Elwood#1887 nie wiem czemu wsadzili taki kolektor ale przepustnica moze byc 45mm plastikowa z 1.6 przykrecona do polonezowskiego kolektora bo pasuje
Ja mam 56mm z poloneza w roverze 416 i nawet chodzi na polonezowskim czujniku polozenia przepustnicy bezawaryjnie ponad rok
Nawet te same kostki są do wpięcia. Tzw. plug & play
Kombinacje z dolotem nie muszą odrazu obniżyć momentu obrotowego. U mnie zadnych huków z dolotu nie ma, nienawidzę tego. Oba auta mam super ciche. Jezeli mam praktycznie seryjny dolot z seryjną puszką i filtrem, tyle ze rura koncowa ciągnie zimniejsze powietrze z zewnątrz zamiast cieplejszego z pod maski to czemu moment ma spadać? Ponizej 2000obr/min w seryjnym poldku 1.4 przyspieszanie na 3 biegu to szarpanie. U mnie jest minimalnie lepiej. Ale to moja opinia, szanuje twoją, ze nic to nie daje. Poprzedni własciciel potwierdzil jak mu dałem sie przejechac jego byłym autem.
Czasem czuje sie jakbym pisał na forum Golfa GTI, bo ciągle ktos wyśmiewa to 1.4
Spróbuje czegos niemozliwego, czyli poprawe osiągów 1.4. Na dniach bedzie "porting" głowicy i ssacego, pasowanie ich, kol.wydechowy 4-2-1, wałki , jest dolot zimnego pow. i brak kata. Spróbuje wystroic to na gazie stag 300. Moze mi sie cos uda, a moze i nie
Wiadomo ze lepiej zacząć od 1.8 ale ja mam w super kondycji 1.4 z niecałym 60tys km. W stanach jezdziłem codziennie pick-upem 5.7 V8 OHV i było szybkie (250km) , ale nie tak szybkie jak pick up 3,5 V6 VTEC(250km). Pojemnosc to nie wszystko
Pozatym porównaj osiagi seryjnego poldka 1.4 i 2.0
Miałem gdzies taki mały plakacik z białym poldkiem caro 1.4 (125km!) po tuningu FSO, który leci po torze testowym 205km/h. Zastec zrobił 158km z tego silnika ale wiadome ze po duuuzych kosztach. Mam kupe czesci roverowych w garazu i sobie kombinuje co by tu zmienić. Taki tuning "budzetowy" wcale nie musi byc bez efektów
Tu masz przykład drozszego tuningu z 1.4 150km.
http://www.aaautosport.co.uk/pages/projects/johnrally.shtml (kol. ssacy z VVC itp)
W seryjnej almerze SR20 dolot zimnego powietrza+przyspieszenie wałka ssacego o 4stopnie to jest +4km,+13Nm. Wywalenie katalizatora, zeliwnego kolektora i wsadzenie 4-2-1 to kolejne +7km,+7Nm. Wszystko badane na hamowni po kazdej przeróbce + wykresy
Dlatego pytam o modyfikacje dolotu w 1.4
Jak nie pasuje to przynajmniej prosze nie przeszkadzac, bo np. od senn-a dowiedziałem sie ze VVC ma lepszy kolektor ssacy i ze kolektor plastikowy z 1.6 16v moge sobie wsadzic do ... pudełka bo sie nie przyda