Autor Wątek: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)  (Przeczytany 31399 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 27, 2010, 18:18:33 pm »

atu_rover

  • Gość
Nie porównuje samoróbki z garażu do "renomowanych" firm. Wrzuciłem przykładowe rozwiązania na których mozna sie wzorować, nie kazdy przeliczy sobie dolot, nie kazdy ma hamownie pod ręką, ale zawsze mozna samemu cos pokombinowac i przetestować ? Wystarczy minimum wiedzy,chęci i forum FSO-PTK zeby cos sie dowiedziec. Niektóre rozwiązania "renomowane:)" są tak proste ze łatwo je skopiowac i nie bedzie to tyle kosztowac co w oryginale, czasem można nawet zrobic lepsze rozwiązanie niż "renomowane". Chyba ze ktos nie umie nic zrobic i musi isc do sklepu. Jezeli uda ci sie zwiekszyc moment obrotowy w 1.4 16v nawet o 5Nm i przesunąć go w niższe obroty, a moc o 4km przy zerowych kosztach to chyba warto? :)

www.roverki.pl/modules/Nasze_Galerie/gallery/zloty/11_2002_hamownia_chojnacki/wykres02_irek.jpg

Oczywiscie nie namawiam cię do tego Mr.D. Sam masz u siebie odizolowany od ciepłego powietrza dolot? (zapewne "renomowanej firmy, dedykowany do poloneza") .Po to ten temat jest zeby samemu kombinować, pozatym piszemy o poldkach z silnikiem rover-a, w których seryjnie są dwa typy dolotów. Ten w plusie1.4 to przykład, "jak zdławić auto" z jednego z rysunków które zamiesciłem w poprzednim poscie.  Mam sąsiada który własnie kupił poldka 1.4 za pieniądze zarobione w wakacje w przerwie szkolnej. Jego nie stac na zaturbienie ani wrzucanie 1.8, pokombinuje sobie sam przy aucie i cos sie napewno nauczy. "Bo nic nie sprawia takiej frajdy jak oglądanie efektów własnej ciężkiej pracy" to twoje słowa Mr.D :) Nie myslałem ze taki głupi temat wywoła taką burzę.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 27, 2010, 22:04:27 pm »

JohnyWalker

  • Gość
A ja się tu wpierdzielę po raz kolejny, mimo że gówniarz jestem bo dopiero dwie dychy na karku mam :mrgreen: Dzisiaj przyszło mi odmrażać dolot. Jeździłęm w śnieżycę i wobec tego na dnie rury od filtra zaległ lód :P Jak odpiołem dolot, zrobiłem eksperymentalną rundkę na gołej przepustnicy. Wnioski: wcale nie jest tak głośno jak niektórzy twierdzą, wzrostu dynamiki nie stwierdziłem, ale też nie jeździłem daleko... Mam stożek od kumpla, może wstawię na próbę. Ale ogólny wniosek- jak się tylko da, to zrobić dolot zimnego, p**rdolić stożki, włożyć turbo :wink:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 27, 2010, 23:27:42 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "atu_rover"
Jezeli uda ci sie zwiekszyc moment obrotowy w 1.4 16v nawet o 5Nm i przesunąć go w niższe obroty, a moc o 4km przy zerowych kosztach to chyba warto? :)


Odnosnie poprzedniego posta ktorego do mnie kierowales nie bede sie wypowiadal bo jest zalosny. Kto tu kogo atakuje :)

Co do tych zalozen to tak sie sklada ze na Czerniewicach pod rzad hamowalo sie kilka poldoroverow. Z grubsza wyniki oscylowaly w okolicach 100KM, ale roznice byly. Jeden mial 100 inny 103 inny 104, a jeszcze inny 91. Moment tez zachowywal sie roznie. Wniosek z tego ze juz sama kondycja poszczegolnych silnikow, moze ich osprzetu w postaci filtrow, przewodow, jakosci paliwa daje roznice w postaci kilku koni i kilkunastu Nm. Poza tym zeby byc pewnym zwiekszenia tych parametrow to powinno sie to zmierzyc, a nie twierdzic ze tak jest. Jak to Jimo mowil - sila autosugestii to najlepszy tuning. :)

Cytuj (zaznaczone)

Ten w plusie 1.4 to przykład, "jak zdławić auto" z jednego z rysunków które zamiesciłem w poprzednim poscie.


Nie wiem czy to zdanie odnosisz do oryginalnego dolotu w Plusie czy tez do jakiejs konkretnej wydumki. Mniejsza z tym poniewaz wczesniej juz twierdziles ze dolot w poldku 1.4 jest do bani. Otoz puszka i przepustnica pochodzi z Rovera 820 (rowniez w wersji Turbo 200KM). Dolot wcale nie wychodzi przed maske.  To chyba o czyms swiadczy. Inzynierowie z Longbridge nie pomysleli zeby uzyskac 204KM? Patalachy. No ale coz, nie kazdy ma pod reka rure od stara i powertape.

Cytuj (zaznaczone)
Mam sąsiada który własnie kupił poldka 1.4 za pieniądze zarobione w wakacje w przerwie szkolnej. Jego nie stac na zaturbienie ani wrzucanie 1.8, pokombinuje sobie sam przy aucie i cos sie napewno nauczy. "Bo nic nie sprawia takiej frajdy jak oglądanie efektów własnej ciężkiej pracy" to twoje słowa Mr.D :) Nie myslałem ze taki głupi temat wywoła taką burzę.


Jesli mozesz to podpowiedz sasiadowi ze jesli chce miec frajde z ogladania efektow swojej ciezkiej pracy - czym na pewno jest jego nowozakupiony poldorover - to niech pod zadnym pozorem nie skleca takiego dolotu jak Twoj bo moze sie nie nacieszyc dlugim zywotem silnika. I wtedy zerowe koszty zamienia sie koszt zakupu innego silnika.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 28, 2010, 01:19:36 am »

atu_rover

  • Gość
Zalosny jest widocznie bo sie obrazasz jak mała dziewczynka. Nie masz pojecia ile mam lat a piszesz o "pedałowaniu reksia". Akurat tak sie składa ze wczesniej zaczalem swoja przygode z poldkami z roverem niz ty. Nie wiem po co sie wypowiadasz na ten temat skoro nawet nie mozesz sprawdzic zadnego typu dolotu bo nie masz poldka. Miales zagazowanego na ssacym gdzie nie ma zbytnio mozliwosci kombinowania, ja długo nie byłem przekonany do gazu i jezdzilem na benzynie. Założyłem ssacy i odczułem lekkie zdławienie silnika, kombinowałem z Blos-em ale to nie było to wiec szarpnąłem sie na dobrą sekwencje, bo lubie to auto. Z tego co widze malo cie interesuje kombinowanie z dolotem, ale to nie znaczy ze innych nie interesuje.
To ze jest rozrzut pomiedzy silnikami w zaleznosci od stanu i przebiegu to zadne odkrycie ameryki. Ale jesli masz 98km to mozna cos poprawic, np. na 104 km?  Chyba ze polonez tuning klub zajmuje sie tylko tuningami spoilerów i alufelgami? To zle ze cos kombinuje z dolotem? Z dolotami kombinowali ludzie po studiach technicznych, ktorzy sie na tym znaja, to ich patent. Moze ty tez jestes po studiach technicznych? Nie wiem. Wiem ze cie to nie interesuje, ale innych moze tak wiec co ci to przeszkadza? Najpierw mnie opierdzieliles ze pisze nie na temat i w zlym poscie, zalozyłem temat a ty piszesz złosliwe uwagi ze niby po takim dolocie jak ja mam odrazu silnik eksploduje. Nie masz pojecia o tym chlopie bo ja uzywam tego na codzien a ty sobie dumasz przed kompem co sie moze stac. Nie martwilem sie nigdy ze sie silnik zepsuje bo mam kolege handlarza i takie silniki zalatwialem za grosze. Przetestowalem to najpierw na aucie co szło na żyletki i wiem co pisze. Nie ma takiego ryzyka. Chyba ze wjedziesz do wisły? :) Jesli chodzi o sile autosugestii to czesto tak jest ze ludzie sie chwala i nic z tego nie wynika. Ja chcialem podac moj przyklad i zeby inni podawali swoje. Nie twierdze ze moj to ideał. Zrobie zdjecia innych aut z takimi dolotami jesli nie wierzysz ze jezdza juz z tym sporo lat i sie nic nie dzieje. Napewno jest milion lepszych rozwiązan niz moje. Podawałem różne a ty zadnego nie dałeś !

Nikt ci nie mówi ze moj dolot to ideał , napisalem ze mi sie lepiej jezdzi. Jakbys ty to napisal to zapewne pokłony i brawa sięgały by do Chin. Nie wiem czy zauwazyłes ale seryjne auta maja niedoskonałości. Inzynierowie ze Stuttgartu robia np. porsche 911 a ile jeszcze wytrzymalszych i szybszych jest wersji niz seryjna carrera? Zauwazyłes ze seryjny poldkowski 1.4 kolektor ssacy ma 31 mm, glowica na dolocie 34mm. Mozna to poprawic? Mozna! Nie trzeba odrazu wsadzac 1.8. Czasami sa lepsze efekty a czasami zadne, ale jak ktos ma checi to spróbuje.

"nie kazdy ma pod reka rure od stara i powertape" - rzeczywiscie jestes kulturalny, inzynierowie z Longbridge ktorymi sie tak fascynujesz nie umieli przez ponad 10 lat uporac sie z uszczelka pod glowicą. Lubie te silniki ale nie mozna byc bezkrytycznym do inzynierów z Longbridge.

" jak Twoj bo moze sie nie nacieszyc dlugim zywotem silnika"- twoje złosliwosci sa satysfakcjonujące dla ciebie ale nic nie wnoszą na forum PTK :) Wydaje mi sie ze on zrobi jak bedzie chcial? Poczytaj sobie stronki www co ci wyslalem i nie obrazaj sie juz. To ze podałem ci stronke którą juz sto razy widziales to nie znaczy ze zle zrobiłem, masz tam przykłady dolotów zimnego powietrza, co negujesz. Zgadzam sie z toba ze dolot zamontowany nisko moze zassac wodę i zniszczyc silnik. Ja mam sporo wyzej. Jezeli chcesz wiedziec to w Matizie i Fordzie Escort 1.8D jest na tej samej wysokosci i w tym samym miejscu, czyli przy kratce wlotu powietrza, to zauwazyłem! W stanach od lat stosuje sie ten patent i silniki nie wybuchają. Jezeli mam to juz bardzo długo i jest ok i napisalem o tym nie po to zebys sie kłócił zemna, tylko po to zeby ktos cos pokombinował, nie koniecznie tak jak ja. Dalem linki do roznych rozwiazan. Nawet twoj kolega Andrews dał linka do roverki pl. Moze ty cos ciekawego zaproponujesz zamiast sie kłócic? Jezeli mądrze napiszesz to chetnie skorzystam z twojej wiedzy i spróbuje bo mam checi. Napisz cos ciekawego na temat postu bo juz piąta strona i jedynie ja cos podałem. Lepiej pogadac na zywo, niz sie kłócic w mailach.  Lepsza komunikacja :) Pozdr Senn

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 28, 2010, 08:24:47 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To z reksiem bylo konsekwencja tego ze zaczales sie sadzic ze wypowiadaja sie ludzie, ktorzy obok poldka 1.4 nie stali. To nie jest niewiadomo co, szczegolnie w dzisiejszych czasach. Poza tym jesli chodzi o sprawe dolotu to nie ma znaczenia czy to poldek 1.4 czy 1.6gli wiec nie wiem po co pisales te uszczypliwosci. Jesli Cie interesuje czy jestem po studiach to tak i to technicznych chociaz nie studiowalem "gazow". Moze Twoj kolega, wyszkolony w tym temacie przedstawi jakies wyliczenia na realny przyrost mocy jaki mozna uzyskac z tej pojemnosci stosujac tego typu dolot.
Inzynierowie z Longbridge nie byli cudotworcami ale uznali ze takie rozwiazanie jest dobre i pozwala uzyskiwac 200KM. Wiadomo, ze ich produkt to efekt kompromisow i zawsze cos mozna poprawic, ale czasem jest to wyraznie nie oplacalne.

Co do mojego tuningu to postanowilem zmienic silnik bo uznalem ze bedzie to lepsze rozwiazanie niz kombinowanie z dolotem, ktore albo cos da albo i nie. Nie twierdze ze ten dolot nic nie daje. Moze daje, ale nie satysfakcjonuje mnie kilka koni, ktore moge zaraz zgubic kiedy filtr bedzie sie szybko brudzil. Nie podoba mi sie to rozwiazanie i jesli bym probowal zasilac silnik zimnym powietrzem to cignal bym go z takiego miejsca ktore nie jest bezposrednio narazone na syf i wode. Wyobrazam sobie sytuacje kiedy z naprzeciwka jedzie inny samochod przez kaluze i rzuca fale na maske. Istnieje bardzo duze prawdopodobienstwo ze silnik zassie wode i wtedy moze byc nieciekawie. Ty natomiast od razu sie rzucasz, niejednokrotnie stosujac wykrzykniki, ktore interpunkcyjnie oznaczaja ze krzyczysz tylko dlatego ze ktos sie nie zgadza z Twoimi patentami.

Jesli moge Ci cos sugerowac nie odbiegajac od tematu watku to wlasnie zmienic zrodlo dolotu ze wzgledu na przyszla kondycje Twojego silnika, a nie dlatego zeby byc w opozycji. Forum wlasnie jest od dyskutowania. Czasem dobrze tez poprzec dyskusje mocnymi argumentami, a nie domyslami. Jak widac AndrewS podal linka ktory wskazal ze rozwiazania tego typu nie do konca daja zamierzonych efektow.

Oprocz sprawy przed przepustnica dobrym rozwiazaniem byloby obliczenie dolotu w 1.4 czy jest odpowiedni do tego silnika jesli chodzi o zjawiska falowe. Nie jest to takie szczegolnie trudne tylko trzeba troszke pomierzyc i zastosowac troche matematyki. Ten kolektor jaki mamy pochodzi z R100 tylko juz w sumie nie wiem czy konkretnie od 1.4 czy tez byl montowany w 1.1

Jak narazie to tylko Ty zapodales patent nad ktorym tu dyskutujemy chociaz ciezko to idzie. Moze inni uznali ze gra nie jest warta swieczki, albo zyja w niewiedzy ze zerowym kosztem mozna uzyskac odczuwalny wzrost parametrow. Ja na Twoim miejscu odzalowal bym te pare groszy i pojechal na ta hamownie. Jesli przedstawisz ze daje to konkretne przyrosty to zobaczsz ze takie patenty zaczna byc stosowane jak grzyby po deszczu. Tak samo jak posypaly sie swapy kiedy ja wsadzilem 1.8, udowadniajac tym samym ze 1.8 bedzie chodzil na elektronice z 1.4 bez zadnej swini.

P.S. Szczerze uzupelnij profil to nie bedzie domyslow co do wieku.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 28, 2010, 11:05:52 am »

atu_rover

  • Gość
Czytałem ze silniki serii k pozytywnie reagują na modyfikacje dolotu. Na poczatku był dedykowany filtr K&N do rovera 1.4 (majątek w tych czasach - ponad 300zł) po którym auto zdecydowanie gorzej jezdziło. Nie wiem jak jest z fiatowskimi ohv. Z tym dolotem jezdze juz 10 lat. Najpierw 130tys w atu(rozbity), pozniej 185tys w atu plusie(sprzedany,rdzewiał). Nie miałem problemów z wodą i "syfem" o których piszesz ale na poczatku tez je rozwazałem. Nie twierdze ze jest to idealne rozwiązanie ale nie boje sie o przyszłosc kolejnego silnika ze wzgledu na to iz mam juz w tym temacie jakies doswiadczenie. Jezeli jestes ciekawy to moge pokazac zdjecia tych aut (jako ciekawostkę a nie wzór) oraz innych ktore maja ten patent i jezdza codziennie. Wiem ze jestes przeciwny temu rozwiązaniu i nie zamierzam przekonywac cie zebys zmieniał zdanie. Nie ma po co dalej tego wałkować. Mielismy zakładac turbo z 525 tds ale auto zostało rozbite i trzeba bylo pieniadze spozytkowac na nowe.

"Jak widac AndrewS podal linka ktory wskazal ze rozwiazania tego typu nie do konca daja zamierzonych efektow" - moim zamierzonym efektem byla niewielka poprawa momentu obrotowego, a nie wzrost mocy i momentu taki jak dla wiekszego silnika lub turbo. Po badaniach na hamowni wszystko sie wyjasni.

"dobrym rozwiazaniem byloby obliczenie dolotu w 1.4 czy jest odpowiedni do tego silnika jesli chodzi o zjawiska falowe. Nie jest to takie szczegolnie trudne tylko trzeba troszke pomierzyc i zastosowac troche matematyki" - Z matematyką nie mam problemów gdyz mam podobne wykształcenie co ty, ale nigdy nie liczyłem zjawisk falowych w dolocie silnika tłokowego gdyz nie jest to moja specjalnosc. Wydaje mi sie ze trzeba by było przeliczyc 2 warianty gdyz niektórzy uzytkownicy maja gaz ssacy co zmienia zupełnie charakterystykę dolotu. Oparłem sie na tym iż fabryczny dolot jest juz przeliczony i podałem mu zimniejsze powietrze. Zapewne parametry dolotu zmieniły sie ze wzgledu na inna długosc i srednice poczatkowej rury. Nie wiem dlaczego ale sa dwa typy dolotów w pol1.4. Jeden z szeroką, krótką rurą początkową skierowaną w lampę i drugi z długą zwężającą sie, skierowaną w scianę przed błotnikiem. Daje to troche do myslenia. Byc moze jeden typ jest cichszy a drugi minimalnie lepszy dla osiągów? Tego nie jestem pewien. Wiem napewno ze lepiej skierowany jest ten, który nie jest wyprowadzony wprost na scianę. Moze ty wiesz cos na ten temat senn?

Mysle ze nie jestes negatywnie nastawiony do tego iz podałem wiele zdjęć w poprzednm poscie (lepszych lub gorszych) które obrazują jak mozna doprowadzic zimniejsze powietrze do silnika, co napewno jest zaletą.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 28, 2010, 15:12:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
atu_rover, ja z pewnością skorzystam z tych fotek bo muszę coś zrobić z obecnym dolotem.

W sprawie wsadzenia silnika rovera do poloneza to przypuszczam że inżynierowie z FSO wpadli na genialny pomysł ale zrobili to po "polsku" i tak jak robi teraz wielu z nas. Poszli po najmniejszej linii oporu. Wzięli mocny silnik dohc 1,4 103km i uzbroili go w to co się dało znaleźć na wysypisku śmieci obok fabryki powertraina żeby było taniej. Niby silnik mocny i wogóle wielopunktowy wtrysk itditp a kolektor wydechowy z 1,4 SPI 75KM ( nikt nie zaprzeczy że to porażka ). Pucha filtra powietrza pochodzi z rowera 100 ztcp z pierwszych wersji mpi. Taniej było zastosoać to bo akurat pasowało niż projekotwać od nowa. i tylko przeogromna przepustnica z 2,0 jakoś mi nie pasuje do koncepcji... Może ma nadrabiać wszystkie straty w dolocie i wydechu coby auto jednak miało te fabryczne 103km.

Cytat: "atu_rover"
Nie wiem dlaczego ale sa dwa typy dolotów w pol1.4. Jeden z szeroką, krótką rurą początkową skierowaną w lampę i drugi z długą zwężającą sie, skierowaną w scianę przed błotnikiem.
obstawiam że ten "róg" został zastosowany aby poprawić poziom emitowanego hałasu. Wszedł ztcp w 97r. wtedy jak w OHV FSO wkładała osłony pod silnik.
Wiadomo że fabryka robi takie rzeczy nawet kosztem osiągów.

[ Dodano: 2010-01-28, 15:15 ]
atu_rover, ja z pewnością skorzystam z tych fotek bo muszę coś zrobić z obecnym dolotem.

W sprawie wsadzenia silnika rovera do poloneza to przypuszczam że inżynierowie z FSO wpadli na genialny pomysł ale zrobili to po "polsku" i tak jak robi teraz wielu z nas. Poszli po najmniejszej linii oporu. Wzięli mocny silnik dohc 1,4 103km i uzbroili go w to co się dało znaleźć na wysypisku śmieci obok fabryki powertraina żeby było taniej. Niby silnik mocny i wogóle wielopunktowy wtrysk itditp a kolektor wydechowy z 1,4 SPI 75KM ( nikt nie zaprzeczy że to porażka ). Pucha filtra powietrza pochodzi z rowera 100 ztcp z pierwszych wersji mpi. Taniej było zastosoać to bo akurat pasowało niż projekotwać od nowa. i tylko przeogromna przepustnica z 2,0 jakoś mi nie pasuje do koncepcji... Może ma nadrabiać wszystkie straty w dolocie i wydechu coby auto jednak miało te fabryczne 103km.

Cytat: "atu_rover"
Nie wiem dlaczego ale sa dwa typy dolotów w pol1.4. Jeden z szeroką, krótką rurą początkową skierowaną w lampę i drugi z długą zwężającą sie, skierowaną w scianę przed błotnikiem.
obstawiam że ten "róg" został zastosowany aby poprawić poziom emitowanego hałasu. Wszedł ztcp w 97r. wtedy jak w OHV FSO wkładała osłony pod silnik.
Wiadomo że fabryka robi takie rzeczy nawet kosztem osiągów.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 28, 2010, 15:48:31 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
zbieraj punkty wygrywaj nagrody :) kultura wymagana

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 28, 2010, 18:25:18 pm »

atu_rover

  • Gość
Drogi Panie "Van#1860" . Rozumiem ze dostałem ostrzezenie zw z moim niekulturalnym zachowaniem. Jezeli Pan był laskaw zauwazyc to w ostatnich postach starałem sie zmienic temat z "mojego dolotu" który usilnie powracał na temat zapisany u góry w poscie. Pierwszy wyciagnąłem ręke zeby zakonczyc głupi spór. Spór zakonczony juz od dawna, wiec nie w porę to ostrzezenie. Rozumiem ze kolega senn nie dostanie zadnego ostrzezenia gdyz jest to twoj dobry kolega, a ja jestem obcy. Nie wiem czy jest sens cos pokazywac i łazic na mrozie z aparatem, bo po co ? Ja mam teraz wydawac 150zł na hamownie zeby pokazac jak zmienia sie charakterystyka silnika po dolocie?

Teksty w stylu "zbieraj punkty wygrywaj nagrody" to jeszcze nie na etapie naszej znajomosci kolego "Van#1860", od ciebie tez kultura wymagana jak juz cos piszesz o mnie.

Proponuje temat usunąć bo i tak nikt nie podał zadnych przykładów dolotu oprócz mnie. Bez sensu taki temat.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 28, 2010, 19:55:16 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"


W sprawie wsadzenia silnika rovera do poloneza to przypuszczam że inżynierowie z FSO wpadli na genialny pomysł ale zrobili to po "polsku" i tak jak robi teraz wielu z nas. Poszli po najmniejszej linii oporu. Wzięli mocny silnik dohc 1,4 103km i uzbroili go w to co się dało znaleźć na wysypisku śmieci obok fabryki powertraina żeby było taniej. Niby silnik mocny i wogóle wielopunktowy wtrysk itditp a kolektor wydechowy z 1,4 SPI 75KM ( nikt nie zaprzeczy że to porażka ). Pucha filtra powietrza pochodzi z rowera 100 ztcp z pierwszych wersji mpi. Taniej było zastosoać to bo akurat pasowało niż projekotwać od nowa. i tylko przeogromna przepustnica z 2,0 jakoś mi nie pasuje do koncepcji... Może ma nadrabiać wszystkie straty w dolocie i wydechu coby auto jednak miało te fabryczne 103km.

Cytat: "atu_rover"
Nie wiem dlaczego ale sa dwa typy dolotów w pol1.4. Jeden z szeroką, krótką rurą początkową skierowaną w lampę i drugi z długą zwężającą sie, skierowaną w scianę przed błotnikiem.
obstawiam że ten "róg" został zastosowany aby poprawić poziom emitowanego hałasu. Wszedł ztcp w 97r. wtedy jak w OHV FSO wkładała osłony pod silnik.
Wiadomo że fabryka robi takie rzeczy nawet kosztem osiągów.


No właśnie.

Tu piękne ujęcie ssania z plusa:


A z pomysów na dolot- pierwszy patent u mnie:

Późniejsza wersja:

Przegroda z kawałka blachy, że różnice czuć sczególnie ruszając po chwili postoju np na światłach, silnik nie zasysa skwaru spod machy.

A co do wlotu w błotniku to znam 2.0 z takim dolotem :wink:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 28, 2010, 23:38:45 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bocian_s#313"

 Pucha filtra powietrza pochodzi z rowera 100 ztcp z pierwszych wersji mpi. Taniej było zastosoać to bo akurat pasowało niż projekotwać od nowa. i tylko przeogromna przepustnica z 2,0 jakoś mi nie pasuje do koncepcji... Może ma nadrabiać wszystkie straty w dolocie i wydechu coby auto jednak miało te fabryczne 103km.


Bocian jesli chodzi o puszke to taka sama mam w 2.0. Wydech rzeczywiscie z "setki", ale jak widac bylo po pomiarach fabryczne parametry zostaly zachowane wiec pelen sukces :)
Watek rozbija sie o rozwiazanie sprawy. Nikt nie kwestionuje celu tylko niektorzy (w tym ja  krytykuja metode). Skoro ten patent jest taki dobry to dlaczego nie stosuja tego wszyscy producenci. Otoz jestem na 100% pewien ze ten typ rozwiazania jest szkodliwy dla silnika w odroznieniu od tego co masz zrobione Ty lub to co w poprzednim poscie zaprezentowal JohnyWalker
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 29, 2010, 03:56:53 am »

atu_rover

  • Gość
JohnyWalker, napisałes że zastosowałeś : "Przegroda z kawałka blachy, że różnice czuć sczególnie ruszając po chwili postoju np na światłach, silnik nie zasysa skwaru spod machy." - napewno pomaga i jest to odczuwalne tak jak piszesz, szczególnie przy "katowaniu" silnika od swiateł do świateł, gdzie silnik i chlodnica jest full nagrzana. W tym miejscu gdzie "ssie" jest przestrzen pod lampą gdzie jest sporo zimniejsze powietrze. Miałem kiedys blosa i proponuje jezeli masz na to miejsce, obrócic go bardziej na pion, tak zeby śruby regulacyjne były u dołu. tzw "język" bedzie sie szybciej zamykał ( z mniejszym opóźnieniem ) po puszczeniu pedału gazu. Sugeruję przeniesc go tak aby stykał sie z przepustnicą, bedzie sie wtedy takze szybciej otwierał. Dobrze jest tez przesmarowac super cieniutką warstwą silikonu "gwizdek", gdyz nie zatrze ci sie od zabrudzen pogazowych nawet po 10tys km, ale to tylko moje sugestie.
W poprzednim poscie pisałes ze bedziesz kombinował ze stozkiem. Spróbuj sobie zamontowac stożek w puszce, niektóre typy pasują jak ulał do okrągłej puszki poldka 16v. Nie spadnie ci moment obrotowy bo pojemnosc układu bedzie tak jak fabrycznie przeliczyli a spadną ci opory ssania bo nie jest to papierowy filtr, jedyny minus to to ze stozek bedzie sie brudził od środka bo inaczej sie go zamontowac nie da  :)

Senn: Założyłem ten temat bo mnie interesuje, dlatego sledze kolejne nowe odpowiedzi i pomysły, prosił bym zebys nie pisał juz ze "ten typ rozwiazania jest szkodliwy dla silnika" gdyż piszesz to w kazdym poscie i wszyscy juz od dawna wiedzą co o tym myslisz. Mógłbyś w koncu napisac cos o swoim dolocie zamiast wałkować mój? Troche to drazniące szczególnie gdy mogę wrzucic zdjecia z róznych aut ktore mialem i z tym patentem nawaliły kilometrów, oraz zdjecia roznych innych aut które maja to od lat. Troche nie miłe sa ciągle powtarzajace sie słowa krytyki jezeli nie miałes z tym zupełnie do czynienia. Po co o tym sto razy piszesz? Kazdy i tak zrobi jak uwaza, tak jak np. kolega "mlodyolek#1934", dla którego jedynym dobrym rozwiązaniem jest rura i filtr stozkowy oraz kolega "JohnyWalker" który ma seryjną puszke z chwytem odizolowanym od ciepła.

Napisałes wczesniej iż : "zeby byc pewnym zwiekszenia tych parametrow to powinno sie to zmierzyc, a nie twierdzic ze tak jest.  sila autosugestii to najlepszy tuning. AndrewS podal linka ktory wskazal ze rozwiazania tego typu nie do konca daja zamierzonych efektow." ---- JohnyWalker nie sprawdzał na hamowni swoich dolotów, ani nie liczył zjawisk falowych , a pisze ze czuć różnicę tak jak i ja pisałem. Ciesze sie ze zmieniłeś zdanie, ze proste zmiany w dolocie mogą pomóc silnikowi i nie jest to tylko siła autosugestii. Jezeli masz jakies zdjecia Senn to wrzuc lub podaj linka do swoich przeróbek dolotu w poldku lub roverku i napisz czym sie kierowałeś przy konstruowaniu. Kombinowałes kiedyś w złym kierunku? Ja tak! Powiesiłem stożek na seryjnej rurze gumowej od przepustnicy tuz za samą chłodnicą. Cho,jnacki nazywa to "dławieniem silnika" :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 29, 2010, 11:46:52 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
co do dolotu
seryjna puszka 1,4 pomiar g-tech 11,4 do 100

puszka z chwytem spod lampy   10,72

brak puszki i chwyt spod lampy 12,1

1,6 przed zmianą wydechu na rurowy puszka z dolotem 9,2
po..... zaginał g-tech i nie wiem

pomiary uzyskiwane podczas kilku przejazdów w granicach błedu pomiarowego

mierzone na tym samym samochodzie na tym samym odcinku drogi

dodatkowo pomiar z hamowni Arnolda z rurą słonia 105KM daje do myślenia co do skracania dolotu(całkowicie seryjne auto)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 29, 2010, 12:26:24 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Nie trzeba nawet nic katować, nawet przy spokojneh jeździe przy wyższych temparaturach otoczenia pod maską jest piekło. Miałem robic większą przegrodę oddzielającą całą puszkę od reszty przestrzeni pod maską, ale na szybko zrobiłem tak i zostało. Najważniejsze że oddziela wlot od najgorętszych rejonów. Może na stożek takie cuś zrobię. A z gazem nie mam problemów bo go nie ma, poldi jeździ wyłącznie na zupie :wink:

A btw: podczas jazdy z postojami w upały najbardziej spadki mocy widać chyba w turbo- intecooler prawie przestaje pełnić swoją funkcję :roll:

Edit: A zastanawialiście się kiedyś jak to jest?: w ohv na przykład wszelkie wersje, np GLI i GLI+kat różniły się nieco mocą i przebiegiem momentu. A rover mimo że występował i z katem i bez, z dwoma przynajmniej kompami, zawsze ma deklarowane 103KM/6000krpm(Morawski) :mrgreen: Ciekawe której wersji to tak naprawdę dotyczy. Może mój plas miał fabrycznie np 95 kucy? :lol:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 29, 2010, 12:30:45 pm »

atu_rover

  • Gość
To ile w takim razie mają z silnikiem 1.8 oraz 1.8 vvc?
Zmotywowało mnie to troche do zmiany pierscieni w 1.6 16v ktore zalega mi w garazu. Jezeli kolo 9 s do setki? to całkiem całkiem. 416 sie tak nie zbiera. Zupełnie seryjny (katalizatory i inne głupoty)  zdrowy 416 ma bite 10 sekund do setki.

JohnyWalker: a nie zaciekawiło cie jeszcze to ze rovery kanciaki serii 400 i poldki maja 127Nm przy 5000obr/min, a rovery obłe serii 400 maja przy 3000obr/min? hehe, moze przez elektronikę, inny komp? wtryski ?

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 29, 2010, 14:37:12 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
elektronikę. :)
mój z kompem 101 jest wyraźnie żwawszy niż z 103

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 29, 2010, 16:41:59 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Cytat: "Van#1860"

mój z kompem 101 jest wyraźnie żwawszy niż z 103


A żeby było śmiesznie- mój na odwrót- na 101 wcale dołu nie miał :roll:, a na 103 przyspiesza z 1,5krpm :P Z drugiej strony nie jestem pewny tej stojedynki :roll:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 29, 2010, 16:44:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
JohnyWalker, tylko że Van#1860 ma 1.6 :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 29, 2010, 17:06:09 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Wiem, spodziewałbym się jednak analogicznej reakcji, a nie zupełnie na odwrót :o
Może faktycznie 1.8 bardziej lubi 103, ale żeby było wiarygodnie dobrze byłoby się kiedyś na innym 101 przejechać, bo jak mówiłem mojego nie jestem do końca pewien :?

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 29, 2010, 17:34:58 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "atu_rover"
a rovery obłe serii 400 maja przy 3000obr/min? hehe, moze przez elektronikę, inny komp? wtryski ?


taaa, to weźcie jeszcze raz przejzyjcie wyniki z hamowni ktore wklejalem i tam jak byk wyszlo, ze max moment jest jednak wyzej  :roll:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350