Autor Wątek: Silnik z fwd do rwd?  (Przeczytany 29771 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 28, 2009, 13:58:56 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
Cytat: "snikers"
Cytat: "e_gregor"
Diesle to są dobre do ciężarówek albo lokomotyw. Przez te wszystkie zawszone TDI, TDS, TD, TDCi, DT itp. poumieramy na raka od cząstek stałych odkładających się w płucach. Co z tego że te silniki mało palą, maja kopa (pojęcie względne - krótkie biegi na mieście sprawiają że ja jestem za skrzyżowaniem gdy diesle są dopiero pod sygnalizatorem). Niby też są juz ciche i ekologiczne. Ale co z tego jak czasem po przejechaniu 30-40kkm od wyjazdu z salonu zaczyna się  stukowa "orkietra", nieco później kopcenie.

Te auta miałyby sens tylko jakby 90% społeczeństwa było stać kupić taką jednorazówkę i po nakręceniu 50kkm lub 2 latach auto oddać na surowce wtórne. Tak na marginesie. Ciekawe czemu wypożyczalnie pozbywają się aut właśnie przy takich niskich przebiegach...

bo z dieslem trzeba sie obchodzic jak z jajkiem i wiedziec jak jezdzic. a nie cisnac do oporu... Myslisz ze sie dba o wypozyczone auto :)

bo na tym zarabiają i ich stać. A chyba więcej klientów będzie jak będą lepsze i nowe auta. Ciekawe co wy macie do diesla..? przecież polonezy z silnikiem diesla też są. A to, że o diesla trzeba dbać to każdyu wie. O benzyne jak nie bęziesz dbał to też ci będzie dymić, tylko olejem z silnika:/

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 28, 2009, 15:21:40 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja osobiscie uwazam ze diesel w osobówce jest dobrym rozwiazaniem..nowe diesle sa zwawe oszczedne i mocne oraz juz tak niechałasują jak kiedys..nadrabiaja bardzo momentem obrotowym... mnie osobiscie bardzo dobrze jezdzi sie dieslem audi 3.3tdi
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 28, 2009, 20:55:42 pm »

rotek

  • Gość
mam pytanie...... czy możliwe jest włożenie 2.0 dohc forda do 135p czy komuś się to udało ? Nie będę ukrywał że noszę się z takim zamiarem  Jeżeli jest to możliwe to proszę o podpowiedzi  Na pytania na co się porywam..... Wiem... mam besterke  kanał wózek do silników  wiele chęci jedyny problem to brak czasu  nie chciał bym się narobić Z góry dziękuje....... rotek.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:15:20 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
do 125..?

na pytanie czy sie da.. zawsze odpowiadam TAK da sie..  ale z tego co słyszalem  to bardzo ciezko o czesci pasujace do poldoforda.. a zeby zalozyc to we fiacie prydaly by sie włąsnie one..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:18:18 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Zuczek"
ja osobiscie uwazam ze diesel w osobówce jest dobrym rozwiazaniem..nowe diesle sa zwawe oszczedne i mocne oraz juz tak niechałasują jak kiedys..nadrabiaja bardzo momentem obrotowym... mnie osobiscie bardzo dobrze jezdzi sie dieslem audi 3.3tdi
a benzynowiec nie moze miec momentu dobrego?

ja mam benzynowego diesla,małe spalanie,duzy moment,moc i kultura pracy benzyniaka ,a to wszystko przy obrotach od 600 (wolne) do 5100 (odcinka  :twisted: )

diesli nigdy nie lubiałem, a to dlatego ze:
-strasznie łatwo je zajechac
-muły
-"kultura" pracy
-bariera psychiczna  :mrgreen:


zróbmy małe porównanie, bierzemy dwa silniki,o jednakowej pojemnosci,jeden benzyna,drugi diesel,
Diesel z turbo, no to benzyna tez z turbo,zeby było sprawiedliwie, i co wygrywa??, o wolnossących nawet nie mowie,bo diesel bez turbo to dno dna.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:31:50 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jezdzilem audi a6 avant 2.5tdi oraz subaru foresterem 2.5turbo.. i ... niemoge jednoznacznie powiedziec ktore jezdzi lpiej.. napewno dieslem jezdzi sie "wygodniej"..(leprza elastycznosc - taniej. oraz po zaladowaniu dosć sporym bagazem (np5 osob i bagaze na wakacjie to juz zupelnie jest żwawszy..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 28, 2009, 21:56:11 pm »

wito

  • Gość
właśnie o tą elastyczność chodzi, żadnego szarpania przy jeździe bez gazu z dwumasem to już wogule bajka, odejście tez konkretne ostatnio na światłach becia 325 benzyna została w tyle za ibiza 1.9 130 KM mojej mamusi  :D  no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  8)

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:38:34 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "200sx"
zróbmy małe porównanie, bierzemy dwa silniki,o jednakowej pojemnosci,jeden benzyna,drugi diesel,
Diesel z turbo, no to benzyna tez z turbo,zeby było sprawiedliwie, i co wygrywa??, o wolnossących nawet nie mowie,bo diesel bez turbo to dno dna

Z tym się zgadzam w 100%

Cytat: "200sx"
ja mam benzynowego diesla,małe spalanie,duzy moment,moc i kultura pracy benzyniaka ,a to wszystko przy obrotach od 600 (wolne) do 5100 (odcinka  )

Z tym nie  :mrgreen: BTW, 600rpm to jakiś dziwny silnik... No i odcinka przy 5100rpm?  :lol:  Heh i dlatego silniki bmw mi nie pasują...

Ja generalnie jestem zwolennikiem benzyny, ale mimo to musze przyznac, że diesel daje lepszy stosunek spalanie/osiągi.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 28, 2009, 22:44:06 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja wole diesle .. alejezdze benzyniakiem.. naszczescie mam maxymalny wynoszący 340NM moment orotowy dostępny juz od 2600 ;) ineczej bym nieprzezyl..

wito napisał." no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  "

no u siebei w polonezie mam zalązki tego.. coprawda blow offa niema wiec nie "sapie" .. niestety..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 28, 2009, 23:03:54 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Zuczek"
napewno dieslem jezdzi sie "wygodniej"..(leprza elastycznosc


Przepraszam Cie kolego ale teraz bredzisz. Wcześniej pisałeś o wysokim momencie diesli i to jest prawdą. Jednak lepszą elastyczność maja silniki benzynowe.

Ostatnio stałem na światłach koło nowej Imprezy Diesel. Włączyło się zielone i gość dał ostro czadu startując jak z procy. Jedak było to strasznie żenujące jak zniknęła mi na horyzoncie nalepka "Boxer Diesel" a słyszałem tylko coś jak pompowtryski w TDI od VW.

Strasznie drażnią mnie kierowcy TDI i ich auta. Bo musi być oszczędnie więc ruszają spod świateł jak dziadki w CC - dodatkowo sytuację pogarszają krótkie biegi. To też mnie wkurza jak przez takich przejeżdżają na zielonym 3-4 auta. Potem jak taki delikwent jednak już światła przejedzie to się (powoli) rozpędza do 100 albo lepiej - bo przecież ma nowoczesny i bezpieczny a na dodatek oszczędny samochód. Wrrr. Jeżdżę szybko, dynamicznie i czasem ostro ale każdy przeciętny ojciec rodziny w swoim TDI-ku rozwija w mieście o wiele większe prędkości. Potem się dziwić że tyle wypadków...

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 28, 2009, 23:35:21 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 29, 2009, 05:44:05 am »

200sx

  • Gość
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?


(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 29, 2009, 09:34:50 am »

STax

  • Gość
Cytat: "Zuczek"
chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki

A to wogle jest dość mylące.
Bo popatrzcie, taki diesel ma max moment ok. 2000rpm a benzyniak powiedzmy 3500-4000rpm (tak średnio).
ALE jaki zakres obrotów ma diesel? Max gdzieś tak do 4000rpm, podczas gdy benzyniaki w większości się do 6-6,5 czasem 7000rpm kręcą. Więc i tu i tu moment obrotowy przypada mniej więcej na połowę uzytecznego zakresu obrotów...

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 29, 2009, 09:35:37 am »

e_gregor

  • Gość
Mam teraz ważniejsze wydatki niż drogie auta. Ale jeśli kiedyś (zapewne nieprędko) przyjdzie czas na w miarę nowego i wygodnego dupowoza to będzie nim najprawdopodobniej turbobenzyna, do tego muchozol. Miałem okazje przejechać się Xantią 2.0T - rewelacja. Niech się mało elastyczne kopciuchy schowają. Fajne są też doładowane Saaby.

[ Dodano: 2009-09-29, 09:38 ]
Cytat: "STax"
Cytat: "Zuczek"
chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki

A to wogle jest dość mylące.
Bo popatrzcie, taki diesel ma max moment ok. 2000rpm a benzyniak powiedzmy 3500-4000rpm (tak średnio).
ALE jaki zakres obrotów ma diesel? Max gdzieś tak do 4000rpm, podczas gdy benzyniaki w większości się do 6-6,5 czasem 7000rpm kręcą. Więc i tu i tu moment obrotowy przypada mniej więcej na połowę uzytecznego zakresu obrotów...


To właśnie jest elastyczność. Benzyniaki maja lepszą. Bo nie dość że też mają maks momentu w połowie swojego zakresu to na dodatek przed ta połową mają lepszy przebieg tej krzywej - bardziej płaski.

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 29, 2009, 09:44:07 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
zaden wiatrak nie zastapi dodatkowych ccm
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 29, 2009, 10:13:47 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Cytat: "200sx"
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?
[url=http://img121.imageshack.us/img121/7827/etadrehm.gif]Obrazek[/URL]

(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)


niemowie ze niema takich bezyniakow.. sam na codzien jako dupowóz mam auto ktore max moment ma przy 2600 wiec nisko jak na benzyniaka.. tak czy siak uwazam jednak ze dieslem jezdzi sie lepiej.. przynajmniej mi..

PIT.. - najlepiej miec i dodatkowe ccm i wiatrak..;) - dlatego pod maska mojego poloneza zamiast 1.5 pojawilo sie 2.0 i dmuchawka.;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 29, 2009, 11:06:02 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "200sx"
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?
[url=http://img121.imageshack.us/img121/7827/etadrehm.gif]Obrazek[/URL]

(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)

Takimi benzyniakami są na ogół silniki z USA mające często moc maksymalną przy ok. 4000 obr, a moment przy 2000. :)

[ Dodano: 29 Wrz 2009 11:12 ]
Cytat: "Zuczek"
ja wole diesle .. alejezdze benzyniakiem.. naszczescie mam maxymalny wynoszący 340NM moment orotowy dostępny juz od 2600 ;) ineczej bym nieprzezyl..

wito napisał." no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  "

no u siebei w polonezie mam zalązki tego.. coprawda blow offa niema wiec nie "sapie" .. niestety..

Czemu mam wrażenie, że te wypowiedzi nie są w temacie tylko mają być autoreklamą?  :?:

(Wygaśnie).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 29, 2009, 12:58:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Grzech#1938"
Takimi benzyniakami są na ogół silniki z USA mające często moc maksymalną przy ok. 4000 obr, a moment przy 2000.
No moj taki wlasnie taki jest :)

Engine/(Silnik) 244 cid V6 OHV/ (4000 ccm V6 OHV)
Horsepower/(moc) 160/ (121 kW @ 4200 RPM)
Torque/(moment obr) 220/ (305 Nm @ 2800 RPM)
Bore x Stroke/(sr.cyl x skok) 3.95 x 3.32/ (100 mm x 84,3 mm)
Compression Ratio/(stop. sprez.)9/ (9:1)
Podczas srednio dynamicznej jazdy nie przekraczasz 2.5 tys, samochód bez większych problemów osiąga 100Km/h w jakieś 9 sekund na pierwszym biegu piszcząc przy przepinaniu na 2 bieg a to wszystko przy masie własnej rzedu 1500Kg i aerodynamice szafy. Prędkość maksymalna to około 170Km/h, więcej na razie nie sprawzałem bo nie ma po co :)  Ten sam silnik w polonezie to byłaby rzeźnia i odłożyła na półkę wszelkie wynalazki made in Rover  :mrgreen: jedyny problem to skrzynia która go ogarnie i zmiesci sie w tunel FSO bo A4LD nie wejdzie :| Sam silnik wchodzi w komore silnika PN po dorobieniu nowej miski olejowej i kolektora ssacego(chyba ze robimy cos w stylu Mad Maxa)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 29, 2009, 14:32:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W Australii był swojego czasu produkowany taki fajny samochodzik Holden. Wielkość i masa Poloneza - standardowo dawali do niego silnik 1300 - 55KM. W wersji najdroższej miał 5,0l V8 mające 240KM/4800obr i moment (bagatelka!) ok 400Nm...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Silnik z fwd do rwd?
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 29, 2009, 14:43:57 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "pit"
zaden wiatrak nie zastapi dodatkowych ccm
dokładnie :!:  :D