silnik i skrzynia wiszą, wał już zrobiony

Mi pozostał wał na zamówienie, pospawać tunel i podłączyć wężyki hamulcowe.
A do tego borykam się z problemami kół.

I tak największy problem to kasa, na razie jej nie ma.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #254 dnia: Lipiec 25, 2010, 16:18:48 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
a jak ustawiłeś silnik i skrzynie jak nie masz wału? przeciez jest od podpory do skrzyni sztywny i musi byc pod kątem prostym  :roll:
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #255 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:00:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Pablo 92"
a jak ustawiłeś silnik i skrzynie jak nie masz wału? przeciez jest od podpory do skrzyni sztywny i musi byc pod kątem prostym :roll:
Ustawiasz na oko na srodku tunelu - po to jest guma i krzyzaki zeby wal mial mozliowsc ruchu. Zawsze masz jeszcze opcja ustawienia na podporze walu -nizej/ wyzej itd
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #256 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:22:26 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
ale przerabianie podpory to kolejna rzeźba a myślę że chyba tego ma byc jak najmniej  :roll:
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #257 dnia: Lipiec 25, 2010, 22:11:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
bywaly gorsze rzezby i samochody jezdza po dzis dzien
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #258 dnia: Lipiec 25, 2010, 23:47:49 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
racja ;) ale ja jednak wolałem od razu wszystko ustawic
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #259 dnia: Lipiec 26, 2010, 19:30:58 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
U mnie i tak podpora wyjdzie w innym miejscu niż fabrycznie więc o co loto :D