Autor Wątek: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)  (Przeczytany 31401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 23, 2010, 21:28:40 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
z tym stożkiem na przepustnicy to racja zaciąga ciepłe powietrze a do tego stożek drży i silnik zaciąga więcej syfu. Mój poldorower 1.6 ma gaz ale seryjny mikser przerobiłem, z dziury 30 mm zrobiłem 41 mm na razie stożek zdjołem z przepustnicy i odsunołem go bliżej lampy i troszkę się poprawiło bo łapie więcej zimnego powietrza. mam zamiar zrobić taki dolot jak radzi 'atu_rover' i podziele sie z wami wrażeniami :wink:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 26, 2010, 00:04:51 am »

mark76

  • Gość
Po pirwsze podstawa to zdrowy silnik , plus osprzęt , im większy tym lepiej (nie każdy miał okazję pojeżdzić od nówki do zakatowania 220000) . Po drugie rozważania na temat przepustnic , kanałów to coś dla ludzi jeżdzących na 1/4 mili , wtedy to ma sens (gaz do oporu mnustwo powietrza + mnustwo paliwa ważny szybki efekt , ma sens) .Po trzecie stożek + mikser gazu (zwężka) paranoja . Po czwarte jeśli gaz bez uszczerbku dla mocy silnika to tylko sekwęcja , wtedy stożek ma sens . Po piąte można wstawić i wlot ala MADMAX ale po co , ryzyko związane ze skutkami zalania zanieczyszczenia tłumaczy konstruktorów (choćby kosztem powiedzmy 2 KM sądzę że więcej daje wywalenie katalizatora i sprawny wydech) . Nawet te 2.0 z wielką przepustnicą nie jeżdzą przecież cały czas z całkowicie otwartą , a gdy jóż się tak stanie to ma co połknąć to powietrze .Kompresja panowie to najważniejsze.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 21, 2010, 15:33:33 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
włozyłem stożek do orginalnej obudowy od filtra a rure zasilajaca wyprowadziłem  pod zderzak i jest lepiej tylko na gazie bezpośredni wlot powietrza w rure żle wpływa na mieszanie gazu  i silnik bardzo szybko zchodzi z obrotów po wciśnieciu sprzęgła i czuc szarpnięcia po puszczeniu gazu na biegu podczas jazdy przynajmniej u mnie więc rure ustawiłem tak żeby podczas jazdy powietrze nie wpadało w nia bezposrednio jeszcze będe kombinował jak coś ciekawego wymłodze dam znać
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 14, 2013, 00:09:01 am »

Offline Krisstof

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4 GLI, Caro 1.6GLE zeswapowany na 1.4
Tak poczytałem co mądrego pisaliście i wymyśliłem coś takiego, koszt 35zł. Wziąłem rurkę do powietrza z nagrzewnicy, wyowijałem ją folią aluminiową, wszystko przymocowałem na sztywno. Z przed auta nic nie widać, po otwarciu maski widać jakieś 15cm rurki i tyle



Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2013, 00:13:42 am wysłana przez Krisstof »

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 14, 2013, 10:54:10 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Miałem kiedyś tak samo zrobione.Kupiłem taki mały stożek,który mieścił się idealnie między atrapką a chłodnicą.Ładnie ciągnęło zimne powietrze,tylko mi na gazie gasł,bo dostawał taki podmuch prosto w płuca.

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 14, 2013, 12:41:22 pm »

Offline Krisstof

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4 GLI, Caro 1.6GLE zeswapowany na 1.4
U mnie jest czysta PB, jedyne co zauważyłem to to, że ciężko mu ssać na postoju bo rurka troszke za długa

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 14, 2013, 15:08:00 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Nie zdecydowałbym się na takie zasłonienei chłodnicy. A gaśnięcie na LPG można załatwic kompensacja ciśnienia drugiej strony reduktora. Czyli podłączyć ją do dolotu tuż za filtrem. "Dmuchnięcie" w dolot będzie oddziaływało na obie strony membrany.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 15, 2013, 20:26:14 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Dobra, a robił ktoś coś żeby wyciszyć tego dziada ?! Na początku ten ryk był fajny, ale z czasem robi się męczący :/
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 15, 2013, 20:52:33 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Rogala zakładaj i będzie spokój. Ewentualnie możesz kombinować z puszką np. z GSi + tłumik szmerów. Katalizator masz?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 16, 2013, 10:19:22 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Katalizator masz?

Teraz już nie :P Jest tłumik zamiast niego.

Spróbuję z tym rogalem, ale jak nic nie da to będzie trzeba coś wymyślić :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #110 dnia: Maj 16, 2013, 10:29:59 am »

piciek

  • Gość
Kolektor plastikowy z rovera, coś jak kibelrura z zagięciem o 180 stopni za przepustnicą, plus puszka ala GSI, będzie cicho.
Tak miałem w ori 1.6 GTI i było naprawde, naprawde cicho w porownaniu do dolotu z rogalem.