Autor Wątek: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...  (Przeczytany 11777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« dnia: Czerwiec 04, 2010, 13:19:23 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czemu Watson? Z tego co wiem, to prototyp Poloneza został pokazany Polakom w takim stanie niemal jak fabryczny borek... W tych autach co dałeś widać podobieństwo do Poldka. 2500 ma podobny przód, a 2000 identyczne przejście tylne drzwi>słupek.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2010, 14:07:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Nieprawda. W 74tym podpisano kontrakt Fiat-FSO na opracowanie auta. Watson wyjechał do Włoch żeby tam na bazie ESV zaprojektować auto na płytę 125p czyli 124. Razem z Giugiaro i de Silvą zrobił nadwozie przypominające ESV 2000 (który był FWD) na płytę 125/124 (czyli jak w ESV 2500) ,a wnętrze to już wyłącznie jego projekt. W 75tym Fiat wykonał prototypy tego auta które wysłano do FSO. Ale był to efekt współpracy międzykoncernowej ,a nie żadna Lancia. Z resztą Polonezowi bliżej do ESV niż do Lancii ,a Lancii bliżej do Poloneza niż do ESV.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2010, 17:39:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wcale nie wszystko. :) - Polonez wyniósł z tych projektów to czego nie widać z zewnątrz - rozwiązania konstrukcyjne nadwozia, które jest nieporównywalnie bardziej bezpieczne niż w większości samochodów z tamtego okresu. Taki VW Passat, czy np Audi z tamtych lat były w porównaniu jak z papieru...

Wracając do tematu - FIAT ABARTH 2000 SCORPIO (1979):

(Klik w miniaturkę).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2010, 09:28:20 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Nigdy nie twierdziłem, że to Lancia. Po prostu lata temu czytałem w Motorze wywiad z którymś z konstruktorów z FSO, który to twierdził, że prototyp Poloneza został mu zaprezentowany już w gotowej wersji jako "odłożony dla Polaków". Z tego co piszesz jasno wynika że bujał i że te makiety Poloneza też są już kooperacyjne.

[url=http://i799.photobucket.com/albums/yy277/Grzech108/th_ProtPN01.png]Obrazek[/URL] [url=http://i799.photobucket.com/albums/yy277/Grzech108/th_ProtPN02.png]Obrazek[/URL]
(KLIK W MINIATURKI)


Wcale nie jest powiedziane że bujał, po co miałby to robić. W 74 była we Włoszech delegacja i Watson tam pojechał projektować Poloneza, o którym prasa myślała że to będzie nowy Fiat 137. Inny konstruktor FSO mógł widzieć już gotowego Poloneza nie musiał wcale przy nim pracować. ESV ewidentnie ma detale stylistyczne Poloneza. Sylwetka ESV 2000 z zagiętą na boki szybą i przód ESV 2500. Konstrukcja nadwozia na pewno była na nich wzorowana bo FSO chciało mieć najnowocześniejszą możliwą budę. Poza tym z wielu stron słychać że Watson zaprojektował detale które Fiat później wykorzystywał w swoich wozach i że on zaprojektował wnętrze po kłótni z Giugiaro. Czyli prawdopodobnie był we Włoszech, po co jeśli nie po to żeby projektować Poloneza?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2010, 09:54:57 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie całkiem mnie zrozumiałeś. On twierdził, że ów prototyp był całkowicie przygotowany przez Włochów. z czego wynika że pewnie był średnio zorientowany w temacie i o udziale Watsona nic nie wiedział... Żeby było ciekawiej pan Meissner upiera się, że Włosi zaprojektowali Poloneza opierając się na jego pomyśle i nawet wydał dvd z tym pomysłem... :mrgreen:  

PS. Może stworzyć nowy wątek pod tytułem "Historia Poloneza" i nasze wypowiedzi tam poprzenosić?

[ Dodano: 05 Cze 2010 10:25 ]
Cytat: "BXMaster"
Bo prototyp był całkowicie wykonany przez Włochów. Według projektu Giugiara, de Silvy i Watsona.

Meissner? Nie słyszałem nic o nim, o co to chodziło?

Meissner to taki inżynier i plastyk. Pisał m.in. w Automobiliście.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2010, 14:03:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
W każdym razie ciekaw jestem co Sova wyczytał poronionego o ESV. Czytałem artykuł z epoki że amerykańskie ESV było poronione bo zapewniało bezpieczeństwo przez dużą masę i skrytykowali je bo owszem jak walnęło w coś lekkiego to było bezpieczne ale jak w inne amerykańskie ESV to już się nie dało tego staranować i był problem. A Fiat zaproponował lekkie ESV z konstrukcją pochłaniającą energię. I jego projekty były najlepsze.

Poza tym dwie strefy kontrolowanego zgniotu, usztywniona kabina, wzmocnienia drzwi, pedały które nie łamią nóg... Ostatnia z tych rzeczy upowszechniła się XXI wieku ,a Polonez miał to od zawsze tj. od 75 roku.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 08, 2011, 18:35:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
yglanizatorem przekroczenia prędkości 120 kmh.
Rozwiń temat :D
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2011, 13:29:33 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
sta_1416 Groki jeśli się nie mylę  od 92r. ::)

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2011, 14:01:35 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
a nie przypadkiem od 1994?
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 09, 2011, 15:32:28 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
hans  Wąskie Carówki    już miały  ;)

Orciari 93-94  ::)
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 15:47:43 pm wysłana przez Arti28 »

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 09, 2011, 16:32:44 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
groki od 1993 , orciari rowniez -model prospektowy widac ze ma jeszcze podszybie metalowe
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2011, 20:28:07 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Na prospekcie jest MR91. Z MR93 ma wycieraczki. Orciari też jest lekko inne, niż to stosowane później.

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 09, 2011, 23:32:02 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mówiąc lekko inne chodzi Ci o spojlery progowe? Wydaje mi się że mają inne przetłoczenie i są jednoczęściowe. Ale niech się specjaliści wypowiedzą.
Wszystko się zgadza. To jest prototypowe orciari i jest inaczej wykonane niż to normalnie potem montowane. Mnie to auto na fotce wygląda poza tym na wąskie Caro, a nie na szerokie trochę...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2011, 14:43:40 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Ten Poldek z fotki to prawdopodobnie pierwsze przymiarki do przejściówki z I połowy 93 roku, choć te mutanty miały zazwyczaj starą budę na szerokim zawiasie ;) tu mamy na bank wąski zawias, o ile się dobrze dopatrzyłem - kanapy w środku, podszybie natomiast zrobione metodą chałupniczą - otwory po starych wycieraczkach zaślepione jakimiś "niplami"
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 11, 2011, 01:52:02 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Takiego "mutanta" to ja mam w domu. :D  Rocznik 93, szerokie zawieszenie, wlot na masce, zielone zegary, bezpieczniki w schowku, przekaźniki pod maską...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 22, 2011, 03:34:27 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przeglądając zakładki znalazłem link do tego zdjęcia prototypu jeszcze w maskowaniu. Wklejam, bo może nie wszyscy to jeszcze widzieli.

« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2011, 03:38:07 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 22, 2011, 20:44:39 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Przyglądam się zdjęciu (wcześniej zawsze oglądałem pobieżnie) i chyba widać resory.
A co z informacją, że Fiat 137 był całkowicie nową konstrukcją, a z powodu budżetowych zostały przez FSO adaptowane podzespoły (silnik i zawieszenie) z Fiata 125?
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2011, 20:45:40 pm wysłana przez utek »

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 23, 2011, 21:29:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Brednie. Płyta podłogowa od początku miała być ze 125, Fiat 132 miał zmodyfikowaną płytę ze 125 i przednie zawieszenie też było w 132 jak w 125 tylko szersze i inaczej zestrojone.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2011, 22:25:33 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
A groki na 100 % były już w 92 roku. Takiego Poldona mieli moi rodzice. Typowy MR91 i groki standart. Mam nawet fotencje.

Odp: Historia POLONEZA - fakty, mity, domysły...
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 25, 2011, 20:20:42 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Brednie. Płyta podłogowa od początku miała być ze 125, Fiat 132 miał zmodyfikowaną płytę ze 125 i przednie zawieszenie też było w 132 jak w 125 tylko szersze i inaczej zestrojone.

Czyli tylko silnik nie był zgodny z pierwotną wersją?