Witam.
Ponieważ informacjami zostałem zasypany :? , staram sobie radzić sam.
Dzielę się zdobytą wiedzą dla tych, którzy może coś na tym skorzystają.
Tabliczka znamionowa do klimy znajduje się na kompresorze :o
trzeba odkręcić mocowanie aby zobaczyć całą.
Niestety nie ma na niej ilości freonu R134a.
Kompresor ma dwa króćce:
L niskiego ciśnienia ≈4 bar(input) i
H wysokiego ciśnienia ≈20bar (output). Na obu rurkach kompresora są zaworki/wentyle ze złączkami do napełniania/opróżniania z opisem który jest H a który L.
Podłączyłem pod butlę 11kg Propan/butan bez reduktora wąż z manometrem od kompresora powietrza. sprawdziłem ciśnienie w butli: 4atm@ 7°C przy pełnej butli. Przedmuchałem wąż gazem dla oczyszczenia z powietrza.
Następnie wężykiem do pompowania kół podłączyłem do zaworka L przy kompresorze klimy i włączyłem gaz
przy napełnianiu pokręcałem ręką sprężarką, ale nie wiem czy to potrzebne. Czy się napełniło sprawdziłem przy zaworku
H - śrubokrętem nacisnąłem wentyl - zaczął się ulatniać gaz, czyli instalacja napełniona. Odłączyłem butlę LPG, koniec napełniania.
przy ściągniętym pasku do klimy włączyłem silnik. Włączyłem klimę: czujnik w układzie wykrył prawidłowe ciśnienie w układzie klimatyzacji i załączył sprzęgło do kompresora + wentylatory na chłodnicy klimatyzacji + komp dostał informację żeby zwiększyć obroty jałowego.
Nie odważyłem się (na razie) na tak napełnionej instalacji spróbować jak chłodzi-wszystkie testy bez paska klinowego na kompresorze. Wystarczy mi test szczelności. Po jednym dniu ciśnienie w instalacji gdzieś uciekło więc muszę szukać nieszczelności. Jak ją znajdę to najpierw uszczelnię, potem wymienię osuszacz i dopiero pojadę do warsztatu napełnić klimę.
Jak się dowiem czegoś więcej co i jak można samemu zrobić to się podzielę.
Pozdrawiam,
Wojtek