Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 42117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 02, 2010, 18:43:18 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Ślimak"
Wyciąć go i wspawać jakąś wstawkę nie?


Tak.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2010, 18:21:47 pm »

wojas

  • Gość
jeśli nie chcesz powtarzać konserwacji za 2-3 lata, to zainwestuj w dobry odrdzewiacz, wytrawiacz-bez pośpiechu bo to się przeżera nawet kilka dni i blacha musi być tip-top oczyszczona, najlepiej z jak największą gładkością powierzchni, do tego zmywacz pod podkład, następnie podkład reaktywny, dalej dobry epoksydowy i na to może pójść baranek

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:09:29 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
A konkretne nazwy produktów???
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:19:55 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Może to głupie ale na początku polecam popsikać rdze WD 40, następnie przemywam i na to odrdzewiacz np. Wurth (koszt 12-20zł za puszkę).

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 08, 2010, 18:39:39 pm »

Lukasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
jeśli nie chcesz powtarzać konserwacji za 2-3 lata, to zainwestuj w dobry odrdzewiacz, wytrawiacz-bez pośpiechu bo to się przeżera nawet kilka dni i blacha musi być tip-top oczyszczona, najlepiej z jak największą gładkością powierzchni, do tego zmywacz pod podkład, następnie podkład reaktywny, dalej dobry epoksydowy i na to może pójść baranek


troche przesadzasz.

podpowiem innt stary sprawdzony sposob

na poczatek wiadomo oczyscic odrdzewic zmyc rozpuszczalnikiem nitro pozniej calosc z pedzla podkladem tlenkowym z dekorala albo nekor. grubo !! najlepiej zeby az kapalo. spawy, progi, podluznice ogolnie laczenia blach wysmarowac na podklad masa uszczelniajaca - tez nie zalowac. pozniej baranek. na koncu mozesz poprawic najbardziej narazone miejsca bitgumem

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 08, 2010, 20:17:41 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "wojas"
jeśli nie chcesz powtarzać konserwacji za 2-3 lata, to zainwestuj w dobry odrdzewiacz, wytrawiacz-bez pośpiechu bo to się przeżera nawet kilka dni i blacha musi być tip-top oczyszczona, najlepiej z jak największą gładkością powierzchni, do tego zmywacz pod podkład, następnie podkład reaktywny, dalej dobry epoksydowy i na to może pójść baranek

kladles epoksydowy na reaktywny? jak to sie zachowywalo? bo podobniez nie mozna klasc epoksydu na reaktywny, bo sie "nie lubia" (malo odporna bedzie powierzchnia). a jak juz sie kladzie epoksyd to reaktywny musi lezakowac na pomalowanym elemencie nawet kilka miesiecy i dopiero epoksyd.
ale korci mnie zeby tak wlasnie zabezpieczyc blache, bo jakos nie przemawai do mnie reaktywny+ zwykly podklad, ja wolalbym reaktywny+epoksyd, ale sie troche waham.
to ja, byly Marcin#839

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 08, 2010, 21:58:06 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Cytat: "Lukasz"
...grubo !! najlepiej zeby az kapalo. ...



jak ma być grubo to nie na jedną warstwę a kilka cienkich wtedy jest mocniej i trwalej
i najlepiej żeby pierwsza warstwa była mocno rozcieńczona
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 08, 2010, 22:23:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Gandziorz"
Może to głupie ale na początku polecam popsikać rdze WD 40, następnie przemywam i na to odrdzewiacz np. Wurth (koszt 12-20zł za puszkę).
wg. mnie działanie bez sensu. wd40 wnika w mikropory rdzy uniemożliwiając dostęp odrdzewiacza.
Cytuj (zaznaczone)
kladles epoksydowy na reaktywny? jak to sie zachowywalo? bo podobniez nie mozna klasc epoksydu na reaktywny, bo sie "nie lubia" (malo odporna bedzie powierzchnia).
raz się komuś coś zważyło i nowa legenda ludowa poszła.
po pierwsze primo reaktywny kładzie się bardzo cienko.
po drugie primo, dobrze się szuszy, min kilka dni.
secundo, stosujemy produkty tej samej firmy.

sam się nie bawię w lakierowanie, piszę to co wyczytałem  :mrgreen:  :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 08, 2010, 23:12:11 pm »

wojas

  • Gość
Cytat: "-Marcin-"
Cytat: "wojas"
jeśli nie chcesz powtarzać konserwacji za 2-3 lata, to zainwestuj w dobry odrdzewiacz, wytrawiacz-bez pośpiechu bo to się przeżera nawet kilka dni i blacha musi być tip-top oczyszczona, najlepiej z jak największą gładkością powierzchni, do tego zmywacz pod podkład, następnie podkład reaktywny, dalej dobry epoksydowy i na to może pójść baranek

kladles epoksydowy na reaktywny? jak to sie zachowywalo? bo podobniez nie mozna klasc epoksydu na reaktywny, bo sie "nie lubia" (malo odporna bedzie powierzchnia). a jak juz sie kladzie epoksyd to reaktywny musi lezakowac na pomalowanym elemencie nawet kilka miesiecy i dopiero epoksyd.
ale korci mnie zeby tak wlasnie zabezpieczyc blache, bo jakos nie przemawai do mnie reaktywny+ zwykly podklad, ja wolalbym reaktywny+epoksyd, ale sie troche waham.

ja też sporo szukałem na ten temat i wiem, że np RM i jeszcze paru innych markowych producentów nie poleca takiego połączenia, ale też od nikogo się nie dowiedziałem dlaczego??? prawdopodobnie koszty i czasochłonność... z kolei NOVOL i IVAT rekomendują ten system naprawy, na pewno reaktywny musi długo "odstać" wg NOVOLA kilka dni wg tych co grzebią w starociach nawet kilka tygodni. Na pewno na reaktywny nie można kłaść szpachli, za to na epoksydowy lub akrylowy jak najbardziej. Reaktywny+podkład (akrylowy) to najczęściej stosowane rozwiązanie (szybkie i tańsze), ale także do mnie nie przemawia, bo akrylowy nie ma takich właściwości antykorozyjnych jak epoksydowy za względu na "usieciowanie" wiązań, w przypadku współczesnych samochodów wystarczający jest podkład epoksydowy ewentualnie podkład reaktywny+ podkład akrylowy, ale jeśli chodzi o walką z "rudą" w starociach to reaktywny+epoksyd jest najczęściej stosowany

[ Dodano: 08 Sty 2010 23:23 ]
Cytat: "Ślimak"
A konkretne nazwy produktów???

tu jest schemat naprawy produktami IVAT, de facto do nabycia na tej stronie: http://carsystem-wschod.pl/index.php?id=156 , należy kliknąć plik pdf , a tutaj opis kompleksowej naprawy blacharskiej metodą podkład reaktywny+epoksydowy itd na produktach NOVOL: http://www.oldtimer.parts.com.pl/index.php?subaction=showfull&id=1231871634&archive=&start_from=&ucat=11&go=wskazowki

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 08, 2010, 23:45:25 pm »

tracer199081

  • Gość
A co myślicie na temat stosowania Hammerite?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 09, 2010, 06:56:45 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "tracer199081"
A co myślicie na temat stosowania Hammerite?

Przereklamowany syf. Malowaliśmy nim wiele rzeczy np. bramę, błotniki traktora i wiele innych. Po roku wybija się z pod warstwy farby ruda.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:13:51 am »

tracer199081

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Cytat: "tracer199081"
A co myślicie na temat stosowania Hammerite?

Przereklamowany syf. Malowaliśmy nim wiele rzeczy np. bramę, błotniki traktora i wiele innych. Po roku wybija się z pod warstwy farby ruda.


A dają niby 5 lat gwarancji.


A jakby zastosować zamiast podkładu?

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:39:44 am »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
No ja na początek zdarłem wszystkie rdzawe punkty kątówką z tarczą do białej blachy, w niedostępnych punktach stosowałem wiertarkę z frezem i również czyściłem do białej blachy.

Następnie na te wszystkie punkty zastosowałem cortanin f...

I na tym stoję bo właśnie nie wiem na co się zdecydować :|
Polonez 1.4 16V DOHC

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 09, 2010, 16:09:40 pm »

wojas

  • Gość
przede wszystkim jakiś podkład antykorozyjny, chociażby GRUNTOKOR, jest tani, łatwo się nanosi- np pędzlem, szybko schnie i jako tako zabezpiecza antykorozyjnie, bo sam odrdzewiacz nie stanowi bariery izolującej dla korozji

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 17, 2010, 13:17:09 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Najlepiej po prostu kupić jakiś pierwszy lepszy środek do konserwacji podwozia i malować nim podwozie kilka razy gdzie się da a także wnętrze samochodu, do tego jakiś środek do profili zamkniętych.


Raz w roku malować jak jest czas wydatek ok 100 zł

Nie kombinować za dużo z podkładami bo w ten sposób można wydać kupę kasy i sporo czasu stracić
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 06, 2010, 11:17:48 am »

TooSlow

  • Gość
A czym usunąć/oczyścić progi od środka? Strasznie dużo rdzy tam jest, właściwie to płaty rdzy i nie wiem jak się za to zabrać.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 06, 2010, 13:10:59 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak masz dużo łuszczącej się rdzy to tylko wyciąć. nawet po ewentualnym czyszczeniu zostanie blacha grubości papieru.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 06, 2010, 13:24:40 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
TranceEternity, podkład powinien byc, a pózniej nato tylko baranek, jak dobrze zabezpieczysz to przez ładnych kilka lat nic Ci tego nie ruszy  :twisted:
Powered by Lpg.

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 06, 2010, 19:15:13 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mysle oczyscc cale podwozie - umyc fosolem. wymalowac zywica epoksydowa. powinno dac rade.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 06, 2010, 21:17:40 pm »

FSORICHARD

  • Gość
ja tam zrobiłe po remoncie blachy tam gdzie był robiony i całe podłużnice od srodka ja i na zewnątrz  przy ptogach i tam gdzie jest narażony na wode zrobiłem masa uszczelniajaca a na to chyba z 5 puszek biteksu:)