Jak będziesz szukał silnika, to najlepiej nabój (ze skrzynią), nie kupuj silnika który fabrycznie pracował z automatem (automat jest tak ogromny że nie wejdzie w tunel nawet w poldofordzie), ponieważ po połączeniu go z manualną skrzynią będą problemy z elektroniką; wtrysk jest tam prosty, silnik jest odprężony (ma też niewielką jak na pojemność moc, co można zmienić) i ma dość prosty wtrysk; bywają w wersji z przepływkami i bez; najlepiej kupić scorupę z tym silnikiem w manualu i bez prawa rejestracji. Gotowe "naboje" do swapa chodzą na forach fordów i na allegro nawet po 1500 zł (komplet ze wszystkim co niezbędne do swapa w fordzie).
Silnik ma potencjał, sama zmiana przepustnic na te z 2.8 EFI dużo pomaga (większa średnica przepustnic), ładnie toleruje gaz, można dużo podziałać z głowicami (dużo mięsa do zdjęcia w kanałach - jak przyłożysz uszczelkę kolektora wydechowego do jednej i drugiej głowicy to sam zobaczysz, na forum
www.sierrafan.pl gdzieś nawet były takie foty, polecam dział "Moja Sierra" i temat gościa oo ksywie Crain, który ostatnio wrzucał 2,9 EFI do sierry 2.0 OHC EFI, jest tam trochę fotek i filmik z odpalania).