Autor Wątek: Tuning z epoki.  (Przeczytany 15667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tuning z epoki.
« dnia: Maj 14, 2010, 09:17:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W tym temacie opisywać będziemy wszystkie modyfikacje jakie możemy wprowadzić w naszych autach bez utraty ich oryginalności.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2010, 09:21:40 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Można na przykład zainstalować wakuometr :)


Tuning z epoki.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2010, 10:56:14 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl





Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2010, 11:25:57 am »

Michau

  • Gość
Taki jak ten na drugim zdjęciu był kiedyś w warszawie, ale bordowy. Pokazywano go na FPM.
Niestety w zeszłym roku w legendach prl-u zauważono go już na parkingu policyjnym... a szkoda  :(

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2010, 17:45:27 pm »

Janek

  • Gość
Najlepiej Tuningowc z Wyczuciem Dobrego Smaku

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2010, 15:25:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A może ktoś opisze "turbinkę Kowalskiego" Chyba największy psychotuning z epoki  :lol:  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2010, 18:58:33 pm »

Adam B

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
A może ktoś opisze "turbinkę Kowalskiego" Chyba największy psychotuning z epoki  :lol:  :lol:  :lol: .


Był oryginalny na allegro za 10

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:32:22 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
tyle co udało mi się kiedyś zapisać z aukcji. niewiele, ale zawsze coś:


Uploaded with ImageShack.us

1212
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2010, 13:49:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
W "Usprawnieniach Poloneza" jest ten patent szeroko opisany wraz z wynikami badań z OBR. Na nowy silniku 1.5 OHV na ubogą mieszankę z zapłonem elektronicznym zaobserwowano wzrost spalania, spadek osiągów, 3krotny wzrost emisji substancji szkodliwych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2010, 14:18:23 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Pamiętam jeszcze program w reżimowej telewizji z Panem Kowalskim. Jego polonez mało palił ale był poprawiony po fabryce w wielu jeszcze miejscach, którymi specjalnie prowadzący wywiad się nie interesował. Skupiano się tylko na tej turbince. Na nic te usprawnienia jak ktoś miał ciężką nogę...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2010, 20:14:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsza rzecz że założenia co do działania tej turbinki były błędne. Miała rozbijać krople paliwa ,a tymczasem tylko rozchlapywała paliwo po ściankach tworząc niekorzystny film paliwowy. Poza tym produkowano ją z badziewia i nie miała smarowania więc się rozlatywała. Kowalski albo kto inny zrobił też jakiś jonizator który nie miał prawa działać ale działał. OBR ustalił że stało się tak dlatego że umieszczony w przewidzianym przez konstruktora miejscu działał jak strumienica ,a magnesy nie miały w nim nic do rzeczy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2010, 20:41:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dodam jeszcze, że wirnik miał brać napęd z przewodu doprowadzającego spaliny z kolektora wydechowego, ale ów przewód raz-dwa się zapychał i przestawał dmuchać spalinami na jego łopatki. Jakby ktoś chciał toto dokładnie obejrzeć, to mam komplet gdzieś w piwnicy...

A co do tuningu z epoki to popularne w tamtych czasach były rzemieślnicze nakładki na górną część szyby, które miały imitować przyciemniany pas spotykany w zachodnich autach. Piszę "imitować" bo w przeciwieństwie były wykonane z grubego, sztywnego i nieprzeźroczystego plastiku. Zgodnie z instrukcją należało go wepchnąć pod uszczelkę, ale to było nie do przeprowadzenia. Do kompletu można było kupić "rajdowy" napis RALLYE czyli zestaw literek na przeźroczystej folii do naklejenia na szybie od środka. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 07, 2010, 21:38:45 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
"Tuningiem" bardziej praktycznym było zastosowanie "kominka" pod korek do nalewania oleju z odprowadzeniem spalin np do podłużnicy albo bezpośrednio na jezdnię ewentualnie do jakiejś butelki...
Miałem taki w 125p.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2010, 22:02:36 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Ja w Trabancie odme wywaliłem z czapki gaznika i była pewna poprawa
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2010, 12:42:04 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kolega z pacy opowiadał też o jakimś układzie wyładowczym który generował iskrę wysokiego napięcia w filtrze powietrza. Ponoć nawet to działało w gażnikowych DF-ach. Teoretycznie ma to szansę zadziałać bo przy kazdym wyładowaniu wysokonapięciowym wytwarza się ozon czyli wzbgacony tlen. Tylko czy on ulega dobremu procesowi spalania...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2010, 13:34:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Turbinka Kowalskiego to była pomyłka, ale przypomniał mi się prawdziwy "polepszacz" pracy silnika. :)
Można było wtedy kupić "Zapłon Wielokrotna Iskra". - Był to moduł zapłonowy, który dołączało się między zasilanie i cewkę. Urządzenie zamiast pojedynczej iskry generowało kilkadziesiąt wyładowań i to naprawdę było widać, a samochód z takim urządzeniem  jeździł bez porównania lepiej i zapalał bez problemu. Miałem coś takiego zamontowanego w moim 125p kombi. Urządzenie miało w zasadzie same plusy. Nie wymagało przeróbek oryginalnej instalacji, przykręcało się je do mocowania cewki, która była taka jak w zapłonie z przerywaczem. W każdej chwili można było wszystko odłączyć i wrócić do normalnej pracy silnika. Urządzenie było sterowane po prostu przerywaczem, więc nie było żadnego "zielonego kabelka" za to fakt iż ów przerywacz sterował elektroniką, a nie cewką ograniczał wypalanie jego styków i w uniezależniał pracę silnika od stanu tych styków.
Mając zamontowany taki moduł można było wyregulować silnik na pracę na ubogiej mieszance bez szkody dla niego. Do tego stopnia ubogiej, że potem bez modułu miał kłopoty z zapalaniem. (Sprawdzone). :)


Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 18, 2010, 14:01:49 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To skoro to takie fajne to ja poproszę trzy egzemplarze
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 18, 2010, 14:24:24 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ba... Gdzie to kupić? Może ktoś potrafił by to skopiować?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 18, 2010, 19:01:45 pm »

waszczo

  • Gość
Jakbym miał parametry tego transformatora przy BD282, albo sam transformator to podejmuję się skopiowania, ale to będzie działać tylko z układem z przerywaczem :)

Tuning z epoki.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 23, 2010, 17:07:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Instrukcja wakuometrycznego wskaźnika zużycia paliwa WWZP-T, czyli innymi słowy co i jak ws. wakuometru w FSO (i nie tylko):
         

errata:

  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;