Autor Wątek: Po co robić SWAP w Polonezie.  (Przeczytany 23830 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2009, 18:00:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja tam jestem za SWAPAMI, byle jak najwięcej było takich, gdzie swapuje się jednostki inne niż K16, bo tych to ostatnio tyle, co grzybów po deszczu..... normalnie nudno :lol: dlatego kibicuję Gandziorzowi w swapie na 2.0 OHC Opla :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2009, 18:42:20 pm »

NeoN

  • Gość
Cytat: "DF"
Bo nie będę się teraz uczył naprawiać jakichś oplów, fordów, renaultów...
Bez przesady, te samochody wcale nie są trudniejsze w serwisowaniu od Poloneza. Nie mówię tu o nowych autach, ale taka Vectra A czy Astra mają banalną konstrukcję i ich naprawa jest tak samo prosta jak i w Polonezie. Pewnie powiesz że elektronika, hmm ohv na jednopunkcie miały taki sam wtrysk jak szeroko rozpowszechnione OHC opla.
W naszym społeczeństwie widzę taką tendencję że jak coś jest polskie to napewno gówno, a zachodnie to zaraz cud techniki. A prawda jest taka że te zachodnie auta wcale nie są jakieś strasznie zaawansowane technicznie, ot zwykła masówka dla szarego człowieka.
Cytat: "DF"
Dziady i dziadki dla, których polonez jest ich ostatnim samochodem - dożywotnim...
Rzadko widuję dziadków w Poldkach, częściej ludzi w "wieku produkcyjnym".

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2009, 19:00:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "DF"
(...)A poza tym to spójrzcie czasem kto jeździ jeszcze polonezami ? Dziady i dziadki dla, których polonez jest ich ostatnim samochodem - dożywotnim..(...).

Idąc na spacer z psem widuję co najmniej 9 Polonezów i 125p w normalnej codziennej eksploatacji. :) A mieszkam na nieco "ekskluzywnym" osiedlu, na ktorym obok Polonezów są też m.in.: Porsche Cayenne, Audi A8, Subaru Forester, Volvo XC 90, parę pięknie zmodyfikowanych Patroli, Smarty, Audi Allroad itd...

NeoN - tyle, że te zachodnie autka na ogół mają taką konstrukcję żeby ich samemu nie naprawiać. No chyba, że ktoś tak jak mój sąsiad gustuje w 15-18 latkach. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 21, 2009, 00:23:03 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wiesz po co ?
Dla jaj....
Dla satysfakcji, z tego samego powodu dla którego ktoś hoduje rybki czy zbiera znaczki.

Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....

Po co kupować forda sierre.. jak można kupić helikopter ?

Typowy topic stworzony pod Flamewar..... polecam zamknięcie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 21, 2009, 00:50:14 am »

Logan

  • Gość
zamieszkaj z dziewczyną, no chyba że masz żonę to większość zrozumiesz... coś wieczorami robić trzeba :lol:  :lol:  :lol:

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 21, 2009, 01:00:32 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Stingerek"
Wiesz po co ?
Dla jaj....
Dla satysfakcji, z tego samego powodu dla którego ktoś hoduje rybki czy zbiera znaczki.

Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....

Po co kupować forda sierre.. jak można kupić helikopter ?

Typowy topic stworzony pod Flamewar..... polecam zamknięcie.


Może i stworzony pod flamewar, ale mnie się go np bardzo przyjemnie czyta - jak się w nim wypowiadają tak samo jak i ja zakręceni. :) :) :) Bo prawdę mówiąc ja nie wyobrażam sobie jazdy autem takim jak go w fabryce wyprodukowali. Byłbym skrajnie nieszczęśliwy nie mogąc wszystkiego sobie w aucie dopasować do własnego widzimisię. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 21, 2009, 01:33:12 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
PO co swap ? Pewnie po to żeby kilka razy w roku otworzyć maskę i się pochwalić przed znajomymi z całej Polski  8) . Zresztą dla Mnie i myślę ze dla sporej części tego forum więcej znaczy gościu w starej ładzie z Turbo Home made niż koleżka w subarynie za 200 tys. Tyle ze jeden sam zrobił wszystko mając budżet rzedu 500zł a drugi oddal komuś tak ze sam dokładnie nie wie co ma i zapłacił gruba $...  tak na poważnie to swap robi się po to zęby pokazać ze się da  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 21, 2009, 08:13:17 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
A ja zawsze myślałem że to jest "Never ending quest for power, speed and performance" :)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 21, 2009, 08:38:42 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Cytat: "Elwood#1887"
tak na poważnie to swap robi się po to zęby pokazać ze się da


Ja tam własnoręcznie SWAPa nie robiłem (ale mam zamiar), ale  jeżdżę zeSWAPowanym poldem i mam z tego pełno frajdy

Cytuj (zaznaczone)
Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....


Tyle ode mnie  :mrgreen:
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 21, 2009, 08:58:25 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
więcej znaczy gościu w starej ładzie z Turbo Home made niż koleżka w subarynie za 200 tys.


Podpisuję się pod tym

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 21, 2009, 12:33:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Tez się pod tym podpisuję :D
 a po co swap ?? dla tych wszystkich TDI którzy choć skręcają za 500m jeszcze poloneza wyprzedzić muszą. bo za polonezem jechac obciach :P
a za maluchem to już całkowita zniewaga i dlatego malucha też swapuje :P

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 21, 2009, 14:53:37 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Van, ciekawy masz ten swój podpis :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 21, 2009, 15:22:15 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ano ciekawy, kolejny projekt w fazie budowy :D  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 21, 2009, 15:38:05 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytuj (zaznaczone)
Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....
Z wypasionym golfem, albo E36 to nawet polonez po swapie może mieć problem, chyba że co do wypasu to masz na myśli spojlery.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 21, 2009, 16:17:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Konrad#1927"
Cytuj (zaznaczone)
Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....
Z wypasionym golfem, albo E36 to nawet polonez po swapie może mieć problem, chyba że co do wypasu to masz na myśli spojlery.


No to E36 320i nie jest wypasione bo 1.4 można je objechać zwiedzając trawniki po drodze. :D
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 21, 2009, 16:33:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Konrad#1927"
Cytuj (zaznaczone)
Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....
Z wypasionym golfem, albo E36 to nawet polonez po swapie może mieć problem, chyba że co do wypasu to masz na myśli spojlery.


no wiesz, zależy co wsadzisz :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 21, 2009, 16:48:22 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "BXMaster"
No to E36 320i nie jest wypasione bo 1.4 można je objechać zwiedzając trawniki po drodze. :D
No jasne, że da się :] Ale skoro już przytaczasz takie beznadziejne argumenty, to ja Ci powiem, że abimexem da się objechać polda 1.4  :twisted: (zwiedzając trawniki po drodze ;D ) A fiatem CC 900 merca E420 :D Zdaję sobie sprawę, że można dobrze zrobić poloneza, co zresztą w przyszłości zamierzam. Ale już nie przesadzaj, bo to się robi śmieszne. Nie twierdzę, że 1.4 jest złe ale nie pleć bzdur, że roverem 1.4 objedziesz BMW 320 (chodzi Ci o 150KM? A nawet niech ma 130), którym będzie jechał gość, który zna swoje BMW, dba o nie, WIE JAK NIM JEŹDZIĆ. Skoro tak piszesz to zakładam, że masz rovera. Udało się objechać jedno? Pojedź na jakiś zlot, stań na kresce z kilkoma takimi beemkami to zweryfikujesz swoje poglądy. Bo to nie jest tak, że Ty wiesz kiedy masz zmieniać biegi w swoim polonezie, a wszyscy dookoła to barany które nie umieją jeździć. Możesz sobie wsadzić nawet 4.0 w poloneza, ale miej świadomość tego, że po polskich drogach publicznych jeżdżą auta które będą szybsze, a wcale nie muszą stwarzać takich pozorów.
Pochwalam każdą inicjatywę z ulepszaniem poloneza i swapy(no chyba, że ktoś niszczy klasyka) ale pamiętaj o tym, że to zawsze będzie polonez i posiada pewne ograniczenia (teoretycznie wszystko jest kwestią rzeźby i kasy ale wiadomo, że silnika z Ferrari nie zamontujesz). A uwzględniając wszystkie zalety silnika 1.4, sądzę, że żeby naprawdę mieć szybki samochód konkurencyjny w stosunku do większości samochodów średniej i wyższej klasy - warto wsadzić więcej niż 1.4 rovera. Bo co z tego, że pociśniesz do 6500rpm i potem masz satysfakcję, że wyprzedziłeś hondę/mazdę/vw/inne, skoro jechał nim koleś lat 40 z żoną i dziećmi i ciągnął sobie do 3500rpm, bo nie widział potrzeby ścigania się z Tobą  :twisted:
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 21, 2009, 16:54:34 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Cytat: "Konrad#1927"
Cytuj (zaznaczone)
Dla widoku miny gościa w wypasionym golfie, beemce, scierze czy innym szmelcwagenie że właśnie został objechany przez poloneza....
Z wypasionym golfem, albo E36 to nawet polonez po swapie może mieć problem, chyba że co do wypasu to masz na myśli spojlery.


No to E36 320i nie jest wypasione bo 1.4 można je objechać zwiedzając trawniki po drodze. :D
chyba się mylisz
BMW 320i kat. E36   1992 - 95   sedan   1991   150 KM   214 km/h   10,0 (0-100km/h)
BMW 320i kat. E36   1992 - 95   coupe   1991   150 KM   214 km/h   10,0 (0-100km/h)

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 21, 2009, 18:09:54 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Swapa się robi po  to żeby założyć większe turbo ot i cała filozofia  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Po co robić SWAP w Polonezie.
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 21, 2009, 19:03:48 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
swapa sie robi poto zeby mieć przy czym dłubac potem..;p  i jak ktos tu zauwazył zeby pokazać ze sie da. oraz dla własnej satyswakcji. ja odkąd zrobilem swapa. zaczolem jezdzic tym autem żadziej. i spokojniej. chmm dziwne. ale to dlatego ze teraz wiem il ewłozylem w to auto pracy. i zal mi go popropstu. wiec jakie splusy swapa są..;)  :D
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk