Autor Wątek: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?  (Przeczytany 14726 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« dnia: Kwiecień 10, 2010, 20:37:30 pm »

Slawo2000

  • Gość
Czy ktoś może się orientuje czy da się bezproblemowo założyć hamulce bębnowe z Trucka Lucasa w Atu+ ? Pomijam kwestię przejścia na min. 14" felgę. Chodzi głownie o mocowanie tarcz kotwicznych, linkę ręcznego, itp.

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2010, 17:07:01 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
jakos 2 tyg temu rozbieralem bebny z trucka
tarcze kotwiczne byly identyczne jak w zwyklych bebnach, i poza wielkoscia bebnow nie zawuazylem zbytnio roznic w budowie wiec obstaawiam ze sie bez problemow da.
pozdrawiam
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 12, 2010, 19:04:52 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
da się tylko po co? żeby dupa wyprzedzała przód przy hamowaniu? nie ma sensu
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2010, 21:32:25 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Już dawno się nad tym zastanawiałem ale niestety do porównań mogą mi służyć jedynie rysunki. Zakładałem nawet taki temat - bez odzewu...
W trucku jest inna półoś i bęben oprócz innej średnicy ma również większą głębokość. Może nie być tak łatwo. Najlepiej byłoby to sprawdzić organoleptycznie. Mam trucka ale ze starym układem więc nie mam czym się pobawić...

A po to można by mieć mocniejsze hamulce z tyłu żeby przy wymianie przednich na mocniejsze np też z trucka tył też był odpowiednio mocniej hamowany.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2010, 22:45:52 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Bębny od trucka da rade założyć. Jest tylko trochę zabawy. Jak już jest założona tarcza kotwiczna to na pół oś trzeba założyć dystans 5 mm i wtedy bęben. Sam bęben też trzeba było by z toczyć z 4 mm. Jutro cyknę fotki co trzeba było by zrobić dla lepszego z obrazowania. BTW jak by ktoś chciał kupić komplet nowych bębnów i tarcz kotwicznych od trucka to mam takowe na stanie.

Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2010, 23:17:28 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
A powie mi ktoś czym sie różnią tylne hamulce truck lucas od zwykłych truck(owskich) poza skokiem gwinu w cylinderkach?
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2012, 12:42:48 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Podniosę temat bo bym chciał taką modyfikację zrobić u siebie ;p
Bębny od trucka da rade założyć. Jest tylko trochę zabawy. Jak już jest założona tarcza kotwiczna to na pół oś trzeba założyć dystans 5 mm i wtedy bęben. Sam bęben też trzeba było by z toczyć z 4 mm.
Po co ten dystans i czemu trzeba toczyć bęben ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 17, 2012, 13:05:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
to ja zapytam czy jest sens ?

czy nie lepiej założyć tarcze zamiast bębnow ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2012, 13:37:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ale z tarczami jest więcej zabawy bo trzeba by zmieniać półosie, a po takiej zmianie chyba mosty zaczynają wyć ...
do tego korektor siły hamowania wywalić i powinno dawać spokojnie radę ...
na przód lecą do mnie na dniach 284 więc muszę coś zrobić z tyłem :)
no i jeszcze druga sprawa jest taka że do tarcz z tył trzeba dorabiać kotwice no i raczej serwo miałoby już dość ciężko :/
kwestia tylko czy się da tak bezproblemowo te bębny zaadoptować :?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 18, 2012, 01:00:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
budowa bebnow jest akurat taka ,ze da sie zaadaptowac nawet same bebny i szczeki nie ruszajac tloczkow i sprezynek,
z racji ,ze okladzine na czekach da sie bezpiecznie wymieniac we wlasnym zakresie ,to z bebnami mozna sporo cudowac (czyli drutowac) i bedzie to dzialalo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2012, 08:09:05 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No tak ale żeby dać większy bęben to trzeba dać większą płytę kotwiczną ... a żeby mogła być większa to trzeba ją przykręcić ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 18, 2012, 13:04:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie niekoniecznie trzeba dac wieksza plyte,
ale jezeli ma to wyglad jak seria to trzeba dac,

wymiana plyty kotwicznej wiaze sie ze zdejmowaniem lozyska,
co prawda da sie zmienic plyty bez zdejmowania lozyska ,ale to tez bedzie sposob druciarki (jednak skuteczny)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2012, 14:03:01 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
trzeba by zmieniać półosie, a po takiej zmianie chyba mosty zaczynają wyć ...

Co Ty za "legendy" tworzysz, jaki wpływ ma zmiana półosi na napięcie łożysk w mechanizmie różnicowym i ogólnie koszu??
Odpowiem: nie ma to wpływu, co innego jakbyś ingerował w wałek atakujący, jego łożysko, koło tależowe itp.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 18, 2012, 14:04:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
BTW, polecam zainteresować się zaciskami tylnymi z fiata tempra GTI.
Są tam hamulce systemu bendix, na wentylach, jeśli dobrze pamiętam, więc jest cień nadzieji że podejdzie to do mocowania oryginalnych zacisków na tylnej osi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 18, 2012, 21:31:27 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Co Ty za "legendy" tworzysz
Ja ich nie tworzę tylko wiele osób tutaj na forum tak twierdzi dlatego pytam ...
polecam zainteresować się zaciskami tylnymi z fiata tempra GTI
jak wygląda wtedy sytuacja z ręcznym ?? trzeba dorabiać oddzielny zacisk ??
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 18, 2012, 23:38:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale po co mialyby byc te bebny czy zaciski ?
zeby miec mocniejszy reczny i moc sobie na nim zjechac ;]
czy zeby uzyskac wieksza sile hamowanai tylnych kol ?

bo to drugie to mozna uzyskac przestawiajac korektor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 19, 2012, 14:04:33 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+

polecam zainteresować się zaciskami tylnymi z fiata tempra GTI
jak wygląda wtedy sytuacja z ręcznym ?? trzeba dorabiać oddzielny zacisk ??
Jeśli tylne zaciski z Tipo czy Tempry to przecież są przystosowane do hamulca ręcznego. Kwestia doboru linki, albo poprowadzenia jej jaką dłuższą drogą jeśli będzie za długa.

Bocian kiedyś opisywał jak montował jakieś zaciski lepsze...

ale po co mialyby byc te bebny czy zaciski ?
Ja chce tarcze i zaciski bo bębny nie wyglądają przy alufelgach :P

Jakby wyglądała kwestia montażu na tył tarczy przedniej z Lucasów ? Bo chyba nie ma sensu inwestować na tył w tarczę wentylowaną...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 19, 2012, 14:34:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaloz z tylu Bendixy jak bialy czlowiek ,bez uprawiania rzezby w goownie,
wentylowane na tyle to tylko koszty ,koszty i zadnych plusow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 19, 2012, 14:37:02 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
zaloz z tylu Bendixy jak bialy czlowiek ,bez uprawiania rzezby w goownie,
To ma hamować, a nie spowalniać. I nie mam zamiaru co sezon robić regeneracji tych zacisków.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 19, 2012, 15:33:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tylne zaciski od Tempry GTI są w systemie bendix, tarcze wentylowane, wyjście na linkę oczywiście też jest :)

Proszę w linku poniżej:
http://motoallegro.pl/fiat-tempra-zacisk-hamulcowy-tyl-bendix-53760-i2418834823.html
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2012, 15:35:14 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja