Autor Wątek: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v  (Przeczytany 35383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 12, 2011, 11:02:48 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chyba trzeba by złapać kontakt z Panem z Mławy :0
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 12, 2011, 13:50:37 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Pan z Mławy nie pomoże. Nie, no musi być jakieś rozwiązanie w kręgu tego forum  :D

Elwood 1987 kiedyś pokazywał silnik 4.0 z forda explorera i tam filtr oleju był w pozycji pionowej. równolegle do bloku a nie prostopadle. Mogłoby podejść takie złącze chyba że oparcie na łapie by przeszkadzało.
Ponoć filtr oleju od starego eskorta i fiesty da się założyć do tego silnika - pasuje, z tym że jest krótszy Ktoś potwierdzi?

Jest jeszcze na forum młodyolek? o ile się nie mylę chyba on się z tym problemem już uporał?


kolejne pytanie: jak to jest z tą miską olejową? obracać ?ciąć ? spawać? Dość wysoko jest ..a między belką a drążkiem nie wpuszczę jej

Dalej będę kombinował ale liczę też w POTĘGĘ tego forum i przydatne porady  <spoko>
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 12, 2011, 14:12:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pozwolę sobie zacytować Elwooda:"Z rozmowy z włascicielem wiem tez ze silnik jest zamontowany nad belka zawieszenia poniewaz w silnikach V6 rozdzielacz zaplonu i pompa oleju jest z tylu silnika wiec nie da sie przerobic najprawdopodobniej miski tak jak poldofordzie. silnik ma tez przerobione mocowanie pompy wspomagania i alternatora- sa przeniesione wyzej."

Cytat pochodzi z artykułu o silnikach nieseryjnych z naszego forum ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 12, 2011, 15:44:11 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
; silnik ma tez przerobione mocowanie pompy wspomagania i alternatora- sa przeniesione wyzej."

o to ja się nie martwię. To przerobienie to wystarczy pasek klinowy dać większy i alternator unieść na ramieniu w górę naciągnąć. Co do pompy wspomagania to montuje na dorobionym uchwycie tą pompę od poloneza - jest zgrabniejsza niż ten "młynek do kawy" seryjnie w grandzi co był- to bym musiał kroić komin w masce żeby zmieścić.

Wiem że ktoś tu na forum robił taką przeróbkę miski... mam nadzieje że się podzieli wiedzą gdy tylko natknie się na ten temat :-)

chyba śledzik 1934 z Wołomina...

Śledzik.. śledzik ..Odbiór! :-)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 12, 2011, 17:28:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie mam pojęcia czy on wybrnął z tym swapem.... kolektory zamień stronami, wydech do przodu i pod auto, pokazują to fotki we wspomnianym artykule, do tyłu będzie ciężko, musiałbyś spawać kolektory od podstaw.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 12, 2011, 21:18:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja to widzę tak:
filtr oleju, jesli sie nie da przerobić tanim kosztem, dać możliwie niski oraz jeśli dalej nie będzie wchodził, dopasować odpowiednio fartuch. On, z tego co widzę wychodzi w miejscu, gdzie spokojnie można coś wyciąc.
belka- ja bym ją wyciął w ogóle (znaczy jej środek) i następnie posadził silnik tak jak powinien być i złapał tą belkę autorsko pod/obok/na około miski.
Poduszkami też bym się nie martwił. Dać 2 porządne poduchy i nie mocować ich tyko do belki, lecz także dorobić jakieś mocowania do podłużnicy i przyspawać. Przy okazji wzmocni to jeszcze konstrukcję. Mozna wtedy machnąć poduchy gdzie będzie wygoniej, a nawet 4 szt. Więc miskę zostawił bym w spokoju. i montował silnik jak najniżej (oczywiście by miska nie była za blisko ziemi)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 13, 2011, 22:58:22 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
daj filtr oleju od łady 2107 ta sama średnica gwintu i samego filtra z zewnątrz lecz filtr krótszy o polowe !

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 17, 2011, 11:38:06 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chlodniczke oleju mozna spokojnie wywalic i juz zyskujesz cenne miejsce. Po wywaleniu tej chłodniczki i zastosowaniu krótszego filtra powinno usiac bez problemu w polonezie. Jezeli mozna to prosiłbym tez o dokladna fote bloku  2.8 w miejscu gdzie jest przykrecony filtr oleju -mozliwe ze katowa łapa od 4.0 usiadzie w miejsce orginału ale musze zobaczyc jak wyglada mocowanie w bloku 2.8(chyba ze w 2.3 jest to samo to moge sprawdzic w sobote) gdyz w 4.0 jest duza centralna sruba mocujaca i nadlew w bloku o ktory opiera sie łapa podczas dokrecania.(mam taka lape na zbyciu) Inny problem z ta lapa to taki ze filtr jest strasznie wielki, najtanszy zamiennik(orginał okolo 40zł) pasujacy ponoc od zuka tez do najmniejszych nie nalezy, a oprocz filtra musi tam jeszcze jakos przejsc wydech.

W sprawie miski olejowej to wydaje mi sie ze mozna jednak spróbowac ja odwrócic poprzez odpowiednie pociecie i pospawanie miski fabrycznej, a rure ciagnaca olej zastosowac po modyfikacjach od pinto -mocowanie do pompy na 99% to samo a przeciac i zespawac migiem stalowa rurke 10 czy 15mm to zadna filozofia. Musze jedynie zobaczyc w 2.3 V6 na jakiej wysokosci musi byc dno miski w miejscu gdzie jest pompa- nie jest duza ale miska w tym miejscu musi byc jednak sporo grubsza a wiec i nizsza aby ja zmiescic a silnik musi przez to isc wyzej. 2.9 z Mławy miało normalna miske nad belka i wystawało okolo 4 cm, wiec jest o co walczyc poniewaz po modyfikacjach spokojnie sie te 5 cm da urwac i maska sie zamknie bez problemu
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2011, 11:48:19 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 17, 2011, 22:04:50 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
no w końcu specjalista się znalazł na którego czekałem  :d :d :d
... Mistrzu Elwoodzie  <spoko>
---------------------------------------------------------------
1) chłodniczke wykręcić... hmmm nie wiem czy chcę tak od razy się pozbywać. jest połączona z obiegiem płynu chłodzącego (wody) z termostatu. Odłączyłem go ale dobrze by było gdyby była, jakąś funkcje to w serii spełniało.
----------------------------------------------------------------
2) Filtr oleju obecny ma 9,5 cm długości ..no doliczając tą chłodniczkę to jest za długi zestaw
Odkręciłem filtr i została chłodniczka a miejsca do fartucha zostało niewiele. Z tym że Zoltan miałby rację że można by wyciąć otwór w fartuchu nad podłużnicą, analogicznie jak jest z przeciwnej strony wycięte fabrycznie na kolumnę kier. o tu... ale po przerobieniu tej miski auto pójdzie w dół i wtedy wychodzi akurat na wysokości podłużnicy.
-------------------------------------------------------------------
3) mocowanie w bloku na łapę jest takie samo jak w 2.3 grandzi po stronie filtra oleju są 4 otwory rozmieszczone równo w 4kątach kwadratu jakoby ( :: ) <-coś takiego . Natomiast z drugiej strony jest już inaczej są 3 w kątach (  . :  ) [blok ma takie wytłoczenie dlatego brakuje tego czwartego otworu z tej strony] są jeszcze dwie dziury bardziej z przodu i wyżej, coś takiego -> ( ' ' ) razem wychodzi ( ' '   . : ) ale to wyciągnę to porobię foto.
---------------------------------------------------------------------
4)No kwestia wydechu to ja pomyślałem żeby zdobić z rury własny kolektor wydechowy zespawać, krótszy niż ten wygibas żeliwny. Wtedy nagiąłbym sobie ile stopni trzeba tak żeby pasowało i przeszło nad filtrem a nie jakieś kombinowanie z odwracaniem kolektorów w przód.
---------------------------------------------------------------------
Ogólnie to silnik 2.8 wchodzi ładnie bez tych gratów (kolektorów, alternatora, filtra oleju) tyle że jest koniecznością odwrócenie tej miski bo teraz jest zbyt wysoko.. miska opiera się na belce a po odwroceniu i przerobieniu smoka wchodzi w pustą przestrzeń między belka a pasem przednim wzmocnieniem.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 17, 2011, 22:55:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
no w końcu specjalista się znalazł na którego czekałem
Do liderow mi jeszcze daleko :P

chłodniczke wykręcić... hmmm nie wiem czy chcę tak od razy się pozbywać. jest połączona z obiegiem płynu chłodzącego
(wody) z termostatu. Odłączyłem go ale dobrze by było gdyby była, jakąś funkcje to w serii spełniało.
Spełniało funkcje podgrzewania oleju w poczatkowej fazie(woda nagrzewa sie szybciej niz olej) i chlodzenia podczas pałowania -woda ma okolo 90 stopni olej potrafi dobic do okolo 140. Jezeli nie bedziesz pałował na zimno ani katował bez sensu spokojnie mozna to usunac


) mocowanie w bloku na łapę jest takie samo jak w 2.3 grandzi po stronie filtra oleju są 4 otwory rozmieszczone równo w 4kątach kwadratu jakoby ( :: ) <-coś takiego . Natomiast z drugiej strony jest już inaczej są 3 w kątach (  . :  ) [blok ma takie wytłoczenie dlatego brakuje tego czwartego otworu z tej strony] są jeszcze dwie dziury bardziej z przodu i wyżej, coś takiego -> ( ' ' ) razem wychodzi ( ' '   . : ) ale to wyciągnę to porobię foto.
Chodziło mi o foto miejsca gdzie jest wkrecany filtr oleju a nie łap silnika :P. Te w starych koelnach (z rozrzadem na kolach zebatych) sa w tym samym miejscu

No kwestia wydechu to ja pomyślałem żeby zdobić z rury własny kolektor wydechowy zespawać, krótszy niż ten wygibas żeliwny. Wtedy nagiąłbym sobie ile stopni trzeba tak żeby pasowało i przeszło nad filtrem a nie jakieś kombinowanie z odwracaniem kolektorów w przód.
Jest to jakas opcja, wiec jezeli masz warunki i materiał to pewnie ze mozna seryjne zeliwo wywalic. Mozna tez dac odrazu np o 2 mm wieksza rure z otworu gdzie schodza sie dwa cylindry ze soba

Zamiennik filtra ma jezeli dobrze pamietam ok 6/7 cm(jezeli pasuje od poloneza, powinien tez wejsc zdaje sie od skody 105 a jest mniejszy ), zawsze dodatkowo mozna przesunac troche(1-1.5cm) silnik ze skrzynia w tunelu -tak jest zrobione w poldofordzie aby zmiescic redukcje napedu predkosciomierza. Wycinanie miejsca na filtr w budzie zeby go zmiescic jakos do mnie nie przemawia -jak walnie poduszka pod silnikiem to jest duza szansza na urwanie filtra. Co innego zrobienie otworu technologicznego celem łatwiejszej wymiany jezeli jest miejsce
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2011, 23:16:51 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 18, 2011, 20:11:10 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
w ostatnim poście nie chciały mi się przesłać foty. Teraz je przesyłam :-) ..Nie będę już opisywał co jest co... chyba się skapniecie

 
 

 
  ścianka komory do kabiny
 
  po odkręceniu filtra oleju tyle zostało miejsca do fartucha  ogólnie
  miska opiera się na belce - trzeba będzie ją odwrócić i dorobić miejsce na smoka
 




tu jest foto bloku z odkręconym filtrem oleju
ogólnie



Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 18, 2011, 20:25:47 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
a teraz przypasowuje skrzynkę to od granady 4b wzmacniana
Wyciąłem trochę tunel i ściankę nagiąłem ale wiele nie będzie trzeba poszerzać kaptura na dzwon bo prawie że wchodzi bez przeróbek


porozcinałem i nagiąłem.. nadmiar się wytnie i cały kołnierz tunelu zaspawa
gajga zmiany biegów wychodzi całkiem na końcu tego otworu w tunelu ale jak skręcę cały zestaw z silnikiem to dam maksymalnie do przodu bo teraz wajcha wyjdzie parę cm przed rączką hamulca ręcznego (w środku)
a tu mam problem kolejny

za to będę przecież linkę sprzęgła haczył ale zastanawia mnie jak bo będzie się blokować o tunel. Oczywiście mógłbym go naciąć i wyklepać bardziej żeby nie obcierało ale wtedy w kabinie będzie mało miejsca na moją nogę wciskającą pedał gazu   ...hmmm co z tym zrobić
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 18, 2011, 23:01:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na moje oko to ten silnik powinien isc na pewno  bardziej do przodu i ciut w gore -moze wymagac tego rozrusznik(zmierze planetarke która mam), a po ustawieniu moze sie okazac ze wcale miski nie trzeba ruszac bo silnik musi isc tyle w góre. Rownie dobrze  moze byc tak ze wystarczy dac drazek od 1.4 16V ktory jest nizszy i podciac belke jak w orginalnym poldofordzie. W 2.9 z mławy była chyba tez inna skrzynia, nie wiem czy nie przypadkiem N9 tyle ze ona tez ma rozrusznik w tym samym miejscu co Twoja jak wszystkie chyba skrzynie do V6. Silnik stał tam bardzo wysoko, mozliwe ze z powodu rozrusznika i /albo miejsca na kolektory wydechowe
Po zdjeciach natomiast widze ze w 2.8 tez jest ten nadlew do blokowania lapy olejowej co w 4.0 wiec jest szansza ze podejdzie to do 2.8. Jutro mam troche czasu to pomierze/zrobie foto i postaram sie dac odpowiedz czy podejdzie to do 2.3, jak tak to jest prawie 100% pewne ze do 2.8 tez da rade załozyc i jeden problem mniej :) Postaram sie tez znalesc numer zamiennika filtra oleju produkcji KAGER  -jest on dosc króŧki i pekaty wiec moze wejdzie nawet tak jak teraz z nagrzewniczka olejowa
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2011, 23:09:01 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 19, 2011, 10:05:40 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
wystarczy dac drazek od 1.4 16V ktory jest nizszy i podciac belke jak w orginalnym poldofordzie
no właśnie chciałem taki zakupić ile to może kosztować? A co do belki to ja bym już wolał miskę przerobić niż kombinować z belką

Skrzynie pod V6 Forda mają właśnie rozrusznik po tej stronie i tak jest łatwo rozróżnić czy skrzynia jest od V-ki czy rzędówki własnie po umiejscowieniu rozrusznika i wgłębieniu na dzwonie. Jest jeszcze taka kombinacja z tą skrzynią że można zaadoptować inną skrzynie forda tyle że zmienić sam dzwon od V-ki przykręcić jeśli jest odkręcany no i jeszcze będzie problem z wałkiem sprzęgłowym, który jest za krótki i dorabia się takie pierścionki i nabija tylko ja nie che się w to bawić. Ten gość z Mławy od 2.9 to miał z zintegrowany dzwon trochę inna skrzynia, taka jak w scorpio siedzą. Teoretycznie mógłbym ubrać inną skrzynie ale na rynku coś cieniutko. 

Filtr oleju to bez różnicy czy kager czy filtron czy jakiś inny zamiennik może być tani.. ja znalazłem taki OP 520/1 tylko musiałbym zadzwonić i dowiedzieć się ile ma cm ...

hhhmmmmm mówisz żeby miski nie przerabiać... tylko zauważ, że na fotach osadzony jest - miska leży na belce - a musiałoby być te parę cm wyżej żeby był na poduchach podwieszony to wyjdzie dość wysoko nie wiem czy klapę swobodnie zamknę. Pan Zdzisław z Mławy miał pochłaniacz na masce i tam wypuścił trochę ten kolektor EFI. W prawdzie ja mam płaski dolot ale i tak wychodzi zbyt wysoko. Przykręcę rozrusznik i zobaczę jak to wyjdzie. Skrzynie może też na chwilę przykręcę i zobaczę jak to z całym zestawem wchodzi czy nie.

PS odszukałem wiadomości i rzeczywiście  śledzik#1934 coś takiego robił może się dołączy do dyskusji ;> nie wiem czy się uporał z tym Swapem.. ma ten sam 2.9 co Pan Zdzisiu z Mławy http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/Galeria/85923,776622
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 10:09:38 am wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 19, 2011, 17:11:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wrociłem z pomiarów :) Pierwsza opcja to tak jak teraz masz - ok 5cm od podłuznicy do nagrzewniczki - wywalasz nagrzewniczke, masz 10 cm i montujesz filtr który znalazłes -OP520/1 koszt 12zł i długosc 70mm  http://filterki.pl/pl/filtr-oleju-op520-1-filtron.html?partner=1984 i juz :)
Druga opcja to lapa od 4.0 która podejdzie bez problemu do 2.8 -wystarczy wykrecic tylko z bloku 2.8 srube z gwintem i nagrzewniczke która pozniej przykreca sie od dołu do mocowania filtra w stopce :). Orientacyjne ostawienie filtru na łapie od 4.0 to 6cm do osi filtra od miejsca mocowania w bloku(w bok) i 4cm nizej od osi sruby mocujacej w bloku.  Patrzyłem tez co bedzie w przypadku kiedy zastosuje sie dłuzszy filtr(albo zostawi nagrzewniczke) -owszem w nadwoziu jest miejsce ktore mozna wyciac i filtr tam wejdzie ale w przypadku gdy miska opiera sie na belce silnik musi isc przynajmniej 3-4cm w gore i troche w tył aby filtr sie zmiescił poniewaz normalnie wypada w podłuznicy ale ta opcja odpada poniewaz nie bedzie jak sterowac sprzegłem, a gałka zmiany biegów wyjdzie za fotelami przednimi. 2,9 miało najprawdopodobniej skrzynie MT75 do V6 tyle ze ciezko to dostac i sporo kosztuja

no właśnie chciałem taki zakupić ile to może kosztować
Wrzuc ogloszenie na gielde i mysle ze 50zł cos sie znajdzie
Wychodzi na to ze albo silnik musi isc wyzej i do przodu zeby zmiescic rozrusznik i moc sterowac sprzegłem albo nizej i dalej aby zamknac maske ale wtedy trzeba spawac miske, zastosowac drazek od 1.4 16V i podciac belke zeby rozrusznik wszedł oraz nie wiem jak rozwiazac sterowanie sprzegłem w tym ukladzie
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 17:23:08 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 19, 2011, 18:54:31 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytuj (zaznaczone)
2,9 miało najprawdopodobniej skrzynie MT75 do V6 tyle ze ciezko to dostac i sporo kosztuja
Tak mt75 do V-ki ciężko będzie ale ja znalazłem inne rozwiązanie. Przeglądam forum na capri.pl i wynalazłem, że skrzynia od R4 ściery (tzw. sierry) 2.3D podejdzie po zmianie kielicha ..bo ma ponoć taką samą długość i grubość wałka sprzęgłowego. Czyli taka http://motoallegro.pl/skrzynia-biegow-ford-sierra-2-3d-i1602123410.html to na szrotach jest full tych ścier z tym silnikiem. Drapnę w dobrym stanie skrzynkę 5biegowa i zamienię dzwon od tej obecnej co mam, przykręcę do tej 5b ścierowatej. Wtedy powinna wajcha zmiany biegów wyjść tak jak u śledzika w tym plastiku

skręcę nową skrzynie z silnikiem i zamontuje rozrusznik i potem z całym zestawem będę ustawiał czy przód czy tył bo tak to nie mam właściwego punktu odniesienia.. poduszki muszę skombinować jeszcze wiec taki plan na razie.

Może rzeczywiście wywalę ta chłodniczke/nagrzewniczke i zamontuje ten filtr op 520/1 ...7cm spoko starczy.Wtedy będę mógł go swobodnie wymieniać w takiej pozycji jak jest teraz czyli prostopadle do bloku Elwood jak masz jakieś dokładniejsze foto tego bloku 4.0 z zamontowanym filtrem oleju to poproszę   :] bo na sieci są same nówki produkcji US a ten 4.0 to bardziej mi przypomina z tej rodziny Kolonia Germany
-----------------------------------------------------------------------------
muszę to ogarnąć w miarę szybko bo wyjeżdżam.. ale już wiem, że na zlot raczej się nie wyrobie   :(
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 18:57:31 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 20, 2011, 16:51:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo








Wiecej fotek chwilowo nie mam :) Blok 4.0 jest bardzo podobny do bloku 2.8 czy 2.9 choc wiele rzeczy jest zmienione(mocowania lap silnika, szerokosc bloku ze wzgledu na pojemnosc) to zachowal mysl konstrukcyjna starszych wersji i rozstaw otworów pod skrzynie. Co do skrzyni od 2.3D to nie wiem bo nigdy takiej na oczy nie widziałem wiec nie wiem jaki jest wałek sprzeglowy i jaki ma wieloklin itd. Poduszki musisz dac od forda V6 albo od bmw R6 ,te od poloneza pod ciezarem silnika pinto padaja jak muchy, a V6 jest ciezsze i ma wiekszy moment. Na zdjeciu ktore dałes jest inna skrzynia niz N9 bo ta ma mocowana wajche na 3 sruby
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 17:11:34 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 20, 2011, 20:33:36 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
O super. Podziękował serdecznie :-) za te foto i wymiary. Więc już wiem że nie ma co kombinować tylko zwalić chlodniczkę i przykręcić sam filtr 7cm to już w ogóle zrobi się więcej luzu i wydech też spokojnie się puści górą.

Na zdjeciu ktore dałes jest inna skrzynia niz N9 bo ta ma mocowana wajche na 3 sruby

Tak, N9 wajcha jest mocowana na 3 śruby czy nity) a tą co mam teraz jest cały przegub (jabłko) wkręcane na gwint taką badziewiastą nakrętką blaszaną, że często wypada. Dlatego ta skrzynia od sciery 2.3D zlikwiduje ten problem .. ( to wszystko kurcze drogie jest jak mi powiedzieli  kpl. sprzęgło do granady 2.8i 850zł a  chińskie 650 to mnie zatkało. Używki tylko szukać i regenerować. Poduchy pod silnik już zamówione.

Będę zdawał relacje co dalej będzie z tym swapem moim... Może trochę niewłaściwy tytuł wątku pod który się podpiąłem.. no ale też jest w końcu o mierzeniu i wymiarach :d
Pozdro
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 20, 2011, 21:48:53 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jest OK, tytuł można przerobić ;)

poduszki bierz od beemy, ja mam już od dłuższego czasu i koszt był śmieszny - kupiłem używki - a trwałość póki co też OK, żadnych śladów zużycia :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Potrzebne wymiary 2.9 V6 24v Scorpio oraz 2.9 v6 12v
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 26, 2011, 16:18:01 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Dobra ruszam z tym koksem  :d

Jak Bartek pisałeś- skołowałem sobie poduchy silnika Do BMW z silinikami 6-cio Cylindrowymi 12 zaworowymi
M20 i M21

te akurat konkretnie do starej E30 2.4td 2.5i.e
Teraz pytanie: bo te poduchy mają takie wystające małe szpilki gumowe
i rozumiem że tymi szpilkami skręcać w dół do belki- żeby zapobiec obracaniu się poduszki tak?




Druga sprawa. Czytałem Artykuł Elwooda o poldofordach
 
Dorwałem w końcu skrzynie MT75 manualna 5 biegowa pod Silniki V6 (obecnie jest jedna sztuka tej skrzyni do kupienia z allegro za 500zł ale to jakiś shit niekompletny) Kupiłem więc całe auto na cześci- zabrałem co potrzeba i resztę na złom wywiozłem. Wyszło że straciłem łącznie jedynie 75zł.  (w tym 50zł na paliwo) więc opłacało się.

tu porównania skrzyń
1) skrzynia 5-biegowa FSO Poloneza 
2) skrzynia 5-biegowa MT75 Ford Scorpio mk1 V6 2.9EFI   
3) skrzynia 4-biegowa typu 3(C) wzmacniana  Ford Granada mk2 V6 2.3






Podpora skrzyni FSO jest umiejscowiona niemal że na tej samej wysokości co MT75



porównanie dzwonów Forda V6 i FSO

lekko podciąłem na wlocie tunel ale widzę, że to nie było aż tak konieczne

Porównanie wałów FSO i Forda Scorpio



teraz pytania:
1) Wał od Scorpio to dość masywny kawał rury ale jak się weźmie do ręki to wydaje się lekki - jakby ścianki były cienkie. Czy lepiej przełożyć wał od poloneza do tej skrzyni forda czy lepiej skrócić ten od Scorpio.
2) Czy nie lepiej będzie przespawać jedynie końcówkę wału od scorpio do wału polonezowskiego żeby pasowało skręcić ją ze skrzynia MT75?
3)czy wał poloneza wytrzyma moment i 170KM

Przerabianie skrzyni (skrócenie)
Tamta skrzynia typu 3(C) odpadła bo miała zbyt daleko drążek zmiany biegów(musiałbym poszerzyć otwór na drążek w tunelu i przestawić gdzieś drążek hamulca ręcznego) w skrócie musiałbym zmieniać biegi z tylnej kanapy. Ta skrzynia MT75 jest też długa - tzn. sam drażek zmiany biegów jest za daleko w tył wysunięty.
   
Pomyślałem że drążek zmiany biegów w skrzyni MT75 idzie dość prosto przerobić poprzez skrócenie i przesunięcie do przodu wybieraka zmiany biegów.





Więc taka operacja podcięcia podpory wybieraka i wodzika wybierającego biegi



w edytowałem jakby to się przybliżyło

3-4cm to jest bardzo dużo. Końcówkę podpory też bym uciął
 
i jak myślicie?
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER