Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 39669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konserwacja podwozia
« dnia: Grudzień 30, 2009, 11:00:02 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Koledzy jestem tu nowy i chcę się dowiedzieć parę istotnych rzeczy...
Posiadam poloneza 1.4 mpi z 1992 roku... auto ma przejechane około 43 000 km, było garażowane itp! Postanowiłem zrobić w nim kapitalny remont karoserii...
Jestem na etapie konserwacji podwozia... Zdarłem całą masę bitumiczną, wyczyściłem ogniska rdzy, gdzie było konieczne robiłem nawet wstawki ponieważ były nawet dziury od korozji... następnie w paru miejscach zastosowałem preparat antykorozyjny!
Podwozie jest w fabrycznym podkładzie i tu nasuwa się moje pytanie...

Czy pomalować podwozie jeszcze jednym podkładem antykorozyjnym???

Jaką masę konserwacyjną teraz zastosować???
Polonez 1.4 16V DOHC

Re: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2009, 12:33:41 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Ślimak"
Koledzy jestem tu nowy i chcę się dowiedzieć parę istotnych rzeczy...
Posiadam poloneza 1.4 mpi z 1992 roku... auto ma przejechane około 43 000 km, było garażowane itp! Postanowiłem zrobić w nim kapitalny remont karoserii...
Jestem na etapie konserwacji podwozia... Zdarłem całą masę bitumiczną, wyczyściłem ogniska rdzy, gdzie było konieczne robiłem nawet wstawki ponieważ były nawet dziury od korozji... następnie w paru miejscach zastosowałem preparat antykorozyjny!
Podwozie jest w fabrycznym podkładzie i tu nasuwa się moje pytanie...

Czy pomalować podwozie jeszcze jednym podkładem antykorozyjnym???

Jaką masę konserwacyjną teraz zastosować???

Podkład i baranek i starczy :)

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2009, 14:53:57 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Chcę trochę pojeździć tym Polonezikiem  :mrgreen:  
No i żeby ta konserwacja wytrzymała...
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2009, 16:25:37 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
i nie załuj baranka nalej go sporo.
Powered by Lpg.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2009, 16:57:42 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "radzio_1991"
i nie załuj baranka nalej go sporo.

Szczególnie polecam baranka w podłużnice od środka psiknąć, na progach więcej i nie żałować. I robić to równo na wyczyszczone miejsce.
Baranek to nie wielki wydatek a spokój jaki daje bezcenny!


Baranek to śmieszna cena bo można go wyrwać dosłownie za paręnaście złotych.
Przykład z allegro:
http://allegro.pl/item862472050_baranek_konserwacja_podwozia_na_pistolet_1kg_delta.html#gallery

Testował ktoś baranka do konserwacji profili zamkniętych, mógłby być dobry do podłużnic. Wie coś ktoś o tym?

Na parę razy wystarczy taki pistolet:
http://allegro.pl/item867844990_pistolet_do_konserwacji_ubs_regulacja_i_wezyk.html#gallery

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2009, 17:33:32 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja w podłużnice, wzmocnienia i progi oraz oba pasy wlałem prawie 4 litry oleju :P
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2009, 19:15:01 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
No ja myślałem żeby rzucić bitum...
Co wy na to??? Będzie to dobre???
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2009, 19:19:02 pm »

fazer151

  • Gość
ja malowałem pedzlem chlorokauczukiem i też nie mam rdzy na podwoziu ;] to tak zwana hmm oszczędna wersja zabezpieczenia :D hehe

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2009, 19:29:11 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Ja chcę to tak fest zrobić :mrgreen:
Po prostu raz a dobrze!!! heh
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:28:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak chcesz porządnie, to ściągnij wykładzinę od środka, "zbij" maty bitumiczne i jak pod nimi nie będzie żadnych dziur/rudej maluj baranem (pod ciśnieniem) przynajmniej dwie warstwy od środka i minimum trzy od zewnątrz.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2009, 22:02:25 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Od środka już to zrobiłem... Użyłem bitumu... od dołu też tak zrobię tylko czy ten bitum jest na tyle dobry???
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 01, 2010, 13:30:04 pm »

Tomek_

  • Gość
ja dawałem środek do konserwacji podwozi firmy BOLL, robiłem to niedawno więc ciężko mi powiedzieć jak się spisuje, gdzie nie było dojścia to rozcieńczałem go benzyną ekstrakcyjną i obficie smarowałem długim pędzlem, kosztuje niecałem 20 zł jeśli dobrze pamiętam - nie brałem rachunku, puszka 1 kg, nie śmierdzi (tylko troche jak schnie ale to norma ;) ) jak bitex, dzieki czemu można smarować w środku

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2010, 14:03:16 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Baranek to tylko elastyczny , ale taki 1kg kosztuje 20-30zl. Ten zwykły twardnieje na kamień i po uderzeniu kamienia potrafi odpaśc plat. Lubi tez pękać i przez pęknięcia sie dostaje woda pod niego.  Juz przerabialem baranki róznych producentów i wszystkie mają to samo. Ogólnie są lepsze srodki konserwacyjne , ja konserwowalem masą elastyczną pitumiczną pod pistolet , kosztowala prawie 30zl za 1 kg ale po pomalowaniu i wyschnięciu tworzyla sie taka guma jakby jak w wiekszości w nowszych autach fabryczna konserwacja. Ale niestety to kosztuje....

[ Dodano: 2010-01-01, 14:08 ]
Cytat: "Gandziorz"



Baranek to śmieszna cena bo można go wyrwać dosłownie za paręnaście złotych.
Przykład z allegro:
http://allegro.pl/item862472050_baranek_konserwacja_podwozia_na_pistolet_1kg_delta.html#gallery


Kupuje u nich czesto , firma ich sie miesci kilometr od mojego domu , jako staly klient nie mam takich upustów zeby ten baranek wychodził w tej cenie jak na aukcji. Widac u nich oplaca sie kupowac poprzez allegro :D

Cytuj (zaznaczone)

Testował ktoś baranka do konserwacji profili zamkniętych, mógłby być dobry do podłużnic. Wie coś ktoś o tym?


W autach progi od wewnatrz tym maluje , i tak w busie jednym po wymianie progów zapsikałem tym je wewnatrz , tworzy to taką jakby zawsze lepką wartwę , ale otowry sciekowe w progu mam pokryte nalotem rdzawym czyli gdzies albo nie domalowalem bo cięzko dostep tam jest , albo poprostu jak woda sie dostaje do srodka to wyplukuje ten srodek.....

Cytuj (zaznaczone)
Na parę razy wystarczy taki pistolet:
http://allegro.pl/item867844990_pistolet_do_konserwacji_ubs_regulacja_i_wezyk.html#gallery


Chyba z 5 lat mam taki pistolet i tyle co on juz wymalowal to sie zwrócil milion razy :D , warunek to trzeba dobrze wymyć po kazdym malowaniu i tam nie ma co się zepsuć w nim więc bedzie dzialał dlugo :). Kupiony wlasnie w tej firmie kiedys i pamietam kosztował wtedy ten sam co na aukcji prawie 40zł...
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 01, 2010, 20:11:46 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Więc najlepiej użyć tego baranka? :roll:
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 01, 2010, 22:54:31 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Ślimak"
Więc najlepiej użyć tego baranka? :roll:

Ja bym tak jak mówiłem dał baranka ale nakładał warstwowo i się nie bujał z jakimiś tanimi środkami.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 02, 2010, 14:27:32 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
No dobra to już wiem!

A powiedzie co zrobić ze skorodowanym zgrzewem na tylnym nadkolu?
Rdza aż przeżarła zgrzewy :(
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 02, 2010, 14:58:21 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "Gandziorz"
Ja bym tak jak mówiłem dał baranka ale nakładał warstwowo i się nie bujał z jakimiś tanimi środkami.
dokładnie, a baranka trzeba nakłądac warstwowo.
Powered by Lpg.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 02, 2010, 14:59:56 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Trzy warstwy wystarczą?

A powiedzie co zrobić ze skorodowanym zgrzewem na tylnym nadkolu?
Rdza aż przeżarła zgrzewy :(
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 02, 2010, 15:02:56 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "Ślimak"
Trzy warstwy wystarczą?
no to zalezy jakie te warstwy, nakładaj az uzyskasz warstwe o gróbosci zblizonej do tej co orginalnie była, albo nawet i ciut grubszej, a ten zgrzew to trzeba wyspawac.
Powered by Lpg.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2010, 16:28:07 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Wyciąć go i wspawać jakąś wstawkę nie?
Polonez 1.4 16V DOHC