Autor Wątek: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v  (Przeczytany 37075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« dnia: Listopad 13, 2009, 19:28:01 pm »

k_maro01

  • Gość
Witam.

Jak w temacie. Chodzi mi o różnicę w porównaniu 12v a 24v? Bo blok jest raczej ten sam? Jaka waga obydwu?

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2009, 20:05:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
proponuję od razu zajrzeć na forum www.sierrafan.pl , tam chłopaki Ci odpowiedzą na to pytanie.
BTW są dwa rodzaje silników 2.9 V6 24V :wink: oba nie mieszczą się do komory Poloneza, Fiata125p, są za szerokie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2009, 20:34:41 pm »

k_maro01

  • Gość
no na początku myślałem, żeby walić na moje pierwsze forum:) ale myślałem, że ktoś się tu orientuje. Myślę, że nie jest aż taka różnica między 12v a 24v, że by go nie upchał...

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2009, 20:44:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jeździ już jedno ATU z 2.9 12V, byłoby 24V ale się nie mieści i tyle. Tego nie przeskoczysz, komora Poloneza jest niestety dość wąska. Z resztą jak miałbym wybierać, to wolę 12V bo mimo mniejszej mocy jest mniej problematyczny w serwisowaniu i silniczki tanie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2009, 22:24:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "k_maro01"
aż taka różnica między 12v a 24v

róznica jest duża, a nawet ogromna- silnik 24v jest QOHC po 2 wałki w każdej głowicy a 12v to OHV- więc głowice są małe i niskie- tu jest cały pic. róznica w mocy jest spora, ale w poldzie spokojnie wystarczy to co oferuje 12v
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2009, 06:23:00 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "k_maro01"
Myślę, że nie jest aż taka różnica między 12v a 24v, że by go nie upchał...
Zobacz na allegro jak wygladaja a dopiero potem pomyśl
2.9 24V wejdzie ale głowice będą się kończyć gdzieś w okolicach lusterek na drzwiach przednich. Te silniki to praktycznie w 95 % inna konstrukcja- jedynie dół silnika jest nieco podobny pod względem rozwiązań i pojemność zblizona.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 14, 2009, 14:39:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pomijam koszty eksploatacji 2.9 V6 24V, zarówno BOA jak i BOBa. Koszt rozrządu  - nie do kupienia w Polsce, nawet w ASO forda - do BOA to około 5500 tys. zł, do tego rozrząd siada w tych silnikach przy 180 tys km.

Naprawdę polecam lekturę forum www.sierrafan.pl , tam jest masa informacji odnośnie tych silników. Chcesz mieć ciekawą V-kę 12V :?: polecam link z mojego podpisu , Norwedzy są mistrzami modów w silnikach forda.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2009, 14:53:05 pm »

k_maro01

  • Gość
No jakoś nie mogłem znaleźć na allegro zdjęcia 24v bez osłony i porównać, zaraz poszukam głowic. Myślałem, że skoro w sierrze wchodzi,a komora nie jest dużo większa niż w poldzie, to i do polda ciężko bo ciężko, ale napewno nie w okolicach lusterek :twisted: Ale komora sierry jest inaczej rozbudowana, pod względem wolnej przestrzeni.

... Teraz to właściwie zastanawiałem się nad niedużą v-ką z ciekawą kulturą pracy i w miarę mocną, którą można wsadzić wzdłużnie i podpiąć pod skrzynie forda...

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2009, 14:57:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "k_maro01"
komora nie jest dużo większa niż w poldzie
no niestety nie masz racji, komora w sierce jest dużo większa, 2.0 OHC wygląda tam dosyć śmiesznie - w sensie zajmuje mało miejsca, zaś w Polonezie dość szczelnie wypełnia komorę silnika.
W kwestii wielkości komory w sierce, to polecam link: http://www.moby302.co.za/articles/ford_sierra/xr8.html  czyli V8 seryjnie w sierce.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2009, 15:02:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie tylko komora jest większa, ale i tunel na skrzynię biegów dużo szerszy. Przez co zresztą w tym aucie jest bardzo ciasno...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 14, 2009, 15:18:11 pm »

k_maro01

  • Gość
No macie racje. Już ponad rok jak sierki nie mam i zapomniałem jak to wygląda. Rzeczywiście 2.0 OHC Dość skromnie wyglądał, mój błąd.

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2009, 20:47:30 pm »

marcindohc20

  • Gość
2.0 , 2.3 v6 forda ma ciekawa kulture pracy :mrgreen:  przymierzałem 2.0 v6 i mieści się bez większych problemów... :P  jedynie do pełni szczęścia trzeba by dorobić kolektory wydechowe bo te oryginalne sa za długie do komory FSO i nie ma jak podłączyć do nich wydechu  :|

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2009, 22:37:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
2,3V6 Forda to nawet do 125p ktoś upchał. A potem go na zlocie bawiły miny tych co to się upierali, że się nie zmieści... :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2009, 22:43:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "marcindohc20"
jedynie do pełni szczęścia trzeba by dorobić kolektory wydechowe bo te oryginalne sa za długie do komory FSO i nie ma jak podłączyć do nich wydechu
Wystarczy zamienić kolektory lewy z prawym  i wydech puścić do przodu samochodu -w tym fiacie 2,3 V6 tak właśnie jest zrobione- widać na foto jak rura zakręca  :P
Co do upychania silników to kant ma krótsza komorę -mniej miejsca z przodu, ale ma wyżej maskę i prosto dzięki czemu silnik może być wyższy niż w polonezie  i nie trzeba montować karmnika na maskę  :)  Skoro do Df wchodzi 2.0 OHC forda to V6 tez wejdzie bo na wymiary jest praktycznie identyczny jeżeli chodzi o długość- różnica jest minimalna mierząc od krawędzi gdzie przykręca się skrzynie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 30, 2009, 22:57:16 pm »

Michael

  • Gość
z tego co wiem to jest fiat 125p z silnikiem 2.9 ale nie cosworthem bo ten sie po prostu nie miesci natomiast z tego co widziałem to jest to wielka przeróbka a facet który to zrobił chyba sie pokłucił z własnym rozumem wszsytkie zrobione na opaski do kabli i fleksem efekt był taki ze fakt faktem silnik siedział ale wygladało to jakby pan czesiek za stodoła to zrobił

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 30, 2009, 23:14:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
2.0 V6 w jakimkolwiek aucie to pomyłka, nawet w dziobaku, czy Capri :!: lepiej wrzucać 2.3 lub 2.6 albo 2.8/2.9. Wszystkie te silniki mają niski stopień sprężania, więc można turbić albo planować głowiczki i mocne N/A.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 22, 2010, 13:07:25 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
witajcie.

własnie wczoraj postanowilem ze w miejsce mojego 2.0 dohca siądzie 2.9 forda 12v oczywiscie

i teraz mam kilka pytan. może wiecie. popytam tez oczywoscie na forum forda.

jak ten silnik jest zasilany. ile w nim jest elektroniki , jak ma sterowany zaplon. czy ma przeplywke i jakie potrzeba mu czujniki do dzialania. jako to jest typ silnika. i jak si eon ma do belki zawieszenia..?
chciaalbym si edowiedzic o tym silnku jak najwiecej zanim wezme sie do pracy. oczywoscie mysle wstawic to ze skrzynia. chyba ze jest jakas inna możliwosc np połączenia tego z polonezowa. ktora mam przy 2.0 turbo i spisuje sie dobrze.
 auto nigdy niebedzi ekatowane i niebedzi esluzylo ani do driftow ani do wyscigow. bardziej jest tosztuka dla sztuki i widzimi sie wlasciciela i silnik jest wsadzany poto aby tam byl. po zalozeniu oczywoscie na 100% pojawi si eturbina / lub dwie. chcialbym uzyskac jakies rady i porady. głosy krytyki  a zwłaszcza cenne informacjie.  z gory dziekuje.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 22, 2010, 20:03:08 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak będziesz szukał silnika, to najlepiej nabój (ze skrzynią), nie kupuj silnika który fabrycznie pracował z automatem (automat jest tak ogromny że nie wejdzie w tunel nawet w poldofordzie), ponieważ po połączeniu go z manualną skrzynią będą problemy z elektroniką; wtrysk jest tam prosty, silnik jest odprężony (ma też niewielką jak na pojemność moc, co można zmienić) i ma dość prosty wtrysk; bywają w wersji z przepływkami i bez; najlepiej kupić scorupę z tym silnikiem w manualu i bez prawa rejestracji. Gotowe "naboje" do swapa chodzą na forach fordów i na allegro nawet po 1500 zł (komplet ze wszystkim co niezbędne do swapa w fordzie).
Silnik ma potencjał, sama zmiana przepustnic na te z 2.8 EFI dużo pomaga (większa średnica przepustnic), ładnie toleruje gaz, można dużo podziałać z głowicami (dużo mięsa do zdjęcia  w kanałach - jak przyłożysz uszczelkę kolektora wydechowego do jednej i drugiej głowicy to sam zobaczysz, na forum www.sierrafan.pl gdzieś nawet były takie foty, polecam dział "Moja Sierra" i temat gościa oo ksywie Crain, który ostatnio wrzucał 2,9 EFI do sierry 2.0 OHC EFI, jest tam trochę fotek i filmik z odpalania).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2010, 13:52:06 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
Cytuj (zaznaczone)
Wystarczy zamienić kolektory lewy z prawym i wydech puścić do przodu samochodu -w tym fiacie 2,3 V6 tak właśnie jest zrobione- widać na foto jak rura zakręca :P


Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia tego? :)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 12, 2011, 08:49:08 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Nie nie będę rozpoczynał nowego tematu. podepnę
Otóż.. W końcu doczekał się
Swap'uje engin z granady V6 2.8i - to ten sam kloc co 2.0 V6, 2.3 V6 tyle że "i" na końcu :P i podobny co scorpio 2.9 V6 12v. Pierwsza próba przymiarki i nie bardzo to chciało wszystko wejść. Odkręciłem kolektory wydechowe i zwaliłem alternator i jest w miarę możliwie, z tym że przeszkadza mi jeszcze filtr oleju i chłodnica oleju.

Jak to skrócić? Jakieś pomysły: Mile widziane foto z objaśnieniem




liczę na waszą pomoc  :-)



PS. co z tym odwracaniem kolektorów?Rura idzie w dół pod silnikiem? Pod belką? Coś mi tam nie pasi.  jak będzie rura w rogal do przodu szła to zawadzi w alternator a z drugiej strony to tak jakoś dziwnie bo będzie podgrzewać termostat? Jakieś foto,jak to rozwiązaliście?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER