Autor Wątek: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)  (Przeczytany 31394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« dnia: Styczeń 23, 2010, 02:03:51 am »

atu_rover

  • Gość
ZDJECIE Z BOKU: http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/7ORJRWvUAZ5

Dolot dynamiczny zimnego powietrza;
 Znacznie poprawia moment obrotowy i dynamikę silnika 1.4, który seryjnie cierpi na brak momentu obrotowego poniżej 3000obr/min. Testowane przez wiele lat, w kilku Polonezach 1.4 16v.

ZDJĘCIE Z GÓRY: http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/4pRsB7P9kin

Zpiłowana blokadka otwarcia przepustnicy. Seryjna (porządna i opływowa w środku) puszka obrócona i zamontowana bez stalowych nóżek. Mozna zastosowac w puszce filtr stozkowy, różnica niewielka, ale na plus. Dalej zamontowana fabryczna rura dolotowa powietrza od STAR-a :) , gumowa , zbrojona stalową spręzyną. Rura wypuszczona z puszki pod samą kratkę (grill) i podcięta na skos , aby chwytała powietrze jak najwieksza powierzchnią.
Usunięty wspornik stalowy obok lampy, tzn 2 zgrzewy i srubka.(jest mało potrzebny). Kratka wlotu powietrza zamontowana do osłonowej listwy plastikowej za pomocą wkręta i kołka.

ZDJĘCIE Z PRZODU: http://aturover.wrzuta.pl/obraz/powieksz/8riaRFYTFWP

Powietrze wtłaczane jest do puszki pod cisnieniem, tym wiekszym im szybciej jedziesz. Wtłaczane jest zawsze gęstsze zimne powietrze, a nie gorące, rzadkie z pod maski. Zauważalna poprawa przyspieszenia. Dolot nie jest widoczny.Nie zasysa wody do silnika, jest na tyle wysoko ze nawet przejezdzajac przez rzeczkę w Rabce nie zalałem silnika :P Nie ma efektu huków ssania typowych dla samego stozka na przepustnicy. Przy spokojnej jezdzie mozna kozystac z dodatkowych Nm momentu obrotowego, uzywac nizszych obrotow = mniejsze spalanie benzyny :)

Minusy tego typu rozwiązania: Przy temperaturach rzedu -15C, silnik minimalnie dłuzej sie nagrzewa. Mniej wygodny dostęp do filtra powietrza. Nieznacznie bardziej brudzi sie filtr.

Jest to najlepsze rozwiązanie jakie udało mi sie osiągnąć z dziesiatek typów eksperymentów z dolotem w polonezie z silnikiem rovera  :)

PS: dla silników z gazem "ssącym" proponuje rurę od Stara zagiąć w dół, tak aby chwytała zimne powietrze zza zderzaka. Efekt pozytywny jest jednak mniejszy.

Prosze wrzucac swoje patenty na dolot :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2010, 10:05:36 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "atu_rover"
Znacznie poprawia moment obrotowy i dynamikę silnika 1.4, który seryjnie cierpi na brak momentu obrotowego poniżej 3000obr/min. Testowane przez wiele lat, w kilku Polonezach 1.4 16v.


Wiesz, to jest kwestia dyskusyjna :) czy poprawia czy nie, pytanie zasadnicze - byłeś na hamowni po tym zabiegu, bo autosugestia po takich modyfikacjach działa z dwukrotnym nasileniem (najmniej z dwukrotnym ;) ).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2010, 11:37:40 am »

JohnyWalker

  • Gość
Ja mam wlot powietrza od komory silnika odgrodzony, żeby ciepłego powietrza nie zasysać. Jakaś poprawa pewnie jest, aczkolwiek bez rewolucji :mrgreen:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2010, 13:23:56 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na pewno poprawia to pracę silnika latem i w ogóle gdy powietrze w komorze silnikowej jest dużo gorętsze niż na dworze. Analogiczne rozwiązania są stosowane fabrycznie - np tu:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2010, 13:27:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja mam zamiar zastosowac aluminiowa oslone filtra umieszczona w samym rogu komory tóż za prawa lampa. Oslona bedzie miala za zadanie oddzielic filtr od dostepu do cieplego powietrza z komory i zarazem chce stworzyc doladowanie dynamiczne czy jakos tak. To od pedu samochodu :P  Moja oslona bedzie miala 3 scianki, cos zblizonego do podstawy kwadratu i dwóch bocznych scian. Co z tego wyjdzie :?: okaze sie :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2010, 14:17:28 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
szczerze mowiac dziwi mnie ze jeszcze w żadnym roverze nie wylądowało itb , no chyba ze poprostu jestem niedoinformowany

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:20:52 pm »

atu_rover

  • Gość
Autosugestie i samouwielbienie mi przeszły juz dawno :) Wiele ludzi pisze ze to niby jego super dolot daje 20km i wogole. Nie studiowałem dynamiki gazów, ale mój ojciec tak i z nim kombinowalismy przez kilka lat jezdzac sobie własnie takimi polonezami :)

Najgorszy pomysl jaki byl (mój :)  to naciagniecie ojca 10 lat temu na filtr stozkowy K&N dedykowany do silnika roverowskiego 1.4 16v. Huk i zero jazdy, ciezko wyprzedzic cokolwiek takim autem! Nawet jak odgrodzisz stozek to przez to ze nie masz puszki juz jest spadek momentu! Stozek najlepiej wsadzic w puszke, tak jak pisze Ch,ojnacki. Stozek w puszce wylądował wtedy.

Na obrone mojego systemu powiem,ze po zdjeciu go auto zdecydowanie gorzej jezdzi! Przy minus 20 stopniach jezdzilem ostatnio na małych odcinkach i dłuzej sie nagrzewał niz zwykle wiec odpiąłem.Zdziwilem sie, ze pozbawilo go to oddechu przy wyprzedzaniu :P

Dolot jest szczelny i czuc z kratki z przodu jak zasysa powietrze. Im szybciej jedziesz tym łatwiej silnikowi zassac duza ilosc powietrza, w dodatku zimnego.Przy jezdzie z predkosciami powyzej 100km/h czuc to przy np. wyprzedzaniu pod górę. Najpierw jest duza rura która tworzy nadcisnienie w puszce,pozniej seryjna rura o mniejszym przekroju (takim jak ma kolektor dolotowy) ktorej łatwiej zassac powietrze z puszki gdy jest tam nawiewane. Proste to i logiczne. Jak ktos założy to sam bedzie wiedział. To nie jest duzo pracy. Ja juz testowałem zabawy z osłonietym stozkiem i tylko ryku było duzo :)
Na tyle skuteczny jest ten dolot, ze jezeli zmienilibysmy rurkę od puszki do przepustnicy z fabrycznej marszczonej, ktora ma tlumic szmery ssania na gładką to bedziemy mieli huk prawie jak w stozku! W stanach to rozwiązanie nazywa sie RAM AIR :P

A ram-air intake is any intake design which uses the dynamic air pressure created by vehicle motion to increase the static air pressure inside of the intake manifold on an engine, thus allowing a greater massflow through the engine and hence increasing engine power.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:10:40 pm »

atu_rover

  • Gość
Zgadzam sie ze najmniejsze opory sa na samej przepustnicy. tak mozna uzyskac najwyzsza moc ale kosztem niskich i srednich obrotów.Pozatym ciepłe powietrze z pod samej maski (tam najcieplejsze) to dramat. jakbys zrobił dziurę w masce i wlot na przepustnice to było by to :)

Ja mam o tyle dobrze ze nie usuwajac seryjnej puszki nie trace momentu obrotowego. A przy wyscigach mam powietrze wtłaczane do silnika. A w dodatku zimne cały czas (gęstsze). Fizyki nie oszukasz :)

PS; seryjny dolot to dramat, zgadzam sie z tym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:16:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wcale nie potrzeba robic dziury w masce i jednoczescie szpecic caloksztaltu :D wystarczy wyprowadzic rure tak jak ty masz to zrobione za grill badz poprowadzic rure o wiekszej srednicy niz przepustnica: np fi 80 :D gdzies w okolice zderzaka/przed chlodnice albo poprostu za lampe. tam tez sa spore podmuchy powietrza przy odpowiedniej predkosci.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:29:51 pm »

atu_rover

  • Gość
Turbo by było lepsze ale ram air jest super tani i kosztuje cie tylko kilka kombinacji w garazu:) Rura star-owska ma o ile pamietam 9-10cm srednicy,ledwo mi sie miesci (na wcisk) miedzy lampą a chłodnicą. Dałem za kratką chwyt powietrza bo jest to miejsce gdzie pchasz słup powietrza czołowo. Z za lampy by bylo fajnie gdyby lampy nie było bo ona jest tak ukształtowana zeby powietrze ją opływało.Napewno w komorze silnika za lampą jest dobre miejsce bo jest najziminiej i troche tam dmucha przez nieszczelnisci ale zdecydowanie lepiej dmucha z przodu. Nie niszczac zbytnio auta i nie szpecąc jednoczesnie starałem sie zrobic jak najkrótszy dolot. Jak masz jakis ciekawy patent to go wrzuc zebysmy sobie ogladneli :) Moze ja cos podpatrze od ciebie?

Ram air seryjnie :

http://thehoodsource.com/images/1982-1992%20firebird%20ram%20air.jpg
http://www.sporttruckdirect.com/Pics/REF/REF_02_Ram_Ramair_702801_head-on_G.jpg

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:33:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
narazie moja komora silnika jest pusta :D  pierwszy przyplyw gotowki i biore sie za robote. ale napewno sprobuje z tym co napisalem wczesniej :
Cytat: "mlodyolek#1934"
ja mam zamiar zastosowac aluminiowa oslone filtra umieszczona w samym rogu komory tóż za prawa lampa. Oslona bedzie miala za zadanie oddzielic filtr od dostepu do cieplego powietrza z komory i zarazem chce stworzyc doladowanie dynamiczne czy jakos tak. To od pedu samochodu  Moja oslona bedzie miala 3 scianki, cos zblizonego do podstawy kwadratu i dwóch bocznych scian.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:47:23 pm »

atu_rover

  • Gość
Jak chcesz koniecznie w ten sposob to powiem ci ze najlepszy efekt dało jak w kadecie 2.0 gsi 16v załozylismy stozek blisko przepustnicy na krótkiej gumie (bo jak duzy stozek to na sama przepustnice nie wejdzie bo maska sie nie domknie) i nastepnie wsadzilismy go w rurę aluminiową (która była jego srednicy,okolo 15 cm) do piecyków grzejących wodę (ta giętka spalinowa) i nakierowalismy ją w ten róg za lampę i migacz.Trzeba tylko dokleic jakims powertejpem wkoło stozka rurę.Stozek tez miał około 15cm srednicy:)

Plusem jest to ze nie dławił jak seryjny wydech i brał sobie zimne powietrze, ale dolot dynamiczny to to nie jest.Przynajmniej jest lepiej odseparowany niz przy jakichs osłonach z blach i kierujesz mu ryja do ssania gdzie chcesz.Nie zweza ci tez jego przepustowosci.

W taką rure wsadzasz stozek i kierujesz ja na lampę. Na zdjeciu chcialem tylko rure alu pokazac.

http://www.nosek.tx.pl/fefkwww/stozekbaks/stozek3.jpg

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:56:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
mialem abimexa ze stozkiem zalozonym bezposrednio na wtrysk. roznica byla kolosalna w porownaniu z seryjnym ukladem dolotowym. tak samo w roverze. jezdzac na golej przepustnicy jest lepiej ale zarazem nie zdrowo :D bo zaciaga wiecej syfow :P za to seryjny uklad dolotowy jest czystszy ale blokuje doplyw powietrza. ja nie chce uzywac zadnych powertape czy czegos tam. chce zrobic wszystko na rurach :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2010, 17:04:58 pm »

atu_rover

  • Gość
nie musisz powertape. jak stozek ma 15cm i rura alu tez to wchodzi ci w nia na wcisk,pozniej krotka rurka do przepustnicy i jest git :) Moje rozwiązanie nie jest szpanersko ładne pod maską ale działa konkretnie, stozkiem seryjnie łatwo jest zdławic silnik,chyba ze masz super podławiony dolot seryjnie :) Najlepiej dziala doladowanie dynamiczne bo silnik sie mniej wysila przy ssaniu i dostaje dodatkowa porcje powietrza przy kazdym cyklu ssania. U mnie jak przyłożysz ręke do kratki wlotu powietrza przed autem to czuc jak wciąga powietrze.Wszystko musi byc super szczelne bo inaczej nie bedzie doładowania dynamicznego :P

Stozek na samej przepustnicy w poldku 1.4 to porazka, bo ciagnie ci najrzadsze i najcieplejsze powietrze (ciepłe jest wyzej bo jest lzesze) z pod maski, dodatkowo dowala mu ciepłem zza chlodnicy. Jakby cieple powietrze było pożadane w silniku to nie robiliby intercoolera w układach turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2010, 17:20:11 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
tak chodziło mi o 4 przepustnice

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:04:07 pm »

atu_rover

  • Gość
Fajna sprawa,ale nie mozesz uzyc 4 seryjnych, tylko z tego co widziałem to są 4 takie malutkie, troche wieksze od kanałów ssacych :
 
http://www.btinternet.com/~v11ufo/kseries.htm

4 przepustnice są drozsze od mojego rozwiązania, napewno lepsze, ale w tym artykule pisze ze pomagają w wysokich obrotach i zwiekszają moc maksymalna. W niskich to wątpie :)

W doładowaniu dynamicznym wykorzystałem efekt taki , iz mamy wielopunktowy wtrysk i podajac powietrze w ten sposob komputer podaje minimalnie wieksza dawkę paliwa.Zwieksza sie sprawnosc silnika, nie tak jak w silnikach turbo, ale jednak minimalnie na plus. To nie jest gaźnik. Przeciez jest czujnik podcisnienia w kolektorze i na podstawie jego danych jest sterowana dawka paliwa (nawet mapy gazu z wtryskiem sekwencyjnym ustawiasz w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym).Wiec jezeli mamy dowalone powietrza pod minimalnym cisnieniem i pełne otwarcie przepustnicy  i wiecej paliwa poda,wiec minimalnie podniesie osiągi. Podstawa tez to podciecie blokadki przepustnicy tak aby sie otwierała całkowicie na poziom. Podejdz do tego po inżyniersku "Młodyolek" :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:24:15 pm »

atu_rover

  • Gość
To dobrze ze wiesz jak to działa:) Roznica w spalaniu bedzie tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy i to niewielka !!! Sam piszesz ze odczujemy niewielka roznice na +.
A co do "ram air" to popatrz na samochody amerykanskie w których sie to stosuje.

Seryjnie przepustnice sa blokowane w roverkach np ze wzgledu na proste fabryczne ograniczenie mocy :

http://www.mg-rover.org/temp/forum/Throttlebodyfinal.jpg

seryjna 45mm z blokadką, 45mm bez blokadki, 52mm z MG ZR-a.

http://www.mg-rover.org/howdoi/showart.php?ArtID=281

Tutaj zmienili z 45mm na 52mm i jest opisane ze : " provide a nice healthy 3bhp - 5bhp power gain" daje to od 3-5km. Nie tylko tutaj jest to opisane,moge ci podac wiecej przykładów. U nas takiej duzej roznicy nie ma bo seryjnie mamy juz 56mm, ale minimalnie oddławia zdjecie blokadki. A o to chyba chodzi ?? :) Pozatym mam jeszcze dodatkowo wdmuchiwane powietrze do silnika, wiadomo ze nie jest to 6 Barów !!! hehe ale pomaga. inaczej bym o tym nie pisał. Pozatym ja juz miałem taki dolot co chcesz załozyc a ty nie miałes takiego jak mam teraz.Zalozysz jaki chcesz. Ja porównałem oba w swoim aucie i to w wielu wariantach,rozne puszki, filtry, seryjne stozkowe itp. W moim przydałoby sie wymienic rurke od puszki do przepustnicy na gładką i wsadzic w puszke duzy stozek bo da sie, ale odstrasza mnie ten ryk dolotu i ludzie ktorzy sie na mnie patrza jak na wariata :P

PS:dziwna sprawa ale mamy praktycznie identyczne przepustnice (56mm) w poldkach co te stosowane w 420Si serii "T" 136km i 620Ti 2.0 turbo serii "T" 200km :D

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:38:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jestem swiadomy tego co pisze i sam wiem ze roznica bedzie na +.   ale prawda jest taka ze z wlasnego doswiadczenia wiem ze roznica w spalaniu w przypadku rovera pomiedzy seryjnym ukladem dolotowym a np stozkiem badz gola przepustnica wynosi do 3 litrow wiecej :D sprawdzone na wlasnym zbiorniku Pb :D ja jezdzac na golej przepustnicy zauwazylem takie cos: jade sobie spokojnie na 5 biegu z przedkoscia obrotowa 3000rpm. slychac fajny :D swist z przepustnicy. Dodaje lekko gazu i silnik wkreca sie doslownie sam do 4000rpm :D pomimo ze ciezko bylo tam o doladowanie dynamiczne (mialem aku po prawej stronie i chlodnice tuz obok przepuchy bo mam chlodnice od MR91 ) Jadac na seryjnym ukladzie dolotowym czegos takiego nie mialem :D   Podsumowujac: warto przerobic sobie uklad dolotowy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:43:31 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Idąc dalej tropem wytracania temperatury dla dolotu można się pokusić o owinięcie kolektora wydechowego i rury dolotu taśmą termoizolacyjną do owijania kolektorów.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:44:39 pm »

atu_rover

  • Gość
Młodyolek napewno masz racje, ale cieple powietrze podnosi spalanie przy ostrej jezdzie, bo spada moc a rypiesz po obrotach zeby cokolwiek wyprzedzic. Lepiej zasysac zimne :)

Co do owijania kolektora wydechowego to zainteresowalo mnie to ostatnio i powiem wam ze wrzucimy ale jak kolektor zmienie na 4-2-1. Napewno spada temperatura pod maską,napewno nie poparze sie tak jak juz sie popazyłem i mam blizne od roverka:/
Ale to co pisza o szybszym odprowadzaniu spalin ze wzgledu na rownomierny rozklad temperatur w wydechu po owinieciu to nie jestem pewien :)

Rury dolotowe juz izolowałem grubymi izolacjami do rur ale bylo zadnej roznicy. Wazne ze ciagnie zimne, jak otwieram maske i silnik jest dobrze zgrzany to rury dolotowe mam super zimne, szczegolnie teraz przy -15 stopniach.