Autor Wątek: Po co robić SWAP w Polonezie.  (Przeczytany 23831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po co robić SWAP w Polonezie.
« dnia: Sierpień 20, 2009, 01:22:31 am »

TooSlow

  • Gość
Możliwe, że temat był, choć sam się nie spotkałem, więc chciałbym założyć.

Dzisiaj jechałem sobie za Fordem Sierrą, bardzo fajnie utrzymanym, alufelgen und audio na pokładzie, wiadomo. I tak stojąc sobie za nim w korku zastanawiałem się, po co w ogóle robić SWAP silnika do Poloneza. Nie twierdzę, że jednostka fabryczna jest demonem mocy i jest bliska ideału pod względem niezawodności, ale przecież taniej jest kupić sobie Forda Sierrę w dobrym stanie ( silnik 2.0 Ford ) czy innego Fiata z ulubionymi przez was silnikami 2.0. Na pewno prowadzenie lepsze, na pewno lepsze wyposażenie.. Więc taki - na razie - mój wniosek jest, że kiepski to tuning auta, w którym fabryczne są jedynie blachy i zbiornik paliwa.


Żeby nie było - to nie atak, a zwykła ciekawość :wink:

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2009, 01:43:46 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mi się w Fordzie Sierra niewygodnie siedzi. Widoczność jest kiepska, miejsce na nogi wąskie bo tunel na skrzynię biegów jest bardzo szeroki, za to deska mi włazi na kolana. Do tego szyba jest za bardzo pochylona i na słońcu mozna się po prostu upiec. To tak m.in. ... :)  Swojego czasu posiedziałem sobie w różnych bo chcieliśmy kupić takie auto do domu. Skończyło się na Ładzie Kombi i był to dużo fajniejszy samochód. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2009, 06:49:41 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
TooSlow, jakis czas temu jechalem sierra 2.3D jako pasazer w dluzszej trasie i mimo ze to byl stary diesel to wrazenia z podrozowania na tylnej kanapie byly bardzo poztywyne... Aaaaale.... Lubimy polonezy, to takie nasze zabawki, chcemy zeby lepiej jezdzily. Poza tym duzo osob tutaj lubi grzebac przy autach, przerabiac je. Zamontowanie silnika, odpalenie i przejazdzka z nowym silnikiem moga dac duzo satysfakcji :) Nie robilem swapa ale tak mi sie wydaje :) Jak nie jestes fanatykiem FSO to ciezko Ci bedzie to zrozumiec :) Aczkolwiek, jak polonez idzie do dlubania, to warto miec drugie, seryjne auto ktore zawsze odpala i jedzie :) I to drugie juz niekoniecznie musi byc polonezem :)

PS. Sorry za brak polskich znakow.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2009, 07:52:33 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
TooSlow, myślę że czynniki mogą być również takie że nie wszystkim się Ścierka podoba czy inne auto..
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2009, 08:37:22 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Konrad#1927, jesli chodzi o "dupowozy" to na rynku jest tyle modeli roznych marek ze kazdy powinien wybrac cos dla siebie :) Ale poldek musi byc - to podstawa :D
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:02:56 am »

NeoN

  • Gość
Cytat: "TooSlow"
Nie twierdzę, że jednostka fabryczna jest demonem mocy i jest bliska ideału pod względem niezawodności, ale przecież taniej jest kupić sobie Forda Sierrę w dobrym stanie ( silnik 2.0 Ford ) czy innego Fiata z ulubionymi przez was silnikami 2.0. Na pewno prowadzenie lepsze, na pewno lepsze wyposażenie..
Ale wtedy to nie będzie Polonez. Teraz Polonezów nie kupuje się jako najlepszy wybór, przeważnie kupują je ludzie którzy są zafascynowani tym autem, podoba im się, dobrze się w nim czują. A przerabianie go, usprawnianie, a następnie zaskoczenie kogoś że Polonez jednak może jest czymś czego nie osiągniesz w seryjnej sierze.
Cytat: "TooSlow"
Więc taki - na razie - mój wniosek jest, że kiepski to tuning auta, w którym fabryczne są jedynie blachy i zbiornik paliwa.
No to nazwijmy to modyfikacją, przeróbką czy jakkolwiek będzie pasować.

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:10:36 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
TooSlow, dziwne pytania zadajesz...

przecież to jest Polonez Tuning Klub, więc sobie odpowiedz czemu tu się przerabia te auta... a nie kupuje mocniejszych innej marki
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:17:14 am »

e_gregor

  • Gość
Sierra to bardzo fajne autko. Najchętniej to bym chciał mieć i sierrę i polda. Brat ma własnie sedana z identycznym silnikiem jak w moim poldziu. Dwa prawdziwe ale jednak różne samochody. Gdybym, tylko miał wielką szopę, żeby tio pod blokiem nie stało...

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:26:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
"Jeżeli samochód twoich marzeń nie jest produkowany to musisz wyprodukować go samodzielnie." Polonez jest daleki od planów jego twórców więc stał się bardzo dobrym zestawem "zrób to sam". To chyba duża frajda mieć auto przekonstruowane samodzielnie lub z czyjąś pomocą i móc stwierdzić: "Tak, teraz zdecydowanie przewyższa (wstawić nazwę wybranego samochodu)"

Jest takie powiedzenie że "Polonez żyje wiecznie". Jak obserwuję co poniektóre kompleksowe projekty to mam subiektywne odczucie że cały czas powstają nowe modele Poloneza. :)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 20, 2009, 10:30:03 am »

heccto

  • Gość
dlaczego do smartow, MF wsadzaja silniki od hayabusy ?

dlaczego w civicach montują turbo , swapuja na mocniejsze jednostki ?

dlaczego do e30 wkladaja silniki z m3? a do e36 etc V8 ?

z tego samego powodu dla ktorego do poloneza wkladaja silnki z forda czy fiata

........... z miłości  8)

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:15:23 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: heccto
dlaczego do e30 wkladaja silniki z m3? a do e36 etc V8 ?
Cytuj (zaznaczone)
pozwole sobie sprostowac,czesciej wkłada sie v8 do e30 niz e36  :) ,swapy w e36 nie są jeszcze tak rozwiniete jak w e30 :wink:

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:25:47 pm »

e_gregor

  • Gość
Bo e36 to szit dla dresów, auto bez stylu, klasy i nijakie. E30 to jedno z ostatnich prawdziwych BMW i prawdziwych aut

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2009, 14:42:40 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: e_gregor
Bo e36 to szit dla dresów, auto bez stylu, klasy i nijakie./quote]zgadza sie,tez nie lubie kebabów,tzn e36 (kebab to zastępstwo dla nazwy e36)  :)

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2009, 16:02:15 pm »

e_gregor

  • Gość
Weź mi kebabów nie obrzydzaj ;)

Żeby nei było OT. Tez uwązam że SWAP w poldim jest bez sensu. Oryginalne OHV pięknie brzmi a jak ktos chce szybciej to były szybkie poldki ;) albo niech sobie kupi inne auto jak niema sentymentu. No chyba że ktoś wkłada cos czego jeszcze nikt do polda nie wsadził :D

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 20, 2009, 16:03:44 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "e_gregor"
Bo e36 to szit dla dresów, auto bez stylu, klasy i nijakie. E30 to jedno z ostatnich prawdziwych BMW i prawdziwych aut


Znam takich, którzy mówią, że to jest piękne :D Osobiście nic nie mam do tych aut, technicznie pewnie nie są złe ale właśnie duża liczba zburaczałych typów jeżdżąca E36 popsuła ich opinię.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 20, 2009, 17:30:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Konrad#1927"
ale właśnie duża liczba zburaczałych typów jeżdżąca E36 popsuła ich opinię.
i przez cierpi opinia mojego Kolegi jako kierowcy, który jest ojcem dwójki dzieci, żonaty, jeździ E36 coupe i jeździ w sposób odpowiedzialny i normalny.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 20, 2009, 17:39:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "e_gregor"
(...)Tez uwązam że SWAP w poldim jest bez sensu. Oryginalne OHV pięknie brzmi a jak ktos chce szybciej to były szybkie poldki ;) albo niech sobie kupi inne auto jak niema sentymentu. No chyba że ktoś wkłada cos czego jeszcze nikt do polda nie wsadził :D

Gdyby "szybkie Poldki" były dostępne w wielkich ilościach to liczba swapów ograniczyła by się właśnie do tych zupełnie nietypowych. Niestety ciężko jest upolować taki "szybki" egzemplarz, a człowiek chciałby jeżdżąc swoim ulubionym autkiem nie myśleć przy każdym mocniejszym przyśpieszaniu o panewkach... ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 20, 2009, 17:44:56 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Hahaha :lol:  :lol:  :lol:  Gośc mnie rozwalil tym tematem :twisted: Chcialbym zobaczyc Twoja mine i mine Twoich pasazerow gdy wyciskasz siodme poty z swojej seryjnej Sierry i dostajesz baty od Poloneza. Widok napewno bezcenny :mrgreen:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2009, 17:58:09 pm »

polon

  • Gość
on jechal za Sierra.. rownie dobrze taka seryjna Sierre mozna zmodowac na nieseryjna i wetdy Poldek 2,0 wyciskajac siodme poty by dostal baty.. troche nie trafne porownanie z twojej strony :)

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2009, 17:59:02 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "NeoN"
Teraz Polonezów nie kupuje się jako najlepszy wybór, przeważnie kupują je ludzie którzy są zafascynowani tym autem, podoba im się, dobrze się w nim czują.


No tutaj się do końca nie zgodzę. Może jestem wyjątkiem ale od 10 lat jeżdżę tylko 125p i polonezami teraz. I to kilkoma "jednocześnie". Najwięcej na raz miałem ich 5 a teraz tylko 3. I służą mi do codziennej jazdy a nie jako zabawka (no trochę może). Nie mam innego "dupowozu". I to wszystko tylko ekonomia. Po prostu nie stać mnie na płacenie oszustom "mechanikom" co chwilę... Już od dawna wszystkie naprawy wykonuję sam. Póki co to wymiana poloneza może u mnie nastąpić co najwyżej na poloneza... Żona chciałaby nowocześniejszy, trochę mniejszy, pewnie ładniejszy a zły mąż (ja) daje jej do wyboru tylko poloneza... Bo nie będę się teraz uczył naprawiać jakichś oplów, fordów, renaultów...

Może kiedyś się dorobię... To sobie jednego poloneza zostawię jako zabawkę. Bo samochód to taka męska zabawka. Jedni tylko jeżdżą a inni lubią podłubać/przerobić dla satysfakcji własnej. Jak się jest chłopcem to się klei modele statków, samolotów a później prawdziwe samochody/łodzie/latadła różne.

A poza tym to spójrzcie czasem kto jeździ jeszcze polonezami ? Dziady i dziadki dla, których polonez jest ich ostatnim samochodem - dożywotnim...

Jeszcze powiem/napiszę, że jeśli chodzi o przeróbki to fabryczne 1,4 i 1,9 D to też przeróbki bo te silniki zwyczajnie do poloneza jakoś nie pasują... Kłócą się tu jakieś różne epoki w jednym aucie.

A poza tym to temat jest jednak prowokacją...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.