Autor Wątek: Komputer od wiekszych K-serii  (Przeczytany 16370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 21, 2010, 22:51:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A ja obstawiam co innego :P  Bocian jezdzi na LPG a mlodyolek#1934,  zapewne na Pb 95 i tutaj bym obstawial zrodlo problemow, U Bociana jakby zalal cienkie paliwo stukowe mogloby wystepowac tak samo :!:
Po za tym do pierwszych testow zanim zacznie sie kombinowac z czymkolwiek proponuje zalac INNE paliwo z innej stacji, w mocno wysilonych silnikach naprawde jest roznica 95/98 i nie chodzi o osiagi tylko o sama kulture pracy silnika -ciszej chodzi ,nie muli i minimalnie lepiej sie wkreca, dodatkowo czesc silnikow w pewnym zakresie predkosci na 95 oktan daje takie wrazenie jakby zaczynalo brakowalo paliwa w baku
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 21, 2010, 22:58:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Elwood#1887"
Bocian jezdzi na LPG a mlodyolek#1934, zapewne na Pb 95
fakt. jezdze na Pb ale czesto gesto leje 98 ale w zbiorniku mam jeszcze 95 z bliskiej bo nie mialem jeszcze okazji zatankowac. trzeba bedzie pojechac na inna stacje niz Bliska :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 21, 2010, 22:59:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
druga roznica ,ze w tym DOHC fiata wieniec jest w rownie glupim miejscu jak u was w roverze ,tylko jeszcze trudniej sie tam dostac - jest na przeciwwadze na wale korbowym

??????
W dohc masz 2 czujniki(zaplon Digiplex) to po pierwsze a ten z przodu jest regulowany, i nie jest w bloku silnika tylko w obudowie przedniego uszczelniacza walu korbowego, tylniego nie musisz regulowac zreszta nie musi byc w ogole montowany, w nowszych motorach   jest normalnie na kole pasowym z przodu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 21, 2010, 23:06:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przyszla mnie do glowy pewna mysl. a mianowice skok tłoka w 2.0 serii T. Jesli jest taki sam to nalezaloby sprawdzil ulozenie wienca na kole od 1.4 (bo jak wiadomo bez tego ani rusz na elektronice 1.4) i na kole od 2.0. a jesli skok tloka w 2.0 jest inny a kolo zamachowe identyczne to raczej oczywiste ze bedzie stukowe bo iskra bedzie za wczesnie. potrzebujemy tylko skok tloka w 2.0. zna ktos :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 21, 2010, 23:12:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine
2.0 T ma 89mm a 1.4k  79mm, mnie ciekawia tloki poniewaz srednica pasowaly idealnie do dohc fiata :mrgreen: tylko ciekawe jak srednica sworznia i wysokosc tloka
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 21, 2010, 23:15:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jezeli dobrze rozumiem to chyba mamy problem czesciowo rozwiazany. nalezaloby sie rozejrzec za kolem zamachowym od 2.0 z 92/93/94r od tego modelu kompa ktory ja i Bocian_s#313 mamy zamontowane
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 21, 2010, 23:39:32 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To tak właśnie mówiłem :)
Zamiast kupować koło wystarczy przestawić wieniec/czujnik.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 21, 2010, 23:44:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zoltan#1930,  ok zgadza sie. ale kolo od 2.0 ma raczej wieksza srednice wiec i wieniec moze miec szerzej rozstawione zeby. bez wzorcowego kola od 2.0 bez immo mozemy tylko podebatowac aby przestawic wieniec. jak to dobrze ze skrzynia sie konczy :D bedzie okazja do zerkniecia na wieniec na kole :D

[ Dodano: 21 Maj 2010 23:46 ]
albo zaaplikowac kolo od 2.0 jezeli czujnik wypadnie w dobrym miejscu i zaszczepic sprzeglo 215mm :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 22, 2010, 09:01:30 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
a jakie to niby ma znaczenie jak szeroko sa zeby ustawione  
 takie ze czujnik pozniej odczyta znak przez co iskra nastapi pozniej. glupie 2 3* moga zalatwic sprawe.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 22, 2010, 09:35:06 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
średnice zewnętrzne kól zamachowych są rózne, ale wymiary wieńców są takie same. czujnik też jest w podobnym miejscu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 22, 2010, 12:47:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "KGB"
a jakie to niby ma znaczenie jak szeroko sa zeby ustawione  
 takie ze czujnik pozniej odczyta znak przez co iskra nastapi pozniej. glupie 2 3* moga zalatwic sprawe.

dobre ,na prawde dobre  :lol:
ale niestety nie prawdziwe ,
pomiar kątowy ma to do siebie ,ze jest niezalezny od wymiarow liniowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 22, 2010, 23:11:18 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zalalem dzis lepszego paliwa. stukowe nadal wystepuje ale juz żadziej. teraz wystepuje przy wyzszych obortach ale z minimalnym uchyleniem przepustnicy np chcac utrzymac predkosc obrotowa w granicach 3500-5000rpm. Powyzej 5000rpm stukowe wytepuje tylko na 3 i 4 biegu (5biegu nie wrzualem) na 1 silnik wkreca sie jak opentany nawet spalenie gumy robie bez najmniejszego problemu. podczas sprintu ze swiatel 1 i 2 bieg to istne marzenie. wrzucenie 3 i krecenie powyzej 5000rpm to juz porazka. stuka jakby krasnoludek siedzial w cylindrze. Czekam na oryginalny czujnik. mam nadzieje ze on pomoze :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 24, 2010, 08:11:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie było cżłowieka kilka dni na forum a tu już pół silnika rozebrali...

Po pierwsze: koło od 2,0 nie siądzie na wale od 1,8. Inna średnica mocowania
Po drugie: wieniec dla CPWK w kole od 2,0 jest dalej od środka niż w K16 ale to nie problem.
Po trzecie: z mojej długookresowej analizy wynika że znaczniki pod CPWK są w tym samym miejscu w obu typach silników. W sumie brakujące zęby sa tyko po to żeby synchronizować ECU. Wszystkie funkcje typu zapłon, wtrysk itditp realizowane są metodami obliczeniowymi więc tu nie ma znaczenia czy znacznik jest 10 st w lewo czy w prawo.
Po czwarte: jeżdżę czasami na PB i jakoś nie odnotowuję stukania. No chyba że się nie znam i ta napiiiii szklanka to jednak spalanie stukowe

A po piąte: ale wy macie problemy. Ja wsadziłem odpaliłem i bez kombinacji jeździ. Jakie ma osiągi każdy widział...

Jedyne co szwankuje to palec rozdzielacza ale tu akurat to ja dałem ciała a nie fabryka.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 24, 2010, 18:42:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Dzis otrzymalem czujnik stukowy wkrecany w blok. Najgorsze jest to ze, miejsce na ten czujnik jest tam gdzie wkreca sie srube od lapy  :evil: dzis juz mi sie nie chcialo grzebac ale w niedalekiej przyszlosci czujnik ten wyladuje pod maska.
Cytat: "Bocian_s#313"
Jedyne co szwankuje to palec rozdzielacza ale tu akurat to ja dałem ciała a nie fabryka.
moze jednak zle nabity palec jest nabity dobrze tzn z "opoznieniem" dociera do styku w kopulce i pozniej daje iskre. moze to glupie ale tak moze byc
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 24, 2010, 19:15:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
palec nie ma nic do rzeczy - on tylko laczy styki w okreslonym czasie ,
jezeli nie bedzie tego polaczenia to iskra nie przeskoczy ,a nie "poczeka sobie na palcu i na trzy-cztery ... skacze na kopulke i jest fajnie"

a wogole to mlodyolek#1934 wymysla sobie problemy ,bo przeciez Bocian_s#313 wlozyl i jest GIT  :P ,
tylko ,ze czasami mozna miec szczescie i co drugi pewien ... go ma
Cytat: "Bocian"

Wszystkie funkcje typu zapłon, wtrysk itditp realizowane są metodami obliczeniowymi więc tu nie ma znaczenia czy znacznik jest 10 st w lewo czy w prawo.

mylisz sie bardzo bo ma znaczenie i odrazu ci tlumacze dlaczego (zeby nie bylo) :
ECU musi wiedziec ,kiedy jest GMP na 1 tloku - to jest naprawdę ważne !

mlodyolek
jezeli na lepszym paliwie sie poprawilo ,ale na wysokich obrotach stukowe pozostalo to masz mape mocno zwalona .bo to na wysokich powinno mniej stukac ,jezeli nie wogole,
wiec zobacz ,na ile ci czujnik pomoze ,a w razie czego rozwiazanie problemu masz podane
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 24, 2010, 23:53:57 pm »

Golden

  • Gość
Ja zabieram się jutro do zakładania kompa od 2.0. Niestety dostatecznie dobrze nie rozeznałem się wcześniej w temacie i kupiłem zły czujnik spalania stukowego (na 3 piny, chociaż nie wiem czy ten 3-ci to nie jest masa, która w dwupinowym jest realizowana po obudowie).
Oryginalny czujnik jest wkręcany w blok.
Bocian - jaki jest u Ciebie?, bo mi się coś wydaje że masz taki "na przelot śruby" (żałuję, że nie zajrzałem jak byłeś w Wiśniowej).

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 25, 2010, 08:17:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja mam oryginalny od 2,0 na dwa przewody. Kolor biały wtyczka jak w inych czujnikach. Wkręcany w blok.

U mnie przykręcony jest do blachy a ta z kolei przykręcona jest do jakiegoś wolnego otworu w bloku gdzieś koło 3-ciego gara. Wg niektórych jest za nisko ale jakoś działa...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 25, 2010, 21:08:13 pm »

Slawo2000

  • Gość
Coś musi jednak być z tym spalaniem stukowym. Ja mam ten sam problem po swapie na 1.8K16. Pamiętam, że jeszcze ktoś też o tym wspominał po zmianie na 1.8.
Nie mam za bardzo czasu żeby się tym zająć teraz, ale mam zamiar podłączyć sondę szerokopasmową i zobaczyć co się dzieje z mieszanką. Być może z jakiś powodów jest za uboga.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 25, 2010, 22:50:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Slawo2000"
Coś musi jednak być z tym spalaniem stukowym. Ja mam ten sam problem po swapie na 1.8K16. Pamiętam, że jeszcze ktoś też o tym wspominał po zmianie na 1.8.
Myslalem troche o tym problemie i wpadlem na pomysl- sprawdzic sonde lambda tzn na poczatek odepnijcie ja -moze jest zbyt "ekologiczna" i dawkuje za malo paliwa, a po odpieciu komp wzbogaci mieszanke i wtedy zobaczymy czy cos sie zmienilo. Na poczatek trzeba ustalic czy to wina paliwa czy zaplonu .W ogole na poczatek posprawdzac wszystkie czujniki, wtryski, pompe paliwa i czy np piny w kompie nie sa powyginane i nie lapia itd
PS Kompy do 2.0 byly tylko w 1 typie ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 25, 2010, 23:08:44 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
smieje sie w tym zdaniu z tych ,ktorzy uwazaja ,ze skoro Bocianowi dziala po wlozeniu ,to i tobie powinno - czyli oni cos insynuja tobie ,a nie JA


Nikt nic nie insynuuje i nie ma sie z czego smiac bo to chyba logiczne ze jak jeden zestaw pracuje to drugi taki sam tez powinien. Pisalem ze jest szansa na to ze bedzie to dzialac z czujnikiem a nie ze na 100% zadziala. Byc moze jest tak jak pisales ze mapa jest konkretnie zesrana, ale to juz inna sprawa. Teoretycznie uszkodzony lub zly czujnik powinien powodowac tryb awaryjny ktory w tym przypadku opoznia zaplon o 10,5st na stale wiec jesli nawet Bocian dla testu odepnie czujnik to niewiele to nam da :(

mlodyolek#1934, na kompie od 1.4 miales stukowe?  W gre tez wchodzi to ze ten silnik ma konkretnie zjechana glowice.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb