Autor Wątek: Ustawienie rozrządu?  (Przeczytany 8014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ustawienie rozrządu?
« dnia: Czerwiec 13, 2010, 17:27:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Jaka powinna być odległość między znakami na kołach wałków?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Re: Ustawienie rozrządu.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2010, 17:32:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "BXMaster"
Jaka powinna być odległość między znakami na kołach wałków?


A możesz jaśniej o co Ci chodzi? ;)

Obejrzyj sobie może ten film: http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
i jak dalej czegoś nie będziesz umiał to zadaj pytanie jeszcze raz.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2010, 20:47:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Dobra, inaczej, debilstwo popełniłem bo mi się zawsze po zgaszeniu silnik ustawiał znakami do góry. Dopiero po ostatnim jak teraz popatrzyłem zeszły się te znaki. Problem jest taki:

Skarżyłem się raz że silnik ma stukający dźwięk, szczególnie jak się doda gazu i mi poradzono żeby sprawdzić napięcie paska. Napięty jest takie że się trochę ugina od palca- takie ok? Wydawało mi się że koła rozrządu są źle ustawione... Teraz patrzę i one są naprzeciw siebie ale nieidealnie, prawy znak chyba milimetr wyżej- może tak być, czy z paskiem coś nie tak czy z naciągiem? Bo różnica za mała na pomyłkę z o ząb. Co może być przyczyną tego tykania? Na pewno nie jest to hydropychacz, co więcej tykanie znika przy ujęciu gazu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:00:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przyłóż linijkę do środków śrub na kołach.
Znaki wszystkie mają być idealnie w jednej linii.


Cytuj (zaznaczone)

Na pewno nie jest to hydropychacz, co więcej tykanie znika przy ujęciu gazu.

Podczas przyśpieszania stuka.
A podczas hamowania silnikiem nie stuka ?
Na wolnych obrotach stuka ?
Hydropopychacz. 3 cylinder , wałek ssący.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:02:51 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
a ja mam inne pytanie, u mnie nie jest to dzwiek takiego stukania, raczej klekotania. Jak diesel chodzi tylko przy obciazeniu. Tez nie wiem czym to jest spowodowane. Nie jest to glosne, ale takie dziwne.

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:06:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:08:52 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
u Ciebei to wyraznie naduuupca. U mnie tylko jeden popychacz tak gra. Ale mi chodzi o inny dzwiek. Nagram jak bede mial jak.

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:14:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
Przyłóż linijkę do środków śrub na kołach.
Znaki wszystkie mają być idealnie w jednej linii.


Jeżeli odchylnie na poziomie 1-2 mm jest niedopuszczalne to coś jest źle.

Cytuj (zaznaczone)

Na pewno nie jest to hydropychacz, co więcej tykanie znika przy ujęciu gazu.

Podczas przyśpieszania stuka.
A podczas hamowania silnikiem nie stuka ?
Na wolnych obrotach stuka ?
Hydropopychacz. 3 cylinder , wałek ssący.[/quote]

To nie stuka, źle się wyraziłem. Jak się odpali to na wolnych obrotach coś cicho stuka. Natomiast jak się jedzie to w kabinie im mocniej naciskam tym bardziej tyka. Jak ujmę gazu- hamuję silnikiem to nie tyka. Jak silnik jest rozgrzany to stukanie przy silniku raczej znika (auto z powodu HGF stoi nieruszane od dłuższego czasu i nie pamiętam dokładnie) i milknie to to przy wzroście obrotów, natomiast tykanie przy przyśpieszaniu jest obecne niezależnie od temperatury.

Stingerek, w porównaniu z twoim to mój silnik chodzi super cicho.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:24:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to nie masz się czym martwić.
U mnie tak walą dwa popychacze a zapiermandziela jak szatan.
Nie wymieniam... czekam na 1.8 :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 13, 2010, 21:26:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
A jak brzmi spalanie stukowe?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 14, 2010, 12:09:29 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
To takie dzwonienie w silniku, połączone z jego gwałtownymi szarpnięciami. Pochodzi od zbyt szybkiego spalania się mieszanki palnej, co powoduje, że ciśnienie narasta kilka razy za szybko, niż powinno, powodując gwałtowne uderzenia fali ciśnienia na denko tłoka, a ten, na sworzeń tłokowy i korbowód.
Najczęściej spowodowane jest nieodpowiednim paliwem, którym zasila się silnik (za mała liczba oktanowa) lub jego złą jakością (oszukane).
Na LPG trudno jest osiągnąć spalanie stukowe, gdyż jego liczba oktanowa wynosi około stu, co naturalnie zabezpiecza przed tym szkodliwym zjawiskiem. Dla tego też do pracy na LPG nadają się silniki z wysokimi stopniami sprężania (np. silnik 1.4 K-16 Rovera, posiadający stopień sprężania równy 10,5:1 oraz ciśnienie sprężania równe 1.4 MPa)
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 14, 2010, 12:38:23 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Co to jest to wiem mniej więcej tylko nie wiedziałem jak to brzmi. Czyli to nie to, bez znaczenia czy na wiejskiej benzynie czy na gazie czy na Vervie 98 silnik tyka jak się dodaje gazu. Ale nie podoba mi się to, kolega ma w Nexii 1.5 tłuczące hydropopychacze ale jak ciśnie to żadnego tykania w kabinie nie słychać, silnik wyje gładko.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 14, 2010, 14:09:35 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Hałas od popychaczy jest charakterystyczny - to cykanie - wyraźne i regularne.

Mój drugi samochód to Nexia ośmiozaworowa. Te silniki są raczej średnio, a w zasadzie mało wytężone, ma 1.5 litra, a stopień sprężania zaledwie 8.6:1 a ciśnienie sprężania nominalne 1.2 MPa. To jak na współczesny silnik nie za wiele. Do tego tylko osiem zaworków i pośredni ich napęd.. Muzeum. Ale jeśli chodzi o trwałość tych silników - to są nie do zajechania, moja Nexia ma 223 kkm  przebiegu (100% realny) i nawet grama oleju nie zabierze, a wymieniam go co jakieś 15 - 20 kkm (zamiast co 10 kkm) i leję nie półsyntetyk 10W40, a pełnego, 5W40 (Lotos konkretnie). W silniku nic nie było robione (samochód mam od I właściciela, ma cały czas "czarne blachy"). Jest nie do zarąbania.

Może masz nieszczelność w wydechu albo dolocie, i przy przyśpieszaniu, gdy silnik ma dobre napełniania, to warczy.

Sprawdź to.

Spalanie stukowe najszybciej powstaje przy nagłym wciśnięciu gazu, gdy silnik idzie pod obciążeniem przy niskich obrotach. Przejedź się samochodem, zagrzej go i na trasie, rozpędź się do 80 km/h, wrzuć piąty bieg i depnij do oporu w gaz. Jak zacznie silnik "dzwonić" - to masz stukowe spalanie.
Sprawdź ciśnienie sprężania na zagrzanym silniku, po wykręceniu świec, wciskając gaz do oporu. Nominalnie powinno być 1.4 MPa (14 barów). Jeśli będzie więcej, to albo masz głowicę za mocno splanowaną, albo nagar na denku tłoka i komorze spalania i przy odpowiednich warunkach, może pojawić się spalanie stukowe, zwłaszcza na polskim paliwie (PB 95 to w rzeczywistości Pb 85-92, a Pb 98 - co najwyżej 92-95, nie ma co się oszukiwać).
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 08, 2010, 03:31:00 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Witam, wsadziłem nowy silnik rovera 1.4 ponieważ mój brał ostro olej, i mam takie pytanie, rozrząd w nim jest ustawiony tak:
<-exhaust  <-exhaust  

kompresja miała wynosić 14 bar na gar niestety sytuacja wygląda następująco: 8 7,5 8,2 7

nie mogę go nawet odpalić :( zmieniałem świece, przewody, kopułkę a nawet czujnik położenia wału korbowego, wygląda to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=65WYTmzbtzs
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 08, 2010, 08:38:15 am »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Koła rozrządu powinny być ustawione tak: http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/402-prawidlowe-ustawienie-rozrzadu-w-silniku-rover-serii-k16.html Z doświadczenia wiem, że bardzo duże znaczenie ma małe kółko na wale. Najłatwiej to sprawdzić czy daje iskrę na wszystkie świece, możliwe że któraś jest trafiona, przynajmniej ja tak miałem i efekt był podobny, odpiąć przewód paliwowy z listwy wtryskowej i zobaczyć czy podaje paliwo po przekręceniu stacyjki. Jak silnik ma paliwo, iskrę i poprawnie ustawiony rozrząd to musi zagadać:)
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 08, 2010, 09:37:56 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "hans#1950"
kompresja miała wynosić 14 bar na gar niestety sytuacja wygląda następująco: 8 7,5 8,2 7


no to już jest fake...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 08, 2010, 18:08:14 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "jimo#1921"
Cytat: "hans#1950"
kompresja miała wynosić 14 bar na gar niestety sytuacja wygląda następująco: 8 7,5 8,2 7


no to już jest fake...


Myślę że w tym miejscu wypowie się Wojt@s
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 08, 2010, 19:17:15 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Coś musisz mieć nieźle skopane.

Mój Poldorover, pomimo takiego wyciągnięcia paska, że nawet po maksymalnym naprężeniu napinacza, po ustawieniu znaku koła pasowego wału korbowego na znak na obudowie pompy oleju, znaki na kołach rozrządu nie pokrywały się w linii, wyciągnięcie paska oceniałem na jakiś co najmniej jeden ząb, a do tego, zawory były po 100 tysiącach km na ubogim LPG, to jednak silnik podczas pomiaru kompresji, trzymał na I, II i IV garze książkowe 1.4 MPa, a na III garze albo 1.4 albo 1.1 MPa (okazało się, że piąty zawór wydechowy miał dość duży wżer, reszta średnie). Oleju nigdy nie brał ni grama.

Sprawdź dokładnie zgranie rozrządu oraz czy małe kółko na wale korbowym nie jest wyrobione i przestawione kątowo względem swego pierwotnego położenia.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2010, 03:19:06 am »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Mówiąc krótko, kolega hans#1950, nie dodał tego iż była rozbierana "góra" silnika i hydro nie zostało wypompowane... jutro będzie surprise...
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Ustawienie rozrządu?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2010, 07:32:30 am »

Buszek

  • Gość
A od kiedy się hydro "wypompowuje" po zdjęciu głowicy ?