Autor Wątek: v6 opel w trakcie budowy  (Przeczytany 60134 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 28, 2010, 14:57:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a ta micha to bedzie tak nisko ?? niżej niż moja płyta :/ to się prosi o urwanie

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 28, 2010, 20:34:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "KGB"
robiles cos z miska olejowa ,zeby silnik wszedl na belke ,czy pasowal seryjnie ?



generalnie to trzeba przeniesc tylko stabilizator i mam juz koncepcje gdzie. (od rovera tez nie pasuje ;) ) . tak to mozna powiedziec ze miska pasi, ale moglo by nie byc mocowan drazkow reakcyjnych (tych w przednim dolnym pasie), bo przy wkladaniu silnika troche trzeba kombinowac bo miska jest szeroka na dole i wadzi wlasnie o mocowanie drazkow.

Van, no raczej bedzie tak nisko. jak juz pisalem samochod bedzie raczej tylko do prostych (choc czasem bedzie trzeba wyjechac na ulice  :twisted: :twisted:  :twisted:  - trzeb a bedzie wtedy uwazac). nie za bardzo chce przerabiac miske, bo to brzydko wyglada miska taka spawana, a u mnie oprocz szybkosci ma tez byc wyglad ;). od vectry v6 nie pasi, bo jest inaczej wyprofilowana i wtedy trzeba by zlikwidowac belke zawieszenia ;)
wiadomo, wszystko mozna zrobic, mozna zrobic zeby miska byla wyzej (ciac, spawac, sztukowac, spawac itp) , ale nie wszystko da sie zrobic ladnie i zeby wygladalo na w miare fabrycznie.  najbardziej mnie kusi sucha miska, ale nie bardzo jest gdzie pompe oleju upchnac /powinna byc napedzana paskiem rozrzadu raczej / (z kompresorem bedzie juz problem).
na razie miska sie nie przejmuje, tak czy siak.
to ja, byly Marcin#839

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 29, 2010, 09:38:51 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wystarczy jak bedzie napędzana paskiem od wspomy :) w caterhamach tak robią i nie ma z tym problemów. pomysl nad miską suchą badz pół suchą :) wykorzystaj obecną pompę do smarowania a dodatkowa bedzie tylko przetłaczac.

a michę od spodu zasłonisz piękną aluminiową płytą i nie bedzie widać ze spawana. mozesz jąnawet wypolerować albho oddac do malowania proszkowego. z tym nie ma więkkszych problemów

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 30, 2010, 21:16:10 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Cytat: "Leonek1321"
RafałFSO, Marcin pisał ze projekt trwa już troche i szczerze powiem jest to chyba jedyny taki który ma szanse ukończenia, bo niestety ale tez z 2,7 to straszny drut.... :roll:


drut nie drut pojecie względne..  niektorzy robia inaczej niektorzy inaczej i tyle.. niema co nikogo krytykować. ja u sibeie tez planuje zmienic silnik ale napewno niebedzie tam zadnej elektroniki (chocby byla fabrycznie wyleci)

z jakiego opla i jaki dokladnie to jest silnik..? i skąd ma "napedzany" zapłon?  da sie w nimzastosowac jakis rozdzielacz jesli niemaseryjnie.?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 30, 2010, 21:47:59 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Zuczek, silnik z omegi b-e, zapłon chyba elektroniczny z koła ale głowy nie daje ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 30, 2010, 22:39:14 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dzieki.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 30, 2010, 23:32:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
tak jak pisze Leonek. te silniki nigdy nie mialy rozdzielacza/y
czy da sie zastosowac rozdzielacz - jak ktos jest uparty to pewnie by to zrobil (choc nie bylo by to latwe...).
zreszta - szczerze mowiac nie interesuje mnie ta kwestia ;)
zuczek jak chcesz na rozdzielaczu to juz lepiej szukaj jakies starego kapcia (w sensie technologicznym)  z forda ;)
to ja, byly Marcin#839

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 30, 2010, 23:39:05 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Marcin-"
a i jeszcze cos, mam do niego kompresor, i to bynajmniej nie klimatyzacji
Jaki ? Rozumiem ze roots jak M45/62/65 z meska to za maly :P  Do tej pojemnosci to M90 ale to juz locha jak cholera(wiem bo mam :P  )
Ps Nie bardzo widze miejsce na wydech w tym setupie  :|  to jest juz niestety V6 o kacie rozwarcia 90 stopni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 01, 2010, 01:16:47 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Elwood#1887"
to jest juz niestety V6 o kacie rozwarcia 90 stopni

na zdjeciu wyglada bardziej na 60* niz 90*
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 01, 2010, 09:30:16 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
dzieki Marcin. az taki uparty niejestem..;)  mysle o zmainie silnika. ale szukam czegos wlasnie coby wlazlo z miska n abelke a Ty napisales ze jako tako jest ok. z tad moje pytania.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 01, 2010, 11:24:55 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "-Marcin-"
a i jeszcze cos, mam do niego kompresor, i to bynajmniej nie klimatyzacji
Jaki ? Rozumiem ze roots jak M45/62/65 z meska to za maly :P  Do tej pojemnosci to M90 ale to juz locha jak cholera(wiem bo mam :P  )
Ps Nie bardzo widze miejsce na wydech w tym setupie  :|  to jest juz niestety V6 o kacie rozwarcia 90 stopni


v6 opla ma 60 stopni. taki kompaktowy silniczek ;)

kompresor m62. inni montuja w takich silnikach i podobniez daje rade na 0,6 bara. zobaczymy. jak nie da rady to sie pomysli nad innym... moze zainstaluje sie dwa ;) (w koncu trzeba by wykorzystac dwie przepustnice w kolektorze ;) ;) ;) )
to ja, byly Marcin#839

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 01, 2010, 16:33:02 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "-Marcin-"
v6 opla ma 60 stopni

gwoli ścisłości to 54 stopnie  :P
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 02, 2010, 13:06:30 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
ma ktos cos o tym silnku? jakiś opis, budowe itp? Nie chodzi mi o same dane jak moc i moment, tylko chce sie czegoś o nim dowiedzieć.
Też mam plan wsadzic taki ale dopiero w przyszlym roku.

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 02, 2010, 13:58:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "Kusmier"
nie jakimś gigantycznym nakładem pieniedzy

no właśnie z tego co autor pisze nakład pienieżny jest spory wiec .... :roll:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 04, 2010, 21:27:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Marcin-"
v6 opla ma 60 stopni. taki kompaktowy silniczek
Wlasnie do tej chwili bylem przekonany ze ten silnik ma 90 stopni ale coz czlowiek uczy sie cale zycie :)  Taki kompaktowy to on wcale nie jest -ma olbrzymie glowice DOHC ktore nawet przy 54 stopniach daja stosunkowo duzy motor :|  Duzo bardziej kompaktowy jest juz raczej 4.0 OHV cologne -rorzad ohv przez co sam silnik jest nizszy i ma duzo bardziej zwarta budowe a wymiarami jak nie zblizony to ciut mniejszy, lecz zauwazalnie ciezszy niz opel. Do opla tez wiecej gratow i rozpracowany jest juz w polsce czego nie mozna powiedziec o 4.0 :|

Zurawia to szukajcie w uzywce -my kupilismy za 400zl prawie nowke, zawsze mozna tez zbudowac samemu-zadna filozofia -musisz jedynie kupic np na allegro sam silownik hydrauliczny i dorobic jakies kolka do calosci, jest to naprawde przydatna rzecz przy tego typu modach, praktycznie nastepna po spawarce i diaxie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 04, 2010, 22:44:45 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Najlepiej chyba (nie majac silnika ani nic do niego) kupic cala omege MV6 z manualem za 3500-4000zł i zrobić przekładke.
No bo kupując silnik, i wszysko osobno na pewno więcej pieniedzy wyjdzie.
A tak masz wszystko wsadzone w aucie, tylko wymontować i przełożyć.
Do tego dyfer z volvo za 150-300zł. Moim zdaniem najtaniej i najprościej.
Wiadomo można zapytać czemu nie kupić omegi i nie bawić sie w przekładk?i ;p
A po to że cały urok tego taki, żeby mieć ponad 200 koni w budzie poloneza ;D I być lżejszym o ładne kilogramy :)


A co do wyklepywania maski (gdzies czytałem nie pamietam juz czy w tym temacie, ze sie nie zmiesci pod maske) jak to myslicie zrobić?
Moze wystarczyły by tylko podkładki pod zawiasy jak w drift-machinach? ;p

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 10, 2010, 21:32:49 pm »

kihas

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
nie widzialem zawiechy z compacta ale od E36 Coupe jest zbyt skomplikowane. Przynajmniej dla mnie. w BMW doliczylem sie chyba 6 mocowan do karoserii natomiast w sierze kombi sa tylko 3 :P nie to zebym nakłanial do zamontowania tego co ja mam wlozone ale skoro siedzi V6 i szkielet karoserii jest szkieletem szkieletu :P (z tego co widac na zdjeciach) to uwazam ze warto pobawic sie w zawias z BMW :) Powodzenia brachu przy pracach



A czy zawieszenie ścierki w sedanie jest inne niż w kombi?, bo nie mogę nigdzie znaleźć zdjęcia. Czy dużo roboty jest z zamontowaniem tego?, bo e30 przymierzałem się, ale niestety jest potwornie dużo roboty, a może masz kogoś kto by to zrobił?

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 04, 2010, 19:47:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zeby nie bylo ze nic sie nie dzieje w temacie v6, to aktualnie przy silniku robie to:




(odchudzanie, polerowanie i wywazanie tlokow)
nie polecam dla niecierpliwych (sam juz mam dosyc szczerze mowiac  :mrgreen:  :mrgreen: ). poza tym istnieje duze ryzyko (wg mnie), ze korba wyjdzie bokiem (jedyny minus tej operacji; niby wygladzanie i polerowanie wzmacnia korbe, ale ja ja troszke za bardzo odchudzilem  :twisted: ). z samej korby zdjete jest okolo 100g (bez odelzenia calosc z denkiem wazy chyba okolo 800g).

a i co ciekawe, to latwiej wypolerowac na lustro korbe niz alumionowe denko (taki jakis ujowy stop)   :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 08, 2010, 15:29:12 pm »

denis

  • Gość
Cytat: "RafałFSO"
Najpierw niech ktoś ukończy te "potwory w Polonezach" i niech to zacznie naprawde jezdzic, bo jak narazie to sie podniecacie kilkoma zdjeciami... Wspominaliscie o Polonezie z 2.7 z BMW, i co ? Mamy jeden filmik gdzie widzimy jak to startuje... i nie wiadomo co sie teraz dzieje z projektem...

Moja wypowiedź nie jest skierowana do konkretnych osób. Tak ogólnie tylko piszę...



Jeżeli mówisz o tym zielonym caro na poszerzanych stalówkach to chyba miał tam 2,5 nie 2,7 ( choć mogę się mylić) i został skasowany - a konkretttnie to zaatakowało go drzewo :wink:

v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 08, 2010, 15:45:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "denis"
Cytat: "RafałFSO"
Najpierw niech ktoś ukończy te "potwory w Polonezach" i niech to zacznie naprawde jezdzic, bo jak narazie to sie podniecacie kilkoma zdjeciami... Wspominaliscie o Polonezie z 2.7 z BMW, i co ? Mamy jeden filmik gdzie widzimy jak to startuje... i nie wiadomo co sie teraz dzieje z projektem...

Moja wypowiedź nie jest skierowana do konkretnych osób. Tak ogólnie tylko piszę...



Jeżeli mówisz o tym zielonym caro na poszerzanych stalówkach to chyba miał tam 2,5 nie 2,7 ( choć mogę się mylić) i został skasowany - a konkretttnie to zaatakowało go drzewo :wink:

Mówiłem o białym Caro, był opisywany niedawno w GT, a ostatnio nawet pojawił się na allegro.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+