Autor Wątek: v6 opel w trakcie budowy  (Przeczytany 66354 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 20, 2011, 23:23:32 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
a coś tam ruszyło w projekcie, bo bardzo mnie zaciekawił( a właściwie zajarał) ten temat. Skąd taka zajawka bo wątpie że tylko z tego powodu(chociaż to byłoby możliwe)
taki maly projekcik ;)
zaczelo sie w 2007 roku po tym jak w 1.4 wywalilo mi uszczele pod glowica, wiec przy okazji postanowilem zmienic silnik. padlo na v6 opla, bo jakos tak mi sie wymyslilo :)

zmienilo sie to, ze mam teraz kupe czasu na projekt, bo zwolnili mnie z roboty.  ;D
i w koncu moge wziac sie za silnik, poniewaz W KONCU skonstruowalem dobra wage (duuuzoooo czasu mi to zajelo) , dzieki czemu osiagnalem powtarzalnosc przy wazeniu korbowodow  :) :) :) .ylko to mnie powstrzymywalo przed zlozeniem silnika. A juz myslalem, ze mi sie nigdy nie uda dokladnie wywazyc glowki i stopki, i zastanawialem sie czy nie wrocic do seryjnych :/
cierpliwosci, jeszcze mam inne zajecia poza tym  ;)
(kurde, wydawalo mi sie ze w lutym dawalem w tym temacie zdjecia aktualnego stanu blacharki mojego poldasa  ??? miedzy innymi podluznic, progow, podlogi... ) 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2011, 23:32:33 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 21, 2011, 11:30:36 am »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
a jak rozwiążesz problem miski olejowej tak jak na początku napisałeś czy będziesz próbował spawać. Interesuje mnie jeszcze kwestia komory. silnik na styk wchodzi tak? O ile jest on większy od x25xe?
PS. przydały by się jakieś nowe foty.
Powodzenia w dalszych modach. ;)
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 21, 2011, 15:05:17 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
x30 jest wiekościowo taki sam jak x25....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 22, 2011, 12:23:19 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
dzięki
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 03, 2011, 12:22:29 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Może wrzucisz jakies nowe zdjecia na forum? ;p

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 04, 2011, 18:33:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zdjec nowch brak bo nic ciekawego nie ma do pokazania. :(
na razie jestem zajety rozbudowa garazu na dzialce, potem przenosiny i prace ruszaja pelna para (mam nadzieje)...
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 07, 2011, 20:18:56 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Wypolerowałeś płaszcze  tłoków  ? Ile chcesz kręcić ten silnik że tak dokładnie pieścisz te korby ? Zakładam że wysoko więc pytam co z głowicą ?

Fajny pomysł i życzę powodzenia

pozdrawiam

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 12, 2011, 17:05:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
polerowany bedzie caly tlok. od korby po denko (od spodu i na zewnatrz, denko mam kute z c20xe - ta sama srednica akurat :) , korba niestety pozostaje seryjna :/ , ale oczywiscie odchudzona, wywazona i polerowana). krecic zamierzam kolo 7500 (moze wiecej, jeszcze nie zdecydowalem, bo troche szkoda mi silnika ;) ). do glowicy szukam rozwiazania w postaci popychaczy plytkowych zamiast hydraulicznych (jeszcze nie znalazlem pasujacych), dodatkowo zamierzam dodac druga sprezyne zaworowa.
poza tym "pieszcze" tak te tloki i w ogole wszystko, bo pozniej bede zalowal, ze nie zrobilem tego tak jak zamierzalem.
nowych zdjec brak, bo wciaz zmagam sie budowa garazu, a caly maj zajelo mi zworzenie gratow z warszawy na dzialke. Polonez przewieziony dzieki Bryskowi.
naprawde chcialbym zajac sie w koncu polonezem :/ :/
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 12, 2011, 17:46:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dobrze dobrze, miejsce do grzebania nad projektem jest równie ważne jak sam projekt ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 12, 2011, 18:24:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jakos kosmicznie duzo miejsca nistety nie bedzie, bo "tylko" 4x6m (wlasciwie to przebudowuje garazyk-przybudowke ktora miala 4x3, czyli na styk ) wiec teraz swobodnie bedzie mozna sie przemieszczac,  i nawet drzwi otworzyc i w zasadzie na jeden samochod na razie wystarczy. budowa miala trwac krocej, bo na poczatku mial byc garaz blaszany, ale okazalo sie ze blacha tyle samo wyjdze co suporex, a wiadomo co lepsze :) , (w dodatku sam samiutki buduje)
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 12, 2011, 18:30:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No z garażami to w ogóle jest wesoło, na murowany trza mieć projekt, pozwolenie i inne pierdy.
Ja będę stawiał od podstaw, czyli korzystniej blaszany, bez projektu, wylewam płytę, stawiam i luzik, tak naprawdę to nawet podatku nie muszę bulić bo niezwiązany na stałe z podłożem. Ocieplę dziada od środka i na dwa auta.

Dobra, kończę OT
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 13, 2011, 07:51:58 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
na pewno zauważyłeś że płaszcz tłoka nie jest gładki , ma takie rowki minimalne  , podobnie jest z gładzią cylindra honuje się ją a wszystko to po to żeby film olejowy miał się czego trzymać... .Jak wypolerujesz tłok to film olejowy na tłoku się nie wytworzy bo olej będzie spływał . Zatrzesz ten silnik . Jak mi nie wierzysz to poszukaj w internecie / mądrych książkach . Szkoda projektu żeby sie wydłużył...


pozdrawiam

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 13, 2011, 12:16:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
blok juz jest po "nowym" honowaniu, tak swoja droga. kupe forsy mnie to kosztowalo, bo za same tylko honowanie (bez rozwiertu itp) parowcowa wziela 300zl :/ pewnie sporo za drogo
, ale juz nie mialem czasu na szukanie innych ofert
Plaszczu tloka w zasadzie nie mialem zamiaru polerowac, tylko zewnatrz (na gorze) i od wewnatrz (nie do konca wyrazilem sie jasno ;) ).
Tak swoja droga to ten silnik bedzie, hmm, eksperymentalny. Chce zobaczyc ile da sie wycisnac moimi metodami i chce zobaczyc na wlasnej skorze co mozna, a czego nie (bo opinii na dany temat jest pratycznie zawsze tyle samo za, co przeciw, i jedni mowia ze nie mozna, drudzy ze mozna ;) ).
jezeli sie zatrze albo korba wyjdzie bokiem, trudno, bede wiedzial czego drugi raz nie robic hehehe
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 12:47:08 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 13, 2011, 13:49:48 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
nauka na błędach jest dobra ale lepiej jeśli nie są to Twoje błędy . Buduj , trzymam kciuki .

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 13, 2011, 14:06:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Po co to tak kręcić? <co> Zaletą tego silnika jest to że powinien ładnie ciągnąć z dołu. Jak go zrobisz na kręcenie to albo przez mocniejsze sprężyny straci na dole ,a na górze wcale nie będzie chciał ciągnąć albo będzie z tego wiertarka. Masz szybkie wałki pod ten silnik? Nie lepiej już pobawić się w jakieś doładowanie? Kompresorem albo twin turbo? Poza tym do silnika kręcącego się powyżej 7000rpm trzeba skonstruować inny wydech ze specjalnego gatunku stali.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 14:10:10 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 13, 2011, 14:49:41 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
BXMaster,  ;) nic nie stoi na przeszkodzie abys zrobil swojego poloneza v6 z silnikiem zmodyfikowanym wg Twojego uznania ;) Ja robie tak jak ja chce i chce go krecic wysoko, modyfikowac w sposob taki jak sobie wymyslilem i zobaczyc co z tego wyjdzie (mimo, ze moze to zniszczyc silnik) i ja poniose tego ewentualne konsekwencje i naprawde nikt mnie nie przekona. Bo i tak duzo stracilem czasu na rozmyslanie, czy zrobic cos tak czy siak. Trzeba dzialac, a nie teoretyzowac. Na teoretyzowanie nie mam za bardzo czasu juz.
Tak swoja droga napisalem w pierwszych postach, ze mam do niego kompresor.  ;)
Druga sprawa to malo kto robi sobie specjalne(pod wzgledem gatunku stali) wydechy do wysokoobrotowych silnikow i jakos dzialaja, moze troche traca, ale dzialaja ;) Ja zamierzam miec nierdzewke i to musi wystarczyc.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 18:38:45 pm wysłana przez Excalibur#1937 »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 13, 2011, 15:08:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
nic nie stoi na przeszkodzie

Owszem, stoi: pieniądze


Ja robie tak jak ja chce

Ależ ja Ci nie bronię strzelać sobie w stopę tylko się pytam czy o to Ci chodzi i czy to ma sens.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 13, 2011, 17:17:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
To czy jest sens czy nie ocenimy jak bedzie zrobiony. ;) Oczywiscie licze na to, ze to ja bede mial racje hehe Jak nie, trudno. Bedziesz mogl sie cieszyc, ze jednak nie mialem ;)

Przynajmniej moge powiedziec, ze probowalem, a nie pisalem rozprawki na temat: To nie bedzie dzialac dobrze.  <spoko> <spoko>
Poza tym przypominam, ze teoria nie zawsze idzie z praktyka.  :d
EOT na ten temat  <spoko>

(w swoich postach nie zamieszczam zadnych zlosliwych uwag, i nie kloce sie,  mimo , ze mozna to tak troche odebrac ,a tylko wyrazam swoj poglad)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 17:31:36 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 13, 2011, 20:39:54 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
co fakt to fakt ze za 4 wałki do tego żeby było warto kręcić te 7500 zapłacisz już ładną kupkę pieniędzy . Takie mocne 3.0 NA ma swój urok . Szkoda że auto nie będzie do skręcania .

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 13, 2011, 20:55:09 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jedyne co zrobie z walkami na razie, to beda to 4 takie same walki ssace (z x30xe) , tak dobrze czytacie, nie 2 walki ssace i 2 walki wydechowe, tylko 4 walki ssace. na "zachodzie" to stosuja (zeby nie bylo zaraz, ze to nie bedzie dzialac, bo to moj wymysl). przegrzebalem caly internet na temat podnoszenia mocy w tym silniku, i wiem co mozna zrobic w tym silniku, wiec no worries. <spoko>
i jak ktos mysli, ze to nie jest wysokoobrotowy silnik (zwlaszcza po modach, i to nie koniecznie po zmianie walkow na ostre) to jest w bledzie i chyba nie jechal oplem z takim silnkiem.  <spoko>
pamietajcie ze, ja spedzilem w necie czytajac o tym silniku i jego modyfikacjach kuuuuupe czasu, wiec wiem co robie.   <spoko> <spoko> <spoko>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 20:59:53 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839