ZDJECIE Z BOKU:
http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/7ORJRWvUAZ5Dolot dynamiczny zimnego powietrza;
Znacznie poprawia moment obrotowy i dynamikę silnika 1.4, który seryjnie cierpi na brak momentu obrotowego poniżej 3000obr/min. Testowane przez wiele lat, w kilku Polonezach 1.4 16v.
ZDJĘCIE Z GÓRY:
http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4pRsB7P9kinZpiłowana blokadka otwarcia przepustnicy. Seryjna (porządna i opływowa w środku) puszka obrócona i zamontowana bez stalowych nóżek. Mozna zastosowac w puszce filtr stozkowy, różnica niewielka, ale na plus. Dalej zamontowana fabryczna rura dolotowa powietrza od STAR-a
, gumowa , zbrojona stalową spręzyną. Rura wypuszczona z puszki pod samą kratkę (grill) i podcięta na skos , aby chwytała powietrze jak najwieksza powierzchnią.
Usunięty wspornik stalowy obok lampy, tzn 2 zgrzewy i srubka.(jest mało potrzebny). Kratka wlotu powietrza zamontowana do osłonowej listwy plastikowej za pomocą wkręta i kołka.
ZDJĘCIE Z PRZODU:
http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8riaRFYTFWPPowietrze wtłaczane jest do puszki pod cisnieniem, tym wiekszym im szybciej jedziesz. Wtłaczane jest zawsze gęstsze zimne powietrze, a nie gorące, rzadkie z pod maski. Zauważalna poprawa przyspieszenia. Dolot nie jest widoczny.Nie zasysa wody do silnika, jest na tyle wysoko ze nawet przejezdzajac przez rzeczkę w Rabce nie zalałem silnika
Nie ma efektu huków ssania typowych dla samego stozka na przepustnicy. Przy spokojnej jezdzie mozna kozystac z dodatkowych Nm momentu obrotowego, uzywac nizszych obrotow = mniejsze spalanie benzyny
Minusy tego typu rozwiązania: Przy temperaturach rzedu -15C, silnik minimalnie dłuzej sie nagrzewa. Mniej wygodny dostęp do filtra powietrza. Nieznacznie bardziej brudzi sie filtr.
Jest to najlepsze rozwiązanie jakie udało mi sie osiągnąć z dziesiatek typów eksperymentów z dolotem w polonezie z silnikiem rovera
PS: dla silników z gazem "ssącym" proponuje rurę od Stara zagiąć w dół, tak aby chwytała zimne powietrze zza zderzaka. Efekt pozytywny jest jednak mniejszy.
Prosze wrzucac swoje patenty na dolot