Autor Wątek: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?  (Przeczytany 14666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 19, 2012, 15:46:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaloz z tylu Bendixy jak bialy czlowiek ,bez uprawiania rzezby w goownie,
To ma hamować, a nie spowalniać. I nie mam zamiaru co sezon robić regeneracji tych zacisków.
no to kombinuj jak kon pod gore ,ale bez dojscia do frezarki nie radze sie bawic,
JA swego czasu mialem dojscie do frezarki i tokarki to z przodu posadzilem 276mm,
jakos na bendixa z tylu nie narzekam ,regeneracji nie przeprowadzam ,bo linki od recznego nie mam

Usunięte słowo obraźliwe - b#1925
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 10:46:23 am wysłana przez BARTEK#1925 »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 19, 2012, 16:08:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tylne zaciski od Tempry GTI są w systemie bendix, tarcze wentylowane, wyjście na linkę oczywiście też jest
Tylne tarcze w Temprze są lite. 241mm.
no to kombinuj czarnuchu
Sam jesteś czarnuch. Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to daj se siana, zamiast ubliżać.

Dojście do tokarki i frezarki to nie problem. Robię projekt na papierze w wymiarami i daje odpowiedniemu człowiekowi i mi robi.

Szukam tylko dobrego rozwiązania które będzie hamować, a nie to co mi oferujesz - spowalniać.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2012, 16:18:23 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 19, 2012, 16:58:01 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale Wy ludzie jesteście dziwni.Tylko się obrzucacie wzajemnie epitetami,a nikt chwilę nie pomyśli sensownie.Szukacie gotowych rozwiązań,żeby tylko odkręcić i założyć i na tym się kończy myśl twórcza?Chyba wiecie wszyscy,jakie ja mam hamulce z tyłu?To jest gotowe rozwiązanie,wystarczy dorobić płyty kotwiczne i przykręcić jarzma z zaciskami,tylko dobrze wszystko powymierzać,żeby nie ocierało.Wtedy trzeba oczywiście hydrołapę.A jak dla kogoś tarcza 240 to za mało,to można zrobić na trakowskich i wtedy dorobić odpowiednią większą płytę,żeby zaciski wysunąć dalej.Mamy wtedy wszystkie elementy typowe,z poloneza i w razie czego,to się idzie i kupuje.Ale jak kto woli.Możecie kombinować.  :-) :-)

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 19, 2012, 18:50:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no to kombinuj czarnuchu
Sam jesteś czarnuch. Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to daj se siana, zamiast ubliżać.
przeciez ci napisalem co biali ludzie montuja ,wiec co sie burzysz  ;>

Szukam tylko dobrego rozwiązania które będzie hamować, a nie to co mi oferujesz - spowalniać.
:ziew:
tak mi spowalniaja auto ,ze pirelli P7 traca przyczepnosc ,ale ty pewnie wiesz lepiej ;]
 zaleta Bendixa na tyle jest mozliwosc zalozenia felgi 13' ,co sie zima bardzo przydaje,
a same tarcze mam wiecone i frezowane ,wiec full szpan edition wystaje spod alufelgi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 19, 2012, 21:50:49 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
a same tarcze mam wiecone i frezowane ,wiec full szpan edition wystaje spod alufelgi
Mikoda powiadasz ? Ja szukam takiego rozwiązania żebym mógł sobie założyć ATE albo Boscha, bo na Mikode mam za dużo reklamacji.

tak mi spowalniaja auto ,ze pirelli P7 traca przyczepnosc ,ale ty pewnie wiesz lepiej
OK, jeśli są tak wydajne to cieszymy się. Ale... czytaj wyżej :)

To jest gotowe rozwiązanie,wystarczy dorobić płyty kotwiczne i przykręcić jarzma z zaciskami,tylko dobrze wszystko powymierzać,żeby nie ocierało.
Czyli teoretycznie jeśli mi ktoś wykona płytę kotwiczną wg mojego projektu to możliwości mam nieograniczone w kwestii doboru zacisków... Będzie trzeba pomyśleć i pochodzić po szrotach :d

A jak dla kogoś tarcza 240 to za mało,to można zrobić na trakowskich i wtedy dorobić odpowiednią większą płytę,żeby zaciski wysunąć dalej
Bez przesady, na przód pójdzie wentylowane 257mm, wiec nie będę świrował i na tył dawał czegoś podobnego :d do tego już chyba trzeba by mieć ABS żeby nad tym panować. Nowoczesne auta nawet z tyłu miewają większe tarcze niż z przodu :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 19, 2012, 22:05:12 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ale po co mialyby byc te bebny czy zaciski ?
zeby miec mocniejszy reczny i moc sobie na nim zjechac ;]
czy zeby uzyskac wieksza sile hamowanai tylnych kol ?
bo to drugie to mozna uzyskac przestawiajac korektor

szczerze to mi zależy na tym żeby to lepiej hamowało ... bo jak na przodzie wylądują 284 to tył może mieć ciężko :( ...
a wywalenie korektora by coś poprawiło ?? mi ręczny na bębnach bez problemu blokuje przy 50km/h więcej nie potrzebuję ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 19, 2012, 22:08:36 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Rafał- bo to są tarczo- bębny. bębnowy jest postojowy ale sama tarcza jest wąska jak do skutera.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 19, 2012, 22:18:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bez przesady, na przód pójdzie wentylowane 257mm, wiec nie będę świrował i na tył dawał czegoś podobnego :d do tego już chyba trzeba by mieć ABS żeby nad tym panować. Nowoczesne auta nawet z tyłu miewają większe tarcze niż z przodu
nie spotkalem sie z czyms takim,
ale wazniejsze dla sily hamowania jest nie to co widac ,czyli srednica tarczy ,tylko to czego nie widac,czyli srednica tloczka zacisku,

nie robie nic na lapu capu i dokladnie sobie przemyslalem,ze bardziej oplaca sie dac nie duza ,ale tania tarcze z tanimi klockami ,a wyzwolic jej potencjal na korektorze, niz dac drozszy wiekszy zestaw ,ktory i tak bedzie slabszy bez odpowiedniego zasilenia,
oczywiscie energia wlozona w przerobke tez sie liczy,

jako ,ze recznego nie uzywam ,to myslalem tez o przednich zaciskach Bendixa na tyle ,co rozwiazaloby problem cienkich okladzin na klockach,
ale to juz bylaby konkretna sila hamowania i niestety wiekszy skok pedalu hamulca - a wiec agresywna praca ukladu

co do Mikody ,to zwichrować tarcze 227mm to bylby wyczyn,
osobiscie nie mialem problemu z Mikoda 227mm ,240mm i 281mm ,ale to sa wszystko lite tarcze ,a nie mialem do czynienia z wentylowanymi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 19, 2012, 22:27:49 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
KGB,skoro ręczny Ci nie potrzebny,to tym bardziej możesz zastosować sobie patent z lucasem,bo będzie o tyle łatwiej,że nie musisz nic ciąć ani spawać,tylko po prostu wystarczy podfrezować odpowiednio płytę kotwiczną,żeby siadły zaciski lucasa i po robocie.Załatw sobie jedną taką płytę,załóż na półoś,załóż tarczę i przyłóż do tego jarzmo z lucasa.Będziesz widział gdzie trzeba pozbyć się materiału i ile.Jeśłi i tak chcesz wywalić korektor,to możesz spokojnie dać tarczę 240,a nawet mniejszą ze spowalniaczy,jak ja miałem na początku.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 20, 2012, 00:04:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co mam zakladac Lucasy skoro mialem z nimi wieksze problemy niz z Bendixem ?
jak sie w Lucasie zapiecze prowadnica to trzeba sie duzo nagimnastykowac,zeby ja wyczyscic (na poczatku zeby ja rozebrac jeszcze wiecej) ,
a w Bendixie to kwestia wybicia prowadnicy ,przeczyszczenia szczotka druciana i papierkiem oraz nasmarowania i ponownego zlozenia,
jezeli mialbym zmieniac zaciski z tylu to tylko i wylacznie w celu zrobienia recznego ,ktory sie nie zacina ,bo to jedyna powazna bolaczka Bendixa,
ale ze recznego nie uzywam ...

nie chce wyrzucac korektora ,bo chce pobawic sie jego ustawianiem do pionu,
choc nie wykluczone ,ze z czasem wyleci,

co ciekawe to beebny mozna zrobic na bardzo skuteczne i gdyby nie to ,ze kiepsko wygladaja ,to pewnie bym w tym rzezbil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 20, 2012, 00:05:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Załatw sobie jedną taką płytę,załóż na półoś,załóż tarczę i przyłóż do tego jarzmo z lucasa.Będziesz widział gdzie trzeba pozbyć się materiału i ile
chyba nie widziales moich przednich hamulcow ,skoro sie tak produkujesz w rzeczach oczywistych :P

P.S.
dlaczego nie mozna usunac wlasnej wiadomosci ostatniej w temacie ??
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 20, 2012, 00:09:31 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
chyba nie widziales moich przednich hamulcow ,skoro sie tak produkujesz w rzeczach oczywistych :P
Nie widziałem,a co tam masz? I nie produkuję się,tylko tak sobie piszę,po prostu.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 20, 2012, 00:28:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba nie widziales moich przednich hamulcow ,skoro sie tak produkujesz w rzeczach oczywistych :P
Nie widziałem,a co tam masz? I nie produkuję się,tylko tak sobie piszę,po prostu.
mam jak wyzej wspomnialem tarcze 276mm - sa to tylne tarcze Kappa/AR166 ,niestety grubosc to 10mm ,ale zalezalo mi na litych tarczach ,zeby zostawic zaciski Lucasa,
musialem frezowac plyty kotwiczne ,dorabiac dystans do jarzma i dystans pod tarcze ,bo jej odsadzenie (wysokosc) wynosi 51.7mm ,
jestem zadowolony z siebie ,bo po przymiarkach udalo mi sie na tyle dokladnie policzyc ile frezowac plyte ,ze wszystko sie zgralo z dokladoscia do 0.5mm (na obu kolach )

tarcze maja rozstaw śrub 5x108 ,wiec musialem je przewiercic na 4x98,
bylo troche dokladnej roboty przy tym wszystkim ,na imadle w garazu nie radze sie brac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:52:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 21, 2012, 01:13:21 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
I nie mam zamiaru co sezon robić regeneracji tych zacisków.
Nie przesadzajmy, jak to ładnie złożysz, gumki dasz jak bozia przykazała i nie bedziesz parkować w jeziorze to nic sie nie bedzie zapiekać. Wystarczy ze przy okazji wymiany klocków dasz trochę pasty do cylinderków hamulcowych. Zapieka się jak masz oslony p.kurzowe i płyn hamulcowy nie wymieniany od nowosci, ktory juz nałapał sporo wody z powietrza i powoduje korozję tłoczka.

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 21, 2012, 11:47:46 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
ale z tarczami jest więcej zabawy bo trzeba by zmieniać półosie, a po takiej zmianie chyba mosty zaczynają wyć ...
no jak uj... u mnie jakos nie zauwazylem nic ;) a przerabialem most plusowski na heble ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 22, 2012, 09:35:09 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Tylne zaciski od Tempry GTI są w systemie bendix, tarcze wentylowane, wyjście na linkę oczywiście też jest :)
no niby wszystko jest ale prawdę powiedziawszy pasują tak jak każde inne z innego auta ...
bo mają rozstaw 9cm a poldek ma 14,5 ... czyli nie pasują bo i tak trzeba przerabiać płyty kotwiczne ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 22, 2012, 10:32:12 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tylne zaciski od Tempry GTI są w systemie bendix, tarcze wentylowane, wyjście na linkę oczywiście też jest :)
no niby wszystko jest ale prawdę powiedziawszy pasują tak jak każde inne z innego auta ...
bo mają rozstaw 9cm a poldek ma 14,5 ... czyli nie pasują bo i tak trzeba przerabiać płyty kotwiczne ...

Dlatego pisałem, że istnieje taka możliwość że będzie pasować, nie napisałem że p&p.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Bębny z Trucka Lucasa w Atu+ - czy się da?
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 08, 2012, 20:42:59 pm »

zsmigielski

  • Gość
A ja mam inne pytanie, może trochę konstruktywniejsze - mam Kombi, i mam grubsze półosie niż normalnie (ponoć truck - łożyska nie weszły z carówki). Mam lucasa i zmieniałem szczęki, cylinderki oraz bębny i wszystko było opisane jako Polonez Caro/Atu :)
Wiem, że zdobycie mostu Kombi może być pewnym problemem, ale skoro półosie są ponoć truckowskie, pochwa mostu nie wiem czy standard czy z trucka też, ale skoro na kotwiczną pasują części Caro/Atu a półosie są inne to może kotwiczna z Kombi by tu była jakimś rozwiązaniem, chociaż wiem, że chodzi o przekładkę w drugą stronę :)