Autor Wątek: Komputer od wiekszych K-serii  (Przeczytany 17538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Komputer od wiekszych K-serii
« dnia: Kwiecień 29, 2010, 21:56:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Aby zainstalowac komputer od wiekszej pojemnosci K-serii np. z Freelandera lub MG nalezy zmienic wiazke silnika czy wystarczy przepiac kompa i zajac sie immobilaiserem :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2010, 11:53:13 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A nie myślałeś o kompie z serii T :?: tak jak to Bocian_s#313 ogarnął.
Do szczęścia musiał jeszcze dołożyć czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, tak kojarzę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2010, 11:55:41 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jak tam nie ma immo to czemu nie :D Żeby tylko Bocian_s#313 chcial zdradzic nawet na PW co i jak dokladnie to byloby miło :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2010, 11:56:36 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Gdzieś to było na forum poruszone albo na ostatnich Czerniewicach, nie kojarzę w tej chwili  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2010, 11:59:43 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wlasnie na forum ciezko mam to znalesc. Bo szukalem :( ale bez skutku
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 30, 2010, 12:02:06 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
mlodyolek#1934, pisz PW do Boćka.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 30, 2010, 12:09:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
juz to uczynilem :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 30, 2010, 13:48:13 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
i do tego czujnik puk puk musiał dodać. ale to nie wszystkie kompy pasują :P tylko jeden jedyny konkretny model bez imo :P

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2010, 21:08:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
o numerze 101600 :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2010, 23:16:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Szkoda, ze ciezko z tymi numerami. znacznie ulatwily by szukanie. ale juz wiem, od czego dokladnie mam szukac kompa. Dziekuje za informacje w temacie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2010, 22:33:41 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wydaje mi sie ze nie przed 96 tylko maks 94 z tym rocznikiem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2010, 08:55:17 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Wydaje mi sie ze nie przed 96 tylko maks 94 z tym rocznikiem.
Nie będę się spierał ale na bank gdzieś w tych okolicach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 04, 2010, 22:43:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Bocian_s#313"
Bocian_s#313 napisał/a:
A ja mam inną zagwozdkę. Szukam kompa do N/A 2,0 serii T. Przy odrobinie szczęścia wystarczy tylko zamienić i będzie hulał w poldku 1,8 :d.


Szukałem, szukałem i znalazłem  . W sobotę udało mi się zaadaptować komputer od 2,0 MKC10115 z 94r. do mojego borostworka. Do wiązki silnika doszły dwa nowe czujniki:
- spalania stukowego (kupiłem razem z kompem i wiązką) - jakoś jest zamocowany na bloku
- temperatury paliwa w listwie- miałem jakiś stary od temp. płynu więc zapiąłem na kolejnej dodanej wtyczce.

Ogólnie auto chodzi chyba lepiej ale pojawił się problem z pompa paliwa. Podejrzewam że jest za mało wydajna bo najlepiej auto jeździło na wtryskach z opla 2,0 16V (230ccm@3bary) ale z zatkanym powrotem i ciśnieniem w listwie paliwa dobrze ponad 4 bary.

Jak to zwykle przy lekkiej wilgoci były problemy z trakcją więc tak do końca to nie wiem. Najwazniejsze że auto hula a jak dobierze się jeszcze wtrysk to powinno zacenzurowywać aż miło.
szukalem, szukalem i znalazlem. MKC10115 :D te cyferki mnie byly potrzebne. czas zaczac grac w totka :D moze beda szczesliwe :D

[ Dodano: 04 Maj 2010 22:45 ]
Bocian_s#313,  nie bedziesz zly za prawa autorskie :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 05, 2010, 08:04:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "mlodyolek#1934"
Bocian_s#313, nie bedziesz zly za prawa autorskie  

Nie pod warunkiem że staniesz ze mną w czerniewicach na hamowni !!!! Zobaczymy kto jest lepszy ;P.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2010, 08:37:32 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przeca to jasna sprawa :D z mila checia stane na hamownii :D w tym roku zaopatrze sie w nowa pompke paliwa :D nie to co bylo w tamtym roku :D ze ledwo zipala :)

[ Dodano: 10 Maj 2010 22:21 ]
Witam. Otoz znalazlem kompa od 2.0 i trzeba dolozyc te czujniki temp. paliwa i stukowy. Mam juz schemat calej instalacji no i trzeba dolozyc tylko dwa piny. ale zauwazylem, ze w kompie od 1.4 sa preciki/piny ale nie ma kabelkow wychodzacych z kostki. a gdyby tak te dwa czujniki dodal do kompa od 1.4 :?: i w dodatku zauwazylem tez :D ze sterowanie wiatraka chlodnicy tez jest z komputera :D czyzby mozna byloby rozbudowac elektronike 1.4 :?: Czekam na wasze sugestie i odpowiedzi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 10, 2010, 22:37:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
o dziekuje :) Witam. Otoz znalazlem kompa od 2.0 i trzeba dolozyc te czujniki temp. paliwa i stukowy. Mam juz schemat calej instalacji no i trzeba dolozyc tylko dwa piny. ale zauwazylem, ze w kompie od 1.4 sa preciki/piny ale nie ma kabelkow wychodzacych z kostki. a gdyby tak te dwa czujniki dodal do kompa od 1.4  i w dodatku zauwazylem tez  ze sterowanie wiatraka chlodnicy tez jest z komputera  czyzby mozna byloby rozbudowac elektronike 1.4  Czekam na wasze sugestie i odpowiedzi
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 10, 2010, 23:53:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie sadze zeby komp 1016 albo 1036 mial te funkcje. Czujnik spalania stukowego wystepowal tylko w 2.0. Nawet w oryginalnych roverkach z mniejsza pojemnosia takowego nie bylo. Nawet w najnowszych 1.8. W sumie z czujnikiem temperatury paliwa tez mialem do czyneinia tylko w silniku 2.0. Skoro w zadnej innej wersji roverkow nie bylo tych czujnikow a na pewno knock sensora to nie ma opcji zeby 1016 albo 1036 mialy mozliwosc ich obsluzenia.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 11, 2010, 22:09:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to ostatnie moje pytanie. gdzie seryjnie umieszczony jest czujnik temperatury paliwa :?: Wchodzi on w listwe czy gdzies na przewodzie :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 11, 2010, 22:48:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seryjnie czujnik temperatury paliwa umieszczony jest w listwie wtryskowej. U mnie robi za niego zwykły czujnik temp płynu wiszący gdzieś obok ;).

Stukowy mam założony ba bloku gdzieś pomiędzy 2 a 3 garem.

A w sprawie samych ecu to powiem że wszystkie bazują na tej samej płytce elektronicznej i różnią się jedynie elektroniką wewnątrz. Jak ciekawostkę powiem że ECU jest gotowe pod pełny sekwencyjny wtrysk paliwa tylko nie ma odpowiedniej elektroniki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 11, 2010, 22:53:09 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian_s#313, a nie masz przypadkiem problemow z odpalaniem na cieplym silniku?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb