w żadnej OHVce nie ma czujnika stuku ,
ale mam jeszcze silnik ,ktory ma ich dwie sztuki
,a same czujniki nie sa robione pod konkretny silnik ,bo akurat w typoszeregu tego silnika wystepuja takie same ,czyli dwie sztuki dla silnikow R5 2.0 i 2.4 oraz dla R4 1.4 ,1.6 ,1.8 ,2.0 - dalej sie nie interesowalem ,ale generalnie dla danego wtrysku boscha jest czujnik boscha ,inna firma kompa to moze byc inny czujnik,
co innego miec optymalna mape zaplonu i czujnik ,ktory wykryje i skoryguje nieprawidlowosci ,a co innego caly czas miec spalanie stukowe ,
lepiej cofnac zaplon o 5* i sprawdzic jakie efekty to da ,
mozna tez nalac benzyny 99+ i zobaczyc ,czy jest lepiej - jezeli nie bardzo ,to zaplon jest konkretnie wyprzedzony,
jakbym chcial to zalozylbym u siebie czujnik stuku i rejestrowal stuki - ale nie chce mi sie tego robic ,bo jest troche zabawy ,bede polegal na sluchu ,
bo wlasnie sa lepsze sposoby na zaplon "wyciagajacy max z silnika" - kupilem wariator z mapa 3D :mrgreen: