Autor Wątek: Komputer od wiekszych K-serii  (Przeczytany 16372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 16, 2017, 02:18:07 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A może ogarnij to w trybie Fuel Implant a kompa fabrycznego zostaw tylko do sterowania zapłonem.
Niby wszystko spoko, ale na standalone ciężko jest ogarnąć podobną kulturę pracy/rozgrzewania/korekt temperaturowych co na seryjnych sterownikach (dopasowanych do danej konstrukcji), nie mówiąc o śwince postawionej w FIT na półsekwencji. Jeśli nie dojdziemy do ładu z roverkowym algorytmem to taki będzie kolejny krok. Ale ja cały czas uważam, że jest gdzieś w tym aucie problem mechaniczny.

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 22, 2017, 22:19:29 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A tak swoją drogą, to po co komp z 2.0 do 1.8 skoro i tak jest świniak ?

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 23, 2017, 00:37:22 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Komp z 2.0 to zaszłość z przed kilku dobrych lat. Świniak jest od niecałego miesiąca. Żeby to postawić na kompie z 1.8 na chwilę obecną dużo zachodu.
Szarpanie udało się wyeliminować - uwalona elektroda w świecy. Gaśnięcie pozostało - po zgrzaniu auta czuć wyraźny brak wigoru oraz nieutrzymywanie wolnych obrotów (obroty schodzą ładnie, stabilizują się i po chwili spadają aż do zgaśnięcia). Ewidentnie wchodzi jakaś korekcja po temperaturze. Gdzie można doczytać jakie ten sterownik, bądź w ogóle MEMS 1.6, ma założenia dotyczące sterowaniem pracą silnika?

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 24, 2017, 07:54:39 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czy regulowałeś tps na przepustnicy?
Użytkuję 2.0 intensywnie ostatnio. obserwacje przy ustawianiu lpg- na ciepło czas wtrysku na wolnych potrafi zejsc poniżej 1,5ms-czy det sobie z tym radzi? chłodny ma w okolicy 2ms.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 24, 2017, 22:49:29 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
A to da się jeszcze regulować TPSa? Czy chodzi o tą śrubę do położenia minimalnego przepustnicy?
O możliwościach DETa niech xmaniekx się wypowie.

Odp: Komputer od wiekszych K-serii
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 11, 2017, 01:15:24 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A to da się jeszcze regulować TPSa? Czy chodzi o tą śrubę do położenia minimalnego przepustnicy?
Z tego co pamiętam(ale dawno to było jak wkładałem 1.8  więc nie krzyczeć :) ) to jeden otwór  TPS jest jajowaty aby dało się go dokładnie ustawić w stosunku do ośki przepustnicy. Ale moim zdaniem dalej problem jest w korekcji  czasu wtryskiwaczy dla wolnych obrotów w funkcji temperatury dla wolnych obrotów - jest zbyt krótki. Ponieważ czujnik temp silnika jest typu NTC czyli oporność czujnika maleje ze wzrostem temperatury, to wepnij tak jak teraz "na pałę" szeregowo z czujnikiem opornik o wartości 470 ohma a jak nie będzie zmiany to 1,2K lub 2,2K i zobacz jak zachowuje się silnik. Charakterystyka czujnika temperatury jest nie liniowa wiec im wyższa temperatura tym zmiany oporności czujnika są wieksze. Wiec taki dodatkowy opornik wprowadzi stosunkową małą  korektę temperatury dla niskich temperatur(duża oporność czujnika więc procentowo da mało), a im wyższa temperatura tym korekcja będzie  większa bo sam czujnik pokazuje mniej  - czyli  im  wyżej tym opornik który podłączyłeś w szereg bardziej będzie fałszował prawdziwą temperaturę na minus. A jak temperatura silnika niższa to mieszanka jest bardziej bogata. Im większą wartość będzie miał opornik tym bardziej będzie kłamał w wyższych temperaturach. Więc dokładać z głową bo temperatura wpływa tez na kąt wyprzedzenia zapłonu. Druga opcja w przeciwnym kierunku to spróbować mechanicznie  ustawić przepustnicę w spoczynku na wolnych obrotach aby była minimalnie bardziej otwarta- możliwe ze paliwa jest dość a powietrza za mało.Ale to raczej mało prawdopodobne skoro gaśnie tylko na wolnych jak jest rozgrzany. Oczywiście można tez użyć potencjometr  do dostrojenia :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2017, 01:54:53 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG