Autor Wątek: Komputer od wiekszych K-serii  (Przeczytany 17539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 11, 2010, 23:22:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
a nie zastanawiałem się. Nawet jeśli to nie jest to uciążliwe.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 15, 2010, 23:02:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No bo wlasnie od wskazan czujnika temp paliwa zalezy odpalanie na cieplym. Jesli temp paliwa po przekreceniu zaplonu jest wyzsza niz przed wylaczeniem zaplonu to komp wydluza czas wtrysku w celu latwiejszego odpalu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 19, 2010, 23:42:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no i zestawik zamontowany. komp MKC10115, wtryski o wydajnosci ok 234ccm przy 3barach, czujnik stukowy co prawda od Mitsubishi ale jest ale cholera spala stukowo w roznych przedzialach obrotow. jak trzymam na 3 biegu przy ok 3500-4000rpm stuka jak jasna cholera, jak depne w podloge to stukowe ustaje, zapinam 4 bieg pedal w podlodze dokreci sie do 4500 i znow slychac stukowe. czasem tez postukuje przy 2000rpm a czasem ladnie ciagnie bez zadnego problemu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 19, 2010, 23:55:02 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Poszukaj oryginala bo cholera wie jakie ten ma parametry. Komp moze zle wprowadzac wyprzdzenie zaplonu albo przechodzic w tryb awaryjny.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 20, 2010, 00:31:10 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Z czujnikiem stuku to nie taka prosta sprawa -nie ma uniwersalnych !!!!!!!!!!  Rozni producenci maja rozne czujniki i co gorsza kazdy typ jest projektowany pod konkretny motor oraz co jest bardzo wazne a o czym z reguly sie nie pamieta to miejsce umocowania czujnika- jest on montowany w okreslonych miejscach dobranych DOSWIADCZALNIE, wiec podpiecie innego czujnika tam gdzie jest akurat wygodnie moze dac nieoczekiwane rezultaty  :lol:  Ale jest albo tanio albo dobrze  :roll: Zazwyczaj w R4 najslabsze chlodzenie a wiec najwieksze niebezpieczenstwo jest na  cylindrze 3
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 20, 2010, 08:31:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Zazwyczaj w R4 najslabsze chlodzenie a wiec najwieksze niebezpieczenstwo jest na cylindrze 3
Coś w tym jest bo i T en czujnik jest na 3-cim garku.
U mnie umocowany jest gdzieś obok tego trzeciego ale nieco niżej na jakimś wolnym gwincie. Widać coś musi dawać bo nie stwierdziłem spalnia stukowego.

Nie wiem też czy nie masz jednak za dużych wtryskiwaczy. U mnie są 215ccm z rovera 1,8 i jestem zadowolony.

Jedynie co mnie drażni to kangury w niskich obrotach przy dużym obciążeniu i delikatnym uchyleniu przepustnicy. Jeszcze nei wiem czym to jest spowodowane ale trzeba będzie się tym zająć...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 20, 2010, 09:30:04 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bocian_s#313"
U mnie są 215ccm z rovera 1,8 i jestem zadowolony.
jezdzilem na tych 190ccm i tez odnotowalem stukowe no czuc bylo ze ma za malo sosu. nawet na kompie z 1.4 i po zmianie wtryskow na wlasnie te czuc bylo roznice na lepsza. pozostaje mi tylko czekac na czujnik, ktory zamowilem z UK. ciekawe kiedy dojdzie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 20, 2010, 17:15:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Najciekawsze ze ten czujnik pomimo odpowiedniego umieszczenia np. przy trzecim garze wychwytuje stukowe dla kazdego z cylindrow osobno.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 20, 2010, 18:22:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik tu niewiele zmieni ,
trzeba przesunac PWK ,zeby opoznic zaplon ,czyli u was polega to na wyciagnieciu zamachu i  przestawieniu tego smiesznego wienca ,

mlodyolek#1934,  tyle rzeźby już w swoim aucie zrobiles ,to nie moglbys jeszcze troche  :P   ? jakbys dorobil kolo pasowe i wyrzucil PWK na przod silnika ,to moglbys latwo i szybko zmieniac polozenie PWK wzgledem GMP
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 20, 2010, 18:40:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
mlodyolek#1934, tyle rzeźby już w swoim aucie zrobiles ,to nie moglbys jeszcze troche
dlaczego rzezby :?: przeciez nie cialem pila spalinowa w lodzie ani nie dlubalem dlutem w drewnie tylko spawalem w stali. a po za tym troche dziwnie byloby gdyby kolo zamachowe wyladowalo na kole pasowym
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 20, 2010, 22:19:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na przeróbki niestastandardowe mówi się rzeźba,
normalne silniki maja zeby naciete na kole pasowym  :P  ,wiec nie musisz z przodu zakladac zamachu  :mrgreen:  ,
ale ty tu urzadzisz  8)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 20, 2010, 23:29:28 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
czujnik tu niewiele zmieni ,
trzeba przesunac PWK ,zeby opoznic zaplon ,czyli u was polega to na wyciagnieciu zamachu i  przestawieniu tego smiesznego wienca ,


U Bociana jakos to dziala wiec jest duza szansa ze oryginlany czujnik zalatwi sprawe.

Po jakiego wala przestawiac wieniec w celu opoznienia zaplonu w momencie gdy ECU dokonuje tego na podstawie 4 sygnalow i do tego w fazie cyklicznej dobierajac wersje najbardziej odpowiednia dla kazdego cylindra z osobna.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 20, 2010, 23:40:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Senn#1869"
Po jakiego wala przestawiac wieniec w celu opoznienia zaplonu w momencie gdy ECU dokonuje tego na podstawie 4 sygnalow i do tego w fazie cyklicznej dobierajac wersje najbardziej odpowiednia dla kazdego cylindra z osobna.
mow to do KGB ja i tak takiej "rzezby" nie zrobie :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 21, 2010, 09:13:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
ECU nie dobiera kata zaplonu ,ECU go ustawia z mapy ,
obroty ,tps lub map ,przeplywomierz ,korekta po temp. i w koncu korekta po czujniku spalania stukowego ,
liczenie na to ,ze tak stary ECU wprowadzi sobie korekty dlugoterminowe na zaplon jest naiwnoscia ,
czujnik spalania stukowego ma za zadanie wykryc stuk i doraznie cofnac kat ,pozniej znowu wraca do pierwotnej wartosci ,

Normalnie zaskoczyłeś mnie KGB. Tym razem pozytywnie. Jest tak jak piszesz.

I tak uważam że jest to lepsze wykorzystanie silnika niż ustawienie na sztywno kąta zapłonu bez korekcji na stuk. W tym twoim ukochanym OHV FSO jest czujnik spalania stukowego wyciągający max z silnia?? Pytam bo nie wiem  :| .  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 21, 2010, 11:17:19 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w żadnej OHVce nie ma czujnika stuku ,

ale mam jeszcze silnik ,ktory ma ich dwie sztuki  :P  ,a same czujniki nie sa robione pod konkretny silnik ,bo akurat w typoszeregu tego silnika wystepuja takie same ,czyli dwie sztuki dla silnikow R5  2.0 i 2.4  oraz dla R4 1.4 ,1.6 ,1.8 ,2.0  - dalej sie nie interesowalem ,ale generalnie dla danego wtrysku boscha jest czujnik boscha ,inna firma kompa to moze byc inny czujnik,

co innego miec optymalna mape zaplonu i czujnik ,ktory wykryje i skoryguje nieprawidlowosci ,a co innego caly czas miec spalanie stukowe ,
lepiej cofnac zaplon o 5* i sprawdzic jakie efekty to da ,
mozna tez nalac benzyny 99+ i zobaczyc ,czy jest lepiej - jezeli nie bardzo ,to zaplon jest konkretnie wyprzedzony,


jakbym chcial to zalozylbym u siebie czujnik stuku i rejestrowal stuki - ale nie chce mi sie tego robic ,bo jest troche zabawy  ,bede polegal na sluchu ,
bo wlasnie sa lepsze sposoby na zaplon "wyciagajacy max z silnika"  - kupilem wariator z mapa 3D  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 21, 2010, 17:16:04 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Dobrze ze napisales jak to dziala bo nie musialem robic tego ja :) A teraz idz do garazu i powycinaj sobie zeby pod czujnik pwk albo przeloz wieniec, bo to lepsze sposoby na regulacje zaplonu :)

Cytat: "KGB"
co do wykrywania stuku na kazdym cylindrze przez jeden czujnik to jest to pic na wode ,
dla zalozonej czestotliwosci fali liczony jest czas dotarcia czola do czujnika - czas od momentu zaplonu w danym cylindrze ,


No to w koncu to dziala czy nie? Pytam retorycznie bo doskonale wiesz ze tak i wiadomo ze czujnik nie skacze sobie po bloku ze stetoskopem i nie bada kazdego cylindra z osobna.

Piszesz rzeczy oczywiste.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 21, 2010, 18:28:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Senn#1869"
Dobrze ze napisales jak to dziala bo nie musialem robic tego ja :) A teraz idz do garazu i powycinaj sobie zeby pod czujnik pwk albo przeloz wieniec, bo to lepsze sposoby na regulacje zaplonu :)

wiesz jaka jest podstawowa roznica miedzy mna ,a mlodymolkiem ?
JA nie musze nic zmieniac ,bo mam oryginalny komputer z oryginalnym osprzetem w tym silniku ,
druga roznica ,ze w tym DOHC fiata wieniec jest w rownie glupim miejscu jak u was w roverze ,tylko jeszcze trudniej sie tam dostac - jest na przeciwwadze na wale korbowym ,a PWK siedzi w bloku silnika ,
a w OHVce i owszem ,mam przesuniety PWK i mam przez to przyspieszony zaplon o 4-5*
Cytat: "Senn#1869"

Cytat: "KGB"
co do wykrywania stuku na kazdym cylindrze przez jeden czujnik to jest to pic na wode ,
dla zalozonej czestotliwosci fali liczony jest czas dotarcia czola do czujnika - czas od momentu zaplonu w danym cylindrze ,


No to w koncu to dziala czy nie? Pytam retorycznie bo doskonale wiesz ze tak i wiadomo ze czujnik nie skacze sobie po bloku ze stetoskopem i nie bada kazdego cylindra z osobna.

Piszesz rzeczy oczywiste.

jakbys przeczytal reszte wypowiedzi ,a nie tylko to co zacytowales to bys moze wiedzial ,
miejsce stuku moze ci okreslic z bardzo mala dokladnoscia przy wyzszych obrotach ,z wieksza dokladnoscia na wolnych obrotach ,
widzisz sens okreslania miejsca na wolnych obrotach ?
a moze widzisz sens okreslania wogole miejsca stuku dla sterownika dzialajacego w full-groupie i z rozdzielaczem palcowym ? ,
nawet dla polsekwencji i cewki podwojnej nie ma sensu ,bo nie wyregulujesz jednego cylindra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 21, 2010, 19:13:33 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
jakbys przeczytal reszte wypowiedzi ,a nie tylko to co zacytowales to bys moze wiedzial ,
miejsce stuku moze ci okreslic z bardzo mala dokladnoscia przy wyzszych obrotach ,z wieksza dokladnoscia na wolnych obrotach ,
widzisz sens okreslania miejsca na wolnych obrotach ?
a moze widzisz sens okreslania wogole miejsca stuku dla sterownika dzialajacego w full-groupie i z rozdzielaczem palcowym ? ,
nawet dla polsekwencji i cewki podwojnej nie ma sensu ,bo nie wyregulujesz jednego cylindra


Nie twierdze ze to rozwiazanie jest idealne ale na pewno lepsze niz sztywne przesuniecie zaplonu. Dodatkowo jesli mlodyolek uzywa ECM, ktory wykorzystuje taki czujnik to nie ma innego wyjscia jak zdobyc konkretny model takiego czujnika i go podlaczyc. Jest szansa ze to pomoze na wystepujace u niego spalanie stukowe. Bociana przyklad mowi ze stuk nie wystepuje. O dzialanie takiego zestawu sie nie martwie i wysterowanie poszczegolnego cylindra jest mozliwe i na pewno bedzie mial zaplon najblizej stuku jak to mozliwe w odroznieniu od metody na "sztywno". Martwic sie moge ewentualnie o to ze bedzie on zamontowany na innym silniku.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 21, 2010, 20:19:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale ty mylisz dwa pojecia ,
nie wazne czy ten czujnik wykryje stuk na konkretnym cylindrze - to nie istotne ,
istotne ,ze wykryje stuk - wtedy przesunie zaplon ,stuk ustanie ,
pozniej znowu przyspieszy i wykryje stuk zanim go uslyszysz ,
to nie jest problemem - tak ma to dzialac ,
ale to nie stworzy nowej mapy zaplonu - ciagle bedzie korekcja

oczywiscie warto zalozyc czujnik ,jezeli komp ma go zamotowanego seryjnie - nie twierdze nigdzie ,ze lepiej wyrzucic czujnik ,
Bocian tez nie jest żadnym wyznacznikiem - skąd wiadomo ,ze u niego bez czujnika bylo spalanie stukowe ?
moze u niego nie bylo ?
a tu jest w bardzo szerokim zakresie obrotow wypadaloby na poczatku dojsc do kata granicy stuku ,a pozniej dopiero go korygowac czujnikiem,
ten czujnik tez sie wkoncu zajezdzi ,jak bedzie musial ciagle generowac sygnal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 21, 2010, 22:19:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wydaje mi się, że przestawienie zapłonu będzie najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem. Komp ma mapy jakie ma i pewnych rzeczy się nie oszuka, czujnik będzie sabotował naturalne ustawienia.

Może być tak, że albo u Bociana, Albo u Młodegoolka wieniec na kole zamachowym jest przesunięty o te parę stopni i tu jest problem.

A jak już zdejmie się koło zamachowe, to można elegancko powiększyć otwór na CPWK i zrobić go regulowanego, przestawić wieniec i potem mieć możliwośc sprawdzenia co i jak.

Młodyolek, tak na marginesie to sprawdź jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinno być 10st bez podłączonego MAPa na wolnych obrotach
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r