Autor Wątek: kostka stacyjki  (Przeczytany 13708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 21, 2009, 14:00:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stacyjka od GSI rozni sie od stacyjki od GLI w budowie dwoma Władysławami i jednym Kazimierzem ,
czytnik immo tam siedzi (w gsi)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 21, 2009, 14:45:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Mariusz#1926"
niewiem może  stacyjka z GSI różni się od pozostałych stacyjek swoją budową w sumie w tym modelu jest najwięcej udziwnień.


Ja w swoim GSie też ściągałem ją odkręcając to malutką śrubkę od tyłu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

kostka stacyjki
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 22, 2009, 20:23:16 pm »

bodzik

  • Gość
"Czytnik" immo to tylko pierścień z gniazdem zakładany na przednią część stacyjki. Jest to osobny element. Same stacyjki i kostki są identyczne w gsi i gli. Dodatkowo kostka jest taka sama w matizie, nexi i espero.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 30, 2010, 13:11:36 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Albo nie wykrecac tej srubki do konca :) Tam gdzie jest bolczyk(z przodu) te ucho od kostki jest naciete, pozatym mozna tylko czesc kostki przelozyc-jest ona rozbieralna na 2 czesci- jedna do stacyjki przykrecona i tam jest ten taki"paluch" a druga to styki i kable. Cala wymiana z rozbieraniem oslony pod kierownica~ max 30 min.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 20, 2010, 09:36:34 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Robiłem to przed chwilą i wzystko zajęło góra 10 minut. Bolczyk wbiłem do środka - jest na tyle miejsca, że wychodzi wtedy razem z kostką. Śrubkę od dołu wykręciłem śrubokrętem zegarmistrzowskim. żeby ją wkręcić włożyłem ją najpierw w kilkucentymetrowy pasek papieru bristolu i tak sobie jedną ręką celowałem, a drugą kręciłem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

kostka stacyjki
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2010, 13:03:27 pm »

waszczo

  • Gość
Parę tygodni temu wymieniałem u siebie... i przy wyciąganiu tej kostki po wbiciu tego bolczyka i wykręceniu śrubki kostka wyszła mi z.... tym środkowym prętem który nią kręci, ułamał się równo z kostką  :D

Co się z tym namęczyłem, bo próba doklejenia tej ulamanej końcówki wszystkimi specyfikami się nie udała.... stwierdziłem, że blokada i tak mi nie działa, więc wywaliłem cały mechanizm, obciąłem fragment stacyjki w którym jest mocowana kostka, całą tą ściankę. Wyciągnąłem wkład, spiłowałem końcówkę tego ułamanego pręta tak aby znów wchodził do kostki, potem obciąłem ścianki boczne miejsca w którym była blokada i przestawiłem wcześniej obciętą ściankę w którą wchodzi kostka bliżej stacyjki w miejsce usuniętych ścianek bocznych i tym sposobem uzyskałem wystający pręt do założenia kostki  :D Obcięta ścianka przednia przymocowana od nowa takim metalowym kitem dwuskładnikowym epoksydowym (zapomniałem nazwy) - cały dzień roboty ale działa  :mrgreen:

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 28, 2013, 20:34:36 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Mam małe pytanie. Czy kostka stacyjki w caro, atu i caro plusie jest taka sama? ewentualnie która bedzie pasowała do abimexa z 96r?
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-polonez-caro-i3466755662.html
http://allegro.pl/polonez-caro-plus-kostka-stacyjki-i3451050159.html

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 28, 2013, 21:18:17 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Z pierwszego linku będzie pasować.

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 27, 2023, 20:31:44 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Kostka stacyjki między szerokim caro, a borewiczem różni sie czymś oprócz wtyczki? Jest zamienna z maluchem itp. ?

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 27, 2023, 21:05:27 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Kostka stacyjki między szerokim caro, a borewiczem różni sie czymś oprócz wtyczki?
Nie.
Jest zamienna z maluchem itp. ?
Maluchy palone z linki nie miały trzeciej pozycji na stacyjce (rozruch).
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 01, 2023, 13:52:13 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Przekonałem się na własnej skórze, że jednak się różni. Jeśli chodzi o elektryke jest to samo. Różni się wymiarowo, kostka z nowszego poloneza jest cieńsza, przez co nie dotyka do stacyjki i nie ma prawa działać, bez zdrutowania jakimś klinem

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 01, 2023, 16:53:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Lublinowska w razie czego gabarytowo jest pasująca, ale trochę skomplikowańsza. Z pozycji rozruch musisz przełączyć na blokada - i dopiero ponownie zapłon jeżeli chcesz ponownie zakręcić. Oczywiście nieistotny szczegół, jeżeli za każdym razem odpala.

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 01, 2023, 20:23:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Lublinowska w razie czego gabarytowo jest pasująca, ale trochę skomplikowańsza. Z pozycji rozruch musisz przełączyć na blokada - i dopiero ponownie zapłon jeżeli chcesz ponownie zakręcić. Oczywiście nieistotny szczegół, jeżeli za każdym razem odpala.
A to ciekawostka. Mam dwie takie, ale nie sprawdzałem nigdy. Niedawno udało mi się wytargać na złomie jedną, z kluczykiem ma się rozumieć. Może się przydać.

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 01, 2023, 21:52:50 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Lublinowska w razie czego gabarytowo jest pasująca, ale trochę skomplikowańsza. Z pozycji rozruch musisz przełączyć na blokada - i dopiero ponownie zapłon jeżeli chcesz ponownie zakręcić. Oczywiście nieistotny szczegół, jeżeli za każdym razem odpala.
A to ciekawostka. Mam dwie takie, ale nie sprawdzałem nigdy. Niedawno udało mi się wytargać na złomie jedną, z kluczykiem ma się rozumieć. Może się przydać.
Przecież w Caro też jest zabezpieczenie przed ponownym włączeniem rozrusznika pod odpaleniu, przynajmniej w tych którymi jeździłem było.

Przekonałem się na własnej skórze, że jednak się różni. Jeśli chodzi o elektryke jest to samo. Różni się wymiarowo, kostka z nowszego poloneza jest cieńsza, przez co nie dotyka do stacyjki i nie ma prawa działać, bez zdrutowania jakimś klinem
ja yebe, co za fabryka, zamiast robić jakieś sensowne modernizacje, to takie pierdoły zmieniali nie wiadomo po co...
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 01, 2023, 22:08:53 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Przecież w Caro też jest zabezpieczenie przed ponownym włączeniem rozrusznika pod odpaleniu, przynajmniej w tych którymi jeździłem było.
Zabij mnie, ale nie wiem. Nie zwracałem na to uwagi, ale w żuku mam stacyjkę (chyba) z poloneza i pozycja rozruch działa normalnie, nie trzeba cofać znów do zera. Kurde, mam tych stacyjek całą skrzynkę i chyba z ciekawości zobaczę jutro, czy któraś tak działa. W sumie, to przypominam sobie, że książki i do poldka i do żuka podają właśnie, że ponowny rozruch jest możliwy po cofnięciu kluczyka do pozycji początkowej. Ja mam te stacyjki wymieszane, bo i z malucha tam pewnie są, a wszystko w gruncie rzeczy praktycznie to samo.

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 01, 2023, 22:46:31 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
ja yebe, co za fabryka, zamiast robić jakieś sensowne modernizacje, to takie pierdoły zmieniali nie wiadomo po co...
Ręki sobie nie dam uciąć czy jest tak w każdym, w moim borku jeszcze jest kolumna kierownicy gładka bez ochrony na kolano i kluczyki z logo fiata, może w późniejszych polonezach było juz p&p

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 01, 2023, 23:44:59 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Przecież w Caro też jest zabezpieczenie przed ponownym włączeniem rozrusznika pod odpaleniu, przynajmniej w tych którymi jeździłem było.
Jeżeli masz na myśli Plusa, to przynajmniej w moim nie ma czegoś takiego...Grzebiąc myślami w przeszłości też sobie nie przypominam w jakimkolwiek Polonezie którego użytkowałem, żeby była jakakolwiek blokada rozruchu.

Odp: kostka stacyjki
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 02, 2023, 10:13:56 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
O kurczę, ja tu o stacyjce, dopiero po fakcie doczytałem, że chodziło o samą kostkę...